Шум от контролния панел на климатика!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bijona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 23.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Обществен транспорт с билетче
- Мечтае да кара: Mustang Shelby GT500 от 1967г.
Шум от контролния панел на климатика!
Здравейте колеги може да има нещо подобно за което се извинявам.Колата беше в сервиз за смяна на челното стъкло и боядисване на таван,преден капак,предна броня (ето какво причиниха ветровете през декември).Вкарах я в Субару томей миналата седмица.Вчера като я взех ми казаха,че е бил паднал акумулатора и не е запалила без помощ.Днеска обърнах внимание,че ми бръмчи контролния панел на климатика(под радиото)Махнах минуса на акумулатора и спря, сложих го и пак бръмчи!Като това става при загасена кола и изваден ключ но и при запалена го издава същия звук!Колата е 525д (163кс.) комби 2002 г.
От какво може да е?Как мога да го оправя?
МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ!!!!
От какво може да е?Как мога да го оправя?
МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ!!!!
Re: Шум от контролния панел на климатика!
В модула за упеавлението на климатика зад лицевия панел с бутоните и дисплея има вентилатор, който обдухва температурния датчик за вътрешната температура в купето.
Нормално е да върти докато колата не "заспи" 16 мин. след заключване.
Ако не спира да върти и след това причината е в дефектирало крайно стъпало на климатика (таралежа)
Ако спира, но докато работи се чува по-силно от нормалното вентилатора се е наблъскал с прах или е с разбита лагеруваща втулка (разбалансиран)
Можеш да се опиташ да го почистиш през решетката като ползваш флакон със сгъстен въздух за почистване на електронни компоненти, или ако е по-тежък случая да разглобиш модула с управлението
Нормално е да върти докато колата не "заспи" 16 мин. след заключване.
Ако не спира да върти и след това причината е в дефектирало крайно стъпало на климатика (таралежа)
Ако спира, но докато работи се чува по-силно от нормалното вентилатора се е наблъскал с прах или е с разбита лагеруваща втулка (разбалансиран)
Можеш да се опиташ да го почистиш през решетката като ползваш флакон със сгъстен въздух за почистване на електронни компоненти, или ако е по-тежък случая да разглобиш модула с управлението
- bijona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 23.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Обществен транспорт с билетче
- Мечтае да кара: Mustang Shelby GT500 от 1967г.
Re: Шум от контролния панел на климатика!
колата май е мита и от вътре с пароструйка има ли някаква връзка?
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Бижоне, няма връзка, той е много защитен вентилатора. Почистването му е за 15 минути работа....Сваляш панела на климатроника и махаш задната част и си готов...Аз даже имах и клеясали копчета, в следствие че го залях с кафе, и ги оправих и тях....Но за вентилатора е елементарно, не се налага много демонтиране..
Имаше прахоляк и мръсотия да си изплета един пуловер точно
Имаше прахоляк и мръсотия да си изплета един пуловер точно

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Шум от контролния панел на климатика!
bijona написа:Здравейте колеги може да има нещо подобно за което се извинявам.Колата беше в сервиз за смяна на челното стъкло и боядисване на таван,преден капак,предна броня (ето какво причиниха ветровете през декември).Вкарах я в Субару томей миналата седмица.Вчера като я взех ми казаха,че е бил паднал акумулатора и не е запалила без помощ.Днеска обърнах внимание,че ми бръмчи контролния панел на климатика(под радиото)Махнах минуса на акумулатора и спря, сложих го и пак бръмчи!Като това става при загасена кола и изваден ключ но и при запалена го издава същия звук!Колата е 525д (163кс.) комби 2002 г.
От какво може да е?Как мога да го оправя?
МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ!!!!
Колега вземи един мултицет и замери консумацията на колата при заключена кола и изчакваш да заспи или поне 16 минути, ако имаш завишена консумация след изчакването започваш да разкачаш първо модула на климатроника щом се съмняваш в него или по лесно е с предпазителите там където консумацията падне там ти е проблема, това е най-лесния начин, но може и тези в сервиза да са я държали доста време на блафони или радиото да свири и затова да ти е паднал акумулатора.
Лошото е, че вътре са ти я мили с паростуриката и може да е окъсило нещо и от там да ти дърпа тока.
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Колега, имах същия проблем на старата ми кола - 90% е от таралежа, така че го най-добре го смени.
Така и не го оправих докато я продам.
Ако нямаш пари да го смениш временното решение е да сваляш бушон 11 мисля беше от бушоните в жабката.
Така и не го оправих докато я продам.
Ако нямаш пари да го смениш временното решение е да сваляш бушон 11 мисля беше от бушоните в жабката.
Touring & windsurf club
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Georgieff написа:Колега, имах същия проблем на старата ми кола - 90% е от таралежа, така че го най-добре го смени.
Така и не го оправих докато я продам.
Ако нямаш пари да го смениш временното решение е да сваляш бушон 11 мисля беше от бушоните в жабката.
А да намалиш малко от %-те


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Ето го пациента, 15 мин работа, с цигарите
Ама аз на тази снимка повече малко съм разглобявал

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- monogamnia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 10.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 525 TDSA
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Шум от контролния панел на климатика!
sadex5 написа:Ето го пациента, 15 мин работа, с цигаритеАма аз на тази снимка повече малко съм разглобявал
Ще извиняваш за глупавия въпрос но как се сваля самия панел и какви инструменти трябват точно. Благодаря предварително.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Панела се сваля много лесно, ако го няма касетофона можеш да го избуташ отвърте с пръсти. Пробвай отстрани с отверка като внимаваш да не го издраскаш! Излиза много лесно.

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Има 3 варианта, от поставките за чаши да ги махнеш и с пръст да го побутнеш, да махнеш радиото и отзад да бръкнеш, или с кредитна карта, леко по ръбчето да го извадиш и то си е на щипки....Не е трудно никак. Махат се само 4 куплунга и си го качваш у вас и на масата. После самия панел на климатроника се разглобява като Лего..
п.с Ивката ме превари с 1 секунда. Точно така може и с отвертка, но аз ползвам кредитна карта, понеже не драска... Вътре на вентилатора има прахоляк точно за една фанела да си оплете човек,,,,
п.с Ивката ме превари с 1 секунда. Точно така може и с отвертка, но аз ползвам кредитна карта, понеже не драска... Вътре на вентилатора има прахоляк точно за една фанела да си оплете човек,,,,
- bijona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 23.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Обществен транспорт с билетче
- Мечтае да кара: Mustang Shelby GT500 от 1967г.
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Колеги мерси за инфото. Аз си мисля, че има нещо общо и с това че колата и е сменяно предното стъкло и вътре е цялата в бял много финен прах(колата е бяла)от боядисването нали преди боядисването са я шкурили и други подобни манипулации.Обаче имам следния въпрос като го разглобя с какво мога да почистя лагерите някакъв спрей но какъв?А иначе се заключих в колата и на 15мин.това ми ти чудо спря да се чува явно спря.А за акумулатора не се притеснявам той не е точно като за тази кола слаб е мисля че е 55А/h и е доста по-малък от предназначеното за него място.
- mpp82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 16.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 730 d
- Мечтае да кара: X5
Re: Шум от контролния панел на климатика!
За акомулатора,малък е трябва да е 100 ач.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Шум от контролния панел на климатика!
Няма лагери !! То е капсуловано, продухваш и готово....Няма определение слаб акумулатор, има отдаван стартерен ток и реален капацитет....55 Ач пали без проблем, ако осигурява 500 ампера стартов ток и караш, ти не си с дизел...Аз бях на зор веднъж, и карах с 55 Ач доста време и то 3000 кубика мотор...
п.с Акумулатор от електрокар да сложиш все тая !! От завода излизат на 74 Ач, преосигурен за палене при -25. Ползвал съм за палене с дърпане акумулатор от скутер, и пак става
п.с Акумулатор от електрокар да сложиш все тая !! От завода излизат на 74 Ач, преосигурен за палене при -25. Ползвал съм за палене с дърпане акумулатор от скутер, и пак става
Последна промяна sadex5 на 20 Яну 2011, 20:26, променена общо 1 път
- sigman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 96г 520i M52 Б20
Re: Шум от контролния панел на климатика!
oci написа:
Колега вземи един мултицет и замери консумацията на колата при заключена кола и изчакваш да заспи или поне 16 минути, ако имаш завишена консумация .
...а колко е нормалната консумация при всичко изправно ..

Bayerische Motoren Werke
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани