BMW M5 - 2012 г.
Модератор: Общи модератори
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: BMW M5 - 2012 г.
straight six power написа:alx написа:мога да ти го напиша и още по-просто. мощноста на една кола се мери на динамометър. динамометъра мери въртящ момент и изчислява конете като знае оборотите на двигателя и на валците и от там смята крайното предаване.
А дали забеляза, че ги споменаваш, но не си ги удебелил ОБОРОТИТЕ.
Мощността [kW] = силата [Nm] х оборотите [rpm]/9549
Така е като пишете и четете само по форумите, а не и учебниците.
Всичко така колега, но явно не си чел и предишните ни спорове на тази тематика. Наясно сме с физиката и значението на оборотите. По скоро спора тук аз го виждам така - кое би имало предимство при еднакви коне?
500 кс на 8000 оборота но с 500 нм или 500кс на 6000 оборота с 700нм примерно?
Спора за коя кола е по бърза не опира само до една формула от физиката.
Според теб не би трябвало да има значение щото така или иначе от формулата излиза ,че двете коли правят една и съща мощност просто се разменят променливите. Според нас "подръжниците" на въртящия момент това не е точно така, защото колата с повече въртящ момент вместо обороти би имала предимство точно заради тази крива за която говорим, защото преди да стигнеш то пиковата мощност за която ти говориш трябва мотора да се развърти и този с повече НМ би имал предимство през останалите обороти освен тези на ПИКОВАТА МОЩНОСТ която ти имаш впредвид.
И за да ти го илюстрирам най-лесно - ако караш бензинова кола, разгледай и характеристиките, включи на една предавка, докарай колата до оборотите в които и е максималния въртящ момент върни газта и дай рязко, след това направи същото упражнение на оборотите на които ти е максималната мощност - и виж как колата дърпа по силно на максималния въртящ момент не на максималната мощност.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: BMW M5 - 2012 г.
BMW_RIDER написа:Всичко така колега, но явно не си чел и предишните ни спорове на тази тематика. Наясно сме с физиката и значението на оборотите. По скоро спора тук аз го виждам така - кое би имало предимство при еднакви коне?
500 кс на 8000 оборота но с 500 нм или 500кс на 6000 оборота с 700нм примерно?
Спора за коя кола е по бърза не опира само до една формула от физиката.
Според теб не би трябвало да има значение щото така или иначе от формулата излиза ,че двете коли правят една и съща мощност просто се разменят променливите.
Да, но само ако мощността беше константна.

Понеже мощността зависи от оборотите... става сложно. Ако не греша, "площта под кривата" дава отдадената от двигателя енергия... която всъщност определя промяната на Ек, т.е. ускорението. Само че там има и едни предавки, които променят диапазона на кривата, който се използва, така че реално да сметнеш тая енергия става доста сложно. Та затова... може просто да се каже, че при равна мощност повечето въртящ момент има предимство, предвид типичните криви на мощността/въртящия момент.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
И аз съм от "поддръжниците" на въртящия момент, но само той НЕ движи колата. И аз предпочитам да имам повече мощност по-отрано, но масовата заблуда, е че щом имам висок въртящ момент от по-рано, значи колата ми е по-бърза дори да има по-малка максимална мощност. 200 к.с са си 200 к.с дали ще ги вадиш от голям въртящ момент или от високи обороти се са си 200 к.с. Пак казвам, че и аз предпочитам да са извадени от голям въртящ момент, но това не ме прави по-бърз от 200 к.с високооборотен двигател.BMW_RIDER написа:Според нас "подръжниците" на въртящия момент това не е точно така, защото колата с повече въртящ момент вместо обороти би имала предимство точно заради тази крива за която говорим, защото преди да стигнеш то пиковата мощност за която ти говориш трябва мотора да се развърти и този с повече НМ би имал предимство през останалите обороти освен тези на ПИКОВАТА МОЩНОСТ която ти имаш впредвид.
Ами точно за това става въпрос ! Точно тук е заблудата ! При максимална мощност колата дърпа повече. И от опит го знам и законите на физиката го доказват.BMW_RIDER написа:И за да ти го илюстрирам най-лесно - ако караш бензинова кола, разгледай и характеристиките, включи на една предавка, докарай колата до оборотите в които и е максималния въртящ момент върни газта и дай рязко, след това направи същото упражнение на оборотите на които ти е максималната мощност - и виж как колата дърпа по силно на максималния въртящ момент не на максималната мощност.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: BMW M5 - 2012 г.
straight six power написа:И аз съм от "поддръжниците" на въртящия момент, но само той НЕ движи колата. И аз предпочитам да имам повече мощност по-отрано, но масовата заблуда, е че щом имам висок въртящ момент от по-рано, значи колата ми е по-бърза дори да има по-малка максимална мощност. 200 к.с са си 200 к.с дали ще ги вадиш от голям въртящ момент или от високи обороти се са си 200 к.с. Пак казвам, че и аз предпочитам да са извадени от голям въртящ момент, но това не ме прави по-бърз от 200 к.с високооборотен двигател.BMW_RIDER написа:Според нас "подръжниците" на въртящия момент това не е точно така, защото колата с повече въртящ момент вместо обороти би имала предимство точно заради тази крива за която говорим, защото преди да стигнеш то пиковата мощност за която ти говориш трябва мотора да се развърти и този с повече НМ би имал предимство през останалите обороти освен тези на ПИКОВАТА МОЩНОСТ която ти имаш впредвид.Ами точно за това става въпрос ! Точно тук е заблудата ! При максимална мощност колата дърпа повече. И от опит го знам и законите на физиката го доказват.BMW_RIDER написа:И за да ти го илюстрирам най-лесно - ако караш бензинова кола, разгледай и характеристиките, включи на една предавка, докарай колата до оборотите в които и е максималния въртящ момент върни газта и дай рязко, след това направи същото упражнение на оборотите на които ти е максималната мощност - и виж как колата дърпа по силно на максималния въртящ момент не на максималната мощност.
Аз пък имам други наблюдения. Първо кола/мотор с 500кс на 6000 оборота и 700 нм бие такава с 500 кс на 8000 и 500 нм.
http://www.youtube.com/watch?v=c0EM8pgtPQQ -Горе долу еднакви коне и килограми, значително предимство в трансмисията на ферари, НО.... 200Нм разлика
Второ за мен поне мотора/колата дърпа по силно като е на максимален въртящ момент отколкото на маскимална мощност. Ето моя опит от моторите и АТВ-тата. Като искам да го изправя на задна гума/и се изправя много по лесно
когато докарам оборотите на максималните НМ, просто тогава дърпа най-силно и най -лесно се изправя на задни гуми. Същите наблюдения има и върху колите.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: BMW M5 - 2012 г.
straight six power написа:И аз съм от "поддръжниците" на въртящия момент, но само той НЕ движи колата. И аз предпочитам да имам повече мощност по-отрано, но масовата заблуда, е че щом имам висок въртящ момент от по-рано, значи колата ми е по-бърза дори да има по-малка максимална мощност. 200 к.с са си 200 к.с дали ще ги вадиш от голям въртящ момент или от високи обороти се са си 200 к.с.
ако въртящия момент не движеше колата динамометрите нямаше да го мерят него а щяха да фърлят боб за да изчислят конете. също ако въртящия момент не беше това което ускорява колата- нямаше най-доброто ускорение да бъде в пика на въртящия момент а щеше да е в пика на конете (което не е така както знаеш).
аз просто се опитвам да обясня че въртящия момент във всеки един момент е това което движи колата. за това колко дълго може да се подържа този момент (конете) - за това изобщо не говоря. както казах- написал съм го преди години подробно. иди прочети ако те интересува.
като говориме за "колко дълго" - аршините са ни различни. както казах- ти си чел- а аз - строил и карал в една държава където 5.7 литра е стартова точка. ако говориме за един двигател 200 коня/ 200 нм и 150 коня/ 250 нм... втория ще е по-бърз но.. много за малко и нещата много бързо ще се окажат на скорости и предавки където 200та коня ще са по-бързи.... сега си представи че говориме за един 5 литра мотор 500 коня и 350 нм и един 450 коня 700 нм... ти нали разбираш че в реалния свят този с 700те нм ще му гледаш ауспусите до към 240км и там евентуално ще го догониш? .... а на писта? ти ще смениш 3 предавки а той ше си седи на една... затова лафа е "конете са за продажби, но въртящия момент печели състезанията" ("Horsepower sells cars, torque wins races.")
разбираш ли разликите?

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW M5 - 2012 г.
само искам да добавя, че ми прави впечатление, че пропускате най-важният момент. става въпрос за въртящ момент на гумите не на вала на двигателя. оборотите са включени в сметката за въртящият момент на гумите. и за тва "нямат значение" след като имаш крайното число.
би трябвало кривата на въртящия момент на гумите има същата форма като кривата на мощността на двигателя, обаче втората не може да се ползва да директни сравнения между 2 коли. като имам време ще напиша една две прости сметки.
би трябвало кривата на въртящия момент на гумите има същата форма като кривата на мощността на двигателя, обаче втората не може да се ползва да директни сравнения между 2 коли. като имам време ще напиша една две прости сметки.
Последна промяна steeN на 08 Фев 2011, 19:41, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Ами точно за това става въпрос ! Точно тук е заблудата ! При максимална мощност колата дърпа повече. И от опит го знам и законите на физиката го доказват.
Колега , от всичко което написа , само с това не съм съгласен . Колата ВИНАГИ рита максимално на върха на тягата а не на мощността си . Малко е сложно , но ще се опитам да го обясня . Причината колата да рита на пика на тягата е това , че тогава мощността идва изведнъж или най-рязко . Другата причина е по-ниските обороти в които идва пика на тягата и по-високите , при които идва мощността . За пример давам моя двигател , като обикновен атмосферен бензин - на 3000 оборота рита най-силно , макс мощност е на 6000 , но на 3000 оборота на 2ра съм със 50 км/ч а на 6000 оборота съм със 100-105 км/ч - колата няма как да ускори от 100 км/ч по-бързо , отколкото от 50 км/ч .
Това е и една от причините , турбо моторите да създават илюзия за по-силна динамика от атмосферните .
само искам да добавя, че ми прави впечатление, че пропускате най-важният момент. става въпрос за въртящ момент на гумите не на вала на двигателя. оборотите са включени в сметката за въртящият момент на гумите. и за тва "нямат значение" след като имаш крайното число.
Ами аз по-горе подметнах за скоростните кутии , но ...
а на писта? ти ще смениш 3 предавки а той ше си седи на една... затова лафа е "конете са за продажби, но въртящия момент печели състезанията"
Ми точно на писта двигателя с по-малко тяга , но в по-високи обороти има предимство . Че е по-трудно спор няма , но си е факт , че на високоборотните двигатели силата е пистата а слабото място - ежедневието , където "състезанията" по магистралите са от летящ старт и двигателя с повече тяга , винаги тръгва много напред ... поне в началото

Много зависи от това за какво ти е колата и какво искаш от нея . За ежедневието стана ясно , че хората искат дизИли или икономичност и тяга в ниските обороти и скорости .За кеф, фън и тн .... си е ясно .
а на писта? ти ще смениш 3 предавки а той ше си седи на една
- всъщност никой няма да сменя нищо - удря се режим С и кутията си знае работата

- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: BMW M5 - 2012 г.
acho.rs написа:Колата ВИНАГИ рита максимално на върха на тягата а не на мощността си . Малко е сложно , но ще се опитам да го обясня . Причината колата да рита на пика на тягата е това , че тогава мощността идва изведнъж или най-рязко.
А още по-просто - силата, с която се избутваш от асфалта е въртящия момент на колелото, разделен на рамото, т.е. радиуса на гумата. Минус малко други неща като въздушно съпротивление. Останалото е втори закон на Нютон (F = m*a). В този смисъл alx е напълно прав (само дето малко опростява нещата

П.П. Ачо, ставаше дума за писта, какъв автоматик...

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
П.П. Ачо, ставаше дума за писта, какъв автоматик...
- роботоризиран , как какъв

- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: BMW M5 - 2012 г.
С ръчно превключване.
Аз съм им фен на тези "автоматици", но на писта бих си цъкал скоростите лично. Пък и не само на пистата.

Аз съм им фен на тези "автоматици", но на писта бих си цъкал скоростите лично. Пък и не само на пистата.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Ами като е ръчно какво те бърка , колко пъти ще цъкнеш - тя кутията си подава междинна газ . Въобще безсмислено е да се спори - ясно е че макар и да изисква умение , колите с малко тяга но във бесни обороти се представят невероятно на писти , тва е !
Re: BMW M5 - 2012 г.
acho.rs написа:Ами като е ръчно какво те бърка , колко пъти ще цъкнеш - тя кутията си подава междинна газ . Въобще безсмислено е да се спори - ясно е че макар и да изисква умение , колите с малко тяга но във бесни обороти се представят невероятно на писти , тва е !
защото има едно нещо дето му се вика "свръхзавиване заради отпускане на газта ("lift off oversteer").... всеки път като смениш преавка (ръчно или автоматично дори с перфектна междинна газ) и динамиката на купето се променя. и примерно като си някое дебелогъзо порше гт3 рс и си натиснал окачването с 140 в завоя и като смениш щото си изпаднал от "дебелото" на въртящия момент и... боксиращия се гъз иска да стане лице и да апе.. апе... апе... по самочувствието...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Ами аз за това казах , че изисква майсторство и е трудно , но далеч не е невъзможно . А ГТ3 РС на липсата на ритник се реваншира с брутално спиране и странично ускорение в завой ... или поне така казват . А за пишката , до колкото знам се "компенсира" точно с ламерски двигатели 
- това ти ли го написа и ако да - на какъв език е

боксиращия се гъз иска да стане лице и да апе.. апе... апе... по самочувствието...
- това ти ли го написа и ако да - на какъв език е

Re: BMW M5 - 2012 г.
ми.. на български... ?
всеки боксер мотор във всяко порше е по условие недоволен че не е където са останалите "нормални" двигатели в колите- отпред... и по тази причина при всеки удобен случай иска да бъде отпред... а като се завъртиш на пистата като пумпал и видиш тия зад теб 2-3 пъти ... е доста самообидно дори и да не си оставиш половината кола по мантинелите и бариерите

всеки боксер мотор във всяко порше е по условие недоволен че не е където са останалите "нормални" двигатели в колите- отпред... и по тази причина при всеки удобен случай иска да бъде отпред... а като се завъртиш на пистата като пумпал и видиш тия зад теб 2-3 пъти ... е доста самообидно дори и да не си оставиш половината кола по мантинелите и бариерите

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:всеки боксер мотор във всяко порше е по условие недоволен че не е където са останалите "нормални" двигатели в колите- отпред... и по тази причина при всеки удобен случай иска да бъде отпред... а като се завъртиш на пистата като пумпал и видиш тия зад теб 2-3 пъти ... е доста самообидно дори и да не си оставиш половината кола по мантинелите и бариерите
Е тия от порше и ферари са големи некъдърници ! Как пък за 100 години не се научиха къде седи двигателя ? Понеже много им "бягат" дупетата и защото европейците не разбират много много от автомобили, а страната със стартова точка 5.7 вади 10000 Nm и 300 коня ето и още малко факти:
American Le Mans Series 2010 - GT
Manufacturers Standings
1 BMW - 158 pts



2 Porsche - 157 pts
3 Ferrari - 155 pts
4 Chevrolet - 137 pts
5 Ford - 18 pts
6 Jaguar - 5 pts
Team Standings
1 BMW Rahal Letterman Racing Team - 158 pts
2 Flying Lizard Motorsports - 157 pts
3 Risi Competizione - 150 pts
4 Corvette Racing - 137 pts
5 Extreme Speed Motorsports - 91 pts
6 Team Falken Tire - 40 pts
7 Robertson Racing - 18 pts
8 Jaguar RSR - 5 pts
Само обърнете внимание на разликата между първите трима и четвърти пети и шести



"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани