Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Здравейте колеги,надявам се и искам темата да е полезна както и да я доразвием с ОПИТ за да се реставрират добре джаните.Очаквам сериозни колеги да се включат и с други съвети и снимки за бъдещите бмв ентусиасти.
Като живеех в Англия,пред блокчето ми редовно имаше какво да си намериш
Я уредби,я панели,я колони....
един ден обаче намерих 16 цолова джанта с биваща гума пред вратата на блокчето.Прибрах я естествено(нямах бмв-то
) и уви след няколко месеца си купих бмв с такива джанти.Джантата беше без забележка.След завръщането ми в БГ,бях сложил джантата на мястото на резервната гума,да я ползвам като резервна.След няколко вадения и слагания обаче я задрах доста на стърчащия болт в багажника.Реших да я поправя.Отидох говорих с този онзи,реших да купя спрей и да я пръсна.Кухата му кратуна обаче
я марзи да търка със шкурка и купи и аз незнам кво беше за дрелката и с нея за за 10 мин всичко беше до алуминии на яки рески.Реших че съм си свършил работата добре и занесох джантата за пръскане където ме посрещнаха с думите "малеее ти си я усрал тотално брато"
След което ми отказъха да я поправят щото не си заслужавало вече.Пръснах я със спрей на "Cosmos" които бил много хубав спрей за джанти,с надеждата да запълня драскотините........
нищо нестана и си казах "да усрал съм я"
Дадох я на прахово боядисване с надеждата да се оправят нещата......положението беше същото като си я взех обратно......трагедия !!!
От 2 седмици работя по нея и след малко ще видите резултатите.Днес приключих с финалния етап и чакам само да исъхне хубаво лака за да я слагам и да започвам останалите 4-ри джанти.Резултатите надминаха очакванията ми обачеееееее.......много търкане братче много глезене
но си заслужава.На фона с оригиналните ми в момента,които почти нямат и помен от заводския лак,множеството нарънявания и прочие творението ми е като на професионалист
Та ето и за какво иде реч.
Започнах яко шкурене и пароструйки за да сваля праховото боядисване със суха шкурка 150 (много търкане)

Джантата беше много наранена,което пък е добре за шприц-кита който захваща като бетон за голия алиминии.След старателно забърсване от прах и каквито и да е мръсотиики изпозлвах шприц-кит във вид на спрей.Старателно пръскане.
Първа ръка шприц кит на марката "Very Well"

На следващия ден старателно зашкурване на шприца който в все още тънък със водна шкурка 800
Втора ръка шприц кит

На следващия ден отново зашкурване със водна шкурка 800 и отново шприц кит.
Съхнене 2 дни.
Зашкурване с водна шкурка 1000 и пръскане със спрей за джанти на марката "Cosmos"


Съхнене един ден и още една ръка декоративен спрей.
На следващия ден нанасяне първа ръка спрей-лак на марката "DECO" който е много тънък и още два дни (втора и трета ръка лак)
Резълтатът е налице и съм страшно доволен от себе си





На фона на джаните ми на колата имам чувството че излиза от завода джантата и все едно не съм в правил аз
В понеделник ще е напълно суха и готова за ползване и продължавам със следващата........












Започнах яко шкурене и пароструйки за да сваля праховото боядисване със суха шкурка 150 (много търкане)

Джантата беше много наранена,което пък е добре за шприц-кита който захваща като бетон за голия алиминии.След старателно забърсване от прах и каквито и да е мръсотиики изпозлвах шприц-кит във вид на спрей.Старателно пръскане.
Първа ръка шприц кит на марката "Very Well"

На следващия ден старателно зашкурване на шприца който в все още тънък със водна шкурка 800
Втора ръка шприц кит

На следващия ден отново зашкурване със водна шкурка 800 и отново шприц кит.
Съхнене 2 дни.
Зашкурване с водна шкурка 1000 и пръскане със спрей за джанти на марката "Cosmos"


Съхнене един ден и още една ръка декоративен спрей.

На следващия ден нанасяне първа ръка спрей-лак на марката "DECO" който е много тънък и още два дни (втора и трета ръка лак)
Резълтатът е налице и съм страшно доволен от себе си






На фона на джаните ми на колата имам чувството че излиза от завода джантата и все едно не съм в правил аз

В понеделник ще е напълно суха и готова за ползване и продължавам със следващата........
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Колега с тия спрейове въобще не е трайно да знаеш.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Колега, поздравления за декоративния ефект, който си постигнал
Само, че доколкото си спомням праховото боядисване не е препоръчително за джантите. При този метод джантата се нагрява до определена температура и вледствие на това се променя стуктурата на алуминия т.е. джантата става мека.
Между другото видях, че си от Сливен и в тази връзка да знаеш, че в с. Дълбоки (намира се между Н. Загора и Ст. Загора) има двама братя, които правят чудеса с джантите.

Само, че доколкото си спомням праховото боядисване не е препоръчително за джантите. При този метод джантата се нагрява до определена температура и вледствие на това се променя стуктурата на алуминия т.е. джантата става мека.
Между другото видях, че си от Сливен и в тази връзка да знаеш, че в с. Дълбоки (намира се между Н. Загора и Ст. Загора) има двама братя, които правят чудеса с джантите.
- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Абе, ефекта е учудващ като за дезодорант ! Дано е траен !
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти





- kaspar_ivo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 27.06.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 318i
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Евала за ентусиазма колега
.
Много ми харесва как е станало... колкото до това дали е трайно или не 2 лета да издържи си идеален. Едва ли ти е легнало толкова скъпо че да го мислиш


Много ми харесва как е станало... колкото до това дали е трайно или не 2 лета да издържи си идеален. Едва ли ти е легнало толкова скъпо че да го мислиш

- SaRsEmA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Сливен, Hawaii (Honolulu)
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M Tech 2
- Детайли за колата: 320Д,2002,M Tech 2
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Браво Рундев перфектно е станала
утре ще намина да те видя и разбирасе на живо да видя джантата 


- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
shark1986 написа::OT: Колега не се занимавай със глупости,а си смени мястото на воланаКак караш така ти се чудя


Както каза колегата и две лета да издържат за 12 лева разходи



- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Всичко е добре, но според мен тази процедура не си струва... след като се използват спрейчета... по добре колега ги дай на бояджия да ги направи със профи продукти, изпичане и т.н.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
супер са станали. спрея си издържа ако е нанесен повече от една ръка и джантите се пазят от нараняване. ще изкара и повече от две лета. труда му е много, но за толкова пари кефа после е голям. поздравления за ентусиазма.

- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
taba4ko написа:супер са станали. спрея си издържа ако е нанесен повече от една ръка и джантите се пазят от нараняване. ще изкара и повече от две лета. труда му е много, но за толкова пари кефа после е голям. поздравления за ентусиазма.



За тези които са песимистично настроени към "спрейченцата" смятам
че е 1000 пъти по добре това

отколко това


Последна промяна Rundev на 29 Яну 2011, 12:20, променена общо 1 път
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
казваш че си ги жулил за да махнеш праховото боядисване. имаш ли идея как се оправят нараняванията на никелирани/хромирани (така го казвам защото не знам точно какви са джантите)? или иначе казано може ли да се премине от никелирана/хромирана към боядисана и какво е нужно?

- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
taba4ko написа:казваш че си ги жулил за да махнеш праховото боядисване. имаш ли идея как се оправят нараняванията на никелирани/хромирани (така го казвам защото не знам точно какви са джантите)? или иначе казано може ли да се премине от никелирана/хромирана към боядисана и какво е нужно?
Ако имат дълбоки наранявания от бордюри и прочие само с наваряне,иначе относно боядисване на хромирана невиждам никакъв проблем шкуриш яко със да кажем водна 150 избираш заглаждаш с водна 800 една ръка яко търкане и после водна 1000 внимателно и намираш подходящата основа във вид на спрей

Основата която използвах аз е много тънка и доста внимателен труд беше,съветът ми е да се взима малко по дебела защото голяма играчка

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти


- NIKMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 23.11.2010
- Местоположение: Ел Марконе
- Пол: Мъж
- Кара: E46i
Re: Реставрация и доработка на алуминиеви джанти
Супер стават Рундев. Живи и здрави да сме на събора ще ги видим на живо 



29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани