По-голям интеркулер за TDS?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Zubcho » 15 Яну 2011, 18:21

Има идеи за управление на турбо от е39 с клапан Н75 от VW, но изобщо дали е възможно това трябва друг да каже. Вакум може да се вземе от вакумната помпа. Вместо да се управлява ЕГР да се пусне маркуче към въпросния клапан от VW.

Пак си мисля, че за да стане този номер с турбото от е39 (или др. автомобил) ще се наложи смяна на изпускателния колектор. Отделно не е ясно колко голямо турбо ще може да се побере там където е фабрично монтираното на тдс.

Сега ми идва гениалната идея в главата, а именно да се вземе изпускателен колектор от ТДС но англ. версия. Там турбото е изместено горе, поради десния волан. Изхвърля се досега ползваната филтърна кутия, защото тя става ненужна. Слага се по-голямото турбо и директно се взема друга филтърна кутия в която се слага КиН филтър и нещата заспиват :) Другия вариант е да се направи конусен филтър със щит.

Ето снимка на тдс английски....

Изображение
Изображение

Изображение

Някой ако намери по-хубави снимки да сложи и той. Аз вече нямам нерви да търся.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Пресиян Василев » 15 Яну 2011, 18:36

Управлението на променливата геометрия не е толкова сложно,но всичко зависи от МАПерите.Тоест тея колеги които се занимават с чип тунинг и тьи натаьк.
Изпьлнението и монтажа на турбина от М57 е лесната част.Ама за тая геометрия ГНП ще работи в краиния си ресурс.
И аз имам доста идеи но са малко хората които искат тая конверсия,а лично нямам време за проекти,иначе бих се радвал да участвам в такьв.
Това лято ще правя такьв опит с мотора на човек дето я иска тая интервенция.Ще барнем всичко в снимки и обяснения .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Zubcho » 15 Яну 2011, 18:54

Пресиян Василев написа:Управлението на променливата геометрия не е толкова сложно,но всичко зависи от МАПерите.Тоест тея колеги които се занимават с чип тунинг и тьи натаьк.
Изпьлнението и монтажа на турбина от М57 е лесната част.Ама за тая геометрия ГНП ще работи в краиния си ресурс.
И аз имам доста идеи но са малко хората които искат тая конверсия,а лично нямам време за проекти,иначе бих се радвал да участвам в такьв.
Това лято ще правя такьв опит с мотора на човек дето я иска тая интервенция.Ще барнем всичко в снимки и обяснения .


Много добре, а за маперите не бери грижа има такива които си разбират дизелите. Въпроса хардуера да се натамани и да се знае, кое, как защо и колко.

От там на татък се купува турбо и прилежащите части и се монтира.

Чакам с интерес проекта.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от jogr » 15 Яну 2011, 20:02

Аз също ще следя проекта с интертес!
Към Зъбчо- споменах специално турбина от 530д, защото по спомен знам че става plug and play - без преправяния!
Към Пресиян- значи ли това че като се ползва пълния потенциал на ГНП-то разхода отива към небесата? Защото ако е така по-добре да си събирам пари направо за един комън рейл :) Ако не се лъжа в един друг форум беше споменал и за леко покачване на впрускването на дюзите от 150 на 180 бара примерно. Наложително ли е в случая или можем да си оставим заводското налягане?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Пресиян Василев » 15 Яну 2011, 20:32

jogr написа:Аз също ще следя проекта с интертес!
Към Зъбчо- споменах специално турбина от 530д, защото по спомен знам че става plug and play - без преправяния!
Към Пресиян- значи ли това че като се ползва пълния потенциал на ГНП-то разхода отива към небесата? Защото ако е така по-добре да си събирам пари направо за един комън рейл :) Ако не се лъжа в един друг форум беше споменал и за леко покачване на впрускването на дюзите от 150 на 180 бара примерно. Наложително ли е в случая или можем да си оставим заводското налягане?

Не за разход няма да говорим,не очакваи да се повиши с повече от литьр,при нормална експлоатация.Повишаване на налягането е препорьчително заради по доброто разпрашаване ,сиреч да се ограничи черния дим,които ще доиде при обороти до 2000,при всички положения.
Ако гьтнем една турбина от М57(530д) и без геометрията +читав кулер ще има кеф.От там нататьк ще трябва актуаторно управление от ДДЕ-то,В М57 тая история си я има,Да каже някои електрончик ,може ли да подкара софтуера.
Миналото лято насаждах М57Д25 (+доработки) в Омега,Мотора пасна кьм Опелската кутия(тя не е ТДС-ова но камбаната е копие на опел от БМВ) едно кьм едно,мисьлта ми е че БМВ така ги правят нещата по ХАРДУЕРА че те са в наша полза в случая
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от vladobate » 15 Яну 2011, 20:57

Освен да праснем ( ей и аз заговорих в множествено число Zubcho да ме извинява ) една стоманена тел и вътр като смукач дърпачка ( кат на Москвич нали е с БМВ ДВГ ) и да си го разтоварваш кога ти е кеф :mhihi: :mhihi: :mhihi: . Не бе сериозно с един мап преобразовател напреженов и стъпков мотор пак става управлението на актуатора :mhihi: . Пък за софта май и там ще могат да го направят мозъците. ПС и добре де кат ще е без променливата геометрия що я говорите тая турбина , питам само щот наистина незнам какъв ефект се чака.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Пресиян Василев » 15 Яну 2011, 21:12

vladobate написа:Освен да праснем ( ей и аз заговорих в множествено число Zubcho да ме извинява ) една стоманена тел и вътр като смукач дърпачка ( кат на Москвич нали е с БМВ ДВГ ) и да си го разтоварваш кога ти е кеф :mhihi: :mhihi: :mhihi: . Не бе сериозно с един мап преобразовател напреженов и стъпков мотор пак става управлението на актуатора :mhihi: . Пък за софта май и там ще могат да го направят мозъците. ПС и добре де кат ще е без променливата геометрия що я говорите тая турбина , питам само щот наистина незнам какъв ефект се чака.

Как бре ,голям ще е ,Напомпена 325-ца ТДС ,ще го натовари тоз Кораб на Зьба ,кат поляк за Чехия. :mhihi:
Променливото тЮрбо дава повер в ниските обороти,почти няма лаг
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от vladobate » 15 Яну 2011, 21:19

Ма нали викаш без променливата геометрия затва питам нещо по-добри данни ли има , че то кво му е на едно турбо освен да надува бузи :P . Повече въздух ако вкарва няма ли да е по-лагаво заради по-големи лопатки , пак казвам преи условие че е без променливата геометрия( която между другото как става непроменлива ).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Пресиян Василев » 15 Яну 2011, 21:34

Е та нали обикновенното турбо му трябва минимална скорост за да надува бузите.Тея с променливата геометрия ,сатават с по агресивен наклон,и малкото газове на мотора го карат да има 100% капацитет.Това чисто образно казано.
Та Иво ако подкара такава турбина ,ще има повече коне още на 1000 об.казано.
А тези от М57 надуват ,ама пак толкова си е налягането ,тьи че трябват и други доработки освен компресор.
Мисля че Зьба горе долу добре го е намисли,турбо с геометрия ,по голям кулер ,чип ,ревизиика на мотора ,трябва да се получат конете,но не вярвам да има повече от 170к.с. и до 320 Нм.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от arr0gance » 15 Яну 2011, 23:24

......не се чувствам много на място да дам съвет на един от хората, от който съм учил повечето неща,но предполагам,че една ревизия ще е на 1во място с хубави оригинални части.След тая ревизия + чип мисля,че колата много ще провърви (поне при мен така стана) Щом не ти стига,надуваш турбото+ кулер и мисля,че нещата доста ще напреднат.Ако не ти дреме за разхода буташ помпата преди да я чипосаш и там филтри милтри...Най-лесните варианти мисля,че са това,просто друго няма,колкото и да се пише това винаги са били вариантите и винаги ще си бъдат за тоя мотор , всеки вече го научи тва.След тия "корекции", ако ти се експериментира още следват дюзи + генерация и евентуално някакъв комп....Може разбира се да греша ,кой знае. :mhihi:
Жив здрав в начинанието,май и ти си на фазата с кулера моя също се грее в мазето и чака златния ден, когато ще се измисли нещо :yes:
п.п Иван от петрич измисли доста доста добър вариант с 2рото турбо + един общ по-голям кулер + чип за капак,мисля ,че ефекта ще е повече от добър...
п.п2 да не забравя,долу има място за по-голямо турбо,просто си хвани някой заварчик ценител на хубавата ракия.
п.п3 http://www.youtube.com/watch?v=TO8KJeWWKNI -202kw@4160rpm 489nm@3840
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Zubcho » 16 Яну 2011, 10:30

Аз обмислям поставяне на holset hx30 или hx35. 35 се монтира на Iveco Eurocargо и от сайта на производителя я дават турбина до 280 к.с., 30 я дават до 220 мисля. Обаче целта ми не е по-голямо налягане от 1.5 бара, а по-голям дебит на вкарвания въздух. Тук обаче идват още няколко въпроса. Това турбо което съм харесал е с водно охлаждане (освен масленото). Така къде ще се сложи още 1 воден радиатор и как ще циркулира антифриза не знам. Абе цялата работа си става за някой ентусиаст с пари и познания. Аз нямам нито едното нито другото за жалост. Хората, които се занимават с този тип тунинг, са на хиляди километри от България и не пишат по форумите, а си чоплят в гаражите.

Като гледах снимки същото турбо holset hx35 си го слагат на изх. колектор на м21 (524тд) и си карат с него без никакъв проблем. Ако този колектор става за нашите бангии плъг&плей това много ще ни улесни. Преско ще каже дали това е възможно.

Та ако имаш излишни пари и ти се занимава с тунинг на дизелов мотор (М51) ти трябват следните неща.

1. Пълна ревизия на мотора.
2. По-голямо турбо, понеже фабричното е малко и няма да издържи на продължителен тормоз при повишеното налягане. (на мен ми препоръчаха holset hx35)
3. Нов изпускателен колектор съобразен с новото турбо.
Т.2 и т.3 трябва да се направят от специалист, който разбира от тези неща, за да не стане после новото турбо за кофата.
4. Повишаване на входящото налягане на 1.5 - 1.7бар.
5. По-голям интеркулер и нови пътища на турбото.
6. По-голямо буталце на нафтовата помпа (12мм)
7. Нов софтуер направен от човек който е наясно какво прави, а не само да увеличи порцията нафта при определени обороти.
8. Нова изпускателна система след турбото на 76мм с крайно "sport" гърне.

След всички тези интервенции автомобилът може би ще стигне едни 220 к.с. и 380nМ. Може и повече даже :)

Към горните точки може да се добави и портване на цилиндровата глава. Тук обаче изобщо не се знае каква трябва да е стойността, която трябва да се отнеме от главата. Като не специалист мисля, че 1мм е допустимо за входящите и изпускателните клапани.

След цялата тази интервенция трябва да се следи много внимателно температурата на двигателя. Може би трябва да се направи ъпгрейд на водната помпа. Демек да се сложи по-малка шайба на нея. Тук Дино може да опише как става това. Така ще се увеличи скоростта на движение на антифриза и шанса за прегряване и пукане на глава ще намалее.
Може би да се сложи една идея по-студен термостат. Примерно ако фабрично нашия се отваря напълно на 88гр. новия да се отваря на 86.

Всички написани от мен по-горе неща съм ги чел по форуми и не претендирам да са истина. Коментирал съм си с 1 разбойник от северните държави относно тунинга на дизеловите автомобили (бмв) и той ми препоръча тази турбина, както и ми обясни какво е правил по неговата кола (524тд)

Ако някой смята, че може да отдели средства и да експериментира, така че да се получи надежден тунинг за нашите автомобили ще е супер. Всичко което аз искам е надеждно повишаване на мощността, а не всеки месец в бокса щото видиш ли турбото се счупи, главата се пукна и т.н.

Поздрави :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 02 Юни 2011, 12:38

Здравейте, а това буталце 12 мм на помпата от къде се търси/взема/купува ? В последствие не трябват ли и по-големи дюзи, съответно колко големи и от какъв автомобил например ?

После, да разбирам ли, че единствения плюс на турбо от М57 е променливата геометрия, демек няма да има повече дебит или той ще е е минимално повече ?

Друго, ТДС със сток дюзи, помпа, кулер, генерация ( 60мм ) и колектори може да извади 190 кончета, поне толкова показа моя...Може и още с една по-финна настройка на софта, но засеге не искам да се занимавам вече с този сетъп защото >>>>>>>>>>>>>>> Сега новата цел е 220 кончета, дали ще може да се постигне с друго турбо + по-голям кулер + буталце помпа ?

Благодаря :yes:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Пресиян Василев » 02 Юни 2011, 13:51

Я виж ти ,кои прописа в заклетия тдс-ов подфорум. :yes:
Кьде се губуш бре тигре .
Буталце рови из интернет ,то си трябва целия ротор ,не само буталото .Нооови разпрьсквачи и подложки на пружините че да идем спокоино на 200 бара и т.н.http://s3.postimage.org/7xgvtiby7/image.jpg
От номер 50 всичко назад.

П.П. схемата е на няква си помпа
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от AVGO » 02 Юни 2011, 14:11

Хах, мерси за показното, хайде сега остава да се разбере къде или от каква кола да се търси всичкото това нещо :confused:

Хайдееееееееее че ората напредват, няма ТДС-а да изостава я :mhihi:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: По-голям интеркулер за TDS?

Мнение от Zubcho » 02 Юни 2011, 19:03

Преско, я ни светни от каква кола става по-голям ротор за нашите кенефи или пусни някаква ориентировъчна цена на нужните части, и да почваме да броим стотинките в касичката. За сега аз съм приготвил да надуя турбото (бууст контролер и бууст метър) и като гледам няма да има нужда от по-голям кулер. Може би по-натам ще се смени кулера, като ще се търси нещо на 2-ра ръка, че тези новите станаха 1 торба пари. И ако може едни размери да ни пуснеш на оригиналния кулер. Да сложим малко по-голям и да е челен за да е по-ефективен :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook