Да го направя супер или да рискувам с Б28

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

хубав М52Б20 или незнаен М52Б28

реновиране на М52Б20
13
17%
рискуване със М52Б28
63
83%
 
Общо гласове : 76
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от spacepl » 09 Мар 2011, 23:17

От известно време се чудя как да процедирам със моторетката на колата - М52Б20. Чудя се дали да се хвана и да го направя както трябва - сегменти, водачи, вериги и обтегачи, температурни датчици и др. или да рискувам да си взема един М52Б28, който обаче може да не е в цветущо здраве и след година-две пак да ми се наложи да правя същата процедура. Моя мотор като цяло е добре, но забелязвам, че от известно време стана малко по-шумен, маслото е полу-синтетика, която вече е на 12 000 и трябва да се сменя, но все си мисля, че не всички шумове ще изчезнат със старото масло. Тия дни като се поотопли времето ще сваля ремъците за да елиминирам шумовете от алтернатор и помпи, да видя как ще е. Шумовете са само на тихи обороти, звука е като триене, като от заминал лагер на генератор или обтегач. За 12 000 километра съм долял около 2 литра масло (мотул синерджи 6100 10В40). Сутрин като е студена, колата е някак по-мудна и неприятна за каране. По принцип не съм състезател и като гледам куция Б20 май ми върши работа, на Б28 ме блазни само това, че със същия разход ще имам доста нютони отгоре, които са доста нужни на кола със стептроник.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от NAPSTERS » 09 Мар 2011, 23:30

рискуваи брадчед, определено си заслужава, разхода е без промяна с кутията и дифа на 20-ката , а динамиката ще те зарадва със сигурност.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от anzak » 09 Мар 2011, 23:34

от м52 б20 автомат на м52 б25 разхода скочи с 2 литра при положение че автомата и дифа останаха същите това с същия разход малко ... съмнително ми се вижда
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от NAPSTERS » 09 Мар 2011, 23:44

anzak написа:от м52 б20 автомат на м52 б25 разхода скочи с 2 литра при положение че автомата и дифа останаха същите това с същия разход малко ... съмнително ми се вижда


може аз имам наблюдения за ръчна кутия , при автомата може и да се получи по-висок разход, но все пак си заслужава.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 8.11.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: бързо,гледа лошо и много дразни

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от kosmosa » 09 Мар 2011, 23:52

Колега и аз съм пред същата дилема....но при мен разхода на маслото е доста по внушителен .....
Ако имаш парите не се чуди сложи някой читав 2.8 . Според мен няма смисъл да хвърляш много пари в 20-ката , основният му ремонт със сигурност няма да излезе евтино ;)
Като даваш пари поне да знаеш защо ;)
Няма никакъв дявол....това е просто Бог,но когато се напие...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от spacepl » 10 Мар 2011, 0:12

Ми щото всички разправят, че 28-цата гори като 20-ката. В момента извън града ми гори 8-9-10 газ, в града около 15-17 - зависи Плевен или Разград. За бензин незнам как е, ползвам го по 10 мин. на ден докато загрее.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от ogata » 10 Мар 2011, 0:18

При автомата със сигурност се получава, тъй като той "угажда" на мотора. Пък и 800 кубика отгоре .. просто няма начин как да не се качи разхода :roll:

Аз гласувах за b28 , ама като го купиш, преди да го монтираш му направи, това което си замислил на b20-то. А самото него можеш да го продадеш на части .. и "ревизията" на новото сърце да ти легне минимално ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от meha » 10 Мар 2011, 10:02

В твоя случай,ако има проблем с мотора ти,аз бих взел 28-ца!
Разхода на 20-ка и 28-ца в ръчна скоростна кутия си е еднакъв,но както казваш ти НМ си казват думата,а 2.8 е сериозна работа и всичко е copy/paste!
Но разхода на 2.8 +автомат си е плашеща работа вече,особено в София :|
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от LUCIFER'S » 10 Мар 2011, 10:23

spacepl написа:Ми щото всички разправят, че 28-цата гори като 20-ката. В момента извън града ми гори 8-9-10 газ, в града около 15-17 - зависи Плевен или Разград. За бензин незнам как е, ползвам го по 10 мин. на ден докато загрее.


Пацо това е така само при ръчни скорости.... и малко скатавка все пак ;)
Според мен търкаляй още 2.0... ако ще слагаш 3.0 то си трябва всичко до колелетата да си е от големия мотор другото лично за мен е циганска работа...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от bmw_n00b » 10 Мар 2011, 10:39

А каква е гаранцията, че като му налееш нови части, ще стане перфектен..? По-добре намери някой, който е качен на кола все още, поогледай и скачай. Разхода, при положение, че оставиш кутията и дифа ще падне малко в градски условия, а малко ще се качи в извънградски при същия стил на каране. Общо взето - танто за тунто, но ще останеш доволен много :yes:

ПП За ръчна кутия говоря аз, за автомат предполагам че е прав колегата горе. Ама ти пък си с газ..
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от Lucky » 10 Мар 2011, 10:49

Аз бях пред същата дилема миналата година. Отказах се от трансплантация по 5 причини:
1. Не желая да изтърбушвам колата за да насадя ДВГто както се полага. Моето разбиране е колкото по-малко се бърника по колата толкова по-добре.
2. Ще изсипя 2к или повече за мотор, електроника, ск.кутия и диф и няма да знам в какво състояние са. Поне офертите тогава нямаха опция да покарам колата и тогава да и взема чарковете. Съответно риска да се окажа в изходно положение но с 2-3к назад пръснати за хардуер и монтаж става реален.
3. Ревизията на ДВГ с чарковете щеше да ми се върже на около 1600 ако няма някакъв сериозен проблем.
Цената включваше -сегменти, гарнитури, ревизия на главата със смятна на водачи и гумички, профилактика на повдигачи/квото и да значи това/, масла и некви други. По спомен не сме пипали лагери и вериги.
4.Разхода в града ще се вдигне със сигурност. Тези 8 ракии в повече на празен ход означават 40% по висок разход на празен ход.
горивната смес е едно и съща, оборотите също просто издухва 800мл повече. В София където основното състояние е висене по сфетофари и първа, полусъединител, 20 метра и спри това изглежда лошо.
Извън града ще харчи по-малко или еднакво при същото натоварване защото работи на по-ниски обороти при дозвукови скорости 140-150. Лошото е при мен, че няма излишни коне и всичко се оползотворява по предназвачение, т.е. стила на каране щеше да се промени в посока осигуряваща използване на тези коне по-висок разход.
5. петицата е семейната кола и по - добре да не ме изкушава към геройства с двете деца и пепелянката вътре.

След ревизията двигателя е друг. Почти не пипа маслото, звука се подобри и изчезнаха вибрациите и други вредни признаци. В общи линии смятам, че съм взел вярното решение.

ПП имам си кола за кеф - втората под аватара. там картинката е друга.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от blacksapphire » 10 Мар 2011, 11:06

Lucky написа:5. петицата е семейната кола и по - добре да не ме изкушава към геройства с двете деца и пепелянката вътре.


Дано жена ти не чете. :mhihi:

Иначе ако може да покараш донора и да му провериш състоянието, не виждам какъв е проблемът да си боцнеш матор втора ръка. :mhihi:

После завеждащият хирургично отделение към добричката многопрофилна болница за баварски пациенти ще извърши трансплантацията и си готов. :bchug: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от D.Pavlov » 10 Мар 2011, 11:15

Колега мое мнение сложи си 2.8 , относно парите съм почти сигурен че за да го направиш ще ти стъпи над 3000лв., ако си харесваш колата направи го, аз смених 2.5тдс с 2.5д и не съжалявам. Както казва един колега който кара най-скъпата и с най много екстри Е39, КЕФ ЦЕНА НЯМА !!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от ivo1bg » 10 Мар 2011, 12:08

Пламене, воден от поговорката "На чужд гръб и 100 тояги са малко", бих казал-скачай "у кереча" и каквото стане :). Аз също съм пред подобна дилема дали да не заменя моя перфектен мотор с неизвестен 3 кубиков или направо да сменям колата, така че твоя опит ще ми е от полза ;).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Да го направя супер или да рискувам с Б28

Мнение от spacepl » 10 Мар 2011, 12:31

Ами ще се почудя до края на месеца и тогава ще действам. Няма ли някой със 528иА да сподели разходи, защото ако разхода е доста по-нагоре, няма да стане работата.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook