Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Модератор: Технически модератори
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
ddddk написа:Когато маслото е повече се случват 2 основни неща: помпата го разпенва и се повишава налягането.
Налягането избива по гарнитури и семеринги.
Пяната отива най-горе. Най-горе е какво? Повдигачите на клапаните.
Пяна значи лош вискозитет. Лош вискозитет + хидравлични повдигачи = чук-луп-трак
Това освен в твоя пост пише ли го на друго място? Мисълта ми е че когато автомобилът се движи по път с надлъжен наклон (изкачване, спускане), нивото на маслото се повишава съответно в задния и предния край на картера, дори когато е точно колкото трябва като количество.
Респективно "разпенването" от прекалено количество не би трябвало да се различава от "разпенването" поради наклон на пътя, т.е. би трябвало като изкачваме/спускаме дълги и стръмни наклони да ни се разчукат повдигачите на всички... пък аз не съм забелязал това да се случва.
П.П. Разпенено масло (пяна, емулсия от масло и въздух) обикновено води до драстично намаляване на налягането след помпата поради свиваемостта на въздуха, а не до повишаване на налягането.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Postman написа:...
Първо: Да, пише го.
Второ: Бягаме от тази тема.
Трето: Няма баир - маир. На запален мотор, ако вкараш суха щека в тръбата, ще я изкараш суха.

Четвърто: Пяна, емулсия, въздух, флиуд, масло... механика на флуидите... Ако искаш да си ги мерим, пусни отделна тема или на л.с. По твой избор.
Заключението: Всичкия акъл дето съм се опитам да дам тук е от опит. Всичко това ми е минало през ръцете. Понесъл съм загуби финансови. Изчел съм нужната литература и съм отстранил проблемите. От 6.08.2008 до сега нямам един пост дето да съм писал какво трябва да се направи и да не съм го правил лично предварително на моята кола. А преди да правя каквото и да е търся литература за да знам какво правя.
Е, и грешки много съм направил и затова пиша в теми разни като тази на колеги да им спестим и на тях грешките.
Не беше ли тази идеята на форума?
Не се считам за голям капацитет, но държа да пиша верни неща.
Много е лесно да извадиш 2 думи от контекста и да обявиш "това е грешно".
Ще направим 10 страници полемика и накрая пак ще стигнем до това, което съм написал, но с други думи, по-сложно и с повече условия. И пак няма да е ясно на кой е по-голям. Защото във физиката няма понятия като "голям" и "малък"
Това харесвам на физиката. Няма "ама", "обаче-понеже" и т.н. масло под минимум = скапан двг, масло над максимум = скапан двг. Всичко останало е приказки за свободното време.
Ако искаш ползвана литература ще ти я намеря. Отдавна беше и ще ми струва много време. Не виждам смисъл да го правя, освен да защитя авторитета си, въпреки че не държа да имам такъв в този форум. Там където си вадя хляба достатъчно ми уважават знанията по механика на флуидите. Другаде не търся професионална изява и признание.
Ако толкова се дразниш от опитите ми да споделям патилата си с колегите и ако ще вадиш думи от контекста и ще ме караш да изнасям цели лекции по физика за да защитя написано кратко и ясно нещо в 2 реда, аз се отказвам. Оставям те единствен стожер на механиката във виртуалното пространство.
Поздрави,
Д

Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Доста изчерпателно ми отговори, благодаря!
Надявам се и колегата с проблема е видял решението в тези редове.
Занапред няма да те питам нищо, само ще чета
.
Надявам се и колегата с проблема е видял решението в тези редове.
Занапред няма да те питам нищо, само ще чета

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Postman написа:... когато автомобилът се движи по път с надлъжен наклон (изкачване, спускане), нивото на маслото се повишава съответно в задния и предния край на картера ...
За да напишеш това, ти или никога не си виждал картер на двг или ми се подиграваш. Ти кажи?
Ти или не знаеш как се определя ниво на маслена вана на агрегат или ми се подиграваш. Ти кажи?
Още много такива въпроси мога да ти задам, но съм сигурен, че стана ясно.
Ако не знаеш, защо си позволяваш сарказъм:
Postman написа:... да ни се разчукат повдигачите на всички... пък аз не съм забелязал това да се случва ...
Аз мисля, че знаеш.
И затова подскачам като ощипана мома.
Беше достатъчно просто да поискаш повече информация тук или в отделна тема.
Украсата на текста ти разми въпроса ти.
Или въобще не е имало въпрос, а просто си се заяждал? Ти кажи?
Поздрави,
Д

Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Никакъв сарказъм няма, опитах се с пример да ти обясня защо конкретното твърдение:
"Когато маслото е повече се случват 2 основни неща: помпата го разпенва и се повишава налягането.
Налягането избива по гарнитури и семеринги.
Пяната отива най-горе. Най-горе е какво? Повдигачите на клапаните.
Пяна значи лош вискозитет. Лош вискозитет + хидравлични повдигачи = чук-луп-трак"
не отговаря на реалността, в която живеят нашите двигатели. Може да "подскачаш като ощипана мома" колкото си искаш, но това все още не означава, че написаното е вярно, пък моето грешно.
Картер съм виждал, но не ти се подигравам, нещо друго е - например давам мнение, което явно не е чак толкова експертно, колкото твоето, но пък и ти не каза къде бъркам... аз обаче ще ти кажа ти къде бъркащ:
- помпата може да разпени маслото само ако засмуче въздух заедно с маслото
- ако горното се случи, налягането след помпата винаги пада без изключение (а не се вдига)
- за да засмуче помпата въздух (или пяна), тя трябва да постъпи през маслоприемника, който знаеш къде се намира. Сам си писал пяната отива най-горе - така е, само че най-горе в в зоната между маслената вана (картера) и цилиндровия блок - там се намира коляновия вал.
- от всичко дотук излиза че и да има пяна, тя не може да постъпи в помпата освен при един случай - ако нивото на маслото е много ниско - тогава в завой се случва помпата за засмуче въздух, но ние си говорим за високо налягане, не за ниско...
Пяната я правят противотежестите на коляновия вал ако нивото е много високо и тя си остава там, а не отива в помпата. Предполагам помниш също така, че в маслото се слагат противопенни добавки - сигурно помагат в известна степен, не знам.
И нещо друго - като сипеш повече масло, обикновено двигателят оптимизира нивото сам, най-често като го изхвърля през картерната вентилация, но двигателя не се чупи от това... стига да не говорим за случай някой да налее 20 литра масло в М50 и да напълни целия двигател.
Инак нищо не пречи колегата да си зачука тръбата на масломерната пръчка и 20 сантиметра навътре... докато продължава да сипва по 6 литра проблемите ще му се разминават.
"Когато маслото е повече се случват 2 основни неща: помпата го разпенва и се повишава налягането.
Налягането избива по гарнитури и семеринги.
Пяната отива най-горе. Най-горе е какво? Повдигачите на клапаните.
Пяна значи лош вискозитет. Лош вискозитет + хидравлични повдигачи = чук-луп-трак"
не отговаря на реалността, в която живеят нашите двигатели. Може да "подскачаш като ощипана мома" колкото си искаш, но това все още не означава, че написаното е вярно, пък моето грешно.
Картер съм виждал, но не ти се подигравам, нещо друго е - например давам мнение, което явно не е чак толкова експертно, колкото твоето, но пък и ти не каза къде бъркам... аз обаче ще ти кажа ти къде бъркащ:
- помпата може да разпени маслото само ако засмуче въздух заедно с маслото
- ако горното се случи, налягането след помпата винаги пада без изключение (а не се вдига)
- за да засмуче помпата въздух (или пяна), тя трябва да постъпи през маслоприемника, който знаеш къде се намира. Сам си писал пяната отива най-горе - така е, само че най-горе в в зоната между маслената вана (картера) и цилиндровия блок - там се намира коляновия вал.
- от всичко дотук излиза че и да има пяна, тя не може да постъпи в помпата освен при един случай - ако нивото на маслото е много ниско - тогава в завой се случва помпата за засмуче въздух, но ние си говорим за високо налягане, не за ниско...
Пяната я правят противотежестите на коляновия вал ако нивото е много високо и тя си остава там, а не отива в помпата. Предполагам помниш също така, че в маслото се слагат противопенни добавки - сигурно помагат в известна степен, не знам.
И нещо друго - като сипеш повече масло, обикновено двигателят оптимизира нивото сам, най-често като го изхвърля през картерната вентилация, но двигателя не се чупи от това... стига да не говорим за случай някой да налее 20 литра масло в М50 и да напълни целия двигател.
Инак нищо не пречи колегата да си зачука тръбата на масломерната пръчка и 20 сантиметра навътре... докато продължава да сипва по 6 литра проблемите ще му се разминават.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Ето че стигнахме до истината: хващаш се за думата и по-скоро непълно, неточно изречение и се заяждаш.
Добре!
Всичко това е извън тази тема, а колегата настояваше да споделя преди да е ясно дали има смисъл. И така исках да съм кратък.
Но ти настояваш за полемики. Добре. Почваме.
Значи тук трябваше да пиша подробно никуму ненужната информация, че когато се налее масло над максимално определеното, то при работещ двигател линията на маслената вана е по-високо от конструктивно заложената. Тогава противотежестите (гърбиците) на коляновия вал започват да "бият" маслото. От това се получава емулсия. Емулсия е молекули въздух обвити в масло. Това повишава налягането на картерните газове. Ако сепараторът на маслените пари на картерните газове е запушен или е с намалена пропускливост по някаква причина, то повишеното налягане има вероятност да избие през гарнитурата на картера, на капака на главата, през семеринг на колянов вал или другаде където намери. Ако системата за вентилация на картерните газове е в кондиция, то такава опасност няма.
Да се върнем към маслената вана. Разбитото масло се възстановява много бавно. На практика в процес на работа на двигателя това е невъзможно. Идва момент, в който емулсирано масло достига до смукателната цедка на маслената помпа. От този момент нататък хидравличните повдигачи не получават достатъчно масло с достатъчно налягане и вискозитет. От тук нататък започват да повдигат клапаните по-малко. Недостатъчно отворени клапани означава лоша работа на двигателя.
И пак стигаме до краткото дето съм написал: повече масло = високо налягане + пяна
Или както писах 2 поста по-рано: след 10 страници полемика пак ще стигнем до това дето съм писал ама с повече думи и абсолютно загубено време и никуму ненужна информация.
Сигурен съм, че и това дето го обяснявах до сега няма да ти е достатъчно обстоятелствено. В няколко поста ще го изчистя до най-малката подробност или поне докато не приемеш, че ти е достатъчно подробно, сложно и загубило връзката с темата. Нали това целиш или? Ти започваш да се заяждаш с налягането на самото масло като знаеш, че след помпата си има клапан и още преди филтъра излишното го връща в картера! А кажи ми сега, че не вадиш думи от контекста и не се заяждаш?
И като приключим с тая драма аз приключвам с участието си в този форум.
Поздрави,
Д
Добре!
Всичко това е извън тази тема, а колегата настояваше да споделя преди да е ясно дали има смисъл. И така исках да съм кратък.
Но ти настояваш за полемики. Добре. Почваме.
ddddk написа:Когато маслото е повече се случват 2 основни неща: помпата го разпенва и се повишава налягането.
Налягането избива по гарнитури и семеринги.
Значи тук трябваше да пиша подробно никуму ненужната информация, че когато се налее масло над максимално определеното, то при работещ двигател линията на маслената вана е по-високо от конструктивно заложената. Тогава противотежестите (гърбиците) на коляновия вал започват да "бият" маслото. От това се получава емулсия. Емулсия е молекули въздух обвити в масло. Това повишава налягането на картерните газове. Ако сепараторът на маслените пари на картерните газове е запушен или е с намалена пропускливост по някаква причина, то повишеното налягане има вероятност да избие през гарнитурата на картера, на капака на главата, през семеринг на колянов вал или другаде където намери. Ако системата за вентилация на картерните газове е в кондиция, то такава опасност няма.
Да се върнем към маслената вана. Разбитото масло се възстановява много бавно. На практика в процес на работа на двигателя това е невъзможно. Идва момент, в който емулсирано масло достига до смукателната цедка на маслената помпа. От този момент нататък хидравличните повдигачи не получават достатъчно масло с достатъчно налягане и вискозитет. От тук нататък започват да повдигат клапаните по-малко. Недостатъчно отворени клапани означава лоша работа на двигателя.
И пак стигаме до краткото дето съм написал: повече масло = високо налягане + пяна
Или както писах 2 поста по-рано: след 10 страници полемика пак ще стигнем до това дето съм писал ама с повече думи и абсолютно загубено време и никуму ненужна информация.
Сигурен съм, че и това дето го обяснявах до сега няма да ти е достатъчно обстоятелствено. В няколко поста ще го изчистя до най-малката подробност или поне докато не приемеш, че ти е достатъчно подробно, сложно и загубило връзката с темата. Нали това целиш или? Ти започваш да се заяждаш с налягането на самото масло като знаеш, че след помпата си има клапан и още преди филтъра излишното го връща в картера! А кажи ми сега, че не вадиш думи от контекста и не се заяждаш?
И като приключим с тая драма аз приключвам с участието си в този форум.
Поздрави,
Д

- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Колеги мисля, че излишно спорите вече.....уж модераторите трябва да въдворяват ред, а то какво стана..
Та разбрах идеята на всички, просто ще проверя оттук натам тия неща дето съм пропуснал. А ако ви се мисли по конкретния проблем, моля да коментирате малко по-нагоре стойностите при замерването на различните датчици които направих, защото това всички го пропуснахте, а аз мислех че е сравнително важно, особено когато има отклонения и по-скоро как те биха повлияли върху работата на мотора, вървенето и разхода...
Благодаря

Благодаря
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
ddddk написа:...
Признавам се за победен, приятна вечер!
net_master написа:Колеги мисля, че излишно спорите вече.....уж модераторите трябва да въдворяват ред, а то какво стана..
Ето това е то демокрацията, даже и модераторите могат понякога да си позволят да напишат когато не се съгласни с някого...

Стори ми се важно да споделя в твоята тема защо според мен не трябва да си набиваш тръбата на щеката навътре, но ако съм ти причинил дискомфорт с досадното задължение да прочетеш написаното, моля за извинение

- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Ми не, то щеката не е лошо да я набия ако има нужда, иначе аз си налях 7 литра масло като го сменях, обаче оттук оттам ми тече и сигурно и мотора бута малко, така че нещата се нормализираха 
П.П. Postman, все пак прави ти чест, че опитваш да решиш спора само с помощта на думите. Предполагам, че другите модератори сигурно биха постъпили по друг, не толкова почтен начин

П.П. Postman, все пак прави ти чест, че опитваш да решиш спора само с помощта на думите. Предполагам, че другите модератори сигурно биха постъпили по друг, не толкова почтен начин

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
За IAT sensor съм направил графика за да може лесно да се проверяват междинни стойности.
Утре ще ти я изпратя на л.с., защото ако я пусна тук ще ме предизвикат не само да дам и уравнението на кривата, ами и да го изведа и ползваните математически операции ще трябва да ги защитя и да посоча изрично правилото, на което се позовавам...
Кому е нужно всяка дума написана тук да се защитава многословно?
Човек като почне да се взема на сериозно...
Относно щеката не съм казал да я "набиваш", а имах идея да я върнеш на мястото и.
А, ето за този заек говорих:
И течовете са от това. И като си върнеш щеката на мястото ще видиш, че още е над максимума. И нещата не са се нормализирали.
Това определено няма да оправи шума в мотора, за който говориш, но и това трябва да оправиш.
Просто като видях колко масло има в колектора това значеше само едно и то се оказа така.
Както се казва: питай патило, не старило.
Поздрави,
Д
Утре ще ти я изпратя на л.с., защото ако я пусна тук ще ме предизвикат не само да дам и уравнението на кривата, ами и да го изведа и ползваните математически операции ще трябва да ги защитя и да посоча изрично правилото, на което се позовавам...
Кому е нужно всяка дума написана тук да се защитава многословно?
Човек като почне да се взема на сериозно...
Относно щеката не съм казал да я "набиваш", а имах идея да я върнеш на мястото и.
А, ето за този заек говорих:
net_master написа: ... аз си налях 7 литра масло като го сменях, обаче оттук оттам ми тече и сигурно и мотора бута малко, така че нещата се нормализираха
И течовете са от това. И като си върнеш щеката на мястото ще видиш, че още е над максимума. И нещата не са се нормализирали.
Това определено няма да оправи шума в мотора, за който говориш, но и това трябва да оправиш.
Просто като видях колко масло има в колектора това значеше само едно и то се оказа така.
Както се казва: питай патило, не старило.
Поздрави,
Д

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Postman написа:Признавам се за победен, приятна вечер!
Докара го да звучи като "по-умният отстъпва"

Но, пък аз не се считам за по-умен от когото и да било и приемам такъв край на драмата.
Приятна вечер и на теб!
Поздрави,
Д

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Баси! 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Dormikym
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 15.02.2010
- Местоположение: Пловдив; Тракия
- Пол: Мъж
- Кара: E34 518
- Мечтае да кара: E34 518 turbo
- Детайли за колата: TURBO --- The Fun Starts Here !!!
е34 за части - http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 4&t=247983
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
А шума се оказа ,че е от ... 
А как се фарсира от проблем с повдигачите?

А как се фарсира от проблем с повдигачите?
TURBO --- The Fun Starts Here !!!
- net_master
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Не работи добре, форсира се сама, висок разход и т.н.
Това чукане не е от повдигачи. Нещо по-сериозно е. Без разглобяване няма да стане.
Не можете ли да локализирате от къде идва ?
Не можете ли да локализирате от къде идва ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани