Бавно (ли) загрява 525d! Защо?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 29 Дек 2005, 0:07

Наско (naskoksan) кара такъв мотор.
Питай го, ако не си вече.. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 10.12.2004
Местоположение: София

Мнение от bibipec » 29 Дек 2005, 15:39

Имах подобен проблем миналата зима, смених термостата в Дару и от тогава е ОК. Иначе мотора М57 загрява нормално (до изправена стрелка) за около 8-10 минути след студен старт от около -4 градуса при градски условия нормално каране до около 3000-3500 оборота (автоматик е). Аз я държа в гараж и от 12-14 градуса загрява нормално за по малко от 5 минути сутрин. Отсечката е от гаража на НДК до Белите Брези. На 24ти ми падна температурата до втората бяла линия при -6 беше пусках владая, малко се притесних, но от тогава се закрепи. Дано съм ти бил полезен. :)

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 06 Яну 2006, 10:36

По молба на Ивчо и по мое
желание малко късно, но ще се
включа с някои мои наблюдени!
Иде реч за М47, а и за М57D30
И така не можах точно да стопля
за какво точно спорите щото
видях доста различни мнение,
но ще споделя какво виждам при
тези коли!
Значи загряват сравнително бързо
при минусиви темератури около 10 мин
в градски условия и малко повечко
извън града от абсолютно студен двигател!
Забелязал съ също че климатроника има
особенна функция да не пуска веднага
топлото дори и ако си пуснал 32 градуса
и вентилатора на повечко ;)
според мен си пази охладителната система
да загрее първо и после да ти топли дупето!

Другото което съм забелязал е че когато колата
не е влезнала в работна температура сиреч около
90-те и се кара извън града загрява трудно!
Затопли малко, климатроника ти пусне топло
после пак истива и така в един омагьосан кръг ;)
Но когато автомобила е напълно загрял в градски
условия например не му пада темепратурата
при каквито и да е обстоятелства!

Иначе тези наблюдения са при напълно изправен
автомобил с термостат на 2 седмици (чисто нов)
чисто нов антифриз на -30 градуса и т.н.

За лятото мисля че няма кво да говорим там
за около 5 мин влиза в 90-те и не мърда изобщо!

Ми това е от мен дано да съм бил полезен с нещо!
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 20 Яну 2006, 19:27

Вчера бях в ДаруКар, покарахме колата, тя загря до средата, тогава я прибрахме в халето и без да я гасим - газ, газ и така докато отвори термостата... т.е. той отвори доста след като стрелката показваше средата. Излиза, че не е от термострата.
Напълно се обърках! :confused:
Последна промяна ICE на 25 Авг 2006, 18:35, променена общо 2 пъти

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Мнение от ivo1bg » 22 Яну 2006, 5:06

Извинявай за съмнението, но защо не провериш все пак колко антифриз имаш. Видях, че си го сменил с термостата, но все пак не си го сипвал ти и не се знае дали някой не е "пропуснал" нещо при сипването. Иначе специално се загледах тези дни за колко минути загрява моята и наистина както вече писаха и други колеги от тръгване при -2градуса, на 9-10 минута колата е загряла напълно-стрелката е на 12 часа. Пожелавам ти успех.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 22 Яну 2006, 12:42

ivo1bg написа:Извинявай за съмнението, но защо не провериш все пак колко антифриз имаш.
Здравей,
Благодаря за предложението!
Проверих го преди 2 дни, когато бях в ДаруКар... Даже гледахме дали е с-мата е обезвъздушена!
НЕ Е ТОВА! :(

Не забравяй, че по нанадолнище, лесно изстива...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 22 Яну 2006, 13:17

Както и другите колеги забелязаха, при ползване на отоплението се случва температурата да падне забележимо. Може би имаш проблем с отоплението, който не се проявява в купето (тоест не го усещаш с промяна в температурата, но всъщност има проблем).
'02 BMW 525d

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 22 Яну 2006, 13:35

Hex написа:Може би имаш проблем с отоплението...

Какво имаш предвид? Би ли обяснил по-подробно?

Случва се да карам колата и два часа без проблем, но при първото по-голямо/дълго нанадолнище, което спускам и колата изстива, след което ако съм на магистралата - срелката се връща мноооого бавно, а в града по-бързо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 22 Яну 2006, 13:50

Не съм се занимавал достатъчно дълго с коли, за да мога да кажа "тук, тук или там ти е проблема", но понеже съм забелязал как при нашата е39-ка пада доста стрелката през зимата, като се пусне отоплението (особено като не е загряла още), предположих, че вероятно имаш физическа загуба на топлина (тоест не е проблем на датчик, а топлината се губи по пътя). Все пак отоплението на купето и охлаждането на двигателя работят в обща система. Това което казвам, разбира се, е само предположение.

Може би някой може да обясни цикъла на охлаждане на двигателя и как се прехвърля топлината към купето, при е39.

п.с. А да имаш печка и тя да не сработва?
'02 BMW 525d

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 22 Яну 2006, 13:56

Hex написа:п.с. А да имаш печка и тя да не сработва?
Не знам какво е да не сработва, но сутрин си нагласявам таймера на печката на 30 мин преди да взема колата, и когато влезна вътре, в купето си е жега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 22 Яну 2006, 14:12

Това е интересно - пробвал ли си сутрин да не ползваш печката, откакто имаш този проблем, тоест да палиш колата без да си я пускал?
'02 BMW 525d

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 22 Яну 2006, 14:15

Hex написа:Това е интересно - пробвал ли си сутрин да не ползваш печката, откакто имаш този проблем, тоест да палиш колата без да си я пускал?

Да, няма проблем... Но сега имам някоя и друга изгоряла подгревна свещ и ще ги сменам и шестте! ;)
Последна промяна ICE на 25 Авг 2006, 18:41, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 22 Яну 2006, 16:02

ICE написа:Да, няма проблем... Но сега имам някоя и друга изгоряла подгревна свещ и ще ги сменам и шестте! ;)

Хаиде, честито :confused:

Но едва ли там е проблема :)
'02 BMW 525d


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 23 Яну 2006, 16:26

Да не би самия термостат да затваря по-бавно от колкото трябва. В смисъл да е по-муден. Щом отваря след като стрелката подмине половината. Според мен е от него. Няма друга причина от която мотора да губи температура. Тези мотори може да са капризни от към тази част и ако не е ориганална, така да става. Другия вариант е радиатора да не е за този двигател. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 2.03.2005
Местоположение: София

Мнение от filipf » 23 Яну 2006, 17:30

Много ми е интересно какъв ще излезне проблема :?: :idea: :?:
Възможно ли е да е от виско съединитела на перката - примерно като е студена колата да върти по-бързо отколкото трябва и за това да не загрява толкова бързо :?: :roll:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook