отново за диагностика и софтуер

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

отново за диагностика и софтуер

Мнение от @2bar » 19 Мар 2011, 11:30

След като минах през най - различни програми, адаптери и чудесии, най - накрая успях да се свържа с комп. на мотора на горе - долу прилична цена.

Само че има едно НО, което леко ме смущава - слагам една снимка да е по - ясно. Повечето стойности се изписват с ! пред тях, което ми се струва страно. На самата снимка се вижда ъгъла на запалването ! 41.28. Дори и без удивителната да го гледам е невъзможно мотора да работи на празен ход с такъв ъгъл, което ме кара да си мисля, че общо интерфейса не си струва кой знае колко парите или съм попаднал на кофти версия на инпа (ea80x).

Другото, което ми прави впечатление е, че липсва бутон за триене на адаптацията.

Та общо взето ме интересува, дали това е нормалното положение на нещата - грешни стойности с всички версии на програмата или има някоя версия, която работи добре?

Интерфейса е ADS, закачен на Com 1. Мотора е М50Б20TÜ (с Siemens).

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: отново за диагностика и софтуер

Мнение от mitrax » 19 Мар 2011, 11:54

е защо не инсталираш GT1 направо , при него не би трябвало да има ала бала
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: отново за диагностика и софтуер

Мнение от @2bar » 19 Мар 2011, 12:12

mitrax написа:е защо не инсталираш GT1 направо , при него не би трябвало да има ала бала


Ами защото първо още не съм го намерил и второ там също не знам, на какво ще попадна. А и трето не би трябвало общо взето нищо не означава или с две думи или ще стане или не.

Общо взето ми трябва конкретен отговор за да знам, дали да върна интерфейса, защото ако не мога да чета мотора ми е напълно безполезен. А за съжаление около мен се срещат много рядко мотори като моя за да пробвам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: отново за диагностика и софтуер

Мнение от Postman » 19 Мар 2011, 16:29

От тази снимка само ъгълът изглежда със странни стойности, останалите 4 параметъра не отговарят ли на ситуацията?!?
Сименсовият датчик на коляновия вал работи доста странно и изобщо не е чудно, че бива "четен" некоректно... Примерно на контакт при неработещ двигател и по двете намотки на датчика има синусоидален сигнал с честота 142 KHz... като запалиш същата работа... 142 KHz... иди разбери какъв а алгоритъмът за обработка на този сигнал вътре в самото ECU...
Та не се учудвай ако най-големите ти проблеми са именно с четенето на оборотите, без значение кой неоригинален софтуер/хардуер ползваш за диагностика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: отново за диагностика и софтуер

Мнение от @2bar » 19 Мар 2011, 19:50

Postman написа:От тази снимка само ъгълът изглежда със странни стойности, останалите 4 параметъра не отговарят ли на ситуацията?!?
Сименсовият датчик на коляновия вал работи доста странно и изобщо не е чудно, че бива "четен" некоректно... Примерно на контакт при неработещ двигател и по двете намотки на датчика има синусоидален сигнал с честота 142 KHz... като запалиш същата работа... 142 KHz... иди разбери какъв а алгоритъмът за обработка на този сигнал вътре в самото ECU...
Та не се учудвай ако най-големите ти проблеми са именно с четенето на оборотите, без значение кой неоригинален софтуер/хардуер ползваш за диагностика.



@Postman,

проблеми с четенето на оборотите нямам. Те се четат нормално. Те излизат на самата диагностична букса и обикновено проблем с тяхното четене няма. Да на тази снимка само ъгъла на запалването не изглежда наред (дори и на две да го разделя) пак идва около 20 градуса, което е много. Има още два прозереца (които ме мързеше да качвам) но и там положението е същото - адаптация на вентилацията на резервоара, масметър, адаптации на сондата и т.н. Пред всички стойности има един удивителен знак и всички стойности са извън допустимите стойности. В същото време няма никаква записана грешка, но двигателя не работи добре (леко муден и едно гадно придърпване при потегляне ако се пусне по - рязко съединителя). Лошото е, че уж всичко е наред (всички датчици съм ги мерил върху щекера на комп.) някои са нови, но подобрение няма.

Направо се учудвам, с какво ги четат тези мотори.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: отново за диагностика и софтуер

Мнение от Postman » 19 Мар 2011, 22:17

Оборотите ги четеш нормално след като веднъж вече са декодирани от ECU-то на някакъв, все още неясен за мен, честотно-фазов принцип. Все пак таблото (оборотомерът) работи с нормален линеен сигнал по напрежение предполагам...
Диагностиката в местен фирмен сервиз толкова безбожно скъпа ли е?!? Там вероятно биха използвали автентична апаратура...
Инак и аз до момента не съм успял да се свържа с нищо към моя двигателя (Сименс) за да прочета грешките, но съм ползвал евтини уреди, а и по-важното - нямам проблеми все още.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook