Да го направя супер или да рискувам с Б28

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

хубав М52Б20 или незнаен М52Б28

реновиране на М52Б20
13
17%
рискуване със М52Б28
63
83%
 
Общо гласове : 76
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 23.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 540IA m62b44 e36 320i m50b20
Мечтае да кара: m1

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от bulletspeed » 10 Мар 2011, 12:34

Колега,скачай на 28-ца аз направих грешка,че си правих главата. Само тя ми излезе вече около 1200 лв. има 28-ци по толкова и от частите на твоя ще си избиеш паричките :)
Поздрави:)
Педала до края и душата в рая :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Мар 2011, 13:25

За разхода на гориво... дали ще си струва или не, трябва ти да си прецениш. Това според мен зависи главно от мисленето на човек. Знае, че ще кара 2.8, ще има добър вървеж, но иска същия добър разход. Знае, че ще кара 2.8, ще има добър вървеж, и на фона на това си казва, че повишения разход е нещо нормално. Така че колега, прецени си, поразпитай за разхода на някой колега с автомат, и така. Иначе ако беше с механична кутия, на твое място определено бил се захванал с това, като е удачно да си намериш кола-донор, за да може да чуеш и тестваш мотора, и да намалиш вероятността за лоша покупка до минимум. Желая ти успех, и сподели какво си решил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от meha » 10 Мар 2011, 13:41

София градски режим:
-2.8 автомат най-нисък разход 14л/100 км!
-2.8 ръчни скорости,около 9л-10л/100км (не ангажирам никой с изказването си,моля не започвайте изказвания от рода ,няма как да е толко или т.н) :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от spacepl » 10 Мар 2011, 13:42

Да де, но колко ще е повишен. Ще изчакам някой със 528иА да каже колко гори и можеби това ще е от решаващо значение - аз основно карам изънградско, но пък карам много, примерно за последната седмица само, от четвъртък до вчера имам над 1000 километра.


ПС: 14 градско ме устройва съвсем напълно.

ПСПС: Да го кажем така - градско ме устройва до 15-16 максимум (газ 16-17), извънградско до 8-9 (газ 9-10) максимум

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от meha » 10 Мар 2011, 14:08

извънградско при скорост -90км/ч на автопилот 6/100
-130км/ч на автопилот около 7.5л/100 НО НЕ И НАД :!:
-над 170 почва да трепери портофейла :mhihi:
Това е за 528 с ръчни скоростна кутия :!:
Засичането е правено по 2 маршрута многократно,като се заси разхода :
-пълня резервоара догоре и доливам
-гледам на борд компютъра колко литра има в резервоарите,скрити менюта на голямото табло(тоест колко е изхарчила)
-според бензиномер
-борд компютър
Поне при мен винаги показва вярно и борд компа,и бензиномера и т.н

Питай Sherman как се роди от разход и вървене като разкара автоматика на 530-ката :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от spacepl » 10 Мар 2011, 16:46

Интересно, гледам, че на 528иА слагат 3 различни диференциала, нормалния е 2.93 , 3.64 (като на 520иА) за Африка и Япония и 4.10 :shock: за Америка и Канада.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от boris » 10 Мар 2011, 16:53

И 3.07 има на комби версията.
Въпроса е малко реторичен, естествено, че 2.8, вероятността да изкара повече км е доста по-голяма, отколкото ремонтираната 20ка :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от sadex5 » 10 Мар 2011, 17:43

Правил съм ремонти и на двата мотора, карал съм ги и двата по около 100 хил км....Диференциалите по принцип съм чувал че се слагат за Америката по големи, защото колите често се карат в задръствания и скоростта им е малко по ниска в градски условия и затова.
Няма смисъл да ремонтираш мотор, не знам каква е стойността на частите, но ако вземеш да сменяш всичко наред ще ти хване малко над 2 бона, ако сменяш от до, говоря и за ремонтен комплект на улътнения, вериги, и т.н
По добре сложи някой добър 28 мица, все пак тази кола няма да я караш още 10 години я :lol: Ако те изкара, а той ще те, поради по добрия моторесурс, да кажем 3 години, си е оптимален вариант...По принцип по-мощния двигател има по голям живот, но и по голям специфичен разход на конска сила час, оттам и малко по голям разход като цяло.
За мен лично 2000 кубиковия мотор е малко недоносена разработка, както 518 ката беше на модела е34...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от spacepl » 10 Мар 2011, 20:45

На няколко места, гледам че М52Б28 за Англия е със алусил, на други места прочетох, че е със ризи - кое е вярното и кое е по-добре да търся, европейски мотор с никасил или англииски със алусил или ризи.

ПС: алусил не е ли само на М54Бхх и по-новите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от bmw_n00b » 10 Мар 2011, 20:53

Сега малко може да се отклоня от темата, но точно 2-ката е най-дълголетния мотор, поради малкия ход на буталата и малкото тяга, която упражняват върху коляновия вал и лагерите. 99% от двигателите са умрели от прегряване, а не от износване. На 3-та серия двигателя седи перфектно, на 5-та е муден за градски условия, но за извънградско, за каквото е мислен, си е достатъчен.

А за диференциалите, имай предвид че ако сменяш, ще трябва и полуоски и кардан да взимаш, а то така стане ли, най добре и кутията да вземеш.

ПП Алу- и никасилите хич да не те притесняват, повече са митове и легенди това или следствие на единична доставка на бензин с много сяра. За спокойствие си му направи каквито тестове искаш, мери компресия, тест за газове...
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от NAPSTERS » 10 Мар 2011, 21:16

528 иА с диф 2.93 стоковица при трафик в София 16л./100 км. като собстеника не е с леко краче.
аз като изхвърлих 20-ката и сложих 28-цата с моята кутия и диф 3.64 разлика разхода не намирам 13л./100 км.
поне познавах донора от близо, защото беше на мой приятел дето я обърна 3-пъти през таван.
ако решиш да слагаш 2.8 вземи и цялата изпускателна с-ма, не че от дваиската нестава , но 28-цовата е с по-голям диаметър и е по-отпушена.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от ///Явор » 10 Мар 2011, 21:22

имам чудно м54б30 с ръчна кутия на 120к км/реални/ :winky:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от spacepl » 10 Мар 2011, 21:29

Вярвам ти, но за него съвсем ще трябва да изкормя всичко.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Габрово
Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от А.Марчев » 10 Мар 2011, 21:32

Според мен трябва да се рискува ! :yes:
Изображение

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от ivo1bg » 10 Мар 2011, 23:32

Явор написа:имам чудно м54б30 с ръчна кутия на 120к км/реални/ :winky:

Яворе, за туй и аз се облизвам, но се чудя какво да правя после с моя М54Б25. Ако ти или някой от Добрич :mhihi: имате идея, направо да почваме преговорите ;).

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook