Тресене на волан...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BMWDream
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 26.03.2010
- Местоположение: Перник
- Кара: BMW F01 740d xDrive
Тресене на волан...
Привет!Изчетох темите тук за тресенето на волан и евентуалните решения.
Моят случай е следния....
До 60-70км/ч няма проблем при спиране
След 80км/ч вече като натисна спирачката почва да тресе по осезаемо...
Над 120 като натисна,макар и леко спирачката направо имам чуството,че колата се разглабя...
Гумите,джантите са проверени...
След смяна на тампоните на кривите носачи нещата се пооправиха малко.
Интересното е,че като покарам повече колата...в смисъл няколко интензивни спирания над 80км/ч. и
почва да тресе дори и с 40-50км.Не съм сменял дискове и накладки.Всичко по ходовата част е ОК.
Само имам за смяна гуменото каре на кардана...Предните дискове са видимо прави(знам,че на око не може да се каже).
Искам да питам евентуално от какво друго може да е и дали е имал някой точно такъв случай,преди да се впускам в разходи да сменям това и онова...
Колата е e39 530d 193 коня,ръчни скорости.
Моят случай е следния....
До 60-70км/ч няма проблем при спиране
След 80км/ч вече като натисна спирачката почва да тресе по осезаемо...
Над 120 като натисна,макар и леко спирачката направо имам чуството,че колата се разглабя...
Гумите,джантите са проверени...
След смяна на тампоните на кривите носачи нещата се пооправиха малко.
Интересното е,че като покарам повече колата...в смисъл няколко интензивни спирания над 80км/ч. и
почва да тресе дори и с 40-50км.Не съм сменял дискове и накладки.Всичко по ходовата част е ОК.
Само имам за смяна гуменото каре на кардана...Предните дискове са видимо прави(знам,че на око не може да се каже).
Искам да питам евентуално от какво друго може да е и дали е имал някой точно такъв случай,преди да се впускам в разходи да сменям това и онова...
Колата е e39 530d 193 коня,ръчни скорости.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Тресене на волан...
BMWDream написа:Привет!Изчетох темите тук за тресенето на волан и евентуалните решения.
Моят случай е следния....
До 60-70км/ч няма проблем при спиране
След 80км/ч вече като натисна спирачката почва да тресе по осезаемо...
Над 120 като натисна,макар и леко спирачката направо имам чуството,че колата се разглабя...
Гумите,джантите са проверени...
След смяна на тампоните на кривите носачи нещата се пооправиха малко.
Интересното е,че като покарам повече колата...в смисъл няколко интензивни спирания над 80км/ч. и
почва да тресе дори и с 40-50км.Не съм сменял дискове и накладки.Всичко по ходовата част е ОК.
Само имам за смяна гуменото каре на кардана...Предните дискове са видимо прави(знам,че на око не може да се каже).
Искам да питам евентуално от какво друго може да е и дали е имал някой точно такъв случай,преди да се впускам в разходи да сменям това и онова...
Колата е e39 530d 193 коня,ръчни скорости.
Колега смени дисковете! Ако все пак поради някаква причина не ги смениш, занеси ги на стругар да ги изглади и сподели после дали ти бие пак!


- BMWDream
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 26.03.2010
- Местоположение: Перник
- Кара: BMW F01 740d xDrive
Re: Тресене на волан...
Ivo_Borisov написа:BMWDream написа:Привет!Изчетох темите тук за тресенето на волан и евентуалните решения.
Моят случай е следния....
До 60-70км/ч няма проблем при спиране
След 80км/ч вече като натисна спирачката почва да тресе по осезаемо...
Над 120 като натисна,макар и леко спирачката направо имам чуството,че колата се разглабя...
Гумите,джантите са проверени...
След смяна на тампоните на кривите носачи нещата се пооправиха малко.
Интересното е,че като покарам повече колата...в смисъл няколко интензивни спирания над 80км/ч. и
почва да тресе дори и с 40-50км.Не съм сменял дискове и накладки.Всичко по ходовата част е ОК.
Само имам за смяна гуменото каре на кардана...Предните дискове са видимо прави(знам,че на око не може да се каже).
Искам да питам евентуално от какво друго може да е и дали е имал някой точно такъв случай,преди да се впускам в разходи да сменям това и онова...
Колата е e39 530d 193 коня,ръчни скорости.
Колега смени дисковете! Ако все пак поради някаква причина не ги смениш, занеси ги на стругар да ги изглади и сподели после дали ти бие пак!
Да де,то това остана...Но все пак реших да споделя.Може пък нещо друго да има

- MAFID
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 17.01.2010
- Местоположение: Велинград/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: Стара но лачена
Re: Тресене на волан...
може и от тампон да се получи таз работа в сервиза така ми казаха и аз бях така
Ако не живееш на ръба значи заемаш твърде много място
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Тресене на волан...
MAFID написа:може и от тампон да се получи таз работа в сервиза така ми казаха и аз бях така
Колега виж по горе че колегата е написал че ги е сменил


- Dido_bg
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 12.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA
- Мечтае да кара: 550i M paket
Re: Тресене на волан...
Колеги, имам абсолютно същия проблем,смятам да свалям рейката ,какво ще ме посъветвате ??? Непоносимо тресе !!! Колата е 525D 2002
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Тресене на волан...
Dido_bg написа:Колеги, имам абсолютно същия проблем,смятам да свалям рейката ,какво ще ме посъветвате ??? Непоносимо тресе !!! Колата е 525D 2002
А пробва ли първо със смяна на тампони на кривите носачи или пък да провериш за криви дискове или направо се хващаш за рейката? Пиши за да те посъветваме както трябва!

Re: Тресене на волан...
Според мен първото нещо което трябва да се провери са дисковете,на стругар взимат по 10лв на диск да ги престържат,а и няма от какво друго да тресе като натискаш спирачката.
- Dido_bg
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 12.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA
- Мечтае да кара: 550i M paket
Re: Тресене на волан...
Колеги,дисковете и тампоните са сменени,гумите са перфектни,колата тресе на 80км и без спирачка...????!!!!!
- gamenaa
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 8.12.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525D
- Мечтае да кара: E60 M5
Re: Тресене на волан...
Може и от карето да е ?
- bili1
- ентусиаст
-
- Мнения: 831
- Регистриран на: 9.12.2009
- Местоположение: гр.Златоград
- Пол: Мъж
- Кара: 540i E39
- Мечтае да кара: това което има вече...
- Детайли за колата: М62В44
Re: Тресене на волан...
Лошото колеги при тия Е39-ки е,че като почне това тресане в движение и тия вибрации във волана,се започва едно лутане сменяне на най различни части които са си здрави влагане на пари докато най-накрая не се смени вече проблемния елемент,това ни е голям кусур на колите! 

- BMWDream
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 26.03.2010
- Местоположение: Перник
- Кара: BMW F01 740d xDrive
Re: Тресене на волан...
bili1 написа:Лошото колеги при тия Е39-ки е,че като почне това тресане в движение и тия вибрации във волана,се започва едно лутане сменяне на най различни части които са си здрави влагане на пари докато най-накрая не се смени вече проблемния елемент,това ни е голям кусур на колите!
Точно за това реших за пореден път да пусна тема...
Има ли вероятност да е от рейката...Защото от както съм я взел колата с леко навъртян волан като карам примерно по паваж или черен път и има леки вибраций във волана.Иначе по предницата всичко е сменено и е здраво...
- bili1
- ентусиаст
-
- Мнения: 831
- Регистриран на: 9.12.2009
- Местоположение: гр.Златоград
- Пол: Мъж
- Кара: 540i E39
- Мечтае да кара: това което има вече...
- Детайли за колата: М62В44
Re: Тресене на волан...
Има огромна вероятност да е от нея не искам да те отчайвам или да те плаша,но на старата ми 520i и беше разбита рейката и тропаше ужасно
всичко и беше сменено и беше ново по предницата обаче мина ли по някой черен път дупка или паваж и се почва чукане,тропане волана целия вибрира подскача клати се като на жигула
бях полудял с тая рейка тогава!


- ivaylo_shack
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 19.06.2010
- Местоположение: Kustendil/Yambol
- Пол: Мъж
- Кара: 520i E39
Re: Тресене на волан...
BMWDream написа:Привет!Изчетох темите тук за тресенето на волан и евентуалните решения.
Моят случай е следния....
До 60-70км/ч няма проблем при спиране
След 80км/ч вече като натисна спирачката почва да тресе по осезаемо...
Над 120 като натисна,макар и леко спирачката направо имам чуството,че колата се разглабя...
Гумите,джантите са проверени...
След смяна на тампоните на кривите носачи нещата се пооправиха малко.
Интересното е,че като покарам повече колата...в смисъл няколко интензивни спирания над 80км/ч. и
почва да тресе дори и с 40-50км.Не съм сменял дискове и накладки.Всичко по ходовата част е ОК.
Само имам за смяна гуменото каре на кардана...Предните дискове са видимо прави(знам,че на око не може да се каже).
Искам да питам евентуално от какво друго може да е и дали е имал някой точно такъв случай,преди да се впускам в разходи да сменям това и онова...
Колата е e39 530d 193 коня,ръчни скорости.
Колега преди седмица и аз дерзах с подобен проблем! При мен се оправи след смяна на тампоните на кривите носачи заедно с дискове и накладки от пред!
Първо смених само тампоните и осезаемо се оправи, но продължиха вибрациите, вярно че станаха и по слаби но ме дразнеха. Свалих дисковете и ги проверихме на струг с баща ми, оказа се че имат леки кривини, сумарно от двете страни 0,5 мм сме взели на диск (което е в допуска, според руската литература максимума на отнемане на страна на диск е 0,8 мм), дори и след тази интервенция бяха над минимума за износване на диска, и ги сложих на колата! И тогава стана каквото стана, вибрациите се увеличиха

Дори и да изправиш диска няма гаранция че всичко с него е ОК, още повече диска трябва да има осево биене което пак по литература е 0,05 мм свален и 0,2 мм поставен на главината! Това биене е необходимо за да прибира буталото на спирачния апарат след отпускането на педала!
Провери си пак как са поставили тампоните на носачите при смяната! Ако са ги натегнали преди да отпуснат автомобила да легне на собствената си тежест, и тодгава са пуснали долу е много вероятно тампоните да са смачкани и все едно не си ги сменил! Дано след смяна на дискове се оправи и при теб! Дано да не е реиката

Успех дано да съм бил полезен!
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани