Омасляване от климатика

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 16.02.2010
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530i
Детайли за колата: BMW E39 530i `03
BMW E34 520i `95
BMW E34 520i Touring `95

Омасляване от климатика

Мнение от BMW E34 520i Vanus » 06 Фев 2011, 22:58

Здравейте, вчера свалях пластмасариите при вътрешното тяло на климатика (идеята беше да си сменя филтъра за купето). Та когато свалих един капак който затваряше радиаторна пита, се показа клапан (или поне така мисля), който беше омаслен даже на него висеше капка с масло, по дъното на капака който свалих и го закриваше също беше омаслено. Моля дайте съвет защо тече от там и за какво е този клапан.

П.П. Клапана е под номер 3 в тази схема.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=64_0129&hg=64&fg=30
БЕНЗИН В КРЪВТА

Racing is life,everything else what happens before or after ,is just waiting...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Омасляване от климатика

Мнение от BABHOMED » 08 Фев 2011, 0:36

Май имаш теч на фреон до колкото ми е известно (ако греша някой да ме поправи) във системата има и масло което смазва компресора :conf:
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Омасляване от климатика

Мнение от cod-cdbp » 08 Фев 2011, 3:36

Мда, очаквай на пролет да няма климатик.
А до тогава си закупи нови О-пръстени за цялата климатична инсталация и ги смени подред.
Самите пръстени са супер евтини ама пък разправията да се сменят е огромна 8)
Но резултата си заслужава :winky:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Омасляване от климатика

Мнение от ddddk » 08 Фев 2011, 10:09

Здравей колега,

Има два варианта:

І-ви вариант: О-рингите са изтървали и изпуска фреон. Той е мазен и затова ти изглежда като масло. Следва да си купиш нови О-ринги (струват стотинки) и да отидеш на климатичен сервиз да ти ги сменят, да вакуумират, да проверят за други течове и да напълнят с нов фреон. Цената на фреона е около 80-100 лв/кг. На теб ти трябват 2 кг. Всъщност 1820 г. но "майстора" ще ти спъне 2 кила :bang: Допълнително за труд колко ще ти вземе си нямам идея. Всъщност цената на фреона е с вакуумирането и пълненето. Остава смяната на О-рингите и проверката за течове :?:

ІІ-ри вариант: Мазното не е фреон, а масло. По някаква причина маслото от компресора се е разбълбукало и е тръгнало по системата... това не знам как може да се случи, освен да се изтавани колата... но може да има и други варианти да тръгне маслото по тръбите :dunno: Както и да е. Ако ти се падне този вариант - много, много, много, много, много лошо. Оправия няма. Изпарителя го пиши бегал.

Затова моят съвет е направо да отидеш на климатичен сервиз. Там ще изтеглят и съхранят временно останалия фреон в системата ти (ако е останало нещо). Така няма да плащаш 2 кила фреон, а само това, което ти добавят. Освен това като отворят тръбичките на клапана, ще разберат това масло ли е или е фреон. Ако е фреон, ще ти сменят О-рингите и си готов. Ако е масло...


Поздрави и успех,
Д
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 16.02.2010
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530i
Детайли за колата: BMW E39 530i `03
BMW E34 520i `95
BMW E34 520i Touring `95

Re: Омасляване от климатика

Мнение от BMW E34 520i Vanus » 08 Фев 2011, 11:05

Мерси за съветите :bchug: . Само искам да допълня за климатика на каляската малко впечатления, вие ще кажете дали е нормално.

Значи системата я проверяваха миналата година и доляха съвсем малко. Въпреки тази манипулация, след включен на максимална степен вентилатор и климатик СТУД в колата неуспях да усетя. Не че не става прохладно, но все си мисля, че трябва да става доста по-хладно и човек да трябва да намали вентилатора а не да е на 4?
Другото което забелязах е примерно работи климатика известно време и все едно компресора изключва за 30тина секунди до 1 минута и после пак включва и това се повтаря много пъти един след друг! Това нормално ли е, защо го прави?

Поздрави!
БЕНЗИН В КРЪВТА

Racing is life,everything else what happens before or after ,is just waiting...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Омасляване от климатика

Мнение от NikiNikolov » 08 Фев 2011, 11:18

Теч на фреон имаш, трябва да става студено като във фризер, щом не става ти е ясно какво следва.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook