Отстраняване на ДПФ / DPF
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
VRPerformance написа:не съм се поправил,защото не съм поднесъл веднъж една информация и сега да поднасям другав горния ми пост пише че ще има по-добра мощност,което найстена е така,но това не означава че тя е по-висока от тази зададена в софтуера
просто ти си го разбрал по твоя си начин...
разбрал съм го така, както си го написал първоначално.
VRPerformance написа:Ами аз тука не виждам някой друг да не говори чисто ТЕОРЕТИЧНО,вие дори говорите без да сте пробвали без филтър,което е смешно,защото един вид ти искаш да ме обориш със твойте теоретични знания за нещо което аз съм пробвал![]()
напротив, колега, ти се опитваш с теоретични твърдения, да убедиш хората как ще спестят 1200 лв, а аз казвам как е на практика! ако си пробвал, знаеш, че това не е реално.
и няма как да знаеш дали съм пробвал или не

VRPerformance написа:Разликата била минимална,ами ако имаш очаквания като махнеш ДПФ и 2-та тона да излитат с тези 177кс няма как да стане,и тука си прав,минимална е,но е достатъчна за по-добър респонс и освобождаване на мощност и торк в целия диапазон от обороти,което допринася за по-добра икономия,а сега дали е 500гр или литър мен лично не ме бърка защото не аз карам такъв автомобил и това е инфо споделено от собственици...
нямам никакви очаквания. напротив, ясно ми е каква е действителността и разликата е МИНИМАЛНА и трудна да се усети на практика.
и като не те бърка, а и не можеш да се аргументираш, за какъв литър надолу говориш?
VRPerformance написа:Всеки един от постовете ми в темата е на базата на мои и клиентски впечетления,а вашите са чисто теоретически,базирани на вашите си знания,което не е лошо,но трябва да знаете че практиката и теорията са две различни неща![]()
напротив, твоите твърдения са абсолютно теоретични и преувеличени, за това ти зададох тези въпроси, на които няма как да ми отговориш с конкретни данни.
аз твърдя, че разликата в действителност е пренебрежимо малка и не отговаря на твоите твърдения - къде видя тук теория от моя страна?
VRPerformance написа:...ето един типичен пример отностно твоята теория и логика и действителния резултат viewtopic.php?f=116&t=242324&p=2664605#p2664605
кое му е типичното на примера?
обяснявам с аргументи, защо може да му се е увеличила турбо-дупката на колегата с двете турбини и дали изобщо му се е увеличила или си внушава

добави нещо, ако имаш какво да добавиш

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Колега цялата ти информация е от втора ръка. "Клиентски впечатления" просто не е достатъчно. Не се занимавам с премахване на ДПФ-и, но технически проверена информация изглежда по съвсем друг начин: Х конски сили/нютонметра при У въртящ момент, Х разход на градско/изв.гр. при У средна скорост. Това е което ме интересува.
Да кажеш че понеже Пежо и Ситроен от 10 години имат ФАП, ние сега откриваме проблема е крайно несериозно. При БМВ от 5 години насам това е актуална тема и има безброй опити за какви ли не решения. И то в цяла Европа, а не от твоите клиенти. Цялата тази информация ни е достъпна. Препаратът "Тунап" излезе преди година и в БГ още го няма - кой от твоите клиенти го е пробвал? С какво са чистени тези ФАП-ове и колко професионално? На какви км и задръстване? Явно е, че тези детайли имат огромно значение за всеки един отделен случай, обаче ти изобщо не се интересуваш от такива "подробности"
С нищо не си по-практичен от нас "теоретичните юзъри", освен че ти липсва дори и желанието да установиш нещо със сигурност и със измерване. Цялата дискусия възникна, защото ти даде едни гръмки твърдения. Дотук нищо от тях не си потвърдил, освен да споменеш "клиентски впечатления". Никой не отрича теоретичен понижен разход и увеличена мощност, но с колко? 1 или 100 или 10,000???
Така че аз смятам за безмислено да обсъждаме повече темата на такова общо ниво.
Да кажеш че понеже Пежо и Ситроен от 10 години имат ФАП, ние сега откриваме проблема е крайно несериозно. При БМВ от 5 години насам това е актуална тема и има безброй опити за какви ли не решения. И то в цяла Европа, а не от твоите клиенти. Цялата тази информация ни е достъпна. Препаратът "Тунап" излезе преди година и в БГ още го няма - кой от твоите клиенти го е пробвал? С какво са чистени тези ФАП-ове и колко професионално? На какви км и задръстване? Явно е, че тези детайли имат огромно значение за всеки един отделен случай, обаче ти изобщо не се интересуваш от такива "подробности"

С нищо не си по-практичен от нас "теоретичните юзъри", освен че ти липсва дори и желанието да установиш нещо със сигурност и със измерване. Цялата дискусия възникна, защото ти даде едни гръмки твърдения. Дотук нищо от тях не си потвърдил, освен да споменеш "клиентски впечатления". Никой не отрича теоретичен понижен разход и увеличена мощност, но с колко? 1 или 100 или 10,000???
Така че аз смятам за безмислено да обсъждаме повече темата на такова общо ниво.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Ще дам две цифри, за да ги имаме тук, може в бъдеще да са полезни:
- Мощност без ДПФ: Юзър от Финландия с Е60 535д с няколко поредни ремапа и многократни дино-тестове и актуално 360 кс и 750 НМ и премахнат ДПФ твърди че според него само премахване на ДПФ-а ще даде +5 кс на високи обороти, а на ниски ще е незабележима разликата.
- Разход без ДПФ: Тази фирма производител на тръби за премахване на ДПФ и ремапи:
http://www.ecotune-scotland.co.uk/produ ... e_Included
твърди: "mpg gains in the region of 5-7mpg are consistantly reported", не става обаче ясно дали това подобрение е спрямо задръстен или редовен ДПФ.
Ако приемем най-лошия вариант, че е спрямо задръстен ДПФ, това значи че спрямо редовен подобрението ще е да кажем "3 mpg", което от 30 на 33 mpg означава от 9.4 литра на 8.6 литра или 0.8 литра подобрение.
Това звучи доста високо, но нека имаме предвид че все пак е реклама!
- Чистене на ДПФ-а с подръчни материали. Ето този тук (http://forums.5series.net/topic/94725-d ... r-the-dpf/) е изчистил ДПФ-а с индустриален бензин и после терпентин през Март 2010, и сега, 1 година по-късно няма никакви проблеми. Кара всеки ден по около 30 км във Финландия, на много студени температури, което принципно е зле за филтъра. Да видим колко време ще изкара.
- Мощност без ДПФ: Юзър от Финландия с Е60 535д с няколко поредни ремапа и многократни дино-тестове и актуално 360 кс и 750 НМ и премахнат ДПФ твърди че според него само премахване на ДПФ-а ще даде +5 кс на високи обороти, а на ниски ще е незабележима разликата.
- Разход без ДПФ: Тази фирма производител на тръби за премахване на ДПФ и ремапи:
http://www.ecotune-scotland.co.uk/produ ... e_Included
твърди: "mpg gains in the region of 5-7mpg are consistantly reported", не става обаче ясно дали това подобрение е спрямо задръстен или редовен ДПФ.
Ако приемем най-лошия вариант, че е спрямо задръстен ДПФ, това значи че спрямо редовен подобрението ще е да кажем "3 mpg", което от 30 на 33 mpg означава от 9.4 литра на 8.6 литра или 0.8 литра подобрение.
Това звучи доста високо, но нека имаме предвид че все пак е реклама!
- Чистене на ДПФ-а с подръчни материали. Ето този тук (http://forums.5series.net/topic/94725-d ... r-the-dpf/) е изчистил ДПФ-а с индустриален бензин и после терпентин през Март 2010, и сега, 1 година по-късно няма никакви проблеми. Кара всеки ден по около 30 км във Финландия, на много студени температури, което принципно е зле за филтъра. Да видим колко време ще изкара.
Последна промяна da6ip на 21 Мар 2011, 14:02, променена общо 2 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
da6ip написа:С нищо не си по-практичен от нас "теоретичните юзъри", освен че ти липсва дори и желанието да установиш нещо със сигурност и със измерване. Цялата дискусия възникна, защото ти даде едни гръмки твърдения. Дотук нищо от тях не си потвърдил, освен да споменеш "клиентски впечатления". Никой не отрича теоретичен понижен разход и увеличена мощност, но с колко? 1 или 100 или 10,000???
+1

аз започнах, щото 1 литър надолу наистина си е "алиса в страната на чудесата".
нищо лично към колегата VRPerformance. в спора се ражда истината

Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
@ndro написа:колега, не приемай коментара ми като нападка. ако забелязваш от постовете ми, споделям доста инфо![]()
това за 200-те хиляди километра е точно така, но искам да обясниш, как се разбира, че един DPF е чист и в добро състояние? как точно са го проверили в този сервиз? какво са измервали?
Ще ги питам . Казаха ми , че филтъра е наред и не е мръсен и да карам , пък когато се запуши , щяло да изкара пак грешка.
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Значи във пежо и ситроен форума има доста народ потвърдили разход с 1.5 до 2литра дори,при доста от тях е след задръстен ФАП
da6ip поства фирма която дава подобни резултати
Аз споделям информация от клиенти с подобни резултати
И накрая ми говорите че тези неща не били реални и възможни...сигорно всички ние нещо не сме добре и си въобразяваме
Отностно разликата,колега аз усещам огромна разлика само от смяна на въздушен филтър между нов и такъв на 9хил км,а като си махнах катализаторите разликата беше огромна,просто си познавам толкова колата че 5-10 коня за мен(а и за много други) са проблем и не бих се лишил от тях
това че ти не може да ги усетиш си е изцяло твой проблем,защото тази разлика която за теб е минимална,на друг може да не е
А за желанието ми да си правя експериметни ще ви кажа че просто нямам вашето свободно време за да си задоволя любопитството за този проблем,нито ми плащат за експерименти и с тях разходи не се плащат,има доста по-важни проблеми за разрешаване,но щом сте толкова любопитни можете да отиде при всеки с дино и срещу съответната сума да си направите тези експерименти,но това от сега ми е ясно че няма как да се случи на Българин,защото няма да даде около 1000-1500лв само за проби...но виж за дискотеки и кръчми по може,ако греша ще чакам за резултати и дино графики на някой от вас
До тогава подкрепям da6ip за прекратяване на дискусията

da6ip поства фирма която дава подобни резултати

Аз споделям информация от клиенти с подобни резултати

И накрая ми говорите че тези неща не били реални и възможни...сигорно всички ние нещо не сме добре и си въобразяваме

Отностно разликата,колега аз усещам огромна разлика само от смяна на въздушен филтър между нов и такъв на 9хил км,а като си махнах катализаторите разликата беше огромна,просто си познавам толкова колата че 5-10 коня за мен(а и за много други) са проблем и не бих се лишил от тях


А за желанието ми да си правя експериметни ще ви кажа че просто нямам вашето свободно време за да си задоволя любопитството за този проблем,нито ми плащат за експерименти и с тях разходи не се плащат,има доста по-важни проблеми за разрешаване,но щом сте толкова любопитни можете да отиде при всеки с дино и срещу съответната сума да си направите тези експерименти,но това от сега ми е ясно че няма как да се случи на Българин,защото няма да даде около 1000-1500лв само за проби...но виж за дискотеки и кръчми по може,ако греша ще чакам за резултати и дино графики на някой от вас

До тогава подкрепям da6ip за прекратяване на дискусията

Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
VRPerformance написа:Значи във пежо и ситроен форума има доста народ потвърдили разход с 1.5 до 2литра дори,при доста от тях е след задръстен ФАП![]()
da6ip поства фирма която дава подобни резултати![]()
Аз споделям информация от клиенти с подобни резултати![]()
ако филтърът е тотално задръстен е напълно възможно.
аз останах с впечатлението, че при отстраняване на незадръстен филтър, разходът би паднал с литър, което ми се струва множко.

- dan1el
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Следя темата с интерес и реших и аз да се включа в дискусията.
При мен се усеща много осезаемо като филтъра се затлачи и започне да се рециклира. Отдавам го на факта, че ми е слаб мотора (2.0d), но задръсти ли се колата умира и докато не се рециклира трябва да я пържа във високи обороти, за да върви някак. Карам я основно градско. Поради тази причина я чипосах (от 150 на 186). Като нещата съвсем леко се подобриха, не е чак толкова анемична докато се рециклира, но все пак си остава зле. Колата ми е на 40 000км. и се съмнявам да е за смяна.. Но все повече обмислям варианта да го махна това DPF...
При мен се усеща много осезаемо като филтъра се затлачи и започне да се рециклира. Отдавам го на факта, че ми е слаб мотора (2.0d), но задръсти ли се колата умира и докато не се рециклира трябва да я пържа във високи обороти, за да върви някак. Карам я основно градско. Поради тази причина я чипосах (от 150 на 186). Като нещата съвсем леко се подобриха, не е чак толкова анемична докато се рециклира, но все пак си остава зле. Колата ми е на 40 000км. и се съмнявам да е за смяна.. Но все повече обмислям варианта да го махна това DPF...
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
dan1el написа:Следя темата с интерес и реших и аз да се включа в дискусията.
При мен се усеща много осезаемо като филтъра се затлачи и започне да се рециклира. Отдавам го на факта, че ми е слаб мотора (2.0d), но задръсти ли се колата умира и докато не се рециклира трябва да я пържа във високи обороти, за да върви някак. Карам я основно градско. Поради тази причина я чипосах (от 150 на 186). Като нещата съвсем леко се подобриха, не е чак толкова анемична докато се рециклира, но все пак си остава зле. Колата ми е на 40 000км. и се съмнявам да е за смяна.. Но все повече обмислям варианта да го махна това DPF...
колега, при теб (и при всички останали) се усеща осезаемо процесът на регенерация, а не задръстеният филтър.
има много голяма разлика между двете неща.
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
значи не се усеща разлика с задръстен филтър и с регенериран така ли? Андро айде малко по-сериозно@ndro написа:dan1el написа:Следя темата с интерес и реших и аз да се включа в дискусията.
При мен се усеща много осезаемо като филтъра се затлачи и започне да се рециклира. Отдавам го на факта, че ми е слаб мотора (2.0d), но задръсти ли се колата умира и докато не се рециклира трябва да я пържа във високи обороти, за да върви някак. Карам я основно градско. Поради тази причина я чипосах (от 150 на 186). Като нещата съвсем леко се подобриха, не е чак толкова анемична докато се рециклира, но все пак си остава зле. Колата ми е на 40 000км. и се съмнявам да е за смяна.. Но все повече обмислям варианта да го махна това DPF...
колега, при теб (и при всички останали) се усеща осезаемо процесът на регенерация, а не задръстеният филтър.
има много голяма разлика между двете неща.


Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
VRPerformance написа:значи не се усеща разлика с задръстен филтър и с регенериран така ли? Андро айде малко по-сериозно@ndro написа:dan1el написа:Следя темата с интерес и реших и аз да се включа в дискусията.
При мен се усеща много осезаемо като филтъра се затлачи и започне да се рециклира. Отдавам го на факта, че ми е слаб мотора (2.0d), но задръсти ли се колата умира и докато не се рециклира трябва да я пържа във високи обороти, за да върви някак. Карам я основно градско. Поради тази причина я чипосах (от 150 на 186). Като нещата съвсем леко се подобриха, не е чак толкова анемична докато се рециклира, но все пак си остава зле. Колата ми е на 40 000км. и се съмнявам да е за смяна.. Но все повече обмислям варианта да го махна това DPF...
колега, при теб (и при всички останали) се усеща осезаемо процесът на регенерация, а не задръстеният филтър.
има много голяма разлика между двете неща.човека си го е написал,аз също го твърдя,защото е точно така както го е написал... и сега ще ти повторя думите ми от по-рано това че не усещаш нищо не означава че и с другите е така
колега, ти изобщо осъзнаваш ли какво съм написал?
и правиш ли разлика между процес на регенерация и задръстен филтър?
хайде, ако знаеш, да обясниш на колегите какво представлява процесът на регенерация, как точно става и на какво се дължи "спъването" на колата по време на регенерация?
а после ще говорим за задръстени филтри

п.с. за какъв задръстен филтър мечтаеш, като колегата ти пише, че е на 40 хиляди?

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
въпрос на дефиниция и според мен много точна забележка от @ndro, защото колеги които не са толкова наясно може тотално да се объркат:
- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
- задръстен ДПФ означава тотално запушен такъв, може би на над 200 хил. км., при който колата не върви както трябва и в повечето случаи излиза грешка на таблото. Такъв ДПФ се е регенерирал безброй пъти, но вече е стигнал степен на задръстване която с регенерация не може да се оправи. Понякога форсирана регенерация помага, но по-често не. Тогава се сменя/почиства/премахва.
- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
- задръстен ДПФ означава тотално запушен такъв, може би на над 200 хил. км., при който колата не върви както трябва и в повечето случаи излиза грешка на таблото. Такъв ДПФ се е регенерирал безброй пъти, но вече е стигнал степен на задръстване която с регенерация не може да се оправи. Понякога форсирана регенерация помага, но по-често не. Тогава се сменя/почиства/премахва.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
da6ip написа:въпрос на дефиниция и според мен много точна забележка от @ndro, защото колеги които не са толкова наясно може тотално да се объркат:
- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
- задръстен ДПФ означава тотално запушен такъв, може би на над 200 хил. км., при който колата не върви както трябва и в повечето случаи излиза грешка на таблото. Такъв ДПФ се е регенерирал безброй пъти, но вече е стигнал степен на задръстване която с регенерация не може да се оправи. Понякога форсирана регенерация помага, но по-често не. Тогава се сменя/почиства/премахва.
+1

ама трябваше да оставиш господин Професора да обясни, че сега може просто да се съгласи с теб, щото сигурно го разбира за първи път

нека все пак да сподели принципа на регенериране и защо се "спъва" колата...

da6ip написа:- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
по мои наблюдения е по-често и зависи колко се е задръстил филтъра, тоест не е на точно определен пробег.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
така е, зависи и от много други неща - ще дам малко повече наблюдения.
(скоба: майтапа настрана, това е най-гнусната и неузряла система в тия коли, която има не една, а много бомби със закъснител
особено след като от БМВ на никого и никъде не са обяснили как да се процедира с ДПФ-а в ежедневната употреба на автомобила и че елементарна рутина/профилактика може да му удължи живота неимоверно. за капак на всичко дори не са сложили една лампа на таблото която да индикира регенерацията което би направило всичко толкова по-лесно)
интервалите между регенерациите зависят страшно много от това дали всъщност последната регенерация изобщо е протекла докрай и е била пълноценна
ако сте чули регенерация на градско движение, имайте предвид в никой случай тя не е протекла докрай и пълноценно
или сте спрели колата преди да е свършила, или тя е спряла в един момент, но заради ниските обороти и неравномерно каране не си е свършила работата.
аз съм имал следните интервали на чисто градско каране (реално записани цифри):
730 км - 348 - 252 - 265 - 250 - 300 - 115 - 5 км
или 295 км - 240 - 40 - 23 - 5 км
това е между включванията на регенерационния процес, но де факто истинска регенерация не е протекла! накрая се принуждавам да я избича на Тракия за половин час само и само да не прецакам филтъра
истинска регенерация протича на извънградско с над 2000-2500 оборота за около 20-25 минути, и тогава моята статистика показва че след това на предимно градско каране филтърът издържа още около 500 км (зимата) или 700 км (лятото) без регенерация. не съм имал случай на интервал от регенерация до регенерация на чисто извънградско, но предполагам че е поне 1000 до 2000 км.
съвсем отделен е въпросът дали ДПФ-ът получава шанс да се регенерира - ако са ви нередовни термостатите, компютърът няма изобщо да стартира регенерация, и ДПФ-ът ще бъде оставен на произвола да се задръсти!
ето малко повече базова информация долу, писана вече в две други теми:
(скоба: майтапа настрана, това е най-гнусната и неузряла система в тия коли, която има не една, а много бомби със закъснител

интервалите между регенерациите зависят страшно много от това дали всъщност последната регенерация изобщо е протекла докрай и е била пълноценна


аз съм имал следните интервали на чисто градско каране (реално записани цифри):
730 км - 348 - 252 - 265 - 250 - 300 - 115 - 5 км
или 295 км - 240 - 40 - 23 - 5 км
това е между включванията на регенерационния процес, но де факто истинска регенерация не е протекла! накрая се принуждавам да я избича на Тракия за половин час само и само да не прецакам филтъра

истинска регенерация протича на извънградско с над 2000-2500 оборота за около 20-25 минути, и тогава моята статистика показва че след това на предимно градско каране филтърът издържа още около 500 км (зимата) или 700 км (лятото) без регенерация. не съм имал случай на интервал от регенерация до регенерация на чисто извънградско, но предполагам че е поне 1000 до 2000 км.
съвсем отделен е въпросът дали ДПФ-ът получава шанс да се регенерира - ако са ви нередовни термостатите, компютърът няма изобщо да стартира регенерация, и ДПФ-ът ще бъде оставен на произвола да се задръсти!
ето малко повече базова информация долу, писана вече в две други теми:
da6ip написа:при 530д:
- филтърът се прочиства сам периодично при достигане на 75 градуса температура на охладителната течност и 240 градуса на изгорелите газове точно преди филтъра
- прочистването става при увеличено количество гориво, което повишава температурата и налягането на изгорелите газове, минаващи през филтъра
- шофьорът усеща прочистването по усиленото боботене от двигателя и намалената мощност
- най-добрите условия за прочистване са налице при движение с постоянна висока скорост при над 2200-2500 оборота, примерно на магистрала; тогава прочистването трае 20-25 минути
- при градско филтъра се а) запълва по-бързо и б) прочиства по-трудно, поради неравномерното движение и и ниските обороти
- при употреба на колата с множество къси отсечки може двигателя да не достига никога 75 градуса и тогава филтъра просто се задръства до степен на проблем; тогава излиза съобщение на таблото
- в сервиз освен че се прави диагностика може да се "заповяда" на филтъра при следващото достигане на условията (75/240) да се прочисти веднага. такова прочистване може да е успешно, но може и да не е успешно ако филтъра е прекалено задръстен - трябва просто да пробваш.
- ако не може така да се прочисти, сваляш го и пробваш да го изчистиш, или го отстраняваш тотално на свой риск, или си купуваш нов.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
@ndro написа:da6ip написа:въпрос на дефиниция и според мен много точна забележка от @ndro, защото колеги които не са толкова наясно може тотално да се объркат:
- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
- задръстен ДПФ означава тотално запушен такъв, може би на над 200 хил. км., при който колата не върви както трябва и в повечето случаи излиза грешка на таблото. Такъв ДПФ се е регенерирал безброй пъти, но вече е стигнал степен на задръстване която с регенерация не може да се оправи. Понякога форсирана регенерация помага, но по-често не. Тогава се сменя/почиства/премахва.
+1![]()
ама трябваше да оставиш господин Професора да обясни, че сега може просто да се съгласи с теб, щото сигурно го разбира за първи път
нека все пак да сподели принципа на регенериране и защо се "спъва" колата...
един жокер: не е защото е задръстен филтъра!
da6ip написа:- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
по мои наблюдения е по-често и зависи колко се е задръстил филтъра, тоест не е на точно определен пробег.
значи човека споделя че когато филтърът му се задръсти и преди да се регенерира усеща загуба на мощност,след което след регенерация всичко се управя,аз споделям същото защото е логично след като е задръстен да има загуба на мощност и ти ми казваш че аз и той сме в грешка,както и много други... И в същото време ти казваш точно същото нещо,което е подчертано с червено и оголемено



А тотално задръстен филтър е когато порите на самия филтър са вече задръстени от пепелта при много бройните регенераций,затова и пишете в темата за миене на ДПФ-а защото точно с това миене със специален препарат се измиват тези пори,които всъщност са направени от специални материали...затова и препарата е специален

Другото което е че си мислиш че всичко се върти около теб и твоята кола,това че на твоята кола няма как да се изкара състоянието на ДПФ-а в проценти не означава че на други не може,купуваш си един ОПКОМ и закачаш един опел с ДПФ и ще видиш на колко процента е пълен с пепел


Последния опел след регенерация стоеше на 70%...
Та да обобщим според теб хем регенерацията служи за продухване/прочистване на задръстения филтър(което и според мен и човека е така) хем на 40 000км не можело да е задръстен...
Незнам аз дали съм професор,ама съм сигорен че ти си и горното ти мнение напомня на едно предаване с един професор които ей така си противоречи

П.с хайде да не се обиждаме,защото ако ще е така,аз отдавна трябваше да кажа ''къв баровец с Е60 си ти като не може да си подържаш колата както трябва и нямаш пари за нов ДПФ''
Последна промяна VRPerformance на 23 Мар 2011, 2:24, променена общо 2 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани