Проблем при палене на тдс!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 23.07.2008
Пол: Мъж
Кара: m20b20 turbo, E38 725tds

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от plboy » 19 Ное 2009, 16:00

Se7ven написа:Според мен е следното колега:
Аз когато си настройвах плочката преди месец и половина е бях настройл на максималното количество гориво(незнам в милимолове колко е понеже е настройвам от техническото меню на таблото функция 4.1, а там показваше около 004-005) та настройвах е преди да почне на претриса и да не връща плавно оборотите пак и пропушваше когато е настъпя. Сега когато захладня времето сутрин когато паля имах същите симптоми, които описваш. Те са вследствие на богата смес, която се обогатява допълнително когато е студен мотора и впоследствие прекалено богата смес и двигателя се държи прекалено нервно сутрин. Миналия уйкенд и намалих порцията гориво на 007-008 литра/час (по данни от таблото) и сега си пали нормално, но и върви по-скромно.
Друго, което се сещам, когато плочката е настроена на по-богата смес, когато намаляш под 20 км/ч играят ли оборотите малко и мотора прави едно рън-рън-рън и скоростния лост трепери.
или
За да провериш най-просто и без да плащаш на майстори за диагностика на порцията гориво, погледни в скритото меню 4.1 колко ти показва при загрял двигател без никакви консуматори даже и плафона, колко ти е стойността и кажи.

Абе колега защото стана въпрос за меню 4.1 как да влизам в него дай повече инфо за 725 тдс става ли
King Regards, 0888 750 222

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от Воденичаров » 19 Ное 2009, 16:58

4.1 мисля че беше разхода на час. Не ми се струва логично като намаляш порцията гориво мотора да гори повече.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от Se7ven » 19 Ное 2009, 20:51

plboy написа:
Se7ven написа:Според мен е следното колега:
Аз когато си настройвах плочката преди месец и половина е бях настройл на максималното количество гориво(незнам в милимолове колко е понеже е настройвам от техническото меню на таблото функция 4.1, а там показваше около 004-005) та настройвах е преди да почне на претриса и да не връща плавно оборотите пак и пропушваше когато е настъпя. Сега когато захладня времето сутрин когато паля имах същите симптоми, които описваш. Те са вследствие на богата смес, която се обогатява допълнително когато е студен мотора и впоследствие прекалено богата смес и двигателя се държи прекалено нервно сутрин. Миналия уйкенд и намалих порцията гориво на 007-008 литра/час (по данни от таблото) и сега си пали нормално, но и върви по-скромно.
Друго, което се сещам, когато плочката е настроена на по-богата смес, когато намаляш под 20 км/ч играят ли оборотите малко и мотора прави едно рън-рън-рън и скоростния лост трепери.
или
За да провериш най-просто и без да плащаш на майстори за диагностика на порцията гориво, погледни в скритото меню 4.1 колко ти показва при загрял двигател без никакви консуматори даже и плафона, колко ти е стойността и кажи.

Абе колега защото стана въпрос за меню 4.1 как да влизам в него дай повече инфо за 725 тдс става ли


Ей тук има инструкция на англииски, поразрови има и на български из форума:
Instructions to access the hidden OBC functions:


1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position
2. OBC should show "Test"
3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features
3. Wait for display to show "Off"
4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it
5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s

BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes
nr example description
1 Car Engine and cluster data
1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)
1.1 4nnn K-number
1.2 690236 Cluster Part #
1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)
1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster
1.6 Not used
1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)
2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,
indicators and LEDs to confirm function
3 SI Data
3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)
3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)
4 Momentary Consumption
4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km
4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour
5 Distance Gone Consumption
5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km
5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)
6 Fuel Level sensor inputs in liters
6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters
6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters
6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase
7 Temperature and Speed
7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)
7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135
7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min
7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour
8 Input value in HEX form
8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code
8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right
8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)
8.3 18C ADC Value outside temperature
9 Battery
9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v
9.1 242013+?
9.2 074_78+?
9.3 0011+?
10 Not used
11 Not used
12 Not used
13 GonG Gong Test
14 Not used
15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high
1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0
Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active
1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot
16 Not used
17 Not used
18 Not used
19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18
19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"
20 Not used
21 Software Reset; reset OBC settings
00 End of test
Последна промяна Se7ven на 19 Ное 2009, 21:03, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от Se7ven » 19 Ное 2009, 21:03

Воденичаров написа:4.1 мисля че беше разхода на час. Не ми се струва логично като намаляш порцията гориво мотора да гори повече.


Ами то същност не е намаляш, а е увеличаваш. Когато бутнеш плочката към купето стойностите спадат, а към фаровете се увеличават. Вярно е че при повече гориво показва по-малки стойности, ама е така. Аз просто съм си намерил начин за регулировка на плочката понеже не разполагам все още с кабели за диагностика. Стойностите варират от 004-012 извън тези граници или не върви колата или и идва прекалено много горивото.

п.с. поръчал съм си от и-бей кабели + софт и ги чакам вече две седмици. Когато пристигнат и ги подкарам ще сравня стойностите от лаптопа/милимоловете/ и на борда функция 4.1. литри за час.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от iliew » 20 Ное 2009, 11:50

Se7ven написа:Според мен е следното колега:
Аз когато си настройвах плочката преди месец и половина е бях настройл на максималното количество гориво(незнам в милимолове колко е понеже е настройвам от техническото меню на таблото функция 4.1, а там показваше около 004-005) та настройвах е преди да почне на претриса и да не връща плавно оборотите пак и пропушваше когато е настъпя. Сега когато захладня времето сутрин когато паля имах същите симптоми, които описваш. Те са вследствие на богата смес, която се обогатява допълнително когато е студен мотора и впоследствие прекалено богата смес и двигателя се държи прекалено нервно сутрин. Миналия уйкенд и намалих порцията гориво на 007-008 литра/час (по данни от таблото) и сега си пали нормално, но и върви по-скромно.
Друго, което се сещам, когато плочката е настроена на по-богата смес, когато намаляш под 20 км/ч играят ли оборотите малко и мотора прави едно рън-рън-рън и скоростния лост трепери.
или
За да провериш най-просто и без да плащаш на майстори за диагностика на порцията гориво, погледни в скритото меню 4.1 колко ти показва при загрял двигател без никакви консуматори даже и плафона, колко ти е стойността и кажи.


Моите стойности на менюто са...0.9-1.0! Малко играят тези стойности,а днес като я изкарах да я пораздвижа забелязах че се усеща и едно леко придьрпване в движение докато не излезе от синия сектор!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от iliew » 07 Фев 2010, 19:52

:dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от stefan_bmw7 » 07 Фев 2010, 21:45

Така е като върнеш плочката(към фаровете) много малко ама наистина съвсем малко това прилашкване изчезва докато е студена колата
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от iliew » 07 Фев 2010, 21:52

Нека малко да се затопли времето и ще направя тази интервенция. Проблема е че сега по борд компа в меню 4.1 ми дава 0.9 и ако я мрьдна още кьм фаровете отива на 1 и нагоре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от Se7ven » 07 Фев 2010, 22:43

iliew написа:Нека малко да се затопли времето и ще направя тази интервенция. Проблема е че сега по борд компа в меню 4.1 ми дава 0.9 и ако я мрьдна още кьм фаровете отива на 1 и нагоре.


Нали имаш ИНПА вече, настрой е с нея, не от борда. Ако незнаеш от къде, пиши на скайп-а да ти кажа.
Изображение
Аз препоръчвам да се настой на 4.50, тази стойност е от моята кола, която по-време на снимката не беше заграла.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от iliew » 08 Фев 2010, 0:41

Ходих да погледна стойностите,лошото при мен е че тя варира от 3.5 до 4.5 което не е добре! Дали от там идва неравномерната работа на колата? Вьв всички случаи като се згрее ще и направя една центровка! А стойността над порцията гориво(градусите) не трябва ли да е 3 градуса а не 2.51,защото и при мен е 2.51!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от Se7ven » 08 Фев 2010, 14:39

iliew написа:Ходих да погледна стойностите,лошото при мен е че тя варира от 3.5 до 4.5 което не е добре! Дали от там идва неравномерната работа на колата? Вьв всички случаи като се згрее ще и направя една центровка! А стойността над порцията гориво(градусите) не трябва ли да е 3 градуса а не 2.51,защото и при мен е 2.51!


Да това играене на стойностите, майсторите го диагностицират като проблемна плочка.
За градусите незнам и не съм проверявал колко трябвада е. Моята помпа не е пипана от към градуси седи си фабричната боя на едната гайка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от iliew » 08 Фев 2010, 15:51

Se7ven написа:
iliew написа:Ходих да погледна стойностите,лошото при мен е че тя варира от 3.5 до 4.5 което не е добре! Дали от там идва неравномерната работа на колата? Вьв всички случаи като се згрее ще и направя една центровка! А стойността над порцията гориво(градусите) не трябва ли да е 3 градуса а не 2.51,защото и при мен е 2.51!


Да това играене на стойностите, майсторите го диагностицират като проблемна плочка.
За градусите незнам и не съм проверявал колко трябвада е. Моята помпа не е пипана от към градуси седи си фабричната боя на едната гайка.

Или като лоша цетровка! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: MauHa CuTu
Пол: Мъж

Re: Проблем при палене на тдс!

Мнение от bg_11 » 24 Мар 2011, 12:58

Здравейте , колеги ! Пиша във тази тема защото не можах да си отговоря на проблема , който имам , а и да не "товаря" форума излишно .
Карам е39 ТДС-А 97 . Преди 2 седмици заредих от Лукоил и на другия ден колата не искаше да запали студена . След като изтощих моя акомолатор и сложих друг запали . Така 2 3 дни се повтаряше тази история . Напълних резервуара от ОМВ като сложих добавка РЕДЕКС и проблема изчезна . Да , но преди 2 дни ми се наложи да заредя късно вечерта и тък като най-близо ми е Лукоил сложих от там без никаква добавка и вчера :dunno: проблема с трудния студен старт се повтори . Преди малко я запалих на 7 път ? Някой да е имал подобен проблем и да ме посъветва каде да я закарам на доктор в Пловдив , че се попадам на некъдърни майстори , а за 14 годишна кола Найси кар ... ми се струва малко пресилено .

Благодаря Ви предварително !
Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook