Филтър / клапан на картерните газове
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Филтър / клапан на картерните газове
Здравейте колеги, прави ми проблем това чудо и това си е. Моят е сменен преди 90-100 000 километра, когато купих колата. Забелязал съм, че когато е нормално включен (със закачен маркуч към капака на клапаните и към тръбичката на щеката за масло) сутрин при минусови температури оборотите играят докато температурата е в синьото. Когато му откача двата маркуча и ги затапя, дори и при минус 15-18 градуса пали от раз и оборотите са перфектни и без никакви колебания. Забелязал съм още, че когато колата е била карана доста време със включен филтър после като се свали дросела и се погледне във колекторите вътре е доста омаслено (като бръкнеш с пръст вътре и го разходиш насам-натам
се събира капка масло), а когато колата е карана с изключен филтър ( като преди това са почистени колекторите от масло) не се омазняват дори и след 5 000 километра. Днес забелязах и друго - при включен филтър когато я пусна по наклон надолу, на принудителен празен ход и в края на баира подам газ, отзад изпушва много яко (чак се замислих М52Б28 или М52Б28ТУ да си търся). Спрях, затапих клапана и спря да изпушва дори когато от принудителен празен ход ритна кикдауна и я вкарам почти в червеното. Чел съм, че живота на филтъра е около 80-90 000 километра, а аз съм ги навъртял. Има ли някой който също го е сменял преди толкова километри и как се държи. Маслото ми е на 11 000 километра (мотул синерджи 6100 10В40) и вече е почти за смяна въпреки че имам още два зелени диода, но при изключен филтър не пуши, така че едва ли е от него. Когато отворя капачката за маслото при работещ двигател колата се опитва да гасне ако е топла или направо гасне ако е студена, така че не е запушено нищо, просто явно е спрял да филтрира маслените пари и ги праща в колекторите.

- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Аз моя го смених преди около 20 000 км,но от самото начало като го смених се чува онова изсъскване като изгася мотора
Купувал съм го оригинален от Варна Карс. По някога на студен мотор,но много рядко ми притриса яко за около 1-2 секунди и се нормализира веднага

- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Колега моят съвет е да го смениш клапана за картерните газове. Щом е на 90- 100 000км вече си му е време, то толкова си му е и живота горе долу. Мембраната му вече е пътник щом не затваря и ти набива масло и изкарва пушеци. Същия проблем съм имал и аз преди време, моят клапан едва ли беше сменян някога, защото мембраната почти я нямаше и почна да пала по литър масло на 1000км.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Абе не може да се каже точно колко му е живота, но да кажем в години 6 средно....Интересното е някой път че не гори колата масло, а като се свали клапана се вижда че нищо не става от него, мембраната е станала твърда....Имах една кола пък държеше 500 оборота, иначе си беше пушка направо.
На една е39 беше сменен за първи път на 170 хил км....Така че е доста относително
На една е39 беше сменен за първи път на 170 хил км....Така че е доста относително
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Ами моя е сменян преди 3 години и полвина.
Re: Филтър / клапан на картерните газове
im0tep написа:Аз моя го смених преди около 20 000 км,но от самото начало като го смених се чува онова изсъскване като изгася мотора
Това изсъскване което казват всички,че когато започне,значи е дал фира клапана-ами не е така,това изсъскване е напълно нормално,или поне по думите на доверен човек от оф.представител!
След пристигнането на колата ми от Бремен,едно от нещата които беше сменено при първоначалното и обслужване бе съответния клапан-преди смяната "съскаше" и след смяната пак "съскаше" ,разлика в работата на мотора нямаше!
Както сподели Емо,много е относително колко е живота на филтъра Пламене,но според мен след това което си описал,че си правил като опити и което се е получило като ефект,съм почти на 99% убеден,че той вече е за смяна!
Ако имаш възможност да го смениш с някой "втора ръка" за проба поне и изчезнат аномалиите...значо отговора е ясен....
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Доста км си минал смени го като за начало...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Мда, утре ще ида да го видя кога и за колко ще дойде.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Филтър / клапан на картерните газове
сменяи смело клапана той си е консуматив вижи и гуменото маркуче от клапана до щеката дали не е пълно с масло и ако е пълно свали щеката нагрей я и я продухай че много често се задръства и прави бели
Барай шишарката Минкеее ....
Re: Филтър / клапан на картерните газове
anzak написа:виж и гуменото маркуче от клапана до щеката дали не е пълно с масло и ако е пълно свали щеката нагрей я и я продухай че много често се задръства и прави бели
Доста често съм виждал да е скъсано точно долу където влиза в самата щека,ама се вижда само като го размърдаш,така че го провери целия маркуч какво казва anzak
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Всички маркучи са здрави, проверена е и тръбичката към щеката.
- ljubo72
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 4.01.2005
- Местоположение: montana
- Пол: Мъж
- Кара: е65 750i
- Мечтае да кара: V12 но без притеснения
- Детайли за колата: N62B48
Re: Филтър / клапан на картерните газове
колеги простете ми че пиша тук но трудно ли се сменя клапана на картерните пари на 4.4i.трябва да го сменя и аз но не зная откъде да започна
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- bohcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: Филтър / клапан на картерните газове
spacepl написа:Здравейте колеги, прави ми проблем това чудо и това си е. Моят е сменен преди 90-100 000 километра, когато купих колата. Забелязал съм, че когато е нормално включен (със закачен маркуч към капака на клапаните и към тръбичката на щеката за масло) сутрин при минусови температури оборотите играят докато температурата е в синьото. Когато му откача двата маркуча и ги затапя, дори и при минус 15-18 градуса пали от раз и оборотите са перфектни и без никакви колебания. Забелязал съм още, че когато колата е била карана доста време със включен филтър после като се свали дросела и се погледне във колекторите вътре е доста омаслено (като бръкнеш с пръст вътре и го разходиш насам-натамсе събира капка масло), а когато колата е карана с изключен филтър ( като преди това са почистени колекторите от масло) не се омазняват дори и след 5 000 километра. Днес забелязах и друго - при включен филтър когато я пусна по наклон надолу, на принудителен празен ход и в края на баира подам газ, отзад изпушва много яко (чак се замислих М52Б28 или М52Б28ТУ да си търся). Спрях, затапих клапана и спря да изпушва дори когато от принудителен празен ход ритна кикдауна и я вкарам почти в червеното. Чел съм, че живота на филтъра е около 80-90 000 километра, а аз съм ги навъртял. Има ли някой който също го е сменял преди толкова километри и как се държи. Маслото ми е на 11 000 километра (мотул синерджи 6100 10В40) и вече е почти за смяна въпреки че имам още два зелени диода, но при изключен филтър не пуши, така че едва ли е от него. Когато отворя капачката за маслото при работещ двигател колата се опитва да гасне ако е топла или направо гасне ако е студена, така че не е запушено нищо, просто явно е спрял да филтрира маслените пари и ги праща в колекторите.
Колега моля те дай някакви насоки как точно запуши клапана. Тъй като аз изпушвам само по нанадолнище или при дълго изкачване на по нанагорнищ и за много кратко време горя супер много масло. Искам да проверя клапана ли е или съм за ремонт на двигателя.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Филтър / клапан на картерните газове
ако клапана и маркучирему са наред, не е лошо да обърнеш внимание на гарнитурата на капака на клапаните и уплатнителните гумички на болтовете им. това също има отношение за работата на клапана и мотора
ако дърпаш въздух от гарнитурата или гумичките, мотора работи неравномерно на празен ход и клапана не изпълнява функциятаси, а именно да изравнява картерното налягане и главата.[/quote]

- bohcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: Филтър / клапан на картерните газове
Колега точно за това искам да експеремтирам дали не е двг.
И изкам да изолирам клапана , за да съм наясно макар , че може би утре ще е смене.
И изкам да изолирам клапана , за да съм наясно макар , че може би утре ще е смене.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани