BMW M5 - 2012 г.
Модератор: Общи модератори
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: BMW M5 - 2012 г.
steeN написа:не мога да си обесня по друг начин защо всички дизели имат такава форма на графиката. това е 123д.



- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:при високите скорости е важно... точно което е важно и при ниските скорости- въртящия момент.
Това не е точно така. Ускорението по същество представлява промяната на кинетичната енергия на обекта (Ek = m*v^2/2, константна маса и променена скорост, нали така...), с други думи - извършване на дадена работа. А извършването на дадена работа за единица време изисква съответната мощност (работата в джаули делена на времето в секунди дава мощността във ватове).
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Re: BMW M5 - 2012 г.
Djelebov написа:На 1000 оборота въртящият момент е колкото максималния на M50B20
Еййй...
Пак захванахте темата.
Не ги гледайте нютоните на 1000, ами на 6000 оборота, опс, той дизелът не може до толкова.
Това, че имал нютони на празен ход е добре, но не е от чак такова значение. По-горе Feanor го е обяснил интелигентно, а аз ще го кажа (напиша) с думи прости:
Тракторът, който оре на нивата има 5 000 Nm на 500 (петстотин) оборота, но неговите 100 кс не му стигат и за 50 км/ч. Дааа, може да дръпне огромните плугове, но на шосе не може да изпревари и Москвич 408.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: BMW M5 - 2012 г.
Roman 1 написа:Djelebov написа:На 1000 оборота въртящият момент е колкото максималния на M50B20
Еййй...
Пак захванахте темата.
Не ги гледайте нютоните на 1000, ами на 6000 оборота, опс, той дизелът не може до толкова.
Това, че имал нютони на празен ход е добре, но не е от чак такова значение. По-горе Feanor го е обяснил интелигентно, а аз ще го кажа (напиша) с думи прости:
Тракторът, който оре на нивата има 5 000 Nm на 500 (петстотин) оборота, но неговите 100 кс не му стигат и за 50 км/ч. Дааа, може да дръпне огромните плугове, но на шосе не може да изпревари и Москвич 408.
Е позволи да не се съглася със сравнението ти. Айде на тоя трактор при неговата маса, мешанични загуби и аеродинамика, да му сложим двигател от Ф1 с 800кс и 260 нм и 19 к оборота и да видим дали ще ги вдигне и тия 50 км/ч.
За мен кривата на въртящия момент е много важна защото двигателят не стартира в пиковата си мощност, и не седи само там. А това как стига до тази пикова мощност и как работи около нея зависи според мен от кривата на въртящия момент. Така ,че и Нм при 1000 оборота са важни защото преди да стигнеш до 2000 първо трябва да минеш през 1000.
Аз лично си мисля ,че не случайно драгстерите са с огромни двигатели или турбота и компресори и понякой път с по 2-3 скорости а ,не са малки мотори с по 20 к оборота и 7 степенни трансмисий.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW M5 - 2012 г.
Roman 1 написа:...
ако е 5000 Nm на 500 оборота значи трактора прави към 400 коня на тия обороти и с правилната скоростна кутия тоя от москвича ще трябва да извади не бинокъл ми телескоп ако тоя агрегат е във возило с тегло подобно на москвича

като си с бензин и се дърпаш с дизел с подобни коне много си проличава това. изкача напред и остава там до един момент, в който почваш да го ядеш, сякаш се изморява все повече и повече

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: BMW M5 - 2012 г.
Feanor написа:alx написа:при високите скорости е важно... точно което е важно и при ниските скорости- въртящия момент.
Това не е точно така. Ускорението по същество представлява промяната на кинетичната енергия на обекта (Ek = m*v^2/2, константна маса и променена скорост, нали така...), с други думи - извършване на дадена работа. А извършването на дадена работа за единица време изисква съответната мощност (работата в джаули делена на времето в секунди дава мощността във ватове).
В тая връзка още нещо...
Да речем, че имаме еднакви по маса автомобили с еднакава мощност, но с подходящо подбрани за всеки от тях скорости, но единия бензинов, а другия дизелов. Според мен дизела ще ускорява по-добре от 60 до 80 км/ч, но... Бензина ще е много по-добър пък от 160 до 180км/ч. И в двата случая делтата е 20км/ч, но реално извършената работа при по-висока скорост ще е с около 150% голяма. Именно при високите скорости (съответно обороти) е силата на бензина, където той има и възход или пик на въртящия момент, а при дизела този въртящ момент вече пада...
И да го вържа с темата


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: BMW M5 - 2012 г.
Nickelback написа:Feanor написа:alx написа:при високите скорости е важно... точно което е важно и при ниските скорости- въртящия момент.
Това не е точно така. Ускорението по същество представлява промяната на кинетичната енергия на обекта (Ek = m*v^2/2, константна маса и променена скорост, нали така...), с други думи - извършване на дадена работа. А извършването на дадена работа за единица време изисква съответната мощност (работата в джаули делена на времето в секунди дава мощността във ватове).
В тая връзка още нещо...
Да речем, че имаме еднакви по маса автомобили с еднакава мощност, но с подходящо подбрани за всеки от тях скорости, но единия бензинов, а другия дизелов. Според мен дизела ще ускорява по-добре от 60 до 80 км/ч, но... Бензина ще е много по-добър пък от 160 до 180км/ч. И в двата случая делтата е 20км/ч, но реално извършената работа при по-висока скорост ще е с около 150% голяма. Именно при високите скорости (съответно обороти) е силата на бензина, където той има и възход или пик на въртящия момент, а при дизела този въртящ момент вече пада...
И да го вържа с тематасе надявам новата M5-ца, макар и с турбо, да е малко по-високооборотна от "нормален" БМВ двигател
А защо като стане въпрос за въртящ момент винаги го свързвате с дизелите? Има дори атмосферни бензини с голям въртящ момент.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Ей тва стана новия любим спор на форума
Като мерите НМ поне да е в двигатели с еднакъв въглеводород или сходни характеристики . Печка с печка , атмосферка с атмосферка , високоборотна атмосферка с същата такава иначе се почват едни трансмисии , дифове , развъртания , криви дето три дена да ги описваш ако не сравниш колите , пак нищо няма да разбереш .

Като мерите НМ поне да е в двигатели с еднакъв въглеводород или сходни характеристики . Печка с печка , атмосферка с атмосферка , високоборотна атмосферка с същата такава иначе се почват едни трансмисии , дифове , развъртания , криви дето три дена да ги описваш ако не сравниш колите , пак нищо няма да разбереш .
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: BMW M5 - 2012 г.
Тоя спор вярно никога няма да увехне... дайте да се върнем на коментарите за М5-цата - все пак темата е за това.
Si non confectus, non reficiat.
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: BMW M5 - 2012 г.
Zagy написа:Тоя спор вярно никога няма да увехне... дайте да се върнем на коментарите за М5-цата - все пак темата е за това.
Спора е по-интересен от ахкане и пъшкане

Btw аз дизели и ниско-оборотни бензини не харесвам много,заради усещането за мудност(не че са бавни) просто някак си не ми се връзва със спортните коли.

Re: BMW M5 - 2012 г.
Feanor написа:alx написа:при високите скорости е важно... точно което е важно и при ниските скорости- въртящия момент.
Това не е точно така. Ускорението по същество представлява промяната на кинетичната енергия на обекта (Ek = m*v^2/2, константна маса и променена скорост, нали така...), с други думи - извършване на дадена работа. А извършването на дадена работа за единица време изисква съответната мощност (работата в джаули делена на времето в секунди дава мощността във ватове).
при всичко друго еднакво (тегло, съпротивление, и тн.) този които има повече въртящ момент във всеки един момент от времето има предимство. ако в един момент аз правя 500нм на гумите а ти 450нм - аз ускорявам по-бързо. това е простата истина. илюзията че конете имат някакво значение е защото те са индикатор за това колко дълго в оборотите може да се подържа въртящия момент.... а този които може да подържа по-дълго- евентуално печели ако има достатъчно време. но въртящия момент е този които движи возилото.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
илюзията че конете имат някакво значение е защото те са индикатор за това колко дълго в оборотите може да се подържа въртящия момент
Конете или мощността във ватове показват най-точно колко е мощен мотора . Вече ако се тръгне кое-какво, ще дойде някой майстор да обясни , че коне и НМ са глупости (само печелят клиенти) , важни са само предавателните числа и дифа (те печелят състезания

Причината напоследък толкова да се говори за тия НМ е дизИла , който има леко предимство в това отношение и трябва да се набие на хората в главата , че тягата е от единствено значение , за да си купят такъв двигател , чиято разработка струва 3 пъти повече от на обикновен бензинов двигател и трябва яко клиентела за да се избият парите , защото са принудени да продават тези двигатели почти на цената на атмосферните бензинови

- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:при всичко друго еднакво (тегло, съпротивление, и тн.) този които има повече въртящ момент във всеки един момент от времето има предимство. ако в един момент аз правя 500нм на гумите а ти 450нм - аз ускорявам по-бързо. това е простата истина.
Точно така. Въртящият момент дава силата, с която буташ колата напред, а тя по втория закон на Нютон дава ускорението. Само че това са силата и ускорението в даден момент от времето.
alx написа:илюзията че конете имат някакво значение е защото те са индикатор за това колко дълго в оборотите може да се подържа въртящия момент.... а този които може да подържа по-дълго- евентуално печели ако има достатъчно време. но въртящия момент е този които движи возилото.
Виж по-горе за мощността и промяната на кинетичната енергия. Проблемът е, че нито въртящият момент, нито мощността са константи, те се променят с оборотите (съответно със скоростта). Затова реалният показател е кривата на въртящия момент - или на мощността, то е едно и също. Не пиковата стойност, а именно кривата. Която обаче е по-трудна за интерпретация. Предполагам, че може да се сметне някакъв интеграл по тая крива, който хем да е едно число, хем да е по-точен, но... всъщност за 99.9% от хората е безсмислено - конските сили дават достатъчна представа за динамиката на една кола. Останалите 0.1%, които ходят на състезания, така или иначе си гледат кривата и знаят тя какво значи.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани