Филтър / клапан на картерните газове

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от spacepl » 11 Фев 2011, 12:36

Здравейте колеги, прави ми проблем това чудо и това си е. Моят е сменен преди 90-100 000 километра, когато купих колата. Забелязал съм, че когато е нормално включен (със закачен маркуч към капака на клапаните и към тръбичката на щеката за масло) сутрин при минусови температури оборотите играят докато температурата е в синьото. Когато му откача двата маркуча и ги затапя, дори и при минус 15-18 градуса пали от раз и оборотите са перфектни и без никакви колебания. Забелязал съм още, че когато колата е била карана доста време със включен филтър после като се свали дросела и се погледне във колекторите вътре е доста омаслено (като бръкнеш с пръст вътре и го разходиш насам-натам :mhihi: се събира капка масло), а когато колата е карана с изключен филтър ( като преди това са почистени колекторите от масло) не се омазняват дори и след 5 000 километра. Днес забелязах и друго - при включен филтър когато я пусна по наклон надолу, на принудителен празен ход и в края на баира подам газ, отзад изпушва много яко (чак се замислих М52Б28 или М52Б28ТУ да си търся). Спрях, затапих клапана и спря да изпушва дори когато от принудителен празен ход ритна кикдауна и я вкарам почти в червеното. Чел съм, че живота на филтъра е около 80-90 000 километра, а аз съм ги навъртял. Има ли някой който също го е сменял преди толкова километри и как се държи. Маслото ми е на 11 000 километра (мотул синерджи 6100 10В40) и вече е почти за смяна въпреки че имам още два зелени диода, но при изключен филтър не пуши, така че едва ли е от него. Когато отворя капачката за маслото при работещ двигател колата се опитва да гасне ако е топла или направо гасне ако е студена, така че не е запушено нищо, просто явно е спрял да филтрира маслените пари и ги праща в колекторите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от im0tep » 11 Фев 2011, 13:25

Аз моя го смених преди около 20 000 км,но от самото начало като го смених се чува онова изсъскване като изгася мотора :dunno: Купувал съм го оригинален от Варна Карс. По някога на студен мотор,но много рядко ми притриса яко за около 1-2 секунди и се нормализира веднага


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от dbanchev » 11 Фев 2011, 16:54

Колега моят съвет е да го смениш клапана за картерните газове. Щом е на 90- 100 000км вече си му е време, то толкова си му е и живота горе долу. Мембраната му вече е пътник щом не затваря и ти набива масло и изкарва пушеци. Същия проблем съм имал и аз преди време, моят клапан едва ли беше сменян някога, защото мембраната почти я нямаше и почна да пала по литър масло на 1000км.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от sadex5 » 11 Фев 2011, 17:30

Абе не може да се каже точно колко му е живота, но да кажем в години 6 средно....Интересното е някой път че не гори колата масло, а като се свали клапана се вижда че нищо не става от него, мембраната е станала твърда....Имах една кола пък държеше 500 оборота, иначе си беше пушка направо.
На една е39 беше сменен за първи път на 170 хил км....Така че е доста относително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от spacepl » 11 Фев 2011, 19:58

Ами моя е сменян преди 3 години и полвина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от meha » 11 Фев 2011, 20:31

im0tep написа:Аз моя го смених преди около 20 000 км,но от самото начало като го смених се чува онова изсъскване като изгася мотора


Това изсъскване което казват всички,че когато започне,значи е дал фира клапана-ами не е така,това изсъскване е напълно нормално,или поне по думите на доверен човек от оф.представител!
След пристигнането на колата ми от Бремен,едно от нещата които беше сменено при първоначалното и обслужване бе съответния клапан-преди смяната "съскаше" и след смяната пак "съскаше" ,разлика в работата на мотора нямаше!

Както сподели Емо,много е относително колко е живота на филтъра Пламене,но според мен след това което си описал,че си правил като опити и което се е получило като ефект,съм почти на 99% убеден,че той вече е за смяна!
Ако имаш възможност да го смениш с някой "втора ръка" за проба поне и изчезнат аномалиите...значо отговора е ясен....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от LUCIFER'S » 11 Фев 2011, 21:14

Доста км си минал смени го като за начало...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от spacepl » 11 Фев 2011, 21:20

Мда, утре ще ида да го видя кога и за колко ще дойде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от anzak » 11 Фев 2011, 21:26

сменяи смело клапана той си е консуматив вижи и гуменото маркуче от клапана до щеката дали не е пълно с масло и ако е пълно свали щеката нагрей я и я продухай че много често се задръства и прави бели
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от meha » 11 Фев 2011, 21:53

anzak написа:виж и гуменото маркуче от клапана до щеката дали не е пълно с масло и ако е пълно свали щеката нагрей я и я продухай че много често се задръства и прави бели


Доста често съм виждал да е скъсано точно долу където влиза в самата щека,ама се вижда само като го размърдаш,така че го провери целия маркуч какво казва anzak
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от spacepl » 11 Фев 2011, 22:29

Всички маркучи са здрави, проверена е и тръбичката към щеката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: е65 750i
Мечтае да кара: V12 но без притеснения
Детайли за колата: N62B48

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от ljubo72 » 11 Фев 2011, 23:26

колеги простете ми че пиша тук но трудно ли се сменя клапана на картерните пари на 4.4i.трябва да го сменя и аз но не зная откъде да започна
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от bohcho » 10 Юли 2012, 15:25

spacepl написа:Здравейте колеги, прави ми проблем това чудо и това си е. Моят е сменен преди 90-100 000 километра, когато купих колата. Забелязал съм, че когато е нормално включен (със закачен маркуч към капака на клапаните и към тръбичката на щеката за масло) сутрин при минусови температури оборотите играят докато температурата е в синьото. Когато му откача двата маркуча и ги затапя, дори и при минус 15-18 градуса пали от раз и оборотите са перфектни и без никакви колебания. Забелязал съм още, че когато колата е била карана доста време със включен филтър после като се свали дросела и се погледне във колекторите вътре е доста омаслено (като бръкнеш с пръст вътре и го разходиш насам-натам :mhihi: се събира капка масло), а когато колата е карана с изключен филтър ( като преди това са почистени колекторите от масло) не се омазняват дори и след 5 000 километра. Днес забелязах и друго - при включен филтър когато я пусна по наклон надолу, на принудителен празен ход и в края на баира подам газ, отзад изпушва много яко (чак се замислих М52Б28 или М52Б28ТУ да си търся). Спрях, затапих клапана и спря да изпушва дори когато от принудителен празен ход ритна кикдауна и я вкарам почти в червеното. Чел съм, че живота на филтъра е около 80-90 000 километра, а аз съм ги навъртял. Има ли някой който също го е сменял преди толкова километри и как се държи. Маслото ми е на 11 000 километра (мотул синерджи 6100 10В40) и вече е почти за смяна въпреки че имам още два зелени диода, но при изключен филтър не пуши, така че едва ли е от него. Когато отворя капачката за маслото при работещ двигател колата се опитва да гасне ако е топла или направо гасне ако е студена, така че не е запушено нищо, просто явно е спрял да филтрира маслените пари и ги праща в колекторите.



Колега моля те дай някакви насоки как точно запуши клапана. Тъй като аз изпушвам само по нанадолнище или при дълго изкачване на по нанагорнищ и за много кратко време горя супер много масло. Искам да проверя клапана ли е или съм за ремонт на двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от NAPSTERS » 11 Юли 2012, 23:28

ако клапана и маркучирему са наред, не е лошо да обърнеш внимание на гарнитурата на капака на клапаните и уплатнителните гумички на болтовете им. това също има отношение за работата на клапана и мотора ;)ако дърпаш въздух от гарнитурата или гумичките, мотора работи неравномерно на празен ход и клапана не изпълнява функциятаси, а именно да изравнява картерното налягане и главата.[/quote]
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Филтър / клапан на картерните газове

Мнение от bohcho » 12 Юли 2012, 15:15

Колега точно за това искам да експеремтирам дали не е двг.
И изкам да изолирам клапана , за да съм наясно макар , че може би утре ще е смене.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook