short shifter
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
short shifter
Колеги понеже смъкнах скоростната кутия да си сложа другата керамика та реших да си оправя проблема и със хода на лоста. След като миналата година си смених кутията от Гетраг със ЗФ и хода на лоста се промени и стана необикновенно голям и на първа и трета буквално си удрям пръстите в пепелника
Та въпроса ми е следният. Едно време имах Е34 тдс и съм останал с впечатление че лоста е малко по удължен след ябълката надолу и следователно ще се промени малко и хода но от тогава мина доста време и вече не се сещам на 100 процента. Някой има ли спомен дали имат ралика. Дали ще стане също да се взаимства и от Е36 ??? Просто искам да знам какво да търся че да направя манипулацията сега докато ми е кутията в канала 



oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: short shifter
Дано това да ти помогне http://www.beemasport.com/performance-t ... t_shifter/
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: short shifter
Колега хубаво си дал снимка та и раликата се вижда но мисля че не ми помагаш особенно. Кой лост от какво е ми е по важният въпрос.mitko_n1 написа:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- methanol
- Бобо Дебелия
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E30/E36/E34
Re: short shifter
Не знам ама като гледам 1-вият е некъв афтермаркет и се регулира. 

- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: short shifter
Автърмаркетите ги знам от къде да си ги купя. Мен ме интересува по конкретно дали имат разлика от Е34 с М50 и Е34 с М51тдс и да си го взема от някой морга за 20-сетина лева. То с пари всеки може. Ще си го направя сам с флекса и с СО-то ако ще но изилшни точно за това нямам. По тая причина зададох въпроса ако има вариянт да се замени с такъв от друг модел но тук явно никой не знае.methanol написа:Не знам ама като гледам 1-вият е некъв афтермаркет и се регулира.
Последна промяна slavianko на 03 Яну 2011, 0:30, променена общо 1 път
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: short shifter
Не никакви проблеми нямах. Просто старата ми кутия беше от В20 и бях с един преправян кардан а това не ме кефеше особенно. И накрая намерих такава и я сложих. Но честно да ти кажа имат голяма разлика щото предавателното число става още по различно и скоростите още по къси. И хода на лоста пък съвсем се удължи което най ме дразниPostman написа::OT:
Защо мина от Getrag на ZF, някакви проблеми с Getrag-a ли си имал?
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- tZv3t0zAr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 6.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
- Мечтае да кара: e30 monster
Re: short shifter
При е30 колкото е по-дълга частта под ябълката, толкова е по-къс хода, предполагам че и при е34 е така !
Тоест можеш да срежеш твоя лост под ябълката и да добавиш пърче. Другия варянт е да завариш по една гайка след като го срежеш лоста под ябълката и с щпилка да си го регулираш.
Тоест можеш да срежеш твоя лост под ябълката и да добавиш пърче. Другия варянт е да завариш по една гайка след като го срежеш лоста под ябълката и с щпилка да си го регулираш.

- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: short shifter
Тоя вариянт ми е ясен но не искам да го правя така. Ако се завари малко накриво/и милиметър е много/ и после почва да яде втулката и от там лоста който предава движението към кутията и затова избягвам тоя начин. А то е невъзможно когато се прави на ръка да стане толкова точно.tZv3t0zAr написа:При е30 колкото е по-дълга частта под ябълката, толкова е по-къс хода, предполагам че и при е34 е така !
Тоест можеш да срежеш твоя лост под ябълката и да добавиш пърче. Другия варянт е да завариш по една гайка след като го срежеш лоста под ябълката и с щпилка да си го регулираш.
Наистина ли никой не знае нещо по въпроса от какво може да се взаимства на нашите Е34-ки



oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: short shifter
slavianko написа:Наистина ли никой не знае нещо по въпроса от какво може да се взаимства на нашите Е34-ки![]()
![]()
Омега евентуално ???

Re: short shifter
Славянко, не знам с кой диференциал караш, но със ZF максималната скорост ти е паднала значително предвид предавателното число на 5та - 0,81 при Getrag-a срещу 1,00 при ZF, а реално ти имаш потенциал за доста висока скорост. Аз главно по тази причина (и не само) ще сменя моята ZF с Getrag за голямото гумено каре. След това - ако си с "малкото прасе" (Х-каре при пиньона, вместо синхронното с 6 болта) стават директно карданите от всички дизели (524td, 525TD, 525TDS) без никакво преправяне каквото сега може би си правил да сложиш предна част за голямо гумено каре на твоя кардан. Ако си с "голямто прасе" става кардан от 525 М50 също директно, без преправяне.
Всичко това дефакто няма отношение към short-shifter-a, но пък въпросът за short-shifter-a е следствие от него. Та мисълта ми е ако все пак в предишната ти конфигурация с Getrag колата ти е харесвала повече, върни си тази кутия и смени кардана с подходящ без да се налага да го преправяш... (един кардан е 50 лв - колкото примерно ще ти струва да оправиш проблема с short-shifter-a). Инак механизмът за превключване при Getrag и ZF е различен и само ако сложиш такъв като за новата ти кутия, би трябвало вече да не си кълцаш кокалчетата в пепелника, съвсем отделен въпрос е дали не би искал още по-къс ход, но това ти си го знаеш.
Другото нещо при тунинга, или по-скоро защо по мое скромно мнение Getrag-a е по-подходящата от двете кутии, е че колкото по-малки са предавателните числа на кутията и по-голямо на дифа, толкова по-малко се натоварва трансмисията в частта скоростна кутия-кардан-диф, респективно се товари повече полуоските, но те са сравнително по-евтини от останалото, т.е. отдалечаваш се от неприятните моменти от много мощност да късаш кардани и карета, просто защото от двигателя до пиньона "тече" по-малък въртящ момент. Та в две думи моят съвет е към теб е да помислиш и над това, пък shirt-shifter-a е лесна работа
.
Всичко това дефакто няма отношение към short-shifter-a, но пък въпросът за short-shifter-a е следствие от него. Та мисълта ми е ако все пак в предишната ти конфигурация с Getrag колата ти е харесвала повече, върни си тази кутия и смени кардана с подходящ без да се налага да го преправяш... (един кардан е 50 лв - колкото примерно ще ти струва да оправиш проблема с short-shifter-a). Инак механизмът за превключване при Getrag и ZF е различен и само ако сложиш такъв като за новата ти кутия, би трябвало вече да не си кълцаш кокалчетата в пепелника, съвсем отделен въпрос е дали не би искал още по-къс ход, но това ти си го знаеш.
Другото нещо при тунинга, или по-скоро защо по мое скромно мнение Getrag-a е по-подходящата от двете кутии, е че колкото по-малки са предавателните числа на кутията и по-голямо на дифа, толкова по-малко се натоварва трансмисията в частта скоростна кутия-кардан-диф, респективно се товари повече полуоските, но те са сравнително по-евтини от останалото, т.е. отдалечаваш се от неприятните моменти от много мощност да късаш кардани и карета, просто защото от двигателя до пиньона "тече" по-малък въртящ момент. Та в две думи моят съвет е към теб е да помислиш и над това, пък shirt-shifter-a е лесна работа

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: short shifter
Славянко, вземи обърни шибания лост на 180 градуса, долу на кутията където се монтира и виж как ще дойде.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: short shifter
Значи при мен проблема беше следният :Postman написа:...
Моята кола фабрично си е М50 В25 но автомат и отзад си е с голямото прасе оригинално. Понеже познавам предният собственник и знам историята на колата поне докато е била в него. Преди да я взема аз автомата се скапал и са сложили ръчна кутия гетраг но от 20-ка. Понеже назад на 20-ката опашката не пасва на кардан от 2,5 и те рязали кардана заваряли уж балансирали обаче опорните лагери ги събаряше на всеки 10к км. Та поради тая причина аз си купих нормален кардан за 2.5 заедно с ZF-a и всико си стана плъг енд плей. Друг е въпроса обаче че карданите на 2.5 не са всички еднакви както твърдяха някой колеги из форума защото купих 3 кардана от наистина фабрични Е34 М50 В25 и трита бяха различни. Та сега имам два в гаража за продаване

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Re: short shifter
със сигурност лоста на скоростите става от тдс, но не съм сигурен дали беше от Е34 или от Е39
и хода става по-къс
и хода става по-къс

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани