Смяна циферблат табло Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- BhO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: 48°12'N 16°22'E
- Кара: 530da touring
Re: Смяна циферблат табло Е39
В неделята реших и аз да се упражня с километраж който бях купил специално за това.
Разглабянето на самата кутия е лесно. Правил съм го и на моят километраж да слагам рингове.
После обаче стана интересно. Захраниих таблото с ток и пуснах тест на километража.
Оказа се,ч е температурата изобщо не работи. На резервоара и километража бяха добре, а на оборотомера имаше леко насичане.
(Явно колата от кято съм я взел е имала доста силен удар).
Поради тази причина режих да почна от оборотомера. Гледал съм много снимки
как точно трябва да хвана оста ама на живо е отвратителна история. Няма място изобщо.
Опитах се с кохери специално пригодени за целта. Колкото и да се опитвах силно да стисна остта,
тя продължаше да се върти щом мърдах стрелката за да изскърца. Не знам вие с кави клещи стискате,
но ако пуснете снимка или линк ще ви бъда много благодарен. Резултата беще извадена ос барабар със стрелката
и прецакана пружинка. След това се опитах да я махна и въпреки,че ми беще в ръката трябваще пак да стискам с
клещите доста силно за да извадя само стрелката. Втори опит със стрелката на резервоарът. Там успях да навря
клещите вместо кохерът и успях да я извадя по начина който казахте. Въртене наляво надясно доакто изскърца и дърпане.
След това стрелката на километрите.С кохерът направих „контра” на втулката на пружинката и изърпах стрелката заедно с остта.
По този начин поне пружинката остана непокътната.Стрелката обаче на разходомера обаче ме матира. Няма отдолу къде да се захване.
Отгоре махнах черното капаче и видях че стрелката не е като другите а има отворче където се вижда оста.
Опитах се да натисна оста с една много тънка отверка и същевременно да дърпам стрелката но както и другите стрелки и
тази си стоеше като залепена.
Е тогава вече наистина ми писна и реших да приложа последната тактика която бях чел в нета: а именно да „разрушиш” стрелките .
Вземате поялник и стопявате в средата на стрелката докато не се отдели от основата си. Стана лесно и бързо.
Огромният минус обаче е че нямате стрелки и трябва да си купувате нови. А те струват бая парички.
Та в заключение искам да кажа. Ако не сте ги правили тея операции по добре и не почвайте защото после
ше се ядосвате само.
Mad_presley очаквам мнение
Разглабянето на самата кутия е лесно. Правил съм го и на моят километраж да слагам рингове.
После обаче стана интересно. Захраниих таблото с ток и пуснах тест на километража.
Оказа се,ч е температурата изобщо не работи. На резервоара и километража бяха добре, а на оборотомера имаше леко насичане.
(Явно колата от кято съм я взел е имала доста силен удар).
Поради тази причина режих да почна от оборотомера. Гледал съм много снимки
как точно трябва да хвана оста ама на живо е отвратителна история. Няма място изобщо.
Опитах се с кохери специално пригодени за целта. Колкото и да се опитвах силно да стисна остта,
тя продължаше да се върти щом мърдах стрелката за да изскърца. Не знам вие с кави клещи стискате,
но ако пуснете снимка или линк ще ви бъда много благодарен. Резултата беще извадена ос барабар със стрелката
и прецакана пружинка. След това се опитах да я махна и въпреки,че ми беще в ръката трябваще пак да стискам с
клещите доста силно за да извадя само стрелката. Втори опит със стрелката на резервоарът. Там успях да навря
клещите вместо кохерът и успях да я извадя по начина който казахте. Въртене наляво надясно доакто изскърца и дърпане.
След това стрелката на километрите.С кохерът направих „контра” на втулката на пружинката и изърпах стрелката заедно с остта.
По този начин поне пружинката остана непокътната.Стрелката обаче на разходомера обаче ме матира. Няма отдолу къде да се захване.
Отгоре махнах черното капаче и видях че стрелката не е като другите а има отворче където се вижда оста.
Опитах се да натисна оста с една много тънка отверка и същевременно да дърпам стрелката но както и другите стрелки и
тази си стоеше като залепена.
Е тогава вече наистина ми писна и реших да приложа последната тактика която бях чел в нета: а именно да „разрушиш” стрелките .
Вземате поялник и стопявате в средата на стрелката докато не се отдели от основата си. Стана лесно и бързо.
Огромният минус обаче е че нямате стрелки и трябва да си купувате нови. А те струват бая парички.
Та в заключение искам да кажа. Ако не сте ги правили тея операции по добре и не почвайте защото после
ше се ядосвате само.
Mad_presley очаквам мнение

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Смяна циферблат табло Е39
Колега ти направо ме утрепа.....Направо ти се чудя как толкова време отдели за работа и после за описание на задачата
Не беше ли по лесно да дадеш да ти го направят....Точно и аз като теб сега тръгнах сам да си правя АБС модулите, и ако ти кажа с каква болка съм в лявата ръка от ножовчицата.....И си назорих доста очите да гледам златни нишки в модула....
Километражите са доста финна работа, и има доста по специални клещички за целта с много дълги човки, и се подлага нещо преди да хванеш стрелката...


Километражите са доста финна работа, и има доста по специални клещички за целта с много дълги човки, и се подлага нещо преди да хванеш стрелката...
- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Смяна циферблат табло Е39
BhO написа:Mad_presley очаквам мнение
Амиии, аз моето мнение съм го дал по-напред в темата

Не е толкова лесно, колкото изглежда. С кохери не става, трябват си клещи изпилени до нужната дебелина и да се стиска зераво, като в повечето случаи трябва да се стиска с всички сили и в никакъв случай да не се дърпат стрелките.
Така започват да насичат стрелките, когато е прецакана пружинката на оста. Единствената оправия е с ново моторче със здрава пружинка.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Смяна циферблат табло Е39
Като си пееш Пенке ле, кой ли те слуша
Ръце на часовникар си трябва, и тези клещи, бях обърнал ибея, докато ги намеря...
Пресли, ти като възпитаник на Майор Атанас Узунов си свикнал да владееш силата

Пресли, ти като възпитаник на Майор Атанас Узунов си свикнал да владееш силата

- BhO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: 48°12'N 16°22'E
- Кара: 530da touring
Re: Смяна циферблат табло Е39
Пресли ми е много далече иначе досега да съм се възползвал 100 пъти от услугите му.
Ок ще изпиля едни клещи.
Ама остава стрелката на разходомера. За нея ти трябва едно часовникарско приспособление.
Това специално е за мини зъбни колелца и също ще ми свърши работа.

И остава бабешкият начин с топенето който се надявах да коментирате.
Може ли от нагряването да прецакам нещо?
Според мене така рискувам най-малко защото намерих стрелки оригинални червени на цена 60 лева с доставката
А иначе:
Боята за стрелките, която е най-близко до оригиналната е 34лева
Клещи - поне 10 лева ако не е и повече
Приспособлението за ваденето на стрелката на разходомера 30лева
И най-накрая много нерви ако с клещите нараня пружинките.
Вторият проблем обаче изобщо не го споменах .
А именно - ново фолио за километража.
Това което има в нета не ме устройва хич. А пък за идеята на 520_i изобщо да не споменавам.
Ако имате някакви идеи казвайте.

Ок ще изпиля едни клещи.
Ама остава стрелката на разходомера. За нея ти трябва едно часовникарско приспособление.
Това специално е за мини зъбни колелца и също ще ми свърши работа.

И остава бабешкият начин с топенето който се надявах да коментирате.
Може ли от нагряването да прецакам нещо?
Според мене така рискувам най-малко защото намерих стрелки оригинални червени на цена 60 лева с доставката
А иначе:
Боята за стрелките, която е най-близко до оригиналната е 34лева
Клещи - поне 10 лева ако не е и повече
Приспособлението за ваденето на стрелката на разходомера 30лева
И най-накрая много нерви ако с клещите нараня пружинките.
Вторият проблем обаче изобщо не го споменах .
А именно - ново фолио за километража.
Това което има в нета не ме устройва хич. А пък за идеята на 520_i изобщо да не споменавам.

Ако имате някакви идеи казвайте.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Смяна циферблат табло Е39
BhO написа:Ама остава стрелката на разходомера. За нея ти трябва едно часовникарско приспособление.
Това специално е за мини зъбни колелца и също ще ми свърши работа.
Там с две прави отверки и осукваш в противололожни посоки, като преди това задължително трябва да си подложил хартия под тях, за да предпазиш циферблата.
При тази процедура задължително пада черното капаче на стрелката, но след това се капва малко лепило и всичко е точно.
Такова приспособление чакам още да ми направят, ама май ще си остана с чакането.
sadex5 написа:Пресли, ти като възпитаник на Майор Атанас Узунов си свикнал да владееш силата
10г стискане на гребла...поне накрая да има някаква полза от цялата работа

- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Смяна циферблат табло Е39
насичането идва като се рамести пружинката от равната ос, и вече няма силата да връща стрелката нормално.
П.П пружинки от табло на Е36 се приспособяват за е39 но след напасването, си далтонист за 2-3 дни
П.П пружинки от табло на Е36 се приспособяват за е39 но след напасването, си далтонист за 2-3 дни
- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
Re: Смяна циферблат табло Е39
Сваляне на стрелките.

Оцветил съм гърба на циферблата с черен маркер за по-голям контраст на цифрите.
Така изглеждат изстърганите рингове-двустранно.

Това е изрязан и изшкурен друг циферблат.
Стрелките съм ги боядисъл със специална флуоресцентна боя за стрелки.


Оцветил съм гърба на циферблата с черен маркер за по-голям контраст на цифрите.

Така изглеждат изстърганите рингове-двустранно.

Това е изрязан и изшкурен друг циферблат.

Стрелките съм ги боядисъл със специална флуоресцентна боя за стрелки.

- mpp82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 16.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 730 d
- Мечтае да кара: X5
Re: Смяна циферблат табло Е39

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Смяна циферблат табло Е39
За тези, които имат мерак да се занимават, ето инструментите, които трябват. 
ECONOMETER INDICATOR REMOVER FOR BMW - http://www.minitools.it/ECONOMETER-POIN ... MW-E38-E39 - 60 евра.
NEEDLES REMOVER - http://www.minitools.it/needles-remover ... ange-rover - 20 евра.
Цените са без ДДС и доставка от Italy.

ECONOMETER INDICATOR REMOVER FOR BMW - http://www.minitools.it/ECONOMETER-POIN ... MW-E38-E39 - 60 евра.
NEEDLES REMOVER - http://www.minitools.it/needles-remover ... ange-rover - 20 евра.
Цените са без ДДС и доставка от Italy.
- BhO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: 48°12'N 16°22'E
- Кара: 530da touring
Re: Смяна циферблат табло Е39
Вдигам темата отново за да пакажа аз до къде стигнах.
След като намерих фирма която по моя "дизайн"
да ми направи циферблата най-накрая вчера ми го доставиха и
го сложих във второто табло. Сега обаче почвам да се колебая дали да
направя бяло осветлението или да си остане оранжево. Прилагам малко снимков материал за сравнение.


След като намерих фирма която по моя "дизайн"

го сложих във второто табло. Сега обаче почвам да се колебая дали да
направя бяло осветлението или да си остане оранжево. Прилагам малко снимков материал за сравнение.


- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
Re: Смяна циферблат табло Е39
Много добра тема, много добре изглеждащо табло, евала на колегата!
Искам да попитам има ли колега, на който мога да изпратя табло + циферблат и той да ми го смени. В момента съм с един бял циферблат и ми бърка в здравето, искам да го сменя с черен. Ако има такъв колега - да пише тук или едно ЛС с цена. Благодаря предварително!
Искам да попитам има ли колега, на който мога да изпратя табло + циферблат и той да ми го смени. В момента съм с един бял циферблат и ми бърка в здравето, искам да го сменя с черен. Ако има такъв колега - да пише тук или едно ЛС с цена. Благодаря предварително!
- espressto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 11.12.2011
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d, E39 540i
Re: Смяна циферблат табло Е39
Колега Мад Пресли е твоя човек 

64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани