Купчина въпроси
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Купчина въпроси
Да попиша малко и аз!
Вече към 2 месеца карам
6700лв 520 и 2000г -по талон (по VIN 5.1998г
)което не разбирам (май са ме метнали).Вече започнах да я поразучавам тая кола ама още ми е сложно
.Сложих и газ 1300лв предната седмица,защото мн скъпо ми лягаше 20лв - 50 км градско(паля-гася и пак)Не съм сигурен,но изпарителя май е AG или компютъра е такъв(казаха ми че е едно ниво под BRC).И от тука започнаха въпросите...
1-Качихме се с газаджията и лаптопа му в колата карам аз-колата прескача той гледа в компа и ми казва,че прескачането идвало от това,че изпарителя седи на 35 градуса(много рано отварял термостата и охлаждал малкия кръг и затова не може да държи топъл изпарителя и затова тресе подскача и гасне и т.н. )т.е. нов термостат иска.Провери с компа цилиндрите един по един(пускаше им ту газ ту бензин) и каза,че на 2-ри цилиндър свещта не е добре.На таблото термометъра наистина не седи точно в средата - а доста по-надолу.Не знам дали сега се е появило или преди си е било-не помня.Спряхме с моя газаджия и сложихме картонче отпред като на ладичка и магията стана(съвсем малко по-добре )и парното в колата започна още по-топло да е.И сега си карам с картончето
2-(не е свързано с газ-та)Карам си колата и вс нормално,но започна ли малко по агресивно да карам(или на мен така ми се струва )като сменям скоростите колата сама си дава газ на свободна дори стига до 5500 оборота-това при вас има ли го или е само при мене,нещо развалено ли е или си е така-на предната ми кола си падаха веднага оборотите.
3-Лампичката на аербега ми светва постоянно трия грешката и пак-на компа пише: колан-аербег пасажер.Имат ли някакви дефекти които по-лесно мога да намеря или трябва всичко да разбичкам и да търся лоши връзки примерно.
Как мислите (за газовата уредба може ли от там да е проблема )-до преди да сложа газ колата вървеше супер и според мен нямаше проблеми,но аз не съм майстор и не вдявам от коли-с други неща си вадя хляба.
Като цяло колата е стегната и си мисля,че инвестицията ми е добра,но ако може да си дадете мнението по моите въпроси и като цяло заслужава ли си !!!
Предварително се извинявам за дългия ми пост и Благодаря на всички които ми изтърпяха дългото мнение
!
Вече към 2 месеца карам



1-Качихме се с газаджията и лаптопа му в колата карам аз-колата прескача той гледа в компа и ми казва,че прескачането идвало от това,че изпарителя седи на 35 градуса(много рано отварял термостата и охлаждал малкия кръг и затова не може да държи топъл изпарителя и затова тресе подскача и гасне и т.н. )т.е. нов термостат иска.Провери с компа цилиндрите един по един(пускаше им ту газ ту бензин) и каза,че на 2-ри цилиндър свещта не е добре.На таблото термометъра наистина не седи точно в средата - а доста по-надолу.Не знам дали сега се е появило или преди си е било-не помня.Спряхме с моя газаджия и сложихме картонче отпред като на ладичка и магията стана(съвсем малко по-добре )и парното в колата започна още по-топло да е.И сега си карам с картончето



2-(не е свързано с газ-та)Карам си колата и вс нормално,но започна ли малко по агресивно да карам(или на мен така ми се струва )като сменям скоростите колата сама си дава газ на свободна дори стига до 5500 оборота-това при вас има ли го или е само при мене,нещо развалено ли е или си е така-на предната ми кола си падаха веднага оборотите.
3-Лампичката на аербега ми светва постоянно трия грешката и пак-на компа пише: колан-аербег пасажер.Имат ли някакви дефекти които по-лесно мога да намеря или трябва всичко да разбичкам и да търся лоши връзки примерно.
Как мислите (за газовата уредба може ли от там да е проблема )-до преди да сложа газ колата вървеше супер и според мен нямаше проблеми,но аз не съм майстор и не вдявам от коли-с други неща си вадя хляба.
Като цяло колата е стегната и си мисля,че инвестицията ми е добра,но ако може да си дадете мнението по моите въпроси и като цяло заслужава ли си !!!
Предварително се извинявам за дългия ми пост и Благодаря на всички които ми изтърпяха дългото мнение

- JL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.03.2009
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
Re: Купчина въпроси
Понеже карам същата кола вече две години ( на газ ), мога да споделя няколко неща:
Първо, за това че колата бавно загрява и не достига работна температура, причината 99% е термостат.Моята за 2-3км. нормално каране, независимо от сезона достига до средата на термометъра(1мм преди ) и повече не мърда, независимо какво правя с колата. Карането с картон пред радиатора не е решение ( поне не постоянно ).
Второ : за да работи колата добре на газ е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО тя да работи БЕЗУПРЕЧНО на бензин, т.е. перфектни свещи, нов въздушен филтър, изправни ламбда сонди, датчици и всичко останало, защото недобра работа на мотора на бензин води до направо лоша работа на газ! А това, че газаджията е правил настройки на системата в движение, говори много добре за него, защото на много малко газаджии им се занимава да изпипват нещата до край
Относно Ербега има изписано тонове във форума с евтини и скъпи решения - просто потърси, защото ако се впусна в темата, ще предизвикам негодувание от колегите за повтаряне на вече многократно дискутирани неща.
Това че колата при спортно каране държи високи обороти на неутрална, ме навежда на мисълта за механичен проблем с жилото на газта. За най-лесно го провери дали се движи свободно и дали се връща само от положение " газ докрай ", при изгасена кола, разбира се. Вижда се отпред под смукателния колектор на двигателя. Може просто нещо да го притиска или да му пречи.
Хайде стига толкова, че и аз се улях от писане.
Поздравления за покупката и дано да съм бил полезен
Първо, за това че колата бавно загрява и не достига работна температура, причината 99% е термостат.Моята за 2-3км. нормално каране, независимо от сезона достига до средата на термометъра(1мм преди ) и повече не мърда, независимо какво правя с колата. Карането с картон пред радиатора не е решение ( поне не постоянно ).
Второ : за да работи колата добре на газ е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО тя да работи БЕЗУПРЕЧНО на бензин, т.е. перфектни свещи, нов въздушен филтър, изправни ламбда сонди, датчици и всичко останало, защото недобра работа на мотора на бензин води до направо лоша работа на газ! А това, че газаджията е правил настройки на системата в движение, говори много добре за него, защото на много малко газаджии им се занимава да изпипват нещата до край

Относно Ербега има изписано тонове във форума с евтини и скъпи решения - просто потърси, защото ако се впусна в темата, ще предизвикам негодувание от колегите за повтаряне на вече многократно дискутирани неща.
Това че колата при спортно каране държи високи обороти на неутрална, ме навежда на мисълта за механичен проблем с жилото на газта. За най-лесно го провери дали се движи свободно и дали се връща само от положение " газ докрай ", при изгасена кола, разбира се. Вижда се отпред под смукателния колектор на двигателя. Може просто нещо да го притиска или да му пречи.
Хайде стига толкова, че и аз се улях от писане.
Поздравления за покупката и дано да съм бил полезен
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Купчина въпроси
Мерси много за бързия отговор,но как мога да разбера дали всичко работи перфектно -на бензин си работеше супер ,това означава ли че трябва наново да сменя всичко с поставяне на газова уредба -ламбада,филтри,свещи ит.н
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Купчина въпроси
винаги за един мотор е много по-лесно да работи добре на газ, отколкото на бензин... така че човека с лаптопа да си провери пак работата...
за замръзналото жило знаеш...
за замръзналото жило знаеш...
Re: Купчина въпроси
Ако беше си сменил термостата, и колата ти да загрява до нормалната температура , с 20лв нямаше да минаваш 50км и нямаше да имаш тези проблеми. Ааа и щеше да си спестил 1300лв
А колко до инвестицията дали е добра - ще ти стане ясно след 1 год. Още май е рано за равносметка.


- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Купчина въпроси
20 лв =8.5 л бензин =50 км =17/100 градско при студен двигател-това много ли е-аз си мислех,че е някакъв що годе нормален разход за тези коли при положение,че аз не съм в София,а съм в Сопот и разстоянията са много малки и колата не загрява въобще!
Re: Купчина въпроси
колата е електронна газ,няма жило
Смени си термостата,и разкарай тоя картон веднага


Смени си термостата,и разкарай тоя картон веднага



- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Купчина въпроси
а чета - има различни видове термостати в зависимост на каква температура отварят или не е така,по0късно ли трябва да отваря за да държи топъл изпарителя или не е така
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Купчина въпроси
didite_bg написа:а чета - има различни видове термостати в зависимост на каква температура отварят или не е така,по0късно ли трябва да отваря за да държи топъл изпарителя или не е така
Температурата на изпарителя не влияе на качеството на неговата работа. Топлата вода в него служи да не се обледи, при изпаряването на газта се поглъща топлина......
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
- King Nothing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 3.09.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d '02
- Мечтае да кара: подводница
Re: Купчина въпроси
В една друга тема ставаше въпрос за термостати и градуси. Точната температура мисля, че беше 92 градуса.
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Купчина въпроси
Та купих термостат обаче нямаше BEHR и взех Gates-20 лв ама май много евтин и сега видях в нета че има по 13 лв такива и мисля утре да ида да го сменя и да ми доставят BEHR за вдругиден.Жената в магазина ми каза че имало 2 вида-единия на 92 другия на 97 градуса-аз взех на 92 -дали е правилно или трябва на 97 да взема и да го сменям ли този казаха ми че ремъците им били много добрина Gates и затова ми го препоръча!
Re: Купчина въпроси
didite_bg написа:Жената в магазина ми каза че имало 2 вида-единия на 92 другия на 97 градуса-аз взех на 92 -дали е правилно или трябва на 97 да взема и да го сменям ли този казаха ми че ремъците им били много добрина Gates и затова ми го препоръча!
Лично мое мнение с което не ангажирам никой!
Термостат е важен детайл от охладителната система и на кола като Е39,не бих си позволил да рискувам с него!Покупката му е задължителна от официален представител! Е наистина,по-скъп е там,но пък може да спести доста ядове и време.......ако случайно тоя термостат закове(в което няма гаранция и за оригиналния),и прегрееш колата,какъв е варианта,че като сваляш главата да я правиш,няма да скъсаш шпилка на 6-ти цилиндър,а след това мъките не са малко!
Бмв има добра охладителна система,НО ако е поддържана

Въпреки,че аз когато купих моята бензинка,със пристигането ми в БГ,първото нещо което беше да направя по охладителната с-ма бе да сменя термостата и водната помпа(тъй като немеца в Бремен каза,че не са сменяни никога,) антифриза и да измия хубаво радиаторите

Понякога е по-добре да инвестираме малко повече пари от колкото да ги дадем за последствията

Ако си със двигател М52Б20 (520i 150к.с) термостатът за теб е само един и само на един градус 92:
Номенклатурен номер : 11537511083
Описание : ТЕРМОСТАТ 92 *C
Ед.цена (с ДДС) : 68.36 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Купчина въпроси
Toва е първа глава от Библията за нов водач на БМВ без стаж в марката !!!!!
Аз пък на 5 тата година от възрастта на колата, си ги смених с ОРИГИНАЛНИ . Имах опция от ибей за 2 пъти по-малко пари, но ги взех от дилъра...Хем термостата беше от другия тип при мен 11537509227....И не съжалявам за дадените пари и до днес....
Аз пък на 5 тата година от възрастта на колата, си ги смених с ОРИГИНАЛНИ . Имах опция от ибей за 2 пъти по-малко пари, но ги взех от дилъра...Хем термостата беше от другия тип при мен 11537509227....И не съжалявам за дадените пари и до днес....
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани