Разлика в кутиите за въздушния филтър!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от bili1 » 13 Фев 2011, 15:49

Здравейте колеги :wave: ,проблема ми е следния!
Кутията за въздушния филтър ми е счупена точно на болта който я държи,купих си същата кутия от Е39 на части от един колега със същия двигател,обаче неговата кутия няма тръбата която има моята кутия :shock: ,а аз на това нещо никога не съм му обръщал внимание и никога не ми е направило впечатление,моята кутия има една допълнителна тръба ето на първата снимка съм е посочил с червена стрелка,а на втората снимка е същата кутия която купих без въпросната тръба- http://bili1.snimka.bg/automobiles/razl ... 8.22387743 !
Ето и снимки на кутията която купих- http://www.snimka.bg/?album;aid=570545 !
Въпроса ми е,ще има ли проблем,ако си сложа кутията която съм купил без въпросната тръба,каква роля играя тая тръба,и ще се промени ли нещо по колата? :roll: :dunno:
Няма да е проблем да си купя кутия със същата тръба,но просто да си попитам каква роля играе и дали ще е проблем за колата ми новата кутия която купих! :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от bili1 » 13 Фев 2011, 20:05

:gives:


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от dbanchev » 14 Фев 2011, 11:13

Колега ако не се лъжа тези кутий с тръбите ги слагат след определена година на е39ките маи след 98ма но не съм сигурен точно. Според мен няма да има проблем ако сложиш кутията без допълнителната тръба, те като форма и размери са си еднакви.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от spacepl » 14 Фев 2011, 11:22

Имаше тема преди доста време по въпроса, така и не се установи каква е разликата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от im0tep » 14 Фев 2011, 14:14

spacepl написа:Имаше тема преди доста време по въпроса, така и не се установи каква е разликата.


:yes: И аз си спомням за тази тема и ако не се лъжа вида на кутията зависеше от това за коя държава е произведена колата,тоест зависеше от климата на държавата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 6.02.2008
Пол: Мъж
Кара: Ε39 523i M52B25

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от stoifata » 14 Фев 2011, 15:01

Не зависи само от климата. Зависи и кога е произведена колата. Тази тръба я водят някакъв Intake manifold. Онзи ден и аз купувах кутия, но си взех такава с тръба, така че мен ако ме питаш, щом е била с тръба вземи си пак такава. За да я има явно служи за нещо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от twake » 15 Фев 2011, 3:33

Е освен да влиза повече въздух не знам за какво друго може да служи. Аз бях с такава без такава тръба и си сложих такава с тръба, е ефект нямаше :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от sadex5 » 15 Фев 2011, 4:35

Енженерите са смятали дължина и диаметър, на тази "ненужна" пластмаска, за да получат един вид резонансно пълнене при определени обороти на ДВГ. А тези диаметри и дължина са тясно свързани с обем на колектор, въртящ момент и т.н.....все сложни работи. Та мисълта ми е че, ако по ДВГ, не е правено нищо, което изисква повече въздух, то трябва задължително да се ползва оригиналната филтърна кутия с нейните атрибути....най вече тръбата Още мисля че играе ролята на шумозаглушител.Намалява шума на преминаващия през системата въздух. Официалното му име е Altitude Compensator. При големите двигатели на камионите да кажем се използва да не прави надналягане пред въздушния филтър, ако той смуче по посока на движението, и отвежда нагнетения поток въздух....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от **Novobraneca » 15 Фев 2011, 9:12

Еми колега аз също не виждам смисъл след определена година да променят кутията, защото на един и същи двигател слагат различни кутии.
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от sadex5 » 15 Фев 2011, 14:54

Според мен е само заради това в коя държава се ползва колата..Всички ,, италианки'' са с такава...При Ауди пък има нещо подобно пак, но там се ползват и други марки дебитомери взависимост от кутията....Слагат да кажем Хитачи ако е с такава тръба, и същия като нашия Бош, ако е без този резонатор....Единственото предимство е че имаме постоянно налягане пред въздушния филтър, а не се получава Тръбата на Бернули, да кажем ако караме с по висока скорост.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от Sherman » 17 Фев 2011, 16:32

Аз имам друга версия...горната по-малка тръба е против воден удар. Когато колата влезне в дълбока вода до регистрационни номер неминуемо ще вкарва вода във филтърната кутия, защото от там е основното място за смучене на въздух на мотора. когато влезне вода в кутията започва да влиза въздух през малката тръба, която взима въздух от най-високата точка на калника. Водата много по трудно ще достигне до дебитомера, който е поставен в най-горната точка на кутията и съответно шанса за воден удар е много по-малък :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от sadex5 » 17 Фев 2011, 16:38

Ееее колега, то не е това танк :lol: На БМВ му дават 25 см вода да гази само....Най интересното е че никой не знае точно, хем питах майстори дето от 20 години БМВ правят, всеки има своя теза...И странното е че само южните държави са всичките с такива....Има връзка с климата със сигурност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от boris » 17 Фев 2011, 16:56

Не е и до страната, 2 на 2 са при мен англичанките :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Разлика в кутиите за въздушния филтър!

Мнение от Sherman » 17 Фев 2011, 17:05

sadex5 написа:Ееее колега, то не е това танк :lol: На БМВ му дават 25 см вода да гази само....Най интересното е че никой не знае точно, хем питах майстори дето от 20 години БМВ правят, всеки има своя теза...И странното е че само южните държави са всичките с такива....Има връзка с климата със сигурност.


Мойта е германка и има таката тръба...
виж какви наводнения стават в последно време...аз 4 такива тръбички щях да й сложа :mhihi:
Колвгата да си слага кутията без горната чурка и да си дава газ :)

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook