Проблем със затварянето на вратите

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X3

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от astoinov » 24 Яну 2011, 21:57

Това да решите да си регулирате вратите може да е една от големите ви грешки. Аз успях да я направя и в момента бих дал пари някой да ми ги регулира като хората. Вариантите са безкрай, но в общи линии се стига до няколко:

-нагласяте вратите да се затварят "като хладилник", но ... уплатненията не прилепват, влиза вода, мокрят се и почва зверското скърцане, което може да изкара извън нерви и най-спокойния тип.
-играете си известно време закрепяте вратите да не скърцат, но не успявате да направите уплатненията да прилепнат добре. Резултата е ясен ... най-вероятно получавате отново скърцане.
-трети вариант: нагласяте вратата да се затваря плътно, тя продължава да скърца, но вече се затваря плътно ( и трудно) ... о, кеф!

И от там следват едни жалки опити с мазане със силиконови спрейове и тн. и накрая ви писва. Ако някой смята че може да се справи с това регулиране, да каже какви парички ще иска и да се пробва :)

Да допълня, че от въпросните механизми може да се получи и едно доста досадно тропане, понякога проблема се решава с намотаване на изолирбанд, но това можете да се досетите до какво води. Все едно отваряте врата на хладилник, но добре херметизиран и вакуумиран (трудна работа).

П.С. Сериозно ако някой смята, че знае как да ги оправи или знае кой може да го направи, моля да ми пише.

Поздрави.
Ако планината не отиде при Мохамед, Мохамед ще отиде до тоалетната!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от Retrofit » 25 Яну 2011, 1:54

Колега, оптималния вариант е да си нагласиш вратата така че да е на едно ниво със другата, ако не е правилно регулирана, или ще е по потънала от ръба на другата врата или ще е по изпъкнала.
Регулирай си вратата спрямо линията на колата, това и е оптималната настройка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X3

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от astoinov » 25 Яну 2011, 10:28

Само че го има и тънкия момент колко навътре/навън ще е вратата. Тъпото е че като я наглася на линията все един от проблемите остава - или ще се затваря трудно или ще скърцат уплатнения. Абе играчката е голяма ... да кажем че 3,4 пъти съм се захващал с това и все не постигам идеален баланс.
Ако планината не отиде при Мохамед, Мохамед ще отиде до тоалетната!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от Retrofit » 25 Яну 2011, 13:29

Предната врата трябва да е на същото ниво като задната, задната трябва да е на нивото на заднич калник/купето.
Проблема може да е в уплътненията, защото и те се износват.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от sadex5 » 25 Яну 2011, 14:25

Колега Ретрофит, ти говориш доста теоретично....Така наречената прогонка на врата се прави поне от хора с 5 годишен опит в боядисването на автомобили и със специални клинове.....Бас държа че на практика не си го правил !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от Retrofit » 25 Яну 2011, 15:02

sadex5 написа:Колега Ретрофит, ти говориш доста теоретично....Така наречената прогонка на врата се прави поне от хора с 5 годишен опит в боядисването на автомобили и със специални клинове.....Бас държа че на практика не си го правил !


Колега, някой хора като са с две леви ръце и 10 години опит да имат пак няма да ти настроят вратата както трябва...
Настройката е елементарна...каква прогонка какви 5 лева, сякаш сега монтираш вратата, че да и настройваш фугите...
Регулира се само куката захваната на купето, сега ако ти е пропаднала вратата и регулираш куката да се затваря леко вратата, ще ти избягат линиите, но тука вече говорим за амортизация.
Ако не е пропаднала вратата, я регулираш спрямо ръба на другата врата или купето... ако я пренатегнеш вратата ще потъне и ще се затваря трудно и плътно, а ако я оставиш по отпусната, ще стърчи спрямо линията на купето, ще се затваря лесно, но няма да уплътнява добре.
Толко ли е сложна настройката на една врата...

Ако искате си ги настройваите така:
http://vbox7.com/play:e656985f :kuku:

...и запази си баса, ще загубиш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от sadex5 » 25 Яну 2011, 15:33

Ехххххххх :lol: :lol: Просто останах безмълвен .........Виж сега какво аз ще ти кажа.....Това което ти обясняваш е половинчата работа.....Първо какво ще ми кажеш за пантите, сменяш ли там въобще нещо ?? Второ, заключващия механизъм на вратата винаги прави една хлабина, която и да искаш, няма как да отстраниш, по посочения от теб метод, освен с леко пренатягане навътре.....
Точно по описания от теб метод, който няма нищо общо със сервизната документация от БМВ, се постига временен резултат......
На уплътнения станали като на баба ми петите, и 20 регулировки на заключалката да направиш, все тая, винаги ще има едно скърцане на тапицерията при неравности особенно при предна дясна врата.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от Retrofit » 25 Яну 2011, 15:54

Колега говорим за донастройка на вратите, нормално е след години експоатация да има износване...
Ако искаш вратите да ти се отварят/затварят както е излезнала от завода, ще смениш куката, бравата, пантите и уплътнението.
Тогава е нужна доста прецизна настройка, от колкото врата на 10 години с хлабини минимум на 3 места.

Нямам намерение да споря, тук сме да си помагаме все пак.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X3

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от astoinov » 25 Яну 2011, 16:12

Абе на око съм успявал да я наглася да изглежда всичко нормално, но все остава по някой проблем.
Ако някой има идея къде могат да ги нагласят прецизно (без да ме гледат, като полезно изкопаемо, като им кажа какво искам) нека пише, ще съм много благодарен.
Ако планината не отиде при Мохамед, Мохамед ще отиде до тоалетната!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Проблем със затварянето на вратите

Мнение от LUCIFER'S » 25 Яну 2011, 16:30

sadex5 написа:Колега Ретрофит, ти говориш доста теоретично....Така наречената прогонка на врата се прави поне от хора с 5 годишен опит в боядисването на автомобили и със специални клинове.....Бас държа че на практика не си го правил !


Аз съм го правил това нещо и наистина както е казал колегата по-горе, това не е за хора с две леви ръце, освен ръка да пипне си трябва и око и за тази работа, обаче....
Просто преди да се отвият болчетата очертавате с молив по планката старото место и съвсем лекичко измествате- по половин милиметър долу горе, в желаната посока, която трябва да се предвиди според положението на вратата.... във всеки случай това отнема по 15 мин най-малко на врата и поне 5-6 отваряния и затваряния за да се прогони. Този проблем се явява от умора/подаване на материала на колонките където се захващат планките/пантите на вратите... Това което обяснявам е за самата ключалка, планката, а не за пантите на вратите. За пантите на вратите т.е. за прогонването на цялата врата или нова е доста сложно както казва sadex5 .... тогава се ползват такива подложки/клинове и е много пипкава работа....

Retrofit написа:Ако искате си ги настройваите така:
http://vbox7.com/play:e656985f :kuku:


:yes: И в БМВ така ги напасват.... иначе как мислите стават тия работи... чука не играели нищо не става :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook