Проблем със сензора за скорост - решен!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Табло за 328

Мнение от bum_bum » 18 Авг 2010, 13:13

Само, че Борис не е писал от кои пинове се пуска кабела..
Аз също имам тая грешка (една от 50- те, които постоянно записва :shock: ). При мен върти до края, но записва адски много грешки. Цилиндри, първични вериги, ламбда и т.н.. Ламбдата е нова, но явно от много каране с кофти горене я е зацапал и грам не бачка вече.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Табло за 328

Мнение от raduslaf » 18 Авг 2010, 13:32

Няколко човека казаха, че според тях колата е в авариен режим, затова днес мисля да откача буксата на дебитомера да видим дали наистина е така.Ако е в авариен, няма да има разлика, а ако не е, би трябвало да изгасне с притрисане, нали така?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Табло за 328

Мнение от bum_bum » 18 Авг 2010, 13:43

Едва ли, може да е в авариен режим и пак да гасне, ако откачиш дебитомера.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Табло за 328

Мнение от raduslaf » 18 Авг 2010, 13:47

bum_bum написа:Едва ли, може да е в авариен режим и пак да гасне, ако откачиш дебитомера.

Казвам, че не би трябвало да изгасне, ако е в авариен :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Табло за 328

Мнение от bum_bum » 18 Авг 2010, 13:51

Да де, аз казвам, че може и да гасне и пак да е в авариен. ;)
М/у другото speed sensor грешката явно е доста важна и големия член идва от нея.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Табло за 328

Мнение от bum_bum » 18 Авг 2010, 13:59

За сименса схемата явно е пин 9 /x20 кафяво-червено/ към пин 14 /c101 черно-бяло/.
С тая грешка колата след изчистване би трябвало да върви супер до първия прекъсвач и после да се обозва. След изчистване пак върви добре до прекъсвач и щом го удари записва и го мести на 5000.
Има 3 сигнала за скоростта:
Първият е сигнал за скоростта на движение от датчика на дифа до таблото. Ако датчика и таблото са ОК няма какво да се пипа там.
Сигнал за скоростта на движение, който идва от таблото през с101 към компютъра. (същия сигнал, който идва от дифа.)
Сигнал за скорост на двигателя, който идва от компютъра към таблото през с101.
Ако този сигнал го няма няма да работи скоростомера. Ако сигнала за скоростта на движение ваноса не работи коректно, запалването няма да е както трябва, смесите ще се промеят, колата няма да потегля добре от празен ход с по-ниски обороти. В общи линии компютъра в този случай си мисли, че колата е на място и на ниски обороти.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Табло за 328

Мнение от raduslaf » 18 Авг 2010, 15:07

bum_bum написа:Едва ли, може да е в авариен режим и пак да гасне, ако откачиш дебитомера.

При втори опит има ли начин това да се случи?В смисъл може ли втори път колата да изгасне, ако е в авариен?Доколкото съм чувал, не е изключено колата да е в авариен и да изгасне, но ако се направи втори опит веднага след това и колата е в авариен, няма как да изгасне?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Табло за 328

Мнение от bum_bum » 18 Авг 2010, 15:14

Нямам идея, според мен отговора на проблемите ти е поста по-горе ;) Не ме питай отде знам и колко време си карах с тая грешка, дето "не е важна" :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Табло за 328

Мнение от raduslaf » 19 Авг 2010, 13:05

Колата съвсем сдаде багажа.Изкарах я днеска да видим как ще се държи и след 5 минутна пауза, в която я загасих, за да отида до магазина, отказа да запали.На третия път стана, но пак се почна старата история - боботи като трактор и при подаване на газ едва реагира.Изгасна ми на първия светофар.Бях тръгнал на автомивка.Викам си айде като си счупена, поне да си чиста да *ба тебе :mhihi: Прибрах я в гаража и да се надяваме поне да успее да ме закара до София другата седмица.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Табло за 328

Мнение от bum_bum » 19 Авг 2010, 13:15

Това с невървящата кола, която се кара само до мивката и обратно ми е много познато :mhihi:
Трудното палене и кофти вървене често е от датчика на разпределителния вал.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Табло за 328

Мнение от raduslaf » 19 Авг 2010, 13:19

Уж не го дава като грешка, но не е изключено да го даде следващия път :dunno: Ама много ми е лъскава иначе! :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Табло за 328

Мнение от raduslaf » 26 Фев 2011, 17:22

Реших да изровя темата, за да споделя решението на проблема :) Не си спомням дали точно по това време колата беше вече с чисто новите датчици на валовете - разпределителни и колянов, но освен това беше пуснат и кабел за спийд сензора от таблото.След тези промени проблемът изчезна.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 2.11.2009

Re: Табло за 328

Мнение от stunter » 26 Фев 2011, 21:52

Колеги а аз да попитам как мога да позная таблото дали е от 4 или от 6 цилиндара защото имам едно пък скоростомера е пак до 260 :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Табло за 328

Мнение от Борис_Малинов » 27 Фев 2011, 0:03

Сега чак виждам тази тема,като гледам кога е пусната...точно на тази дата отидох на море и нямах достъп до форума.Относно тази досадна грешка....
Опоменавм за да знае всеки:
Таблото има три букси,синя,бяла и черна.От черната букса(най лявата зад горивомера),заголвате единия кабел,който е кафяв с червена ивица(само един е с този цвят) и пускате кабел до 9пин.на буксата X20,който също е кафяв с червена ивица,след този момент ЕКУ-то вече получава необходимия сигнал за скороста.Така се решава генерално този проблем и забравяте за аварийния режим. ;)

Сега ако не е проблем,нека автора на темата,редактира заглавито за да бъде лесно-достъпна за потребителите с търсачката,защото тази грешка със сигорност ще изпоти колеги,които предвиждат смяна на двигателите си.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: Табло за 328

Мнение от angelBMW » 27 Фев 2011, 0:29

HeBePeH написа:Колега на теб с тази 28-ца не ти върви , но един приятел имаше проблем с EWS-a и удраше прекъсвач също на 5500 ,



проблема при м52б28 с ЕВС където си мислите че е проблема не е от там,проблема е че диференциала търси скорост и се прекарва кабел от дифа до буксата на компютъра не си спомням кои пин беше точно но ако някои го вълнува мога да погледна утре на светло и да споделя.От там идва проблема с прекасвач на 5500 имах същия проблем,прекарах кабела и си биеше в 6521 както си му е реда :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook