въпросче за 324

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 19.10.2004
Местоположение: СОФИЯ

въпросче за 324

Мнение от sambo » 16 Яну 2006, 0:17

пичове некой може ли да ми каже с какво усилие се завиват болтовете на главата на 324-ката,а ако можете да ми кажете и реда за реглаж на клапаните и хлабините и с къф луфтомер се прават нема да имате грешка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 16 Яну 2006, 13:01

ако си сменял гарнитурата на нея трябва да пише, а клапаните-0.20 на студен мотор

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 19.10.2004
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от sambo » 16 Яну 2006, 20:50

благодаря за бързия отговор,ще ми е от полза ако някои ми каже и ред за регулиране на клапаните

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Яну 2006, 21:20

sambo написа:благодаря за бързия отговор,ще ми е от полза ако някои ми каже и ред за регулиране на клапаните


Сваляш капака и тея клапани който са затворени ги регулираш, после включваш на пета и буташ колата малко на пред да ти се затворят други, регулираш тях и като помниш кой си регулирал и кой не! И така регулираш всичките и отиваш да пиеш бира доволен от резултата :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 16 Яну 2006, 22:37

прочетох и за стягането на главата на дизела... първо стягаш на 50-60Nm
втора стъпка- стягаш на 90 градуса с твърд ключ
загряваш 15 мин
трета стъпка- стягаш на още 90градуса

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 19.10.2004
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от sambo » 17 Яну 2006, 11:30

тия 90 градуса температура ли са или половин оборот на болта

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 17 Яну 2006, 12:00

Оборот на болта!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 19.10.2004
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от sambo » 17 Яну 2006, 13:38

а прави ли се второ презатягане на болтовете след 1000км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 17 Яну 2006, 16:54

довечера ще постна какво пише в AUTODATA по темата...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 17 Яну 2006, 19:57

sambo написа:а прави ли се второ презатягане на болтовете след 1000км.

НЕ :!: Това не е жигула приятел ;)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 17 Яну 2006, 20:48

Zik написа:
sambo написа:а прави ли се второ презатягане на болтовете след 1000км.

НЕ :!: Това не е жигула приятел ;)
Zik, не си съвсем прав :!: Вярно е 4е няма изискване да се стягат болтовете след някакъв пробег но от ли4ен опит знам 4е в зависимост от ка4еството на материала от който е изработена гарнитурата е много добре да се направи проверка :!: На моя М106 два пъти съм го правил, като вторият път докато изпука динамометри4ния бях направил 180 гр. :shock: Гарнитурата беше 2мм и доста слегна. На други гарнитури клингерита е по твърд и по4ти не искат стягане :roll: . Всеки път е разли4но, зависи какви гарнитури ни пробутват.
пп. И един съвет :arrow: НИКОГА НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ГАРНИТУРА "ГЛАСЕР" , те са пълен БОКЛУК :!: :!: :!: Уплътнителните пръстени са изработени от поцинкован метал с лошо ка4ество :!: И когато се стегне главата, пръстените се свиват и гадната поцинковка се напуква. След което корозията свършва останалото за кратко време :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 17 Яну 2006, 20:48

Zik написа:
sambo написа:а прави ли се второ презатягане на болтовете след 1000км.

НЕ :!: Това не е жигула приятел ;)
Zik, не си съвсем прав :!: Вярно е 4е няма изискване да се стягат болтовете след някакъв пробег но от ли4ен опит знам 4е в зависимост от ка4еството на материала от който е изработена гарнитурата е много добре да се направи проверка :!: На моя М106 два пъти съм го правил, като вторият път докато изпука динамометри4ния бях направил 180 гр. :shock: Гарнитурата беше 2мм и доста слегна. На други гарнитури клингерита е по твърд и по4ти не искат стягане :roll: . Всеки път е разли4но, зависи какви гарнитури ни пробутват.
пп. И един съвет :arrow: НИКОГА НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ГАРНИТУРА "ГЛАСЕР" , те са пълен БОКЛУК :!: :!: :!: Уплътнителните пръстени са изработени от поцинкован метал с лошо ка4ество :!: И когато се стегне главата, пръстените се свиват и гадната поцинковка се напуква. След което корозията свършва останалото за кратко време :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 18 Яну 2006, 20:20

от AUTODATA за 324d

1: затягане 30Нм
2: затягане 60Нм
3: чакане 15 мин.
4: затягане 90 град.
5: запален двигател 25 мин.
6: затягане 90 град.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 19 Яну 2006, 0:08

TOM написа:...
абсолютно съм съгласен с TOM за скапаните гарнитури :) Имах пред вид че по принцип не е нужно дозатягане

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 19.10.2004
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от sambo » 19 Яну 2006, 19:02

днес купих гарнитура и на нея е написан следния ред за затягане:
1-30nm
2-60nm
3-(-90градуса+60nm)-болтовете се развиват 90 градусаи се стягат 60nm
4-затягат се 73 градуса
5-пали се двигателя докато загрее и отвори термостата
6-сваля се капапа на клапаните и се изчаква 4 часа да истине двигателя
7-затягат се 90 градуса
8-пиеме бира :mhihi:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook