Моторна спирачка - стептроник

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 25.02.2009
Местоположение: Петрич
Пол: Мъж
Кара: 03`E39 530dA Exclusive; E34 520i

Моторна спирачка - стептроник

Мнение от pricheska » 08 Яну 2011, 23:52

Здравейте колеги!
Отварям темата за да Ви попитам относно "моторната спирачка" при стептрониците. Като се спускам по наклон и натисна спирачката, стептроника сваля скорости и се получава ефекта на моторна спирачка...НО при мен не се получава всеки път. Дори много рядко. Въпроса ми е дали има някакъв трик при използването на автоматичните скорости като моторна спирачка или нещо от сорта на датчик за наклона е издал багажа...
Бензин, а не кръв! Инжекцион, а не сърце! Бутала, а не мускули!.. Машина, а не човек !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: е65 750i
Мечтае да кара: V12 но без притеснения
Детайли за колата: N62B48

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от ljubo72 » 12 Яну 2011, 14:54

не говори глупости от рода на датчик за наклон.
просто при продължително спускане премини на ръчен режим и ще разбереш защо е поставен.поздрави
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от @ndro » 12 Яну 2011, 23:50

според мен зависи от наклона. и при мен не сваля предавка всеки път, но на по-стръмните - задължително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 25.02.2009
Местоположение: Петрич
Пол: Мъж
Кара: 03`E39 530dA Exclusive; E34 520i

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от pricheska » 13 Яну 2011, 0:25

ljubo72 написа:не говори глупости от рода на датчик за наклон.просто при продължително спускане премини на ръчен режим и ще разбереш защо е поставен.поздрави

Защо да са глупости. В други теми четох, че има датчици за наклон, които се намират на преден десен и заден десен носач. Те отговарят за автоматичното регулиране на фаровете, но не знам дали имат нещо общо с моторната спирачка при стептроника...Интересно ми е защо при едни и същи условия, веднъж се получава този номер с "моторната спирачка", а други пъти НЕ...Каква е магията?!?
Бензин, а не кръв! Инжекцион, а не сърце! Бутала, а не мускули!.. Машина, а не човек !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от Ivo_Borisov » 13 Яну 2011, 12:11

pricheska написа:
ljubo72 написа:не говори глупости от рода на датчик за наклон.просто при продължително спускане премини на ръчен режим и ще разбереш защо е поставен.поздрави

Защо да са глупости. В други теми четох, че има датчици за наклон, които се намират на преден десен и заден десен носач. Те отговарят за автоматичното регулиране на фаровете, но не знам дали имат нещо общо с моторната спирачка при стептроника...Интересно ми е защо при едни и същи условия, веднъж се получава този номер с "моторната спирачка", а други пъти НЕ...Каква е магията?!?

Това не е датчик за наклон а датчик който следи натоварването на преден и заден мост и регулира фаровете да светят на едно и също място независимо дали колата е празна или натоварена с хора и багаж. Ако си виждал такъв датчик ще разбереш начина на действие. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от da6ip » 13 Яну 2011, 13:54

според мен е възможно компютърът на автоматика да "изчислява" наклона на базата на скорост, обороти, предавка, и натисната спирачка. Когато има тяга напред която трябва да се компенсира с по-силно натисната спирачка, тогава регистрира наклон и пуска на по-ниска предавка.

от личен опит (Е61) това става като натиснеш по-рязко спирачката когато караш по наклон. примерно караш с 50 надолу без газ, и натискаш спирачката да свалиш до 25 преди обратен завой. пробвай така.

и другото което може да пробваш е да си ресетнеш автоматика и пак същата процедура. може да е "обучен" от тебе да не ги прави тия работи :mhihi:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 25.02.2009
Местоположение: Петрич
Пол: Мъж
Кара: 03`E39 530dA Exclusive; E34 520i

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от pricheska » 13 Яну 2011, 15:15

Благодаря на всички за помоща :D Ще продължавам да се мъча да намеря точната "формула и алгоритъм" за получаване на ефекта "моторна спирачка" ...

da6ip написа:и другото което може да пробваш е да си ресетнеш автоматика и пак същата процедура. може да е "обучен" от тебе да не ги прави тия работи

Може ли малко инфо. как точно се ресетва автоматика :P
Бензин, а не кръв! Инжекцион, а не сърце! Бутала, а не мускули!.. Машина, а не човек !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от da6ip » 13 Яну 2011, 15:18

pricheska написа:Може ли малко инфо. как точно се ресетва автоматика :P


при Е60 на контакт държиш газта натисната докрай 25 секунди и автоматика си ресетва паметта, т.е. изтрива запаметения стил на каране.

за Е39 ще трябва да питаш тука колегите как става...
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 25.02.2009
Местоположение: Петрич
Пол: Мъж
Кара: 03`E39 530dA Exclusive; E34 520i

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от pricheska » 13 Яну 2011, 15:32

Благодаря ти за светкавичния отговор. Очаквам някой колега от подфорума за Е39 да сподели начина за ресетване на автомата :)
Бензин, а не кръв! Инжекцион, а не сърце! Бутала, а не мускули!.. Машина, а не човек !

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от Alex 320i Cabrio » 17 Яну 2011, 12:17

В отделната книжка за стептроника на моята 540-ка Туринг е обяснено, че кутията не помни стила на каране след гасенето на мотора. Така, че не се притеснявай за "рисет" на паметта. По отношение на моторната спирачка - кутията непрекъснато се адаптира, но и сравнява стилът ти на каране спрямо основни параметри, и след това избира какво да направи. Като се върна в нас мога да преведа частта за моторната спирачка със съответните скорости, когато кутията би преминала на по-ниска предавка и колко пъти би трябвало да си натиснал спирачката преди това, за да се задейства програмата. Прави ми впечатление, че колкото по-бързо и рязко карам, толкова кутията е готова да реди скоростите надолу. От друга страна, когато съм на магистралата и се "возя", кутията е много по-лежерна и се стреми да остане на 5 по наклоните - един вид, на борба за всяка капка бензин :)
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от LUCIFER'S » 17 Яну 2011, 17:45

Alex 320i Cabrio написа:В отделната книжка за стептроника на моята 540-ка Туринг е обяснено, че кутията не помни стила на каране след гасенето на мотора. Така, че не се притеснявай за "рисет" на паметта. По отношение на моторната спирачка - кутията непрекъснато се адаптира, но и сравнява стилът ти на каране спрямо основни параметри, и след това избира какво да направи. Като се върна в нас мога да преведа частта за моторната спирачка със съответните скорости, когато кутията би преминала на по-ниска предавка и колко пъти би трябвало да си натиснал спирачката преди това, за да се задейства програмата. Прави ми впечатление, че колкото по-бързо и рязко карам, толкова кутията е готова да реди скоростите надолу. От друга страна, когато съм на магистралата и се "возя", кутията е много по-лежерна и се стреми да остане на 5 по наклоните - един вид, на борба за всяка капка бензин :)


:clap: това ми харесва като идея.... :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от kraininski » 23 Фев 2011, 15:39

ае кви моторни спирачки кви 2 лв - МОТОРНАТА СПИРАЧКА и РЕТАРДЕРНИТЕ с-ми нямат нищо общо с връщането на скорости, не говорете глупости
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от adovet » 23 Фев 2011, 17:49

Мойта като спускам по наклон съм забелязал, че ако натисна спирачката веднъж не включва на по ниска предавка обаче при всяко следващо натискане на спирачката ми включва на по ниска предавка. Също така и наклона трябва да е по стръмен за да почне да ги намалява скоростите.Също съм забелязал, че трябва и спирачката да се натисне по силно не само да се докосне леко.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от **Novobraneca » 24 Фев 2011, 1:24

Момци истината е , че при автомат спирачките си отиват на ''един дъх'', да не говорим за задните ....
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Моторна спирачка - стептроник

Мнение от ned_gm28 » 24 Фев 2011, 1:25

kraininski написа:ае кви моторни спирачки кви 2 лв - МОТОРНАТА СПИРАЧКА и РЕТАРДЕРНИТЕ с-ми нямат нищо общо с връщането на скорости, не говорете глупости

Моторна спирачка,е всекимомент,в който двигателят "спъва" колата,вместо да я ускорява.Това няма нищо общо с моторната спирачка при автобусите и камионите,където въпросната спирачка представлява клапа на изходящите колектори,която възпрепядства изходящите от двигателя отработени газове.А ретардерите,както и телмите са вид допълнителни спирачки,действащи на скоростната кутия (телма) и на диференциала (ретардер),които съответно нямат нищо общо с мотора. ;)
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook