Въпрос за климатик
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Въпрос за климатик
Пичове карам е39 520 97г Интересува ме ако навън е 0 градуса,в купето 22,като включа климатика на 16градуса тръгва ли компресора да върти,или само вкарва въздух отвън.Купик колата наскоро и ми се струва че няма фреон.Компресора нетръгва.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за климатик
Градски, под 16 градуса външна не тръгва компресора, туй не е домашен климатик, там се обръща посоката на флуида и принципа на работа е съвсем друг. Теоремата и топлинния цикъл на Карно не важат в случая.
БМВ е39 ползва ,,бабешкия'' начин за отопление на купето, именно с топлата вода....И най-ефективния познат до момента....КПД то е в пъти по голямо....
Аз поне не знам да има засега автомобил, който да работи на принципа на отопление на домашния климатик, и именно да смени посоката на флуида, и изпарителя да стане кондензатор.....
Електромагнитния включвател на компресора не сработва при ниска външна Т.
БМВ е39 ползва ,,бабешкия'' начин за отопление на купето, именно с топлата вода....И най-ефективния познат до момента....КПД то е в пъти по голямо....
Аз поне не знам да има засега автомобил, който да работи на принципа на отопление на домашния климатик, и именно да смени посоката на флуида, и изпарителя да стане кондензатор.....
Електромагнитния включвател на компресора не сработва при ниска външна Т.
Re: Въпрос за климатик
sadex5 написа:Електромагнитния включвател на компресора не сработва при ниска външна Т.
Емилее,а бой де





- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Въпрос за климатик
sadex5 написа:Градски, под 16 градуса външна не тръгва компресора, туй не е домашен климатик, там се обръща посоката на флуида и принципа на работа е съвсем друг. Теоремата и топлинния цикъл на Карно не важат в случая.
БМВ е39 ползва ,,бабешкия'' начин за отопление на купето, именно с топлата вода....И най-ефективния познат до момента....КПД то е в пъти по голямо....
Аз поне не знам да има засега автомобил, който да работи на принципа на отопление на домашния климатик, и именно да смени посоката на флуида, и изпарителя да стане кондензатор.....
Електромагнитния включвател на компресора не сработва при ниска външна Т.
При 5-6 градуса миналата седмица ми се пусна компресорът на климатика. Едва ли трябва да е над 16 градуса. Все пак постъпващият въздух трябва да е 4-8 градуса

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за климатик
Ако се пусне при тази температура, вътрешното тяло ще се обледи за минута просто.....Т.е мисля че е някъде към 6-7 градуса долния праг на включване.
Но това че светва лампата на панела не означава че работи.....Обикновенно сработва защитата за високо налягане в системата и се изключва.
В инструкцията пише че се ползва над 16 градуса външна.
Но това че светва лампата на панела не означава че работи.....Обикновенно сработва защитата за високо налягане в системата и се изключва.
В инструкцията пише че се ползва над 16 градуса външна.
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Въпрос за климатик
sadex5 написа:Ако се пусне при тази температура, вътрешното тяло ще се обледи за минута просто.....Т.е мисля че е някъде към 6-7 градуса долния праг на включване.
Но това че светва лампата на панела не означава че работи.....Обикновенно сработва защитата за високо налягане в системата и се изключва.
В инструкцията пише че се ползва над 16 градуса външна.
За това,че работи съдя по включването на перката на климатика- тя се пуска само при необходимото налягане.
Вътрешното тяло трябва да е с температура под 5 градуса за да се изключи компресорът. Като си надул парното и си карал 1 час дали температурата на тялото не е по-висока... макар и 5-6 градуса навън.
ПС препорачва се пускане на климатика 1-2 месечно дори през зимата ... стига да не е -5-10 или повече де.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за климатик
Това е вярно....Но ако да кажем го запуснем, испарителя моментално се охлажда, и ако навън е толкова студено, мисля че трябва да сработи защитата, защото на практика имаме адиабатен процес...
Тоест как системата ще се предпази от политропния процес, и ще премине в ентропия при изохорен процес ?
Тоест как системата ще се предпази от политропния процес, и ще премине в ентропия при изохорен процес ?
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Въпрос за климатик





- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Въпрос за климатик
Моментално да охлади.... поне 1-2 мин. ще работи компресорът при описаната от мен ситуация...
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за климатик
spacepl написа::mhihi: от офисите на целия етаж дойдоха да видят защо се смея така![]()
![]()
![]()
Колега нали при съпоставяне на един карнотов процес и друг реален неравновесен процес протичащ между същите температури на нагревателя и охладителя, к.п.д на карнотовия процес е винаги по-висок. Цикълът на Карно е физическият предел за ефективност на превръщане на топлинната енергия в механическа работа. Обаче цикъла на Карно е идеален цикъл, той дава най големия КПД, и затова това се нарича идеален КПД.
Аз мисля че със много ниска температура на хладилния агент в кондензатора, когато е да кажем под нула градуса, въпреки че хладилния агент си е също в газообразно състояние, стените на кондензатора също падат под нулата, при което е възможно влагата по неговите външните му стени да замръзне и се получава така наречено обледяване.
А изпарителя, отнемащ топлина от купето, не би следвало да замръзва наистина ...И тук се намесва закона за запазване на енергията......
Когато казах ентропия, имах предвид ентропия при класическата термодинамика, и имах предвид при постоянна температура в купето, а не такава, променена от отнемане на температура при работа на системата....
Но според мен при тези ниски температури хладилния агент няма да има тези качества и може да се получи хидравличен удар....Затова мисля немеца е сложил защита ...
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани