Съвет за спирачки

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Съвет за спирачки

Мнение от manos » 27 Мар 2011, 11:49

Привет колеги!

Понеже ми се налага в най-скоро време да сменям спирачните дискове заедно с накладките, реших да се консултирам с Вас относно това каква марка да избера. Гледах една тема тук от форума на един колега, който предлага дискове Sandtler, за които, честно да си призная, не съм чувал до сега. Предлагат ми Brembo, които излизали по каталог за моята кола, както и някакви накладки, на които също не запомних името, но не бяха Ferodo.

Извинявам се, че пропуснах да спомена: колата е Е34 520i, 90-ти набор, М20Б20 двигател :)

Очаквам Вашите мнения ;)
Последна промяна manos на 27 Мар 2011, 12:05, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Ненко Вранков » 27 Мар 2011, 11:57

На каква кола ще се слагат? То е ясно , че по-скъпото е най-добре, ама понякога въпроса е-заслужава ли си?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Zubcho » 27 Мар 2011, 16:46

Тук из форума се премятат при разни хора останали след ъпгрейд апарати с вентилирани дискове на доста добра цена. Моя съвет е да смениш направо всичко и да минеш на вентилирани дискове. Смятам, че цената ще е доста конкурентна и само едни хубави накладки текстар, ате, паджид си купуваш и караш.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Bogdan_Nikolov » 27 Мар 2011, 18:07

аз съм с дискове зимерман и накладки текстар засега съм доволен

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 27 Мар 2011, 18:49

Zubcho написа:Тук из форума се премятат при разни хора останали след ъпгрейд апарати с вентилирани дискове на доста добра цена. Моя съвет е да смениш направо всичко и да минеш на вентилирани дискове. Смятам, че цената ще е доста конкурентна и само едни хубави накладки текстар, ате, паджид си купуваш и караш.


Стандартно дисковете за моята кола, поне от пред, не са ли вентилирани? Макар, че като гледах в реалоем ги има и двата - вентирлиран и обикновен :dunno:

Някой да предлага въпросните апарати с вентилирани дискове? И трябва ли да сменям спирачните апарати, ако дисковете ми в момента не са вентилирани, а искам да сложа вентилирани?

Поздрави ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Peter Angelov » 27 Мар 2011, 23:08

Здрасти,аз продавам Цимерман спорт,
надупчени на 500 км. лазерните нарези
още си стоят+ накладки АТЕ всичко доста
вено от Германия. Причина за бързата смяна
преминаване към М5 апарати и т.н.
Скоро може да имам и от Е31 850-размер
324/30 но не ми се вярва да станат на е34.

За преминаване към по големи спирачки
ти трябват - апарати,дискове,накладки,
задължително спирачна помпа,комплекти
за обслужване на апаратите,нови джанти и
гумета и т.н.

Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Ненко Вранков » 28 Мар 2011, 9:07

Това спирачките с които беше горе на Узана ли са? Когато Пенчев, пробва колата... ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Peter Angelov » 28 Мар 2011, 10:08

Ненко Вранков написа:Това спирачките с които беше горе на Узана ли са? Когато Пенчев, пробва колата... ?


Здрасти, да тези дискове + накладки са :) За да не съм :OT: да добавя че вчера писах от телефона :(
Трябва задължително дисковете и накладките да са НОВИ!! спирачна течност задължително! Да се закупят ремонтни комплекти
за апаратите...

Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 28 Мар 2011, 13:29

Peter Angelov написа:Здрасти,аз продавам Цимерман спорт,
надупчени на 500 км. лазерните нарези
още си стоят+ накладки АТЕ всичко доста
вено от Германия. Причина за бързата смяна
преминаване към М5 апарати и т.н.
Скоро може да имам и от Е31 850-размер
324/30 но не ми се вярва да станат на е34.

За преминаване към по големи спирачки
ти трябват - апарати,дискове,накладки,
задължително спирачна помпа,комплекти
за обслужване на апаратите,нови джанти и
гумета и т.н.

Успех


По-скоро въпроса ми бе дали трябва да сменям апаратите, ако сменя предните дискове, които в момента не са вентилирани, с такива със същия размер, но вентилирани (които се предлагат стандартно за моята кола, според информация от реалоем) :dunno:

Тези, които предлагаш, с различен размер ли са от дисковете, които ми трябват на мен (оригиналния размер)?

Поздрави :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Zubcho » 28 Мар 2011, 17:40

Да трябва да смениш апаратите, дисковете и накладките ако искаш вентилирани.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Peter Angelov » 28 Мар 2011, 17:43

manos написа:
Peter Angelov написа:Здрасти,аз продавам Цимерман спорт,
надупчени на 500 км. лазерните нарези
още си стоят+ накладки АТЕ всичко доста
вено от Германия. Причина за бързата смяна
преминаване към М5 апарати и т.н.
Скоро може да имам и от Е31 850-размер
324/30 но не ми се вярва да станат на е34.

За преминаване към по големи спирачки
ти трябват - апарати,дискове,накладки,
задължително спирачна помпа,комплекти
за обслужване на апаратите,нови джанти и
гумета и т.н.

Успех


По-скоро въпроса ми бе дали трябва да сменям апаратите, ако сменя предните дискове, които в момента не са вентилирани, с такива със същия размер, но вентилирани (които се предлагат стандартно за моята кола, според информация от реалоем) :dunno:

Тези, които предлагаш, с различен размер ли са от дисковете, които ми трябват на мен (оригиналния размер)?

Поздрави :)


Здрасти, ако слагаш вентилирани дискове трябва да смениш и апарати!!
Дисковете които аз имам са - 302х12.
Дисковете които виждаш че се предлагат и са вентилирани стават за Touring Europe - 302х22

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 28 Мар 2011, 19:06

Някой може ли да ме насочи от къде в Пловдив мога да си закупя от въпросните накладни на АТЕ и Текстар?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 30 Мар 2011, 9:30

Взех и да се замислям дали направо да не сменям предните дискове с някакви по-добри (големи).

Дали някой е правил подобна смяна, понеже използвах търсачката, но не успях да открия тема, в която да е описано подробно стъпките, които са нужни, за да се премине от обикновените дискове към някакви по-големи, вентилирани и с по-добри характеристики :roll:

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Zubcho » 30 Мар 2011, 22:21

manos написа:Взех и да се замислям дали направо да не сменям предните дискове с някакви по-добри (големи).

Дали някой е правил подобна смяна, понеже използвах търсачката, но не успях да открия тема, в която да е описано подробно стъпките, които са нужни, за да се премине от обикновените дискове към някакви по-големи, вентилирани и с по-добри характеристики :roll:

Поздрави!


Слагат се от е34 м5 или 4 бутални Брембо от е38 тдс/728и.

От е34 М5 (3.6 мотора) ако си намериш апарати изобщо цената ще е брутална. Дисковете цената им е към 350-400лв, накладки не знам колко са.

От е34 М5 (3.8 мотора) също ще станат, НО дори и да намериш такива апарати и си паралия да ги платиш, ти трябват дискове 345/32 + джанти 18 цола и нагоре. Мисля също и спирачната помпа трябва да се смени с такава от м5 3.8

4-буталните от е38 са на цена от 100 до 250лв според както ги намериш, нови дискове 210лв АТЕ, текстар 195лв, накладки 120лв текстар. НО ако купиш такива ти трябват планки, чиито размери Slavianko от Русе е забравил. Сега го чакам да ги премери и ще направя ъпгрейда към тези апарати и дискове 316/28. След като ги сложиш забравяш за джанти 15цола и (дано не съм прав) 16 цола. Всичко под 17 цола няма да се събере заради по-големия апарат.

Има и цели китове в продажба на разни фирми но там цените започват от 2000лв.

Може да си купиш и каквито искаш други апарати (Порше, Ауди, Алфа и тн.) пак 4 бутални, но ще трябват планки нови и не ясно какви дискове. Демек нещата стават с повишена трудност.

Ако някой мисли, че по-горе написаното е невярно или неточно да ме коригира с червено :)

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Peter Angelov » 31 Мар 2011, 12:44

За М5 спирачна помпа - 450-500 лв.
Накладки за М5 - 170-250 лв.
Комплекти ремонт апарати - 60-100 лв.
Дискове цената посочената е в най добрия случай иначе нагоре - 150-250 лв. или около 500-600 лв.

С две думи не се занимавай с глупости :D Ако трябва да стане както е по книгите си приготви - 1200-1500 лв.

На 3.6 мотора влиза в 17-ка. На 3.8 мотора не по малко от 18-ка. Това значи джанти и гуми :mhihi: Та ако сложиш и цена на
джанти едни 1000 лв. и гуми - 1500-2000 лв. ти си направи сметката!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook