Да потеглим ли веднага след студен старт...?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: Пернишко село :)
Детайли за колата: Peugeot 307 SW

Мнение от Panzer_i » 26 Яну 2006, 23:15

MaXimal написа:Във всички описания на моделите на БМВ пише следното - при зимни условия палиш и тръгваш.Но не пише защо.

В книжката за Е36 пише че само при много студено време е редно да се остави двигателя да поработи за около половин минута на празен ход
:!:
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 27 Яну 2006, 12:17

prostia написа:да ама маслото не се загрява равномерно с водата тази сутрин точно на това обърнах внимание на една ланчиа (те имат и темп на маслото) водата беше загрята около 90гр. а маслото кам 50гр. нямам идея защо но беше тъи.


Точно за това говоря.При работа на празен ход ако оставиш калата да загрее на цяло ще видиш тогава каква е темп. на маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 27 Яну 2006, 18:39

:yes: :yes: :yes:
може и така да е не споря

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 27 Яну 2006, 18:53

Най-добре и бързо загрява колата особенно в студените дни по следния начин:
Палиш, леко изфорсирваш до към 2000 оборота, излизаш на средата на улицата, изфорсирваш още един път леко за да стане маслото поне като боза а да не е като мед... и леко с левия край на стъпалото на десния крак задържате спирачката, а с другия край на стъпалото подавате леко газ... преди това сте включили на първа и пускате съединителя каот в същият момент наблягате още малко на газта :mhihi:
Абе след няколко опита ще му хванете цаката :mhihi:
Хем загрявате маслото, хем водата, хем гумите и сте готови за път :mhihi:
Три в Едно - Неочаквана добра комбинация :lol:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 27 Яну 2006, 23:14

Дилян Пенчев написа:Най-добре и бързо загрява колата особенно в студените дни по следния начин:
Палиш, леко изфорсирваш до към 2000 оборота, излизаш на средата на улицата, изфорсирваш още един път леко за да стане маслото поне като боза а да не е като мед... и леко с левия край на стъпалото на десния крак задържате спирачката, а с другия край на стъпалото подавате леко газ... преди това сте включили на първа и пускате съединителя каот в същият момент наблягате още малко на газта :mhihi:
Абе след няколко опита ще му хванете цаката :mhihi:
Хем загрявате маслото, хем водата, хем гумите и сте готови за път :mhihi:
Три в Едно - Неочаквана добра комбинация :lol:
а какво става със съединителя след редовно загряване по тоя начин

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 28 Яну 2006, 0:46

И той загрява..............................равномерно :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 28 Яну 2006, 2:46

значи кво се получи сега...

Не три в едно - а куатро... беше ми много приятно :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 15.01.2006

Мнение от FASH1ON » 28 Яну 2006, 14:29

колеги, дайте да не се лъжем, то работата на свободен ход на ДВГ е неизбежна... я сфетофар, я задръствания, я вратите на гаража нешто..... и т.н. примери много. Палиш и тръгваш като ВНИМАВАШ С ОБОРОТИТЕ. Все пак това е BMW....... без коментар[/u][/b]


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 30 Яну 2006, 11:49

Penchev написа:Impasse написа:
Това за тръгването веднага след паленето на мотора,винаги съм си мислил,че е заради замърсяването на околната среда Пък не виждам проблем,като помпата е качила масло навсякъде дали ще работи на място или се движи колата,каква е разликата Двигателят се износва най-вече при "сухия" старт,от там насетне при хубаво масло трябва да няма проблем...Някой ще обясни ли?


Impasse,става въпрос за износването на стените на цилиндрите вследствие на непълното изгаряне,тогава когато мотора работи в първите си минути с много богата смес,получаващото се непълно изгаряне+кондензи и получаване на някакви вторични вещества,които играят лоша роля в този момент Мъча се да се сетя какво точно се получаваше като краен продукт в този момент,но съм забравил вече ...

Това е което трябва да знаят господата,които чакат сутрин да згрява двигателя на място :!: Има си едни дебели помагала ако искате така да ги наречете,там хората са описали всичко :idea:


Георги Пенчев


Добре де тия вторични вещества не се ли отделят и в двата случая при работа на място и при движение докато двг. е студен :?: Нека обсъдим тоя въпрос щото явно в него е разковничето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 30 Яну 2006, 16:16

да, но ще се отделят по-дълго време, защото колата загрява по-бавно на място...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 30 Яну 2006, 16:36

Отговора е Да.За по-бързо загряване даже е препоръчително да се кара на заден ход за да не се охлажда радиатора.При загряване до работна температура се прави "полицейско" обръщане с което се загряват гумите.Или просто ползвате ритуала на Дилян Пенчев :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 730d
Мечтае да кара: E38 740i
Детайли за колата: E38 730d
4/2000

Мнение от VANOS » 30 Яну 2006, 23:25

Maverik написа:И аз чета на доста места "нечакайте колата да загрее на едно място след запалване потеглете веднага",но никой не обяснява защо това е така логически погледнато и аз смятам като колегата dinozab че работа на празен ход не е по-вредно за двигателя от потеглянето му.какво е кофтито на това да работи на място при студен старт да не е свързано с маслената помпа.Нека някой обясни най накрая.Ако колегата Penchev има желание нека да обясни мисла че той знае отговора на въпроса :D Предварително благодаря


Инструкциите, които сте чели са за германски автомобили (слава Богу, че нашите са такива), а в Германия е забранено със закон да се остави да работи авт-ла на място след палене! В инструкции на неевропейски авт-ли съветват да поработи двг поне 20-30 сек със забележката: "Забранено в Германия!". Предполагам, че това е свързано с екологията.

Второ, по отношение на честото палене и гасене, мисля, че няма място за спор - вижте само скапаните ДЕУ-та, които даянат по 800-900 К км преди основен ремонт. Също така, четох някъде, че американска таксиметрова компания пробно забранила на шофьорите си да гасят двг: в резултат пробегът на всеки ат авт-лите се увелечел средно 3 (три) пъти!!! Там дизели не карат, а това е особено важно точно при тях.
Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 730d
Мечтае да кара: E38 740i
Детайли за колата: E38 730d
4/2000

Мнение от VANOS » 30 Яну 2006, 23:26

Maverik написа:И аз чета на доста места "нечакайте колата да загрее на едно място след запалване потеглете веднага",но никой не обяснява защо това е така логически погледнато и аз смятам като колегата dinozab че работа на празен ход не е по-вредно за двигателя от потеглянето му.какво е кофтито на това да работи на място при студен старт да не е свързано с маслената помпа.Нека някой обясни най накрая.Ако колегата Penchev има желание нека да обясни мисла че той знае отговора на въпроса :D Предварително благодаря


Инструкциите, които сте чели са за германски автомобили (слава Богу, че нашите са такива), а в Германия е забранено със закон да се остави да работи авт-ла на място след палене! В инструкции на неевропейски авт-ли съветват да поработи двг поне 20-30 сек със забележката: "Забранено в Германия!". Предполагам, че това е свързано с екологията.

Второ, по отношение на честото палене и гасене, мисля, че няма място за спор - вижте само скапаните ДЕУ-та, които даянат по 800-900 К км преди основен ремонт. Също така, четох някъде, че американска таксиметрова компания пробно забранила на шофьорите си да гасят двг: в резултат пробегът на всеки ат авт-лите се увелечел средно 3 (три) пъти!!! Там дизели не карат, а това е особено важно точно при тях.
Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 31 Яну 2006, 10:03

:yes:
Точно за това говорех в първия си пост а не за изчисления на километри и тем подобни.Явно само колегата VANOS ме е разбрал правилно.Пак казвам всеки старт допълнително износва двг. и то в доста по-голяма степен отколкото да го оставите да работи 10-15 мин. на място.Именно и заради това от БМВ са се погрижили двг. да истиват доста бавно за да може да се избягват още по унищожителните за мотора студени стартове.А и ижекциона при палене харчи гориво за около 5 мин.работа на празен ход.

Според мен тези вторични емисии или там както се наричат би трябвало да се отделят дакато горивната камера е още студена а тя се загрява доста бързо.Така че едва ли има чак толкова значение това.Ако е от богатата смес при потегляне в горивната камера постъпва доста повече гориво отколкото на празен ход и изгарянето на горевната смес е много по не пълно в следствие на което би трябвало е тези емисии или отлагания да са доста повече.Незнам вие какво ще кажете.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 6.02.2006

Мнение от niki_y » 07 Фев 2006, 15:37

Ае момчета... и дами, разбира се(видях, че има една 8) 8) )

....НЕ ЗНАМ ДАЛИ СЕ ЧУВАЛИ И ЗА ТАКОВА НЕЩО КАТО НАЛЯГАНЕ НА МАСЛЕНАТА ПОМПАТА...МАСЛОТО СЕ ВПРЪСКВА ПОД НАЛЯГАНЕ ПО МАГИСТРАЛИТЕ, КОЙТО ОТ СВОЯ СТРАНА ГО ОТВЕЙДАТ ТОЧНО НА ОПРЕДЕЛЕНИ МЕСТА...ЛАГЕРИ,СЪЕДИНЕНИЯ И Т.Н. ОТ СВОЯ СТРАНА ВПРЪСКАНОТО МАСАЛЦЕ И ВИСОКИЧКИТЕ ОБОРОТКИ НА ВАЛОВЕТЕ ДОПРИНАСЯТ ДО ПО-МАЛКОТО ИЗНОСВАНЕ НА ДЕТАЙЛИТЕ, Т.К. СЕ УЛЕСНЯВА РАБОТАТА ИМ....

...ОТ ДРУГА СТРАНА НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАБРАВЯ И ЧЕ ПРИ ПО-НИСКИ ТЕМПЕРАТУРИ ОТ ПОРЯДЪКА НА +3-4 И НАДАЛО...МАСАЛЦЕТО В КАРТЕРЧЕТО Е БАЯ СГЪСТЕНО....ЗАТОВА ИМА ЛЯТНО И ЗИМНО МАСЛО (СЪОТВЕТНО ПО-ГЪСТО ЗА ЛЯТОТО И ПОРЕДИЧКО ЗА ЗИМАТА)

....ТАКА, ЧЕ МОЯТ СЪВЕТ Е АКО СТЕ С ЛЯТНО или ИМА ВСЕСЕЗОННО, КОЕТО СЕ ИЗПОЛЗВА МАСОВО В БГ - 15W40...ПАЛЕТЕ И СЛЕД 2-3 МИН. ГАС И ДА ВИ НЯМА :twisted:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook