short shifter

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

short shifter

Мнение от slavianko » 02 Яну 2011, 23:25

Колеги понеже смъкнах скоростната кутия да си сложа другата керамика та реших да си оправя проблема и със хода на лоста. След като миналата година си смених кутията от Гетраг със ЗФ и хода на лоста се промени и стана необикновенно голям и на първа и трета буквално си удрям пръстите в пепелника :mhihi: :mhihi: Та въпроса ми е следният. Едно време имах Е34 тдс и съм останал с впечатление че лоста е малко по удължен след ябълката надолу и следователно ще се промени малко и хода но от тогава мина доста време и вече не се сещам на 100 процента. Някой има ли спомен дали имат ралика. Дали ще стане също да се взаимства и от Е36 ??? Просто искам да знам какво да търся че да направя манипулацията сега докато ми е кутията в канала :D
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: short shifter

Мнение от BABHOMED » 02 Яну 2011, 23:35

Дано това да ти помогне http://www.beemasport.com/performance-t ... t_shifter/
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: short shifter

Мнение от Митко Стоянов » 02 Яну 2011, 23:40

Изображение
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: short shifter

Мнение от slavianko » 02 Яну 2011, 23:56

mitko_n1 написа:Изображение
Колега хубаво си дал снимка та и раликата се вижда но мисля че не ми помагаш особенно. Кой лост от какво е ми е по важният въпрос.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Бобо Дебелия
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E30/E36/E34

Re: short shifter

Мнение от methanol » 03 Яну 2011, 0:01

Не знам ама като гледам 1-вият е некъв афтермаркет и се регулира. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: short shifter

Мнение от slavianko » 03 Яну 2011, 0:28

methanol написа:Не знам ама като гледам 1-вият е некъв афтермаркет и се регулира. :roll:
Автърмаркетите ги знам от къде да си ги купя. Мен ме интересува по конкретно дали имат разлика от Е34 с М50 и Е34 с М51тдс и да си го взема от някой морга за 20-сетина лева. То с пари всеки може. Ще си го направя сам с флекса и с СО-то ако ще но изилшни точно за това нямам. По тая причина зададох въпроса ако има вариянт да се замени с такъв от друг модел но тук явно никой не знае.
Последна промяна slavianko на 03 Яну 2011, 0:30, променена общо 1 път
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: short shifter

Мнение от Postman » 03 Яну 2011, 0:30

:OT:
Защо мина от Getrag на ZF, някакви проблеми с Getrag-a ли си имал?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: short shifter

Мнение от slavianko » 03 Яну 2011, 0:36

Postman написа::OT:
Защо мина от Getrag на ZF, някакви проблеми с Getrag-a ли си имал?
Не никакви проблеми нямах. Просто старата ми кутия беше от В20 и бях с един преправян кардан а това не ме кефеше особенно. И накрая намерих такава и я сложих. Но честно да ти кажа имат голяма разлика щото предавателното число става още по различно и скоростите още по къси. И хода на лоста пък съвсем се удължи което най ме дразни
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Re: short shifter

Мнение от tZv3t0zAr » 03 Яну 2011, 20:17

При е30 колкото е по-дълга частта под ябълката, толкова е по-къс хода, предполагам че и при е34 е така !

Тоест можеш да срежеш твоя лост под ябълката и да добавиш пърче. Другия варянт е да завариш по една гайка след като го срежеш лоста под ябълката и с щпилка да си го регулираш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: short shifter

Мнение от slavianko » 04 Яну 2011, 0:21

tZv3t0zAr написа:При е30 колкото е по-дълга частта под ябълката, толкова е по-къс хода, предполагам че и при е34 е така !

Тоест можеш да срежеш твоя лост под ябълката и да добавиш пърче. Другия варянт е да завариш по една гайка след като го срежеш лоста под ябълката и с щпилка да си го регулираш.
Тоя вариянт ми е ясен но не искам да го правя така. Ако се завари малко накриво/и милиметър е много/ и после почва да яде втулката и от там лоста който предава движението към кутията и затова избягвам тоя начин. А то е невъзможно когато се прави на ръка да стане толкова точно.

Наистина ли никой не знае нещо по въпроса от какво може да се взаимства на нашите Е34-ки :?: :?: :?:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: short shifter

Мнение от cod-cdbp » 04 Яну 2011, 1:04

slavianko написа:Наистина ли никой не знае нещо по въпроса от какво може да се взаимства на нашите Е34-ки :?: :?: :?:


Омега евентуално ???
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: short shifter

Мнение от Postman » 04 Яну 2011, 12:02

Славянко, не знам с кой диференциал караш, но със ZF максималната скорост ти е паднала значително предвид предавателното число на 5та - 0,81 при Getrag-a срещу 1,00 при ZF, а реално ти имаш потенциал за доста висока скорост. Аз главно по тази причина (и не само) ще сменя моята ZF с Getrag за голямото гумено каре. След това - ако си с "малкото прасе" (Х-каре при пиньона, вместо синхронното с 6 болта) стават директно карданите от всички дизели (524td, 525TD, 525TDS) без никакво преправяне каквото сега може би си правил да сложиш предна част за голямо гумено каре на твоя кардан. Ако си с "голямто прасе" става кардан от 525 М50 също директно, без преправяне.
Всичко това дефакто няма отношение към short-shifter-a, но пък въпросът за short-shifter-a е следствие от него. Та мисълта ми е ако все пак в предишната ти конфигурация с Getrag колата ти е харесвала повече, върни си тази кутия и смени кардана с подходящ без да се налага да го преправяш... (един кардан е 50 лв - колкото примерно ще ти струва да оправиш проблема с short-shifter-a). Инак механизмът за превключване при Getrag и ZF е различен и само ако сложиш такъв като за новата ти кутия, би трябвало вече да не си кълцаш кокалчетата в пепелника, съвсем отделен въпрос е дали не би искал още по-къс ход, но това ти си го знаеш.
Другото нещо при тунинга, или по-скоро защо по мое скромно мнение Getrag-a е по-подходящата от двете кутии, е че колкото по-малки са предавателните числа на кутията и по-голямо на дифа, толкова по-малко се натоварва трансмисията в частта скоростна кутия-кардан-диф, респективно се товари повече полуоските, но те са сравнително по-евтини от останалото, т.е. отдалечаваш се от неприятните моменти от много мощност да късаш кардани и карета, просто защото от двигателя до пиньона "тече" по-малък въртящ момент. Та в две думи моят съвет е към теб е да помислиш и над това, пък shirt-shifter-a е лесна работа :yes: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: short shifter

Мнение от NikiNikolov » 04 Яну 2011, 17:02

Славянко, вземи обърни шибания лост на 180 градуса, долу на кутията където се монтира и виж как ще дойде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: short shifter

Мнение от slavianko » 04 Яну 2011, 18:57

Postman написа:...
Значи при мен проблема беше следният :
Моята кола фабрично си е М50 В25 но автомат и отзад си е с голямото прасе оригинално. Понеже познавам предният собственник и знам историята на колата поне докато е била в него. Преди да я взема аз автомата се скапал и са сложили ръчна кутия гетраг но от 20-ка. Понеже назад на 20-ката опашката не пасва на кардан от 2,5 и те рязали кардана заваряли уж балансирали обаче опорните лагери ги събаряше на всеки 10к км. Та поради тая причина аз си купих нормален кардан за 2.5 заедно с ZF-a и всико си стана плъг енд плей. Друг е въпроса обаче че карданите на 2.5 не са всички еднакви както твърдяха някой колеги из форума защото купих 3 кардана от наистина фабрични Е34 М50 В25 и трита бяха различни. Та сега имам два в гаража за продаване :mhihi: Гадното е че аз преди да сменя кутията смених и предавателното число на дифа от 3.23 на 3.71 и като сложих и кутията и то съвсем се промени и ми падна максималната скорост. Но пък да ти кажа вече и свикнах и не ми се сменя пак кутията, освен ако не даде фира.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Golf killer
Аватар
Мнения: 675
Регистриран на: 13.05.2006
Местоположение: гр. София/Видин

Re: short shifter

Мнение от E34Power » 05 Яну 2011, 19:01

със сигурност лоста на скоростите става от тдс, но не съм сигурен дали беше от Е34 или от Е39
и хода става по-къс :!:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook