Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от VRPerformance » 06 Мар 2011, 3:35

Не се знае от каде е проблема,по-горе хората са казали,може и диоди и статор да е...докато не се разглоби няма как да се каже от каде е проблема...

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 26.01.2011
Пол: Мъж

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от ktamen » 06 Мар 2011, 4:05

"Релето" всъщност не е реле :mrgreen: - Думичката е останала защото едно време функциите му са се изпълнявали ( и все още се изпълняват на повечето лади) от електромагнитно реле.
"Релето" на съвременните коли е електронно блокче, което е закрепено на четкодържателя. Работата му е да намаля възбудителния ток през ротора когато напрежението на алтернатора достигне 14V. Като ги достигне "релето" намаля тока през ротора и индуцираното напрежение в статора също намаля. По този начин се стабилизира напрежението на алтернатора, което без това реле би се променяло от 5V до 105V в зависимост от оборотите и натоварването на алтернатора.
Обикновено при стартиране на двигателя по тънкото кабелче получава ток от акумулатора за да го пропусне през ротора и да започне да се индуцира напрежение в статорните намотки. Тъй като магнитопровода на статора е предварително намагнитен (макар и доста слаб магнитопровода е постоянен магнит) дори да е прекъснато тънкото кабелче когато алтернатора достигне някакви по-високи обороти ротора дори и без захранване успява да индуцира достатъчно високо напрежение в статорните намотки, което вече започва да захранва "релето" и алтернатора започва да си работи нормално.
При различните коли "релетата" са различни и затова не знам дали изобщо имаш проблем или колата ти така е проектирана. Можеш да си провериш все пак дали новия ремък е добре опънат и да измериш напрежението на клемите на акумулатора при работещ двигател и включени фарове, ако напрежението е между 13,8 и 14,4V значи всичко е наред и няма нужда да пипаш нищо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от sadex5 » 06 Мар 2011, 4:14

Проблема на колегата има решение в два варианта. Единия е ротора да има износени медни пръстени, и там да има искрене и съответно от това да му трябват обороти да превключи и да почне да зарежда.
Понеже генератора работи на принципа на възбуждане от външен източник, тоест акумулатор, значи имаш ниско напрежение под 2000 оборота или да имаш разлика в индуктирания ток в една от трите фази, т.е може да имаш пробит диод на една от трите фази към маса, и оттам да има разлика в контурните токове.
Другия вариант е реле регулатора да е заминал, и да дава по утечка обратен ток.
Свали алтернатора и иди до Второ Районно, имаше едно като барака, там са боговете на алтернаторите в Русе :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от VRPerformance » 06 Мар 2011, 14:59

sadex5 написа:Проблема на колегата има решение в два варианта. Единия е ротора да има износени медни пръстени, и там да има искрене и съответно от това да му трябват обороти да превключи и да почне да зарежда.
Понеже генератора работи на принципа на възбуждане от външен източник, тоест акумулатор, значи имаш ниско напрежение под 2000 оборота или да имаш разлика в индуктирания ток в една от трите фази, т.е може да имаш пробит диод на една от трите фази към маса, и оттам да има разлика в контурните токове.
Другия вариант е реле регулатора да е заминал, и да дава по утечка обратен ток.
Свали алтернатора и иди до Второ Районно, имаше едно като барака, там са боговете на алтернаторите в Русе :lol:
пък те Боговете са се учили от баща ми и бая време ни бяха клиенти :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от Stennli » 06 Мар 2011, 22:46

Лошото е колеги че не живея вече в този страхотен град Русе :cry: :cry: ,вече съм в Пловдив,но благодаря за отговорите...Ще го сваля някой по слъчев ден,да се стопли малко и ще видя кво ще го правя.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от sadex5 » 06 Мар 2011, 23:19

Ами има ли ги на Антим онези другите майстори, под бензиностанцията на Петрол ?
За въпросните богове хехе, аз така ги наричам, щото не знам други, и говоря по спомени от 2000 година, викам оттогава са станали спецове :lol:

П.с До колегата ktamen---бъркаш малко, не е точно така, но в случая на колегата няма значение. Алтернатора не може да мине в режим на самовъзбуждане, затова едно време имаше реле за обратен ток, ама вече има един ценеров диод, на който прага на отпушване си е 12,6 В и винаги му се подава напрежение през контролната лампа на таблото за да следим работата на генератора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от VRPerformance » 07 Мар 2011, 0:19

мисля че ги има,но единия от братята е починал...а иначе тези за които говориш,те нямат необходима техника,тестери за релета,диоди,статори,ротори...нови генератори с водно охлаждане на БМВ,мерцедес които са с големина на баскетболна топка :D няма вариант да го направят...работят на улицата и смъкването на агрегати е голям проблем...пък и едва ли някой ще си занесе Е60-ката и да му я работят на улицата :) да не говорим че ремонт на генератори на някой фордове няма как да стане без необходимата диагностична апаратура,а дядовците там си нямат и идея от английски език и работа с компютър :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от sadex5 » 07 Мар 2011, 4:30

Или Citroen Xsara Picasso :lol: Е там французите са вложили целия мозък на нацията си за да го направят.....Подобен е и на Ford Fiesta MK6 може да те побърка докато разбереш какво му е .....
BSD – Bit Serial Data генераторите са си сложни и доста скъпи за ремонт :lol: И едва ли някой може да разгадае сигналите от ЕКУ то към генератора.....Ама колегата няма да има тоз проблем...Е39 си е жигулски направо :lol:
За е60 тката пък генератора си е бетон. Там проблема идва от умния датчик IBS в повечето случай, или ако се смени акумулатора, трябва да се програмира новия му капацитет в CAS. Ама някой квартален майстор няма как да знае да работи с ДИС :yes: Но да му смени лагерите няма никакъв проблем...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от boris » 07 Мар 2011, 10:06

Като свалиш генератора, можеш да го закараш срещу първия Макдрайф (на 6ти септември, по диагонал на Била), само с това се занимават, карал съм им няколко, винаги са се справяли успешно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.05.2010
Пол: Мъж

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор

Мнение от nane » 21 Мар 2011, 1:12

колеги на моята е39-ка имам сходен проблем като я запаля сутрин и я оставя да поработи малко и след около една минута работа без да подавам газ колата както работи и за момен мигне плафона и двигателя за момент смени оборотите и после нямам проблеми като челии нещо като реле включи и после нямам проблем колата е 2,5 команреал 03г.автоматик от какво може да е това предварително благодаря

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook