Отстраняване на ДПФ / DPF
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Именно с тоя си пост вие тотално се закопахте сами...винаги всеки път преди регенерация филтъра е напълнен(задръстен) и след регенерация той се прочиства и точната дума която каза е до някаква степенda6ip написа:така е, зависи и от много други неща - ще дам малко повече наблюдения.
(скоба: майтапа настрана, това е най-гнусната и неузряла система в тия коли, която има не една, а много бомби със закъснителособено след като от БМВ на никого и никъде не са обяснили как да се процедира с ДПФ-а в ежедневната употреба на автомобила и че елементарна рутина/профилактика може да му удължи живота неимоверно. за капак на всичко дори не са сложили една лампа на таблото която да индикира регенерацията което би направило всичко толкова по-лесно)
интервалите между регенерациите зависят страшно много от това дали всъщност последната регенерация изобщо е протекла докрай и е била пълноценнаако сте чули регенерация на градско движение, имайте предвид в никой случай тя не е протекла докрай и пълноценно
или сте спрели колата преди да е свършила, или тя е спряла в един момент, но заради ниските обороти и неравномерно каране не си е свършила работата.
аз съм имал следните интервали на чисто градско каране (реално записани цифри):
730 км - 348 - 252 - 265 - 250 - 300 - 115 - 5 км
или 295 км - 240 - 40 - 23 - 5 км
това е между включванията на регенерационния процес, но де факто истинска регенерация не е протекла! накрая се принуждавам да я избича на Тракия за половин час само и само да не прецакам филтъра![]()
истинска регенерация протича на извънградско с над 2000-2500 оборота за около 20-25 минути, и тогава моята статистика показва че след това на предимно градско каране филтърът издържа още около 500 км (зимата) или 700 км (лятото) без регенерация. не съм имал случай на интервал от регенерация до регенерация на чисто извънградско, но предполагам че е поне 1000 до 2000 км.
съвсем отделен е въпросът дали ДПФ-ът получава шанс да се регенерира - ако са ви нередовни термостатите, компютърът няма изобщо да стартира регенерация, и ДПФ-ът ще бъде оставен на произвола да се задръсти!
ето малко повече базова информация долу, писана вече в две други теми:da6ip написа:при 530д:
- филтърът се прочиства сам периодично при достигане на 75 градуса температура на охладителната течност и 240 градуса на изгорелите газове точно преди филтъра
- прочистването става при увеличено количество гориво, което повишава температурата и налягането на изгорелите газове, минаващи през филтъра
- шофьорът усеща прочистването по усиленото боботене от двигателя и намалената мощност
- най-добрите условия за прочистване са налице при движение с постоянна висока скорост при над 2200-2500 оборота, примерно на магистрала; тогава прочистването трае 20-25 минути
- при градско филтъра се а) запълва по-бързо и б) прочиства по-трудно, поради неравномерното движение и и ниските обороти
- при употреба на колата с множество къси отсечки може двигателя да не достига никога 75 градуса и тогава филтъра просто се задръства до степен на проблем; тогава излиза съобщение на таблото
- в сервиз освен че се прави диагностика може да се "заповяда" на филтъра при следващото достигане на условията (75/240) да се прочисти веднага. такова прочистване може да е успешно, но може и да не е успешно ако филтъра е прекалено задръстен - трябва просто да пробваш.
- ако не може така да се прочисти, сваляш го и пробваш да го изчистиш, или го отстраняваш тотално на свой риск, или си купуваш нов.

Задръстен филтър=намалена мощност=висок разход

Използваш думата прецака,кво те бърка ако се прецака след като според теб няма кво да му се прецака освен да се задръсти

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
според мен "dan1el" иска да каже че колата му е спъната по време на регенерацията, а не преди нея.
тогава колата се усеща спъната единствено и само заради процеса на регенерация, а степента на "задръстване" на филтъра тук няма никаква роля. процесът на регенерация причинява усещането за слаб мотор.
само ще кажа че досега никога, ама никога не съм успявал да усетя разлика между движението на колата преди и след регенерация. усеща се само по време на регенерацията!
тогава колата се усеща спъната единствено и само заради процеса на регенерация, а степента на "задръстване" на филтъра тук няма никаква роля. процесът на регенерация причинява усещането за слаб мотор.
само ще кажа че досега никога, ама никога не съм успявал да усетя разлика между движението на колата преди и след регенерация. усеща се само по време на регенерацията!
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
VRPerformance написа:Именно с тоя си пост вие тотално се закопахте сами...винаги всеки път преди регенерация филтъра е напълнен(задръстен) и след регенерация той се прочиства и точната дума която каза е до някаква степен![]()
Задръстен филтър=намалена мощност=висок разход![]()
Използваш думата прецака,кво те бърка ако се прецака след като според теб няма кво да му се прецака освен да се задръсти
братле, тая полемика вече граничи с абсурда

"Задръстен" = окончателно и безвъзвратно запушване със сажди, плюс грешка на таблото и блокаж който НЕ може да се оправи с регенерация, а трябва или смяна с нов, или чистене.

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Човека си го е написал много правилно
Както и ти по-горе сподели че тоя процес при градски условия и недостигане на определените изисквания за регенерация филтъра си остава пълен/задръстен как очакваш да има същата мощност сравнено с регенериран
няма как...

dan1el написа:Следя темата с интерес и реших и аз да се включа в дискусията.
При мен се усеща много осезаемо като филтъра се затлачи и започне да се рециклира. Отдавам го на факта, че ми е слаб мотора (2.0d), но задръсти ли се колата умира и докато не се рециклира трябва да я пържа във високи обороти, за да върви някак. Карам я основно градско. Поради тази причина я чипосах (от 150 на 186). Като нещата съвсем леко се подобриха, не е чак толкова анемична докато се рециклира, но все пак си остава зле. Колата ми е на 40 000км. и се съмнявам да е за смяна.. Но все повече обмислям варианта да го махна това DPF...
Както и ти по-горе сподели че тоя процес при градски условия и недостигане на определените изисквания за регенерация филтъра си остава пълен/задръстен как очакваш да има същата мощност сравнено с регенериран

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
da6ip написа:VRPerformance написа:Именно с тоя си пост вие тотално се закопахте сами...винаги всеки път преди регенерация филтъра е напълнен(задръстен) и след регенерация той се прочиства и точната дума която каза е до някаква степен![]()
Задръстен филтър=намалена мощност=висок разход![]()
Използваш думата прецака,кво те бърка ако се прецака след като според теб няма кво да му се прецака освен да се задръсти
братле, тая полемика вече граничи с абсурдаще ти дам само ЕДНА дефиниция, и можеш да я четеш 1000 пъти ако трябва, докато я разбереш. повтарям го за последен път:
"Задръстен" = окончателно и безвъзвратно запушване със сажди, плюс грешка на таблото и блокаж който НЕ може да се оправи с регенерация, а трябва или смяна с нов, или чистене.





@ndro написа:da6ip написа:- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
по мои наблюдения е по-често и зависи колко се е задръстил филтъра, тоест не е на точно определен пробег.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
VRPerformance написа:Човека си го е написал много правилно![]()
аз мисля че човекът не се изрази съвсем точно и бих го изчакал ако може да поясни.
VRPerformance написа:Както и ти по-горе сподели че тоя процес при градски условия и недостигане на определените изисквания за регенерация филтъра си остава пълен/задръстен как очакваш да има същата мощност сравнено с регенериранняма как...
Смесваш 2 различни неща:
1) недостигане на условия за регенерация в крайна сметка води до окончателно задръстване и грешка. тогава регенерацията не помага. Даниел НЕ говори за такова нещо.
2) преди и след регенерацията НЯМА разлика в мощността. казвам това след реално изпитани точно 45 регенерации. единствено ПО ВРЕМЕ на регенерацията е слаба колата.
Знаеш ли откъде мисля че идва проблема? От това че не караш такава кола с ДПФ, и нямаш директен опит като шофьор. Ако караш кола с ДПФ може би е Пежо или Ситроен с по друга система? Мисля че ако се качиш в 525д/530д за 5000 км, ще разбереш веднага точно за какво говорим тук.
Последна промяна da6ip на 23 Мар 2011, 2:34, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
VRPerformance написа:![]()
![]()
![]()
сега остава да се разберем и за правилната дума за състоянието на филтъра в момента преди регенерацията,защото
![]()
ще те улесня: колегата в бързината използва неточната дума (спрямо моята дефиниция)

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Да,даниел не говори за това,но говори как като усети спад на мощност ТРЯБВА да и дава газ,именно за да достигне изискванията за протичане на регенерацията,което някой път може да отнеме повече време защото не всеки е свободен да ходи да си кара за да си чисти филтъра,а пали колата отива от точка А до точка Б и в този момент регенерация може да е започнала но да не е завършила,точно това каране по-междутъка на пълен ДПФ и момента на регенерация е момента в които той чувства колата по-мудна докато не се регенерира...da6ip написа:VRPerformance написа:Както и ти по-горе сподели че тоя процес при градски условия и недостигане на определените изисквания за регенерация филтъра си остава пълен/задръстен как очакваш да има същата мощност сравнено с регенериранняма как...
Бъркаш 2 различни неща:
1) недостигане на условия за регенерация в крайна сметка води до окончателно задръстване и грешка. тогава регенерацията не помага. Даниел НЕ говори за такова нещо.
2) преди и след регенерацията НЯМА разлика в мощността. казвам това след реално изпитани точно 45 регенерации. единствено ПО ВРЕМЕ на регенерацията е слаба колата.
Знаеш ли откъде мисля че идва проблема? От това че не караш такава кола с ДПФ, и нямаш директен опит като шофьор. Ако караш кола с ДПФ може би е Пежо или Ситроен с по друга система? Мисля че ако се качиш в 525д/530д за 5000 км, ще разбереш веднага точно за какво говорим тук.
А проблема е точно от моторите и това че на 6-така 2.5 разликата в мощността може да е минимална,при 3.0л да е незначителна,но при 2.0 е огромна

dan1el написа:Отдавам го на факта, че ми е слаб мотора (2.0d),
- dan1el
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Възможно е и да не съм се изразил с точния термин, но в тази насока още не съм компетентен. Аз го определям като задръстен/пълен, щом започна да нямам мощност. Понеже нямам възможност да го чакам да си свърши цикъла на почистване/регенерация карам от т.А до Б. и гася. Като я запаля отново, след определено време, колата върви отново на пълна мощност. (Това е може би, защото съм спрял процеса?).
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
dan1el написа:Възможно е и да не съм се изразил с точния термин, но в тази насока още не съм компетентен. Аз го определям като задръстен/пълен, щом започна да нямам мощност. Понеже нямам възможност да го чакам да си свърши цикъла на почистване/регенерация карам от т.А до Б. и гася. Като я запаля отново, след определено време, колата върви отново на пълна мощност. (Това е може би, защото съм спрял процеса?).
Kогато започнеш да "нямаш мощност", чува ли се едно боботене от двигателя като даваш газ на ниски обороти?
Ако да, то това означава че регенерационния процес вече е започнал, и липсата на мощност е заради самия регенерационен процес.
Тогава ти даваш повече газ, просто за да върви колата, а регенерационния процес не може да бъде спрян от недаване на газ. Той спира или като загасиш колата, или с времето след 20-25 мин. Но ако си карал само на градско е непълноценен и след 200-300 км. ще започне пак.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
колега VRPerformance, от това което пишеш (а то е предостатъчно) си правя 2 простички извода.
1. имаш идея за какво става дума, но не в детайли. вероятно нямаш история с дизелов BMW двигател, за да разбереш, за какво точно говорим da6ip и аз, тъй като имаме хиляди километри на такива коли.
2. никъде в хилядите написани думи не видях простичко обяснение какъв е принципът на регенерацията и защо "спъва" колата, което ме навежда на мисълта, че нямаш идея и дори не си се поинтересувал.
тези две неща са причината да защитаваш позиция, която няма общо с действителността.
по този начин заблуждаваш другите колеги, което не е идеята на форума
към всички колеги! прочетете внимателно, защото в този форум става дума за двигателите на БМВ, а не за разни пежа и ситроени!
процесът на регенерация е основната причина за "спъването". този процес започва, когато компютърът "прецени", че филтърът е за регенериране и започва много преди достигане на такова ниво на задръстване, че да го усещате.
е с това изказване рейтинга ти се срина. можеш да го вдигнеш, ако разкажеш с подробности за принципът на регенерация при дизеловите двигатели на BMW
само да те светна, че нов DPF ще ми трябва след няколко години, а дотогава все ще заделя някой лев
1. имаш идея за какво става дума, но не в детайли. вероятно нямаш история с дизелов BMW двигател, за да разбереш, за какво точно говорим da6ip и аз, тъй като имаме хиляди километри на такива коли.
2. никъде в хилядите написани думи не видях простичко обяснение какъв е принципът на регенерацията и защо "спъва" колата, което ме навежда на мисълта, че нямаш идея и дори не си се поинтересувал.
тези две неща са причината да защитаваш позиция, която няма общо с действителността.
по този начин заблуждаваш другите колеги, което не е идеята на форума


процесът на регенерация е основната причина за "спъването". този процес започва, когато компютърът "прецени", че филтърът е за регенериране и започва много преди достигане на такова ниво на задръстване, че да го усещате.
VRPerformance написа:П.с хайде да не се обиждаме,защото ако ще е така,аз отдавна трябваше да кажа ''къв баровец с Е60 си ти като не може да си подържаш колата както трябва и нямаш пари за нов ДПФ''
е с това изказване рейтинга ти се срина. можеш да го вдигнеш, ако разкажеш с подробности за принципът на регенерация при дизеловите двигатели на BMW

само да те светна, че нов DPF ще ми трябва след няколко години, а дотогава все ще заделя някой лев

- dan1el
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
da6ip написа:dan1el написа:Възможно е и да не съм се изразил с точния термин, но в тази насока още не съм компетентен. Аз го определям като задръстен/пълен, щом започна да нямам мощност. Понеже нямам възможност да го чакам да си свърши цикъла на почистване/регенерация карам от т.А до Б. и гася. Като я запаля отново, след определено време, колата върви отново на пълна мощност. (Това е може би, защото съм спрял процеса?).
Kогато започнеш да "нямаш мощност", чува ли се едно боботене от двигателя като даваш газ на ниски обороти?
Ако да, то това означава че регенерационния процес вече е започнал, и липсата на мощност е заради самия регенерационен процес.
Тогава ти даваш повече газ, просто за да върви колата, а регенерационния процес не може да бъде спрян от недаване на газ. Той спира или като загасиш колата, или с времето след 20-25 мин. Но ако си карал само на градско е непълноценен и след 200-300 км. ще започне пак.
Да започва да боботи. В градско наистина на около 300 км го прави.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
dan1el написа:Да започва да боботи. В градско наистина на около 300 км го прави.
Oк, значи е точно като при мен с 530d. Обяснявам за всички останали за да знаят какво става с колите им:
- когато започне да боботи, значи вече компютърът е включил регенерацията
- тази регенерация протича при повишено подаване на гориво и налягане на газовете, за да се "продуха" ДПФ-а
- това НЕ е естествения режим на работа на двигателя, и именно затова има липса на мощност по време на регенерацията
- както каза @ndro, самият ДПФ е още много далече от състояние на "задръстване" (особено при 40 хил пробег) и по никакъв начин не може да предизивика осезаема липса на мощност
- когато регенерацията свърши, усещаме отново нормална мощност в двигателя. това НЕ Е заради продухания филтър (макар че той наистина е вече продухан), а заради спряната регенерация, която допреди малко е спъвала мотора
- това цялото е нормалната практика на регенерацията и по никакъв начин не значи че ДПФ-ът ви е на свършване
- ако искате да протече качествена регенерация, в момента в който тя започне (боботенето) качете се на цариградско (или извънградски път в страната) и карайте с 80 км на 2500-3000 оборота до околовръстното и обратно (или 25 мин в страната). регенерацията е приключила, ако при подаване на газ от спряло състояние не се чува "боботене"

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- dan1el
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Колега изсясниха ми се много неща
Вече си мислех, че съм с някакъв дефект 


- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани