Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
Не се знае от каде е проблема,по-горе хората са казали,може и диоди и статор да е...докато не се разглоби няма как да се каже от каде е проблема...
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
"Релето" всъщност не е реле
- Думичката е останала защото едно време функциите му са се изпълнявали ( и все още се изпълняват на повечето лади) от електромагнитно реле.
"Релето" на съвременните коли е електронно блокче, което е закрепено на четкодържателя. Работата му е да намаля възбудителния ток през ротора когато напрежението на алтернатора достигне 14V. Като ги достигне "релето" намаля тока през ротора и индуцираното напрежение в статора също намаля. По този начин се стабилизира напрежението на алтернатора, което без това реле би се променяло от 5V до 105V в зависимост от оборотите и натоварването на алтернатора.
Обикновено при стартиране на двигателя по тънкото кабелче получава ток от акумулатора за да го пропусне през ротора и да започне да се индуцира напрежение в статорните намотки. Тъй като магнитопровода на статора е предварително намагнитен (макар и доста слаб магнитопровода е постоянен магнит) дори да е прекъснато тънкото кабелче когато алтернатора достигне някакви по-високи обороти ротора дори и без захранване успява да индуцира достатъчно високо напрежение в статорните намотки, което вече започва да захранва "релето" и алтернатора започва да си работи нормално.
При различните коли "релетата" са различни и затова не знам дали изобщо имаш проблем или колата ти така е проектирана. Можеш да си провериш все пак дали новия ремък е добре опънат и да измериш напрежението на клемите на акумулатора при работещ двигател и включени фарове, ако напрежението е между 13,8 и 14,4V значи всичко е наред и няма нужда да пипаш нищо.

"Релето" на съвременните коли е електронно блокче, което е закрепено на четкодържателя. Работата му е да намаля възбудителния ток през ротора когато напрежението на алтернатора достигне 14V. Като ги достигне "релето" намаля тока през ротора и индуцираното напрежение в статора също намаля. По този начин се стабилизира напрежението на алтернатора, което без това реле би се променяло от 5V до 105V в зависимост от оборотите и натоварването на алтернатора.
Обикновено при стартиране на двигателя по тънкото кабелче получава ток от акумулатора за да го пропусне през ротора и да започне да се индуцира напрежение в статорните намотки. Тъй като магнитопровода на статора е предварително намагнитен (макар и доста слаб магнитопровода е постоянен магнит) дори да е прекъснато тънкото кабелче когато алтернатора достигне някакви по-високи обороти ротора дори и без захранване успява да индуцира достатъчно високо напрежение в статорните намотки, което вече започва да захранва "релето" и алтернатора започва да си работи нормално.
При различните коли "релетата" са различни и затова не знам дали изобщо имаш проблем или колата ти така е проектирана. Можеш да си провериш все пак дали новия ремък е добре опънат и да измериш напрежението на клемите на акумулатора при работещ двигател и включени фарове, ако напрежението е между 13,8 и 14,4V значи всичко е наред и няма нужда да пипаш нищо.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
Проблема на колегата има решение в два варианта. Единия е ротора да има износени медни пръстени, и там да има искрене и съответно от това да му трябват обороти да превключи и да почне да зарежда.
Понеже генератора работи на принципа на възбуждане от външен източник, тоест акумулатор, значи имаш ниско напрежение под 2000 оборота или да имаш разлика в индуктирания ток в една от трите фази, т.е може да имаш пробит диод на една от трите фази към маса, и оттам да има разлика в контурните токове.
Другия вариант е реле регулатора да е заминал, и да дава по утечка обратен ток.
Свали алтернатора и иди до Второ Районно, имаше едно като барака, там са боговете на алтернаторите в Русе
Понеже генератора работи на принципа на възбуждане от външен източник, тоест акумулатор, значи имаш ниско напрежение под 2000 оборота или да имаш разлика в индуктирания ток в една от трите фази, т.е може да имаш пробит диод на една от трите фази към маса, и оттам да има разлика в контурните токове.
Другия вариант е реле регулатора да е заминал, и да дава по утечка обратен ток.
Свали алтернатора и иди до Второ Районно, имаше едно като барака, там са боговете на алтернаторите в Русе

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
пък те Боговете са се учили от баща ми и бая време ни бяха клиентиsadex5 написа:Проблема на колегата има решение в два варианта. Единия е ротора да има износени медни пръстени, и там да има искрене и съответно от това да му трябват обороти да превключи и да почне да зарежда.
Понеже генератора работи на принципа на възбуждане от външен източник, тоест акумулатор, значи имаш ниско напрежение под 2000 оборота или да имаш разлика в индуктирания ток в една от трите фази, т.е може да имаш пробит диод на една от трите фази към маса, и оттам да има разлика в контурните токове.
Другия вариант е реле регулатора да е заминал, и да дава по утечка обратен ток.
Свали алтернатора и иди до Второ Районно, имаше едно като барака, там са боговете на алтернаторите в Русе



- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
Лошото е колеги че не живея вече в този страхотен град Русе
,вече съм в Пловдив,но благодаря за отговорите...Ще го сваля някой по слъчев ден,да се стопли малко и ще видя кво ще го правя.


Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
Ами има ли ги на Антим онези другите майстори, под бензиностанцията на Петрол ?
За въпросните богове хехе, аз така ги наричам, щото не знам други, и говоря по спомени от 2000 година, викам оттогава са станали спецове
П.с До колегата ktamen---бъркаш малко, не е точно така, но в случая на колегата няма значение. Алтернатора не може да мине в режим на самовъзбуждане, затова едно време имаше реле за обратен ток, ама вече има един ценеров диод, на който прага на отпушване си е 12,6 В и винаги му се подава напрежение през контролната лампа на таблото за да следим работата на генератора.
За въпросните богове хехе, аз така ги наричам, щото не знам други, и говоря по спомени от 2000 година, викам оттогава са станали спецове

П.с До колегата ktamen---бъркаш малко, не е точно така, но в случая на колегата няма значение. Алтернатора не може да мине в режим на самовъзбуждане, затова едно време имаше реле за обратен ток, ама вече има един ценеров диод, на който прага на отпушване си е 12,6 В и винаги му се подава напрежение през контролната лампа на таблото за да следим работата на генератора.
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
мисля че ги има,но единия от братята е починал...а иначе тези за които говориш,те нямат необходима техника,тестери за релета,диоди,статори,ротори...нови генератори с водно охлаждане на БМВ,мерцедес които са с големина на баскетболна топка
няма вариант да го направят...работят на улицата и смъкването на агрегати е голям проблем...пък и едва ли някой ще си занесе Е60-ката и да му я работят на улицата
да не говорим че ремонт на генератори на някой фордове няма как да стане без необходимата диагностична апаратура,а дядовците там си нямат и идея от английски език и работа с компютър 



- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
Или Citroen Xsara Picasso
Е там французите са вложили целия мозък на нацията си за да го направят.....Подобен е и на Ford Fiesta MK6 може да те побърка докато разбереш какво му е .....
BSD – Bit Serial Data генераторите са си сложни и доста скъпи за ремонт
И едва ли някой може да разгадае сигналите от ЕКУ то към генератора.....Ама колегата няма да има тоз проблем...Е39 си е жигулски направо 
За е60 тката пък генератора си е бетон. Там проблема идва от умния датчик IBS в повечето случай, или ако се смени акумулатора, трябва да се програмира новия му капацитет в CAS. Ама някой квартален майстор няма как да знае да работи с ДИС
Но да му смени лагерите няма никакъв проблем...

BSD – Bit Serial Data генераторите са си сложни и доста скъпи за ремонт


За е60 тката пък генератора си е бетон. Там проблема идва от умния датчик IBS в повечето случай, или ако се смени акумулатора, трябва да се програмира новия му капацитет в CAS. Ама някой квартален майстор няма как да знае да работи с ДИС

- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
Като свалиш генератора, можеш да го закараш срещу първия Макдрайф (на 6ти септември, по диагонал на Била), само с това се занимават, карал съм им няколко, винаги са се справяли успешно.

Re: Имам проблем на моята красавица-Реле регулатор
колеги на моята е39-ка имам сходен проблем като я запаля сутрин и я оставя да поработи малко и след около една минута работа без да подавам газ колата както работи и за момен мигне плафона и двигателя за момент смени оборотите и после нямам проблеми като челии нещо като реле включи и после нямам проблем колата е 2,5 команреал 03г.автоматик от какво може да е това предварително благодаря
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани