Да потеглим ли веднага след студен старт...?
Модератор: Общи модератори
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Пример:когато ти е студено на ръцете ги търкаш една в друга и колкото по бързо ги движиш толкова по пързо се стоплят в резолтат на триенето м/у тях
Е това е така, но ТРИЕНЕТО има сложна същност...Наистина цял дял в науката се занимава с него- трибология се казва.
Та силата на триенето зависи от скоростта на триещите се повърхнини;
зависи и от характера на повърхностите...
Когато искаме силата на триене да е минимална смазваме повърхнините с подходящ флуид, и ги правим гладки...колкото са по-гладки толкова по-добре...
ама не е баш и така...при много гладки (огледално полирани) повърхнини се наблюдават голями сили на триене! ?/не задържат масло и залепват... обяснява се с това, че са много близо една до друга /на атомно ниво...чак/
Също така малки силите на триене се получават като материалите са разнородни...и парадоксално...меки и твърди...бронз-стомана
полимери-стомана...и т.н.
Изключение от това са търкалящите лагери ролката или сачмата са с еднакъв материал с гривните, но контакта помежду им е нищожен (теоретично контактното петно е права или крива при сачмен лагер)
При спирачки и амбреажи търсим обратното...големи сили на триене...
Разбира се температурите, които се отделят при триене на лагерите в един мотор са малки...нямат отношение към темата...Представяте ли си ако мотора загрява от триенето на лагерите му...

Е това е така, но ТРИЕНЕТО има сложна същност...Наистина цял дял в науката се занимава с него- трибология се казва.
Та силата на триенето зависи от скоростта на триещите се повърхнини;
зависи и от характера на повърхностите...
Когато искаме силата на триене да е минимална смазваме повърхнините с подходящ флуид, и ги правим гладки...колкото са по-гладки толкова по-добре...

Също така малки силите на триене се получават като материалите са разнородни...и парадоксално...меки и твърди...бронз-стомана
полимери-стомана...и т.н.
Изключение от това са търкалящите лагери ролката или сачмата са с еднакъв материал с гривните, но контакта помежду им е нищожен (теоретично контактното петно е права или крива при сачмен лагер)
При спирачки и амбреажи търсим обратното...големи сили на триене...
Разбира се температурите, които се отделят при триене на лагерите в един мотор са малки...нямат отношение към темата...Представяте ли си ако мотора загрява от триенето на лагерите му...



разбирасе че има масло преди да го палиш. то си остава по цилиндровите стени и прочие. достатъчно от него докато помпата заработи след запалване.
паленето не е по вредно за самия мотор от самото работене. само че като палиш, износваш други компоненти, като стартера и тн.
работната кола не я гася по 10-12 часа понякога и маслото е като каша след 3000км....
паленето не е по вредно за самия мотор от самото работене. само че като палиш, износваш други компоненти, като стартера и тн.
работната кола не я гася по 10-12 часа понякога и маслото е като каша след 3000км....
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Impasse написа:
Това за тръгването веднага след паленето на мотора,винаги съм си мислил,че е заради замърсяването на околната среда Пък не виждам проблем,като помпата е качила масло навсякъде дали ще работи на място или се движи колата,каква е разликата Двигателят се износва най-вече при "сухия" старт,от там насетне при хубаво масло трябва да няма проблем...Някой ще обясни ли?
Impasse,става въпрос за износването на стените на цилиндрите вследствие на непълното изгаряне,тогава когато мотора работи в първите си минути с много богата смес,получаващото се непълно изгаряне+кондензи и получаване на някакви вторични вещества,които играят лоша роля в този момент Мъча се да се сетя какво точно се получаваше като краен продукт в този момент,но съм забравил вече ...
Това е което трябва да знаят господата,които чакат сутрин да згрява двигателя на място
Има си едни дебели помагала ако искате така да ги наречете,там хората са описали всичко
Георги Пенчев
Това за тръгването веднага след паленето на мотора,винаги съм си мислил,че е заради замърсяването на околната среда Пък не виждам проблем,като помпата е качила масло навсякъде дали ще работи на място или се движи колата,каква е разликата Двигателят се износва най-вече при "сухия" старт,от там насетне при хубаво масло трябва да няма проблем...Някой ще обясни ли?
Impasse,става въпрос за износването на стените на цилиндрите вследствие на непълното изгаряне,тогава когато мотора работи в първите си минути с много богата смес,получаващото се непълно изгаряне+кондензи и получаване на някакви вторични вещества,които играят лоша роля в този момент Мъча се да се сетя какво точно се получаваше като краен продукт в този момент,но съм забравил вече ...
Това е което трябва да знаят господата,които чакат сутрин да згрява двигателя на място


Георги Пенчев
- fastestbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 7.07.2005
- Местоположение: Sofia
Kol, времето, необходимо на една кола да загрее когато двигателят е в обороти, е по-малко отколкото при празен ход, тъй като маслото достига по-бързо работна температура при по-високи обороти (2000-3000/min за студен двигател). Обаче си мисля, че при толкова ниски температури на въздуха както в последните 2-3 дни, не е много редно да тръгваш непосредствено след стартиране. Имам предвид следното: колата ми нощува на открито и първият проблем при стартирането на двигателя вчера сутрин беше, че маслото в скоростите по всяка вероятност беше добило вискозитета на грес!! Това означава, че няма как да проникне по всички маслени магистрали. Затова мисля, че е разумно в такива студове двигателят да работи известно време на място.
Имам и 1 въпрос. Понеже търсих, а не видях нищо писано по темата, та чудя се дали има някаква връзка между по-високият разход (при работа на студено) и впръскването на по-богата горивна смес? Любопитна съм да разбера, ако някой знае нещо... Предварително благодаря
Имам и 1 въпрос. Понеже търсих, а не видях нищо писано по темата, та чудя се дали има някаква връзка между по-високият разход (при работа на студено) и впръскването на по-богата горивна смес? Любопитна съм да разбера, ако някой знае нещо... Предварително благодаря

You meet many faces in town but you remember only a few
ANI4KA
ANI4KA
Kol, времето, необходимо на една кола да загрее когато двигателят е в обороти, е по-малко отколкото при празен ход, тъй като маслото достига по-бързо работна температура при по-високи обороти (2000-3000/min за студен двигател-Колежке не разбирам какво искаш да кажеш тук...,но как да ти кажа...при еднакви обороти колата ще загрее значително по-бързо на ход, не на място !!!
Маслените магистрали в скоростите да ги оставим настрана
греста също
С препоръчаните от БМВ смазочни материали палиш...30-40сек. и потегляш смело дори да си на Антрактида
Желая ти успех!
Маслените магистрали в скоростите да ги оставим настрана

греста също

С препоръчаните от БМВ смазочни материали палиш...30-40сек. и потегляш смело дори да си на Антрактида

Желая ти успех!
fastestbmw
физиката ми е в гъза но 6те се пробвам......
не е толкова до по-богатата смес колкото 4е тежеста на целия двигател се преодолява единствено и само 4рез съответното коли4ество бензин необходимо за завъртането на вала и вси4ко "ока4ено" на него , докато в движение( ВАЖНО:Говорим за движение на скорост ) инерцията която има автомобила се предава по трансмисията та 4ак до вала и помага.
как хар4и колата пове4е гориво докато се движи на скорост или на свободна ???
П.П.
1.такситата в Гер. не ги гасят само докато 4акат клиент
2.къф е тоя резервоар дето докато го палните и маслото се е стекло обратно бе........
Понеже търсих, а не видях нищо писано по темата, та чудя се дали има някаква връзка между по-високият разход (при работа на студено) и впръскването на по-богата горивна смес?
физиката ми е в гъза но 6те се пробвам......
не е толкова до по-богатата смес колкото 4е тежеста на целия двигател се преодолява единствено и само 4рез съответното коли4ество бензин необходимо за завъртането на вала и вси4ко "ока4ено" на него , докато в движение( ВАЖНО:Говорим за движение на скорост ) инерцията която има автомобила се предава по трансмисията та 4ак до вала и помага.
как хар4и колата пове4е гориво докато се движи на скорост или на свободна ???
П.П.
1.такситата в Гер. не ги гасят само докато 4акат клиент

2.къф е тоя резервоар дето докато го палните и маслото се е стекло обратно бе........
Най-мразя да съм прав!!!
- t_andonov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: Е 30
ми той колегата [steen]си го обясни доста изчерпателно и образователно напълно сьм сьгласен с него
)

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Колеги много разпиляхте темата.Аз исках да напишете точно и ясно както аз съм направил.Просто така смятам че е редно колата да поработи малко на място.До сега не прочетох нито едно аргоментирано мнение което да ме обеди да тръгна веднага след запалване.Не ме интересува какво са казали от БМВ
аз го писах за какво е.
Другото което искам да кажа на тези колеги които смятат че при потегляне в следствие на по-бързото загряване двг. се износва на по-малко отколкото на празен ход е че при движение само вадата се загрява по-бързо а маслото не
Калата може да загрее до 90 градуса за 5 мин. по стръмен баир ама маслото ще е загряло ли
НЕ
Аз го писах и пак ще го пиша - при работа на празен ход и мосло и водата се загряват еднакво.Все пак маслото пази двг. от износване а не охлаждащата течност.И ако иска някой ще направим един експеримент за да се види кога е по-голямо и триенето.Който иска точим маслата от двг. аз паля колата и я оставам на място да работи на празен ход а другия тръгва да кара и да видим тогава на кой моторчето ще изкара повече време
Колеги нищо лично но обяснете точно и ясно защо не е хубаво така както аз си мисля.Може и аз да греша все пак



Другото което искам да кажа на тези колеги които смятат че при потегляне в следствие на по-бързото загряване двг. се износва на по-малко отколкото на празен ход е че при движение само вадата се загрява по-бързо а маслото не








Колеги нищо лично но обяснете точно и ясно защо не е хубаво така както аз си мисля.Може и аз да греша все пак

- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
А и нали като тръгнеш веднага загрява по-бързо, но и оборотите са по-високи, съответно има и повече триене защото всичко се прави по-бързо и с повече обороти, така че не може да е по-безвредно когато тръгваш веднага според мен. Нещо не виждам ясен отговор по този въпрос 


Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
а за маслото при нормално натоварване и маслото и водата си загряват равномерно, не виждам никакъв проблем в това...
малко по-малко ще се доближим до истината май. досега говорихме за следствието ама Penchev напомни за една друга важна подробност, която мисля че е причината... по време на загряването колата работи на обогатена смес. при това условие остава неизгоряло гориво в цилиндрите, което допълнително замърсява маслото и буталата се движат в цилиндрите без да имат добро смазване...
за триенето по-късно...
малко по-малко ще се доближим до истината май. досега говорихме за следствието ама Penchev напомни за една друга важна подробност, която мисля че е причината... по време на загряването колата работи на обогатена смес. при това условие остава неизгоряло гориво в цилиндрите, което допълнително замърсява маслото и буталата се движат в цилиндрите без да имат добро смазване...
за триенето по-късно...
Последна промяна steeN на 25 Яну 2006, 20:43, променена общо 3 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
Във всички описания на моделите на БМВ пише следното - при зимни условия палиш и тръгваш.
а това и за дизеловите двигатели ли го пише


Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- prostia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 4.01.2006
- Местоположение: димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: e28 e30 e38
да ама маслото не се загрява равномерно с водата тази сутрин точно на това обърнах внимание на една ланчиа (те имат и темп на маслото) водата беше загрята около 90гр. а маслото кам 50гр. нямам идея защо но беше тъи.
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани