Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 15.06.2008

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от XJlaneT0 » 15 Мар 2011, 22:46

ALiGaToR написа:Абе то по принцип си остаря Е39-тката. Според мен 5000 - 6000 лева трябва да са цените на преди фейслифта.
И малко е относителна работата според мен е добре да не се наливат чак толкова много пари за покупка на изглеждаща добре Е39-ка. Не винаги външността отразява същината на колата. Всеки може да я напудри и да я направи в добър търговски вид. не е по-скъпо от 30-40 лева на някоя добра автомивка.
Трябва да се гледа двигателя и окачването. Другото са бели кахъри. Ако вземеш една Е39-тка с добър двигател за 5000 лева, ще ти останат пари да я оправиш и стегнеш, както на теб ти харесва. Щото като изсипеш 8000 лева, това не означава автоматично че колата е едва ли не качваш се и караш. Има такива ама са много редки случаи.
Кажете колко от вас си продават колите като са перфектни. Ами отделни случаи, такива които са закъсали в момента за пари и затова я продават колата. А масово кола се продава защото е започнала да прави мизерии и има вече болежки които собственика и е бактисал и не му се поправя и я продава на следващия който му се занимава да я поправя и да я кара.
Казвам всичкото това защото 3000 лева са си една голяма сума пари. И ако си направите една сметка какво може да си вземете за тези 3000 лева, просто ще се замислите.
Та най грубо казано с тези пари се:
- Сменя окачване от-до
- Пребоядисване на цялата кола
- Кожена салон с екстри
Всичко това за малко повечко от 3000 лева.
А обслужването на двете коли си го има така или иначе. Ако пък не направите по горе изброените подобрения то с тези пари може да се сложи един газов инжекцион, с който ще си избивате парите и пак ще сте поне с 1000 лева напред.
С тези 1000 лева ако ги сметнем в километри на пропан-бутан излизат ~7700 км при цена на газта 1.30лв/лт. и среден разход 10л./100км.
А има също и по-евтини газови инжекциони. Така, че остават пари за повече пробег. А пък и с останалите 1000 лева пак може да се оправи окачването.
Всеки може да си намести 3000 лева за каквото му харесва.



Съгласен съм с колегата За почти всичко,само като чуя обаче за газови инжекциони и ми се повръща.
БМВ на газстанция... :banghead:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от totopz » 15 Мар 2011, 23:38

И аз си мисля, че 5000 - 5500 са напълно достатъчни (а и кой ще даде повече за Е39 от първите години сега в тази криза). Моята миналата година я взех за 6300, не съм я карал много, но от нищо немога да се оплача. Е смених една умна дюза, сега ще трябва да сменя биалетка и два вътрешни накрайника, но като цяло това е. А и сега някой ако дойде и ми даде 6000 лв. сигурно ще му дам колата без да се замиля.

По-скоро трябва да те притеснява поддръжката. Като почнеш от консумативи като гуми (които са бая пари) и се стигне до проблеми със скъпи части където ще трябва да наливаш по 1000 - 1500 лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 520i

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от seriozen » 16 Мар 2011, 0:37

Поддръжката на Е39 излиза между 500 и 800 лева на месец. Можеш да погледнеш в тази тема: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=236128

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от totopz » 16 Мар 2011, 1:02

XJlaneT0 написа:Съгласен съм с колегата За почти всичко,само като чуя обаче за газови инжекциони и ми се повръща.
БМВ на газстанция... :banghead:


Че то бензиново БМВ да се кара на бензин си е бая мазохизъм...освен ако не е кола за междудругото и не се кара много.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от ivoo » 16 Мар 2011, 1:16

XJlaneT0 написа:,само като чуя обаче за газови инжекциони и ми се повръща.
БМВ на газстанция... :banghead:

Ади щЪ помолА уеко , да не повръщаш . БМВ на газ . Що да не? Или като е БМВ е от друга планета? Ако караш 30-40К на година дали няма да запееш друга песен?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от gentata » 16 Мар 2011, 2:18

:OT:
seriozen написа:Поддръжката на Е39 излиза между 500 и 800 лева на месец. Можеш да погледнеш в тази тема: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=236128
:?: :?:
500-800лв на месец ??? :shock: Като го чете някой това ще се чуди "баси и колите тези 39-ки я да си взема Ламбурджини (да речем) че по евтино излиза" :mhihi: :mhihi:
ДА не би всеки месец да се сменят термостати, водни помпи, скоростни кутии и незнам си какво :!: Това колко излиза на месец колата е широооко понятие може да е 20лв. може да е и 2000лв. но колкото и да са все заминават :yes:
:driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от sadex5 » 16 Мар 2011, 2:43

По тази тема доста спорихме преди, аз съм казал средната амортизация определена по стандарт на БМВ за техните автомобили 5 та серия е 140 долара на месец. Това е сумата за консумативи и т.н Горивото може да е 2 лв и 2000 лв....За Х6 го дават да е 360 долара до 5 тата му година.....После е 420 $ и това е една от причините да ме откажат от него напълно..Отделно остатъчната стойност при евентуална продажба е винаги в пъти по-малка от покупната му цена.
Моето впечатление че в момента даже на обявите във форума може да се намери много прилична дизеларка, все пак говорим за над 10 годишни коли за 6500 лв. перфектна. Гола откъм екстри, но пък е Баварка, не Тойота Ярис :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 26.01.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: му се E39
Мечтае да кара: Е39

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от ALiGaToR » 16 Мар 2011, 2:44

Та то по тая логика Голф 2-ка излиза по 1000 лева на година поддръжката му. Само няма да споменавам, че 6-те години преди това само консумативи са се сменяли.
Така че тези 800 лева на месец от къде ги измисляте не знам.
То лошо че е алуминиево окачването, ама вие вафлено го изкарахте на всеки 2 години смяна. Аз досега само амортисьори и пружини съм сменял и то защото колата я товаря и то просто си е по подразбиране да трябва да ги сменя.
То ако слагаме обаче към тези пари разхода на гориво тогава вече за съвсем друго нещо си говорим. Или пък калкулираме и колко месечно излиза застраховката, данъка и винетката. Ами то тези последните 3 неща са винаги еднакви за каквато и ад е кола с 2 литров мотор и 150 конски сили, та било то и голф 3-ка.
Поне като казвате такива суми споделете какво се включва в тях защото от такива половинчати и непълни изказвания, човек добива грешна представа за реалността.
А твърдението, че частите са скъпи също е относително. Защото като ги сравним с Голф 2-ка или пък Лада, то тогава разликите може и да са в пъти. Но ако вземем кола която е от същата година, то тогава разликите се стопяват в рамките на 10-тина лева. Като най-често сменяните консумативи са на еднакви цени.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от acho.rs » 16 Мар 2011, 2:57

Че то бензиново БМВ да се кара на бензин си е бая мазохизъм...освен ако не е кола за междудругото и не се кара много.

Глупости ! Един М54 мотор с 6 скорости , извън града си пада на 7,5/100 при нормално каране. ТДСа , каквото и да го правиш под 6,5/100 няма как - кое му толкова мазохизма , да караш 40% по-мощна кола със сходен разход ? Ако караш предимно градско - може и да си прав , но за пътуване бензиновия мотор си е доста приятен и при желание икономичен (от 2500кк нагоре) .
Съгласен съм с колегата За почти всичко,само като чуя обаче за газови инжекциони и ми се повръща.
БМВ на газстанция... :banghead:

По принцип си прав , но ако БМВто е 10-12 годишно и ти е работна кола , защо да не сложиш газ , че направо и метан - ако ще е тънко , поне наистина да е тънко .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от sadex5 » 16 Мар 2011, 3:17

Aчка, навремето като купих 3 тата в Русе е39 ми викаха че съм луд, хем много пари, хем много гори :lol: Аз все не вярвам на колегите за ниския разход, но при мен на 4.4 мотор без да натискам, ама никога не мога да го сваля под 16,9 :lol: Х6 50 i ми даваше на тест 24 литра градско. При това говоря за чисто нова кола..
Последна промяна sadex5 на 16 Мар 2011, 4:40, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от acho.rs » 16 Мар 2011, 3:28

Е39 М54ки са 2.2 170кс , 2.5 192кс и 3.0 231кс - тези мотори при ЖЕЛАНИЕ са икономични на междуградско ... 4.4 не знам колко искаш да ти гори - :mhihi:
Х6 няма 5.0л сигруно за 4.4 би-турбо говориш - тва е кола съвсем друга бира от Е39 :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525TDS
Мечтае да кара: BMW E38

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от vulkov » 16 Мар 2011, 14:17

seriozen написа:Поддръжката на Е39 излиза между 500 и 800 лева на месец. Можеш да погледнеш в тази тема: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=236128


Това направо ме разби :!: Явно ше се возя в рейса защото тия разходи са немислими за момента :cry:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от totopz » 16 Мар 2011, 17:57

acho.rs написа:Глупости ! Един М54 мотор с 6 скорости , извън града си пада на 7,5/100 при нормално каране. ТДСа , каквото и да го правиш под 6,5/100 няма как - кое му толкова мазохизма , да караш 40% по-мощна кола със сходен разход ?

Айде пак рибарски мухабети. Нито TDS-а може да го накара човек да гори 6.5 и да е доволен, нито който и да е бензин на Е39 ще падне на 7.5/100 (освен ако не се кара само по изнанадолно с попътен вятър).

Аз си ги смятам така (за извънградско):
ТДС: 8-9/100
Бензин: 10-15/100

Разбира се с много крепене сигурно може да се падне под тези цифри, но едва ли някой си купува Е39 и кара така, че да се налага и жигулите да го задминават.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от monogamnia » 16 Мар 2011, 18:33

Поредната безсмислена тема...обсъждана милион пъти....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 26.01.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: му се E39
Мечтае да кара: Е39

Re: Скъпа ли е поддръжката на E39 ? Често ли се чупи?

Мнение от ALiGaToR » 16 Мар 2011, 21:13

monogamnia написа:Поредната безсмислена тема...обсъждана милион пъти....


И кое му е безсмисленото. Темата е много добра и ако няма изказвания от рода на " Като нямаш пари недей да караш BMW", "Е39 не се взимало за да се гледа колко гори." и т.н.
С какво Е39 е по различна от една друга кола която има 2.0 двигател и 150 коня. Кое и дава правото да гори като камион, и това едва ли не да не трябва да се гледа.
Че ако смятате нормален разход от 10литра бензин извънградско е нормално за кола, която казвате, че по добра няма, то тогава какво остава за кола с 500 конски сили да гори. Може би 30 литра на 100 километра.
Има и друга страна на темата с разхода, че много често се влиза много яко във фентъзито. И как така от това се придобива грешна представа за истината около поддръжката и разходите на даден автомобил.
Наслушал съм се на евтини за поддръжка голфове, пасати и всякакви такива масови автомобили. И как за да караш BMW, трябва да си едва ли не чичко-паричко, и само миропомазани имат правото да карат BMW-та. И има още един голям куп с глупости които се взимат за чиста монета и хората им вярват.

Ами ако се позагледате какво карат ромите и бургоджиите. Естествено говоря за тези които имат средства за да могат да правят избор. Ами масово се кара Мерцедес и BMW. Едната причина е заради престижа. Обаче те не са никак глупави. Те са сметкаджии. И по едни трезви реални преценки излиза всичкото на кантар. И защо да си вземе Голф 3 като може да вземе BMW 3-ка.
Та докато се има бензинови коли които горят по 6 литра градско и по 4 извън града, то винаги ще има много горящи BMW-та.
Реално Passat B5 със 1.8 двигател 20 клапана и 125 коня по каталог се дава, че гори 12,2 литра на 100 км. градско.
А BMW 520i с 2.0 двигател 24 клапана и 150 коня по каталог се дава че гори 12,6 литра на 100 км. градско.
Това са 0.4 литра на 100км. в полза на Passat-а, но BMW-то има 2 цилиндъра повече и 200 килограма повече от Passat-а.
Ами то след 15 години експлоатация и поне 200 000 км пробег на тези автомобили кои двигател смятате, че ще е в по-добро състояние.
M52B20 e с диаметър на буталото - 80 мм. и с ход на буталото 66 мм. С по-прости думи късоходов двигател.
1.8 20V е с диаметър на буталото - 81 мм. и с ход на буталото 86.4 мм. С по-прости думи дългоходов двигател.
Та в дебелите книги пише, че късоходовия двигател има по голям ресурс от дългоходовия.
Дали след тези 200 000 км тези два двигателя няма да са се изравнили по разход на бензин. И дали няма Passat-овия двигател да понагорява масло и да си е загубил динамичните характеристики повече от на BMW-то?
А всеки знае, че повечето коли които се внасят и са на възраст от 15 години са на малко повече от 200 000 км. :mhihi:
И до колкото знам на Passat-а предното окачване се състои от 8 носача, а на Е39-тката са 4 броя.

Правете си изводите от тук нататък. ;)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook