Спирачките - или има ли някой който му пука за тях?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Спирачките - или има ли някой който му пука за тях?

Мнение от pAbLo » 16 Май 2003, 10:53

http://www.vdat.de/homee.htm в раздела ТУНИНГ хората са поместили една статийка относно тунинга на спирачките(за съжаление е на английски и немски а малко ме мързи в момента да превеждам :oops: )та там се споменава факта че по принцип заводските спирачки НЕ винаги са най-добрите възможни :!: :!: Единственно Порше били слагали най най - ама то пък колко им струват колите :paranoid:
Аз в Стриитреисърс ПОВДИГНАХ този въпрос обаче тея с "бегачките" продължиха да си дрънкат до болка познатите им глупости колко бързо им се ускорявала кошницата,а по въпроса със спирачките пълна тишина и бегли извадки от Каталози,книжки и други ТЕОРИТИЧНИ тъпотий :!: :!:
Та да си дойдем на темата - След като всички гоним по голяма мощност ускорение и други някой замислял ли се е дали спирачките му вършат достатъчно добре работата си :!: Или както се пише в рекламите за чиптунинг - няма нужда те са си изчислени :mha:
Обаче да не стане :gives: щото на мен ми пука :roll2:

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 16 Май 2003, 11:10

Абсолютно съм съгласен тука, всеки сериозен автомобил има нужда и от подобаващи спирачки!

В мрежата има доста информация, части и цени, това което се прави обикновено е да сложиш по-големи дискове (което означава и по-големи джанти), ъпгрейд на серво-системата и челюстите ( Брембо!!! :) ), и това струва много ама много $$$. За това рейсърчетата много много не ебават за тези неща, ама как да му обясниш че 0.1 сек по-добър стоп е по-ценна от 0.1 сек по-добър старт...

Най-евтиния ъпгрейд е да си вземеш нови феродови дискове, защото не всички имат еднакви качества, особено като позагреят малко по-евтините си губят бързо силата на съпротивление. Също може да смениш и спирачните дискове със същия размер по-добри, но на стандартно БМВ това едва ли ще помогне много. Трябва да са вентилирани, за разпробитите казват че нямали особен ефект на практика. Поне добре изглеждат :)

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Мнение от pAbLo » 16 Май 2003, 11:43

kay написа:...За това рейсърчетата много много не ебават за тези неща, ама как да му обясниш че 0.1 сек по-добър стоп е по-ценна от 0.1 сек по-добър старт...

ИМЕННО ИМЕННО ИМЕННО :!: :!: :!: Не аз затова и я пуснах тази тема :!: В споменатия сайт си пише че по голям диск тежи повече - лошо за динамиката на колата :( Затова дискове и челюсти от по леки материяли - карбон ала бала но съответно това си струва пари :arrow: Колко струва обаче едно по добро спиране на никой явно не му пука :gives: Лошо лошо много лошо :cry:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 16 Май 2003, 15:36

До колкото съм запознат от този форум само аз и CJ имаме upgrade на спирачките на колите си, а в най скоро време и Castor ще ги upgrade-ва на Рендето :D . И двамата със CJ използваме почти същите дискове и накладки. Това са снимките на тези които съм сложил на моята кола.
Изображение

Изображение

Впечатления от спирачките и некои цени можете да видите от темата : http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=1171&start=15

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 26.07.2002
Кара: A6 3.0 TDI
Детайли за колата: Avant

Мнение от Fiat Uno Turbo i.E » 16 Май 2003, 18:59

Аз също имам!!! Нали от теб ги взех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 16 Май 2003, 20:23

Fiat Uno Turbo i.E написа:Аз също имам!!! Нали от теб ги взех

Да бе SORRY, теб те пропуснах абсолютно незаслужено :yes: .
Ето даже имам снимка и на твоите дискове :

Изображение

Ти също си един от хората които знаят какво искат и как да го имат, за което заслужаваш поздравления :wink:

П.С Всеки момент чакам да дойдат и другите ти неща от Италия

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 16 Май 2003, 21:33

Не случайно слагат на бегачките спирачки от порше. Една Е30 с 4.4 двигател и бяха монтирали керамични спирачки от карера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 26.07.2002
Кара: A6 3.0 TDI
Детайли за колата: Avant

Мнение от Fiat Uno Turbo i.E » 17 Май 2003, 11:04

Метало керамиката е най-скъпия матерял, който гоизползват във F1. Само на GT3 Brembo kit са керамика, дори на Ferrari Enzo не са керамика. Керамичната система е нещо невероятно, но поради баснословната и цена не се нрави на повечето performance коли.
Това не може да си го позволи български ентусиаст, защото струва колкото колата му!!! Керамиката е извратена работа и се слага при истинска нужда за спиране
:twisted: 8)

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 17 Май 2003, 11:44

Fiat Uno Turbo i.E написа:Метало керамиката е най-скъпия матерял, който гоизползват във F1.

Чувствам се горд, че имам от този материал върху зъбите си :-)

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 17 Май 2003, 15:54

кво да кажа освен че съм абсолютно съгласен с Pablo че никой не го е*е за спирачките на автомобила си! освен хората които са истински ентусиасти и знаят за какво става въпрос. Защото бързата кола, колкото и бърза да е трябва все някога да спре, а колкото по-бързо толкова по добре.
Аз лично не разбирам много от спирачни системи, освен от това че тия накладки, които са показани по-горе на снимката на Феродо са пълен боклук - без обиди за човека който я е постнал. Аз си сложих ракива на моето отпред и отзад и трябва да ви кажа че хич не съм доволен. Пък и пластинките които ги държат за челюстите не са стоманизирани а са си прости ламаринки... абе изобщо. Е има и друг вариант да съм попаднал на абсолютно менте, което е много възможно.
Иначе смея да кажа че спирачната ми система е добре поддържана и се стремя фактори от подобно естество в колата ми да са перфектни.
Важно е защото после боли много :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 21.02.2002
Местоположение: Варна, България

За да не остана по назад...

Мнение от cj » 17 Май 2003, 16:36

Все още е рано за силни впечатления, тъй като спирачките са на не повече от 300 км. Подобрение се усеща, но все още не съм ги тествал агресивно...
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
Изображение

олдскулърски облъченяк
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 17.05.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от Любака » 17 Май 2003, 16:57

Всеки си прави сметката ако не може да спре до кадето трабва все ще се намери каде да се подпре не е ли така а пък за последвиата да му мисли :evil:
АУТЯГА - братството на умствено увредените автопсихопати.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Re: За да не остана по назад...

Мнение от july`s » 17 Май 2003, 17:39

cj написа:Все още е рано за силни впечатления, тъй като спирачките са на не повече от 300 км. Подобрение се усеща, но все още не съм ги тествал агресивно...


аз все си мисля, че са си сметнати добре спирачките и ще могат да блокират колелетата (не че това е целта, де:) )поне първото спиране. после като се нагреят вече си личат performance спирачките...

идеята е че след като при спиране може да се стигне до блокиране на гумите, явно спирачките имат нужния потенциал (друг е въпроса как се използва той и колко интуитивно). проблем може да се очаква при поредица от екстремни спирания... примерно освен намаляване на триенето (намаляване на 'потенциала' на спирачките), да се появи и промяна в 'отклика' при натискане на педала...
за спирачната течност, е говорено вече, за спирачните маркучета обаче нямам спомен да е говорено :dunno:
само дизел/доктора беше пуснал в абв-то една тема и там говореше за специални маркучета, които си запазвали диаметъра при промяна на налягането и t*, т.е. това спомогва за еднаквото 'представяне' на спирачките и при първото и при следващи спирания...

п.с. нали иначе не говорим за специални състезателни спирачки, които почват да 'работят' нормално, чак при достигане на определена t*?
<br>
br

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 18 Май 2003, 22:19

naskoksan написа:Аз лично не разбирам много от спирачни системи, освен от това че тия накладки, които са показани по-горе на снимката на Феродо са пълен боклук - без обиди за човека който я е постнал. Аз си сложих ракива на моето отпред и отзад и трябва да ви кажа че хич не съм доволен. Пък и пластинките които ги държат за челюстите не са стоманизирани а са си прости ламаринки... абе изобщо. Е има и друг вариант да съм попаднал на абсолютно менте, което е много възможно.


Сега, значи първо да подчертая че място за сърдене нема :mha: . Просто защото този ти постинг само и единственно ме развесели. Аз да започна обаче с въпросите за да открием къде се крие истината в случая. Значи.....

въпрос номер 1 : Ти разгледа ли внимателно снимката ???
Защото ако си, требе да си забелязал че там има една думичка RACING. А тази думичка ще рече че това не са накладки за ВСЕКИ, а само за определен кръг от хора които знаят смисъла който се съдържа във думичката RACING и знаят с каква не малка сума пари се разделят и най-важното ЗАЩО(т.е знаят какво точно требе да очакват от RACING накладките).

въпрос номер 2 : Колко парички даде за комплект предни и комплект задни накладки ???
Защото ако предположим че си взел RACING накладки това ще рече че требе да си броил поне 230 кинта за предните и около 180 кинта за задните и това са цени за най-ефтиния вариант, защото в момента FERODO произвеждат три RACING серии с три различни сериини номера и съответно три различни цени за иначе на вид едни и същи накладки. Ако си дал под 400лв за накладките АЗ ТИДАВАМ 100% ГАРАНЦИЯ ЧЕ НЕ СА RACING.

въпрос номер 3 : Прав ли съм за това че не си си взел RACING накладки ами обикновенни Феродо в кутиика със същите цветове, НО БЕЗ ТОЗИ НАДПИС RACING. За обикновенно Феродо което се продава в БГ съм напълно съгласен че е абсолютен боклук не за друго ами просто защото не знам да има некои официален представител на фирмата за БГ и всеки се зарежда сам от където може и с накладки чието качество не е от значение само и само да пише Феродо на тях.

Ако ми отговориш на тези три въпроса вервай ми ще съм безкрайно щастлив 8)

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 19 Май 2003, 14:59

Значи наистина сега като си видях постинга се сетих че не съм уточнил че става въпрос само за марката без вълшебната думичка
"Racing" :lol:, иначе на снимката видях още преди това за какво става въшрос, наистина се извинявам че не съм се уточнил :wink:
Значи накладките ги взех от D 'n' N а цената им беше за предни около
70 лв. и задни, което ме учудва, по-скъпи около 80 лв. дали трябва да е така незнам. :roll:
Иначе за сега мисля наистина да ги сменям, но още незнам с каква марка имам предложение за фирмата JURID, за които ми казват че са за оригинално вграждане, ама аз нищо не знам по въпроса за това ще съм благодарен ако някой ме открехне.
яд ме е само че изтърсих не малко пари ама то нали такава си ни е държавата, кво да се прави, пък и тия накладки са почти нови, ама явно са си бясни ментета! :cry: :cry:

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook