Да потеглим ли веднага след студен старт...?
Модератор: Общи модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Да потеглим ли веднага след студен старт...?
Та така.
Четох даста мнения по този въпрос но никъде не прочетох нищо конкретно и обосновано.Само мнения от сорта оставия да работи докато загрее хубаво е за мотора или тръгни веднага щото така препоръчва производителя в книгата за инсрукции.Аз решех да напиша тук моето не профисионално мнение и да го аргоментирам по някакъв макар и скромен начин.Извинявам се предварително ако я има тази тема някъде из форума и ако се сметне за не нужна на моделаторите да я изтрият.
Та какво мисля аз и защо.
Според мен е хубаво колата да се остави да поработи на място когато е студена особенно при темп. под +3-4 градуса подчертавам "+".Тогава маслото в двг. има възможност да се разбие и загрее равномерно заедно с охладителната течност.За 5-6 мин работа на място темп. на "водата" вече е излезнала от синьото поле и двг. вече работи спокойно и равномерно,маслото е загряло поне 50гр. и това гарантира добро смазване поне на средни обороти.Тук обаче идва и друг фактор а именно трансмисията.Именно поради тази причина от БМВ а и от всички производители казват да се потегли веднага за да може всичко да се загрее равномерно а и така се постига най-голяма икономия на гориво.Това са единствените причини а не че е вредно за двг. да работи на празен ход.Но затова малко по надоло.Така че след като стрелката излезе от синьото потеглете плавно и не натискаите калата да бяга.Просто защото още маслото в скоростите и особенно в дифа са студени.Едва когато стрелката на темп. застане хубаво на 12ч. може да настъпвате колицата си.Според мен работата на място на празен ход е задължително за дизилите.При тях вътрешните натоварвания са доста големи и дори обороти от порядъка на 2000 при студен двг. ги сасипва.Няма да сгрешите и ако оставите калата да загрее напъно и тогава да потеглите(е ако можете да си го позволите щото тагава средния разход се вдига ) но пак казвам мислете и за трансмисията.Тя също си има работна темп.За 4-5км. тя си я достига.
Другото което е много важно е да не гасите студен двгигател.Тогава се получава голяма разлика в темп. на охладителната течност и горивната камера в следствие на което се появява конденз по стените на камерата а малко по късно и ръжда.Това съсипва двг.Ако се наложи да го изгасите поне гледайте стрелката да излезе от синьото.Тогава гарантирано конденз няма да има.
И третото но не най-маловажно нещо е броя стартове(паления на двг.).Защо такситата в Германия карат толкова много километри?Защото хората не ги гасят и са винаги топли.Напримар паленето на един загрят дизелов мотор му коства около 100-150км. живот.Направете си извода сами.Колкото по малко стортове има един двг. толкова повече километри минава той.Причината е ясна двг. се завърта и заработва за 1-2сек. без масло.За по-старите коли и повече ,поради намалено налягане по маслените магистрали.Така че по възможност не гасете двг. докато сипвате гориво или сте спрели да си размените с приятел някоя сладка приказка за 5мин.И пак казвам на двг. нищо не му пречи да работи на празен ход даже е по-добре за него е според мен де.
Всеки си има право на собствен избор как да кара любимата си кола.Надявам се да има доста мнения по тази тема за да може да бъде полезна за хората които не са се досещали за тези неща или просто не са ги знаели.
Успех и безавариино шофиране

Четох даста мнения по този въпрос но никъде не прочетох нищо конкретно и обосновано.Само мнения от сорта оставия да работи докато загрее хубаво е за мотора или тръгни веднага щото така препоръчва производителя в книгата за инсрукции.Аз решех да напиша тук моето не профисионално мнение и да го аргоментирам по някакъв макар и скромен начин.Извинявам се предварително ако я има тази тема някъде из форума и ако се сметне за не нужна на моделаторите да я изтрият.
Та какво мисля аз и защо.
Според мен е хубаво колата да се остави да поработи на място когато е студена особенно при темп. под +3-4 градуса подчертавам "+".Тогава маслото в двг. има възможност да се разбие и загрее равномерно заедно с охладителната течност.За 5-6 мин работа на място темп. на "водата" вече е излезнала от синьото поле и двг. вече работи спокойно и равномерно,маслото е загряло поне 50гр. и това гарантира добро смазване поне на средни обороти.Тук обаче идва и друг фактор а именно трансмисията.Именно поради тази причина от БМВ а и от всички производители казват да се потегли веднага за да може всичко да се загрее равномерно а и така се постига най-голяма икономия на гориво.Това са единствените причини а не че е вредно за двг. да работи на празен ход.Но затова малко по надоло.Така че след като стрелката излезе от синьото потеглете плавно и не натискаите калата да бяга.Просто защото още маслото в скоростите и особенно в дифа са студени.Едва когато стрелката на темп. застане хубаво на 12ч. може да настъпвате колицата си.Според мен работата на място на празен ход е задължително за дизилите.При тях вътрешните натоварвания са доста големи и дори обороти от порядъка на 2000 при студен двг. ги сасипва.Няма да сгрешите и ако оставите калата да загрее напъно и тогава да потеглите(е ако можете да си го позволите щото тагава средния разход се вдига ) но пак казвам мислете и за трансмисията.Тя също си има работна темп.За 4-5км. тя си я достига.
Другото което е много важно е да не гасите студен двгигател.Тогава се получава голяма разлика в темп. на охладителната течност и горивната камера в следствие на което се появява конденз по стените на камерата а малко по късно и ръжда.Това съсипва двг.Ако се наложи да го изгасите поне гледайте стрелката да излезе от синьото.Тогава гарантирано конденз няма да има.
И третото но не най-маловажно нещо е броя стартове(паления на двг.).Защо такситата в Германия карат толкова много километри?Защото хората не ги гасят и са винаги топли.Напримар паленето на един загрят дизелов мотор му коства около 100-150км. живот.Направете си извода сами.Колкото по малко стортове има един двг. толкова повече километри минава той.Причината е ясна двг. се завърта и заработва за 1-2сек. без масло.За по-старите коли и повече ,поради намалено налягане по маслените магистрали.Така че по възможност не гасете двг. докато сипвате гориво или сте спрели да си размените с приятел някоя сладка приказка за 5мин.И пак казвам на двг. нищо не му пречи да работи на празен ход даже е по-добре за него е според мен де.
Всеки си има право на собствен избор как да кара любимата си кола.Надявам се да има доста мнения по тази тема за да може да бъде полезна за хората които не са се досещали за тези неща или просто не са ги знаели.
Успех и безавариино шофиране


- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
И третото но не най-маловажно нещо е броя стартове(паления на двг.).Защо такситата в Германия карат толкова много километри?Защото хората не ги гасят и са винаги топли.Напримар паленето на един загрят дизелов мотор му коства около 100-150км. живот.Направете си извода сами.Колкото по малко стортове има един двг. толкова повече километри минава той.Причината е ясна двг. се завърта и заработва за 1-2сек. без масло
Kато направя извода сам се получава:
За 20 години-това са 7300 дни по (допускам) 2 топли старта дневно, прави 14600 старта по 130км, износване е еквивалентно на 1 900 000 км и това без да вземаме впредвид студените стартове....значи трябва поне да удвоим износването и получаваме 3,8млн.км износване без реално движение
Да добавим и реален среден пробег 400000км за тези 20 г. и получаваме 4.2млн.км.
Сега колега надявам се е ясно защо не бива да се четат и цитират журналисти-простаци, които нямат задълбочени познания в никоя област на познанието
Според мен палете колата...и най-много до 30-40 сек. на място за стабилизиране на оборотите и тръгвайте !
И БМВ инженерите го препоръчват... повервайте им!!!
А защо !? Дълго е за обяснение...трябва да се знаят много неща...
Kато направя извода сам се получава:
За 20 години-това са 7300 дни по (допускам) 2 топли старта дневно, прави 14600 старта по 130км, износване е еквивалентно на 1 900 000 км и това без да вземаме впредвид студените стартове....значи трябва поне да удвоим износването и получаваме 3,8млн.км износване без реално движение



Сега колега надявам се е ясно защо не бива да се четат и цитират журналисти-простаци, които нямат задълбочени познания в никоя област на познанието

Според мен палете колата...и най-много до 30-40 сек. на място за стабилизиране на оборотите и тръгвайте !
И БМВ инженерите го препоръчват... повервайте им!!!
А защо !? Дълго е за обяснение...трябва да се знаят много неща...
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
За 20 години-това са 7300 дни по (допускам) 2 топли старта дневно, прави 14600 старта по 130км, износване е еквивалентно на 1 900 000 км и това без да вземаме впредвид студените стартове....значи трябва поне да удвоим износването и получаваме 3,8млн.км износване без реално движение Да добавим и реален среден пробег 400000км за тези 20 г. и получаваме 4.2млн.км.
И като прибавим.че моторесурсът на шестцилиндровите двигатели се умножава по две,прави 8.4 млн.км.



One passion,one car,one life...
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
И аз чета на доста места "нечакайте колата да загрее на едно място след запалване потеглете веднага",но никой не обяснява защо това е така логически погледнато и аз смятам като колегата dinozab че работа на празен ход не е по-вредно за двигателя от потеглянето му.какво е кофтито на това да работи на място при студен старт да не е свързано с маслената помпа.Нека някой обясни най накрая.Ако колегата Penchev има желание нека да обясни мисла че той знае отговора на въпроса
Предварително благодаря

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Според мен палете колата...и най-много до 30-40 сек. на място за стабилизиране на оборотите и тръгвайте !
И БМВ инженерите го препоръчват... повервайте им!!!
А защо !? Дълго е за обяснение...трябва да се знаят много неща...
мда, палите и заминавате. на колата и отнема 3-4 пъти повече време да загрее на празен ход от колкото като е на ход. разбира се ще се ограничавате в оборотите постепенно със загряването. просто най-голямото износване на автомобила става по-време на достигането на работна температура, тогава също така и разхода е най-голям... така, че със загряване на място освен, че не пазите колата, ще ви е студено по-дълго време и ще изгорите повече гориво. 3 в 1


обсъждано преди

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=14901
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=23792
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
Напълно,напълно съм съгласен с точно казаните думи на Steen
По този начин се ускорява времето за работа - "на студено" , което е най-голям кошмар не само за ДВГ-то но и за всички останали компоненти


По този начин се ускорява времето за работа - "на студено" , което е най-голям кошмар не само за ДВГ-то но и за всички останали компоненти



- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
[steeN] написа:Според мен палете колата...и най-много до 30-40 сек. на място за стабилизиране на оборотите и тръгвайте !
И БМВ инженерите го препоръчват... повервайте им!!!
А защо !? Дълго е за обяснение...трябва да се знаят много неща...
мда, палите и заминавате. на колата и отнема 3-4 пъти повече време да загрее на празен ход от колкото като е на ход. разбира се ще се ограничавате в оборотите постепенно със загряването. просто най-голямото износване на автомобила става по-време на достигането на работна температура, тогава също така и разхода е най-голям... така, че със загряване на място освен, че не пазите колата, ще ви е студено по-дълго време и ще изгорите повече гориво. 3 в 1. а зареждането на бензиностация със запален двигател (както и пушенето на цигари и подобни) си е абсолютна небрежност (а и мисля, че е престъпление освен това)... не го правете
![]()
обсъждано преди
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=14901
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=23792
Да съгласен съм че е необходимо повече време да загрее на празен ход.На ход загрява по бързо в следствие на по високата честота на въртене на коляновия вал респективно и триенето е при по голяма честота на въртене това не е ли по вредно за двигателя?Това са някакви мой си расъждения може и да са пълни глупости,затова и питам
На празен ход и на първа (в движение) оборотите са еднакви!
Но като двигателя се товари с тежестта на целият автомобил при ход на студено... естествено, че загрява доста по-бързо...отколкото да върти на празно само кол.вал без никакъв товар!
Т.е. по-късо време е студен (от тук и по-малко се износва), ако навън е -15С ...запалим...и тръгнем веднага и се движим 15мин на малки предавки без големи обороти!При условие, че по охладителната система всичко е изправно!
А ако мотора маа 10-15мин. на место имам такъв тъпак съсед
се износва повече...и точно при този режим има условия за получаване на осмоляване и нагари...
Но като двигателя се товари с тежестта на целият автомобил при ход на студено... естествено, че загрява доста по-бързо...отколкото да върти на празно само кол.вал без никакъв товар!
Т.е. по-късо време е студен (от тук и по-малко се износва), ако навън е -15С ...запалим...и тръгнем веднага и се движим 15мин на малки предавки без големи обороти!При условие, че по охладителната система всичко е изправно!
А ако мотора маа 10-15мин. на место имам такъв тъпак съсед

се износва повече...и точно при този режим има условия за получаване на осмоляване и нагари...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
накара ме да се замисля...
двигателя не загрява от триенето, загрява от отделената топлина при горенето. като е на ход колата се отделя повече топлина
и ако погледнем физически на нещата силата на триенето не зависи от скоростта на движение. по-голяма скорост не означава по-голямо триене
(да не е интуитивно ясно, но е така
). помня, че бях гледал някакви графики и разликата между 1000 и 3000 оборота беше незначителна и от там нататък почваше да расте доста... т.е. на място двигателя ще направи много повече обороти докато достигне работна темп, а когато е в движение ще се износи по-малко... ест никакви високи обороти, защото маслото все още е студено и не може да си върши работата както трябва. ест това е много опростен модел на нещата и ще се радвам ако някой допълни нещо или има възражения...
двигателя не загрява от триенето, загрява от отделената топлина при горенето. като е на ход колата се отделя повече топлина



- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
на моята кола и трябва около минута
да свали оборотите до нормалните
850/900 (карам дизел) мисля че
това би трябвало да е оптималното
време за изчакване за да се разлее
хубаво маслото (въпреки че не е в
работна температура)
БМВ препоръчва да потеглите веднага
след запалването за да не създавате
кондез и излишни отлагания в катализатора,
за да не замърсявате околната среда с
излишни вредни газове (Според някоя си от
последните директиви на ЕС), с което да
намалите също така разхода на автомобила...
както и равмонермо загряване на течностите...
иначе за това как трябва да се кара колата
студена са изписани поне 10 страници в форума
така че... да почетем
да свали оборотите до нормалните
850/900 (карам дизел) мисля че
това би трябвало да е оптималното
време за изчакване за да се разлее
хубаво маслото (въпреки че не е в
работна температура)
БМВ препоръчва да потеглите веднага
след запалването за да не създавате
кондез и излишни отлагания в катализатора,
за да не замърсявате околната среда с
излишни вредни газове (Според някоя си от
последните директиви на ЕС), с което да
намалите също така разхода на автомобила...
както и равмонермо загряване на течностите...
иначе за това как трябва да се кара колата
студена са изписани поне 10 страници в форума
така че... да почетем

- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
[steeN] написа:накара ме да се замисля...
двигателя не загрява от триенето, загрява от отделената топлина при горенето. като е на ход колата се отделя повече топлинаи ако погледнем физически на нещата силата на триенето не зависи от скоростта на движение. по-голяма скорост не означава по-голямо триене
(да не е интуитивно ясно, но е така
). помня, че бях гледал някакви графики и разликата между 1000 и 3000 оборота беше незначителна и от там нататък почваше да расте доста... т.е. на място двигателя ще направи много повече обороти докато достигне работна темп, а когато е в движение ще се износи по-малко... ест никакви високи обороти, защото маслото все още е студено и не може да си върши работата както трябва. ест това е много опростен модел на нещата и ще се радвам ако някой допълни нещо или има възражения...
Съгласен съм за отделената топлина при горенето,но за триенето не съм съгласен.Пример:когато ти е студено на ръцете ги търкаш една в друга и колкото по бързо ги движиш толкова по пързо се стоплят в резолтат на триенето м/у тях
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани