Поведение на шпер при различна настилка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vankatagsi » 06 Фев 2011, 1:15

Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.12.2010
Местоположение: на всякаде
Пол: Мъж
Кара: Е36 320 ванус
Мечтае да кара: Ф1
Детайли за колата: просто няма такава

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от joro_bmwm3 » 06 Фев 2011, 1:27

:paranoid:
живота е гаден,но аз сам по гаден

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vicho » 06 Фев 2011, 1:29

vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.


нормално е!

причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко

същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре :yes:

не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от angelBMW » 06 Фев 2011, 3:54

vicho написа:
vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.


нормално е!
причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко

същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре :yes:

не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело



Какво имаш предвид под "Износен" какво му се износва,съединителя си заминава или просто вътре осите са халтави и искат подмяна :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vankatagsi » 06 Фев 2011, 8:50

angelBMW написа:
vicho написа:
vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.


нормално е!
причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко

същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре :yes:

не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело



Какво имаш предвид под "Износен" какво му се износва,съединителя си заминава или просто вътре осите са халтави и искат подмяна :mhihi:


Износват се фрикционните дискове. Има много писано в форума, поинтересувай се.
Благодаря за мнението на вичо, ще е чудесно и някой друг да пише.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от taba4ko » 06 Фев 2011, 11:59

не е нормално да се върти само едното колело, все пак за това е шпер. така се въртят отворените дифове. принципно идеята на шпера е да се предава определен процент от въртенето на колелото което не се върти към това което буксува, за да се въртят и двете.......... провери дали не са те излъгали и да не би да си си купил отворен диф. вдигни едното задно колело на крик, освободи от скорост и ръчна и виж дали се върти. ако се върти значи нямаш шпер, ако не се върти значи имаш. или вдигаш и двете задни колела ако завъртиш едното и другото почне да се върти в обратна посока значи нямаш, ако се въртят в една посока значи имаш......
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vld » 06 Фев 2011, 12:23

taba4ko написа:не е нормално да се върти само едното колело, все пак за това е шпер. така се въртят отворените дифове. принципно идеята на шпера е да се предава определен процент от въртенето на колелото което не се върти към това което буксува, за да се въртят и двете.......... провери дали не са те излъгали и да не би да си си купил отворен диф. вдигни едното задно колело на крик, освободи от скорост и ръчна и виж дали се върти. ако се върти значи нямаш шпер, ако не се върти значи имаш. или вдигаш и двете задни колела ако завъртиш едното и другото почне да се върти в обратна посока значи нямаш, ако се въртят в една посока значи имаш......


Колега не се изказвай така категорично когато незнаеш!
Когато е на лед или на сняг едното колелео, а другото на асвалт е нормално да превърти това което е на хлъзгавия терен, особенно при рязко подаване на газ :!:
Превърта но пак излизаш от леда или снега, ако си с отворен си седиш там докато не те избута някой.
Щпера не е заварен диф...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vankatagsi » 06 Фев 2011, 14:48

taba4ko написа:не е нормално да се върти само едното колело, все пак за това е шпер. така се въртят отворените дифове. принципно идеята на шпера е да се предава определен процент от въртенето на колелото което не се върти към това което буксува, за да се въртят и двете.......... провери дали не са те излъгали и да не би да си си купил отворен диф. вдигни едното задно колело на крик, освободи от скорост и ръчна и виж дали се върти. ако се върти значи нямаш шпер, ако не се върти значи имаш. или вдигаш и двете задни колела ако завъртиш едното и другото почне да се върти в обратна посока значи нямаш, ако се въртят в една посока значи имаш......


Ти май не си ми прочел темата, не съм толкова тъп да си мисля че е шпер, ако е отворен диф. Както съм написал на асфалт заключва, дори когато има разлика в натоварването на колелата / едната гума е по високо от другата/.
Колата няма общо с преди.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от angelBMW » 06 Фев 2011, 15:03

vankatagsi написа:
angelBMW написа:
vicho написа:
vankatagsi написа:Чудех се дали да я пусна темата в е30 раздела дали да пиша в темата за шперовете, но мисля че тук най-много хора ще се включат.
Та отскоро се сдобих с дълго планувания шпер малък 3.45 и искам да попитам дали е нормално когато едното колело е на асфалт, другото на лед, това на леда да буксува а другото не?
Искам да подчертая че когато колата е на асфалт заключва мн добре според мене, и в завой и направо оставя две черти, като я въртя в кръг се въртят и двете гуми постоянно и колата хваща центъра добре.
Даже пробвах да кача колата с едните гуми на бордюр, сравнително висок, и пак заключват и двете, въпреки разликата в напрежението. /логично е при отворен диф по-малко натоварената гума да превърти - тази на пътя./ На сняг и лед, когато и двете са на тази повърхност пак се въртят двете.
Ясно ми е че това е част на поне 15г, някой приятели с уж читави шперове казват че поведението е нормално, но мисля че тук им много хора които могат да дадат мнение.
Сипал съм Кастрол 75в140 за шперове.


нормално е!
причината за това е, че трябва буксуващото колело да "усети" все някакво съпротивление за да заключи шпера, а на ЛЕД такова НЯМА или поне е пренебрежимо малко

същото се получава, ако шпера е износен и често не заключва дори на дъжд, но на сухо се държи добре :yes:

не се стягай, даже във видео има клип как м5 е39 буксува на лед и не иска да тръгне 2-рото колело



Какво имаш предвид под "Износен" какво му се износва,съединителя си заминава или просто вътре осите са халтави и искат подмяна :mhihi:


Износват се фрикционните дискове. Има много писано в форума, поинтересувай се.
Благодаря за мнението на вичо, ще е чудесно и някой друг да пише.



Аз знам какво се износва,опитах се да допълня мнението на колегата да се подсети следващия път да си довършва мнението човека се интересува какво се случва с шпера му все пак,вариянти много...
Там е проблема че трудно ще намериш фрикционен диск за шпера,попитах в бмв в пловдив за фрикционите дискове казаха че не се продават отделни части а цял шпер,единичната му цена била 1 360 лв чисто нов :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от vankatagsi » 06 Фев 2011, 15:10

http://www.youtube.com/watch?v=V8eAbyox ... re=related

На края на този клип е39-ката с 25% заключване се случва същото като при мене. Ако клипа е достоверен,а най-вероятно е, значи моя диф се държи нормално. Ще се радвам също някой да пробва с неговия шпер, сега поне сухо и лед в София има много.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Варна
Кара: E30&E36

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от Ba4oIlia » 06 Фев 2011, 18:12

:?: какъв е този variable sperrdif на сивата М6- ца от клипа

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от EnimEn » 06 Фев 2011, 19:17

Ванка, нормално е, не се прит.
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от taba4ko » 06 Фев 2011, 19:51

не става дума за заварен диф. тези 25% на шпера значат, че когато едното колело спре да се върти, другото му предава 25% от въртящият си момент. тоест и 2-те колела се въртят в една посока.

vld написа:Когато е на лед или на сняг едното колелео, а другото на асвалт е нормално да превърти това което е на хлъзгавия терен, особенно при рязко подаване на газ :!:
Превърта но пак излизаш от леда или снега, ако си с отворен си седиш там докато не те избута някой.


ако превърта как излизаш от там тогава? и двете колела се въртят дори и с различна скорост....за мен не е нормално поведението на шпера както е описано т тази тема.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от BMW_325i » 06 Фев 2011, 20:18

При мен това, което е на асфалта се върти също, но с по-малка скорост от другото ;)
Евала на тунинга! Тунинговайте при нас!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Поведение на шпер при различна настилка

Мнение от taba4ko » 06 Фев 2011, 20:22

BMW_325i написа:При мен това, което е на асфалта се върти също, но с по-малка скорост от другото ;)

това е правилното поведение на шпера. всичко останало е проблем и не е нормално..........
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook