Помощ при смяна на диф
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Помощ при смяна на диф
здравейте колеги...Пиша тук от името на едни мой приятел който е леко скаран с форумите... Та той има Е39 М52б20
Идеята е че често пътува извънградско но дифа му е крайно къс.
120к/ч 5-та 4500о/мин... максималната му е 180-190..От тук идва и завишен разход извън на гориво..
Не е известно по колата някога да са правени интервенции също не се знае и предавателното число на дифа.С какво ориентировачно число да се търси диф за да може нещата да си дойдат на място (също ще е от полза и ориентировачна цена)..
Поздрави Д.
Идеята е че често пътува извънградско но дифа му е крайно къс.
120к/ч 5-та 4500о/мин... максималната му е 180-190..От тук идва и завишен разход извън на гориво..
Не е известно по колата някога да са правени интервенции също не се знае и предавателното число на дифа.С какво ориентировачно число да се търси диф за да може нещата да си дойдат на място (също ще е от полза и ориентировачна цена)..
Поздрави Д.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: Помощ при смяна на диф
Викаш що да се хабиш да търсиш
иначе така както го описваш все едно е с диф 4. +
viewtopic.php?f=35&t=119962
viewtopic.php?f=35&t=138138

viewtopic.php?f=35&t=119962
viewtopic.php?f=35&t=138138
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Помощ при смяна на диф
забравих да спомена става въпрос за ръчна скоростана кутия !
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Помощ при смяна на диф
То така ако се оправяха нещата със смяна на дифа.....После като почне да катери баирите на по ниски скорости, какъв ще му е разхода ??????????????????????? Да сменяш диференциал на 2000 кубика кола е като да сложиш на някой баба силикон......Не че технически не е възможно, просто е инженерна недомлъвка.
Като му е къс дифа, да смени колата и да вземе една Порше Панамера, те са със 7 степенна кутия, 500 коньовия модел, на 4 та дига 220
Навремето, моя съсед Йордан Йорданов от Русе, прочут състезател си сменяше диференциалите на ладата, за да се вмести в класа, и си правеше меки накладки, ама то това е било 90 година.....
Като му е къс дифа, да смени колата и да вземе една Порше Панамера, те са със 7 степенна кутия, 500 коньовия модел, на 4 та дига 220

Навремето, моя съсед Йордан Йорданов от Русе, прочут състезател си сменяше диференциалите на ладата, за да се вмести в класа, и си правеше меки накладки, ама то това е било 90 година.....
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Помощ при смяна на диф
Е то много добро изказване колега !..
Питам за предавателни числа а отсреща критика .......
Айде ако обичаш но сигурно не би било приятно да караш кола коята на 120 е на 4500о/мин налии това да не е някоя лада бе деба !?
Питам за предавателни числа а отсреща критика .......
Айде ако обичаш но сигурно не би било приятно да караш кола коята на 120 е на 4500о/мин налии това да не е някоя лада бе деба !?
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Помощ при смяна на диф
Хех, колега, не си ме разбрал правилно. Никой не се подиграва на въпроса ти, просто исках да ти обясня малко по нетрадиционен начин същността на въпроса....
Просто казвам че на 520 ка, какъвто и ,,бърз'' диференциал да се сложи, ще има голям дисбаланс по силовата установка, именно получава се това че като сложиш по къс се вдига мощноста за сметка на максималната скорост, и обратно, когато сложиш по дълъг вдигаш максималната скорост ама колата става по тромава , което води от своя страна до по голям среден разход при ускорение и при преодоляване на баири....Виж друг е въпроса ако колата се кара да кажем само по Варненската магистрала, е то и там има баир, така че ефекта ще е нулев....Откъм бензинов разход...
Ако примерно си се интересувал от по стари американски коли, там се предлагат за един модел 5 варианта на трансмисия и диференциали, като по спортните имат само 3 скорости...
При изчисленията на 520 е постигнато максимално съотношение скоростна кутия и диференциал, при този слаб мотор няма как да се постигне много повече.....
Вземи например планинските бегачи със 21 скорости, при тях също има голямо дублиране на предавките, същото е при колата ако променяме предавателните числа...
Няма как от двигател, работещ в максимума си в кривата си на мощността да изцедиш много повече, отколкото самия конструктор....Има ефект ако да кажем е над 3 литра мотора, и да се приспособи друг диференциал бърз, тогава ще го има този ефект.....
Просто казвам че на 520 ка, какъвто и ,,бърз'' диференциал да се сложи, ще има голям дисбаланс по силовата установка, именно получава се това че като сложиш по къс се вдига мощноста за сметка на максималната скорост, и обратно, когато сложиш по дълъг вдигаш максималната скорост ама колата става по тромава , което води от своя страна до по голям среден разход при ускорение и при преодоляване на баири....Виж друг е въпроса ако колата се кара да кажем само по Варненската магистрала, е то и там има баир, така че ефекта ще е нулев....Откъм бензинов разход...
Ако примерно си се интересувал от по стари американски коли, там се предлагат за един модел 5 варианта на трансмисия и диференциали, като по спортните имат само 3 скорости...
При изчисленията на 520 е постигнато максимално съотношение скоростна кутия и диференциал, при този слаб мотор няма как да се постигне много повече.....
Вземи например планинските бегачи със 21 скорости, при тях също има голямо дублиране на предавките, същото е при колата ако променяме предавателните числа...
Няма как от двигател, работещ в максимума си в кривата си на мощността да изцедиш много повече, отколкото самия конструктор....Има ефект ако да кажем е над 3 литра мотора, и да се приспособи друг диференциал бърз, тогава ще го има този ефект.....
- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: Помощ при смяна на диф
sadex5, мисля че си прав, но не напълно. Според мен диф-а на колегата е сменян. Аз съм със същия мотор и при 120 км/ч оборотите на 5та са 3500. На магистралите ни, 5та предавка не я изключвам. Щом колегата кара много извън града, аз мисля че диф с по-малко предавателно число определено ще намали разхода. Не съм наясно Е39, с двулитров бензинов, с какъв диф излиза от завода, но 4500 оборота/мин ми се струват множко при 120 км/ч на 5-та предавка. 

Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Помощ при смяна на диф
Освен да е с диференциал от V8
Вижте, няма просто начин да е сменян диференциала, никой нормален човек няма да го направи на 520 ка, освен австрииския дядо да е живял някъде до Гармишпартенкирхен и да е искал със 4 секунди да си подобри изкачването до магазина.
Това той което вижда на километража, може да е съвсем различно от реалната му скорост и параметри...И ако е сложил и ниски гуми съвсем....Скорост се мери със ГПС, при стандартни от производителя гуми..
Другото което е че на автоматика и ръчката диференциалите са различни, например 528i 5-скорости е 2,93, докато на автомата е 4,10... Тоест да кажем американското изпълнение е такова, докато за Европа са E39 528i използва a 2.93 диференциал до 09/98, и после идва 3.07 от 09/98-нагоре, докато 3,46 е също поставян.
Ако ви се занимава, отидете в РЕАЛОЕМ на "REAR AXLE" избирате "REAR AXLE DRIVE" от sub-menu. Избирате снимката на диференциала, "Supplement" колонка #1. Е те там пише "I=45:13=3,46. Това се нарича decimal ratiо, може да се сравни кое как.....
Хората отдавна са го измислили как става, като не ти харесва дифа, нарича се къстъм
Даваш 1200 долара и си правиш ако искаш диференциал със 2 ка отзад.....
http://www.turnermotorsport.com/p-2053- ... non-m.aspx
Или колегата търси от 540i с число 2.81 ръчка 96-03 година
Ама после ще каже, ех взе Дачия Логан да ме къса на старта нещо много бавен станах.........И си кара на равното със 250 км/ч на 5500 оборота....

Това той което вижда на километража, може да е съвсем различно от реалната му скорост и параметри...И ако е сложил и ниски гуми съвсем....Скорост се мери със ГПС, при стандартни от производителя гуми..
Другото което е че на автоматика и ръчката диференциалите са различни, например 528i 5-скорости е 2,93, докато на автомата е 4,10... Тоест да кажем американското изпълнение е такова, докато за Европа са E39 528i използва a 2.93 диференциал до 09/98, и после идва 3.07 от 09/98-нагоре, докато 3,46 е също поставян.
Ако ви се занимава, отидете в РЕАЛОЕМ на "REAR AXLE" избирате "REAR AXLE DRIVE" от sub-menu. Избирате снимката на диференциала, "Supplement" колонка #1. Е те там пише "I=45:13=3,46. Това се нарича decimal ratiо, може да се сравни кое как.....
Хората отдавна са го измислили как става, като не ти харесва дифа, нарича се къстъм

http://www.turnermotorsport.com/p-2053- ... non-m.aspx
Или колегата търси от 540i с число 2.81 ръчка 96-03 година



- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Помощ при смяна на диф
sadex5 написа:Освен да е с диференциал от V8Вижте, няма просто начин да е сменян диференциала, никой нормален човек няма да го направи на 520 ка, освен австрииския дядо да е живял някъде до Гармишпартенкирхен и да е искал със 4 секунди да си подобри изкачването до магазина.
Не е задължително диференциала на колегата да е сменян заради някакви мунинг идея, може да се е прецакал и да са му лепнали каквото има подръка, да не говорим, че може вместо диф-а да е сменяна кутията, която си е болка на 520.
И на мен не ми се вижда хич нормално с такава скорост, тези обороти.
Преди подмяната му колега, е хубаво наистина да се погледне дифа на колата с какво число е, с каква кутия е, и чак след това ще се прецени какво да се сложи.

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Помощ при смяна на диф
Айде да не ставаме форума Бг Мама......Как според теб се ,,лепва'' квото има подръка ???? По вероятно в завода да са объркали....
Кое според теб е болката на кутията на 520
По здрава от нея не знам някога да е правена......
Имам програма за изчисляване на редуктори, по тези данни, колегата на 1 ва на светофара е с 5000 об с 30 км.Диференциалите имат предавателно число от 3 до 4 или грубо казано 25 % промяна от най-бързия до най-бавния....Значи теоретично ако сложим най бързия, скороста ще се вдигне при дадените обороти с толкова или грубо казано 30 км разлика......Т.е 150 км ще е с дадените обороти, което пак е ниско да кажем
Остава да си мислим нещо друго по силовата установка, в случая кутията.......Освен да дава на 5 та а да си стои на 3 та
Така излиза по груби изчисления....
Кое според теб е болката на кутията на 520


Имам програма за изчисляване на редуктори, по тези данни, колегата на 1 ва на светофара е с 5000 об с 30 км.Диференциалите имат предавателно число от 3 до 4 или грубо казано 25 % промяна от най-бързия до най-бавния....Значи теоретично ако сложим най бързия, скороста ще се вдигне при дадените обороти с толкова или грубо казано 30 км разлика......Т.е 150 км ще е с дадените обороти, което пак е ниско да кажем
Остава да си мислим нещо друго по силовата установка, в случая кутията.......Освен да дава на 5 та а да си стои на 3 та

Последна промяна sadex5 на 12 Фев 2011, 15:28, променена общо 1 път
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Помощ при смяна на диф
Лесно колега, много лесно.
А защото е най-здравата кутия произвеждана някога, се търси най-много
А защото е най-здравата кутия произвеждана някога, се търси най-много


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Помощ при смяна на диф
boris_k написа:Лесно колега, много лесно.
А защото е най-здравата кутия произвеждана някога, се търси най-много
Защото е най-масова, и масово не се сменят семерини, а и знаеш сам в колко модела на БМВ се ползва тази кутия.....И знаеш БМВ тата на колко км са, които са потенциални клиенти на този тип кутии.....
И друго че се слагат отново неребилдвани, тоест нищо правено вътре в тях, и след да кажем 50 хил км, пак здават багажа........
Все пак една кутия се смята да издържи макс до 350 хиляди без дефекти..........Освен ако не се прави да се ползва на Юпитер, и то откъм сенчестата му страна.....
Точно ще ти кажа че всеки редуктор да кажем корабен, му се замерват луфтовете всяка година и се заменя почти всичко, маслото на всеки 3 месеца. Дето работи на 750 оборота на входящия вал и на 150 на изходящия. И си има да кажем списък от завода Ренания за сервизно обслужване. Прави го това ти на всеки 5 години, и ще имаш вечна кутия....
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Помощ при смяна на диф
Да ти кажа честно, в Англията 2.8 (визирам него, защото е с по различната кутия) си е доста разпространен, и досега почти не съм срещал такъв с развалена кутия, но се отклоняваме от темата...
Добре, ако според теб е нормална тази скорост с тези обороти, те разбирам защо спориш по този начин, но ако и за теб не е, защо отхвърляш възможните варианти толкова агресивно, нека наистина първо се погледне какво има по колата, и тогава да се потърси решение, не е задължително всички да сме прави, а просто да насочим колегата, в какви насоки да гледа...
Добре, ако според теб е нормална тази скорост с тези обороти, те разбирам защо спориш по този начин, но ако и за теб не е, защо отхвърляш възможните варианти толкова агресивно, нека наистина първо се погледне какво има по колата, и тогава да се потърси решение, не е задължително всички да сме прави, а просто да насочим колегата, в какви насоки да гледа...

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Помощ при смяна на диф
Аз си мисля че освен диференциала и мотора също трябва да смени. 2.0 си е шестак, ама бейби. Пък 5цата си е с бая обемисто и тежко купе. 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Помощ при смяна на диф
ogata написа:Аз си мисля че освен диференциала и мотора също трябва да смени. 2.0 си е шестак, ама бейби. Пък 5цата си е с бая обемисто и тежко купе.
Правилната дума е пуси

Гледах разни клипове из ютуб, излиза че тази кутия работи в режим по нисък от 4 та, и по висок от 3, да я наречем предавка 3,80.......
Последна промяна sadex5 на 12 Фев 2011, 16:32, променена общо 1 път
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани