Какво представлява смукача на е34 520i

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от petarv » 31 Дек 2010, 21:58

значи имам особен проблен за който предполагам че е въздух или гориво нещо объркано. Като си върви колата без много газ работи добре, е като натисна педала и почва тра тра тра двигателя като че ли работи на 5 цилиндъра. токовете са уред, мерих бобини, нови свещи съм сложил. А като е студена върви без никаква забележка. Е като загрее малко и почва, тра тра. Имам метанов инжекцион като съм на метан по не може да върви но и на бензин го прави.
Махнах големия маркуч за въздуха който влиза в газта и след него е предполагам смукача. И там имаше много масло едно такова бяло от маркучите за въздух които идват от капака на главата. Един по-дебел маркуч който влиза в големия точно преди въздушната клапа на газта и едно по-малко маркуче което е свързано преди колекторите отдолу на тазта, след нея. Та тези въздушни маркучета бяха задръстени от това бяло масло и имаше и в клапата с газта. Почистих я като че ли намале това преапване, но пак го има.
Та си мисля че като е студена и върви добре и като загрее може смукача да е сгабосал нещо. Та ако може дайте схема видя как работи това и как го почистя.
Благодаря на всички отзовали се и весела Нова Година!
живей живота си и карай BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от ///peter » 31 Дек 2010, 22:57

Харчи ли антифриз?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от NikiNikolov » 31 Дек 2010, 23:13

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1991/september/browse/fuel_preparation_system/mass_air_flow_sensor/

караш на къси разстояния и/или студена, това е конденз, изчисти навсякъде и не забравяй стъпковия мотор също. Смукача на тез коли може да се каже, че е ламбда сондата, ако я има изобщо, ако я няма как дойде разхода на бензин в сервизен режим :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от petarv » 31 Дек 2010, 23:27

не антифриз не харчи, двитателя си е на 6,
къде е тоя стъпков мотор? :dunno:
живей живота си и карай BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от NikiNikolov » 01 Яну 2011, 15:26

Изображение

№ 6 от схемата, под входящия колектор, зад дросела се пада

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от petarv » 01 Яну 2011, 22:01

абе колега NikiNikolov как разбра че карам на къси разстояния? :) дано е това, утре ще гледам да го разглоба там видя. А това
ако я няма как дойде разхода на бензин в сервизен режим
не го разбрах за тоя сервизен режим какво имаш предвид
живей живота си и карай BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от NikiNikolov » 01 Яну 2011, 22:59

Обикновено при къси разстояния, студено време и бла бла разни нередности и щуротии се образува конденз във вид на бяла каша /смесване на масло и вода/ точно по тези невралгични маркучи за изпаренията на маслото от главата отиващи в гофрето на дросела, още повече, че караш на метан, той отделя директно вода. Ти си знаеш как и къде караш, твоя си работа. Ламда сондата определя необходимото количество бензин за оптимална работа на двигателя в различните му работни режими: 5 000 оборота на 3-та скорост примерно, много ме кефи. Ако я няма тази ламбда сонда или е повредена в EPROM-а: http://bg.wikipedia.org/wiki/EPROM съществува вариянт за работа на двигателя без тази сонда, т.е. тя се елемиминира по причини щот не дава коректни данни, има и вариянт да дава ниски или високи нива, съответно или "въри или на въри" колата. Имайки в предвид отделяната вода от метана, ламбда сонда не ти трябва защото се разваля от парите на метана и не си заслужава капиталовложението и за нова. Поздрави

Ето къде е ламбда сондата: № 20 и № 25 - тази е за вариянт с 2 сонди, може и без тази, първата е важна
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от petarv » 02 Яну 2011, 11:28

Значи по всяка вероятност ще е от тая ламбда сонда като е студена и върви добре и като загрее малко и почва преапването. А там където е ламбдата №20 ми се е спукало гърнето, малко. Имаше отдолу дупчица и бръмчеше, нодих на заварчик и я лепна, но изглежда има и отгоре дупчица щото пак го има малко. Но тогава не го разлабях че нямах време. И сигурно ще е от водата както казваш в изгорелите газове. Аз сега на инжекциона му сложих едно постоянно съпротивление което го включвам с копче за малко като е студена да превключи веднага на метан, щото иначе чака да загрее на 20 гр. и тогава превключва. Лъжа компа на метана че водата е загрела, че не може на по-малка температура. Е та преди 4 години карах същото бмв само че с обикновен метан и още като пална на бензин зимата и веднага включвах на метан и си вървеше без проблем. Та затова на тоя инжекцион съм направил така и то това сигурно има значение като е студена и карам на метан и да става повече влага.
иначе карам до работата 2.5 км градско и вечер като се прибирам пак на студено на студен двигател и се обезмисля тая газова като трябва да спирам и тя тогава включи на метан.
А тая ламбда мога ли да я изключа някъде от бушонче да не се завирам сега отдолу че нямам канал и няма къде я сложа? и така става ли директно като откача кабела,някакви настройки трябва ли се дават на компа на колата като е без тая сонда?
благодаря колега за компетентните отговори и весели празници! :)
живей живота си и карай BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от NikiNikolov » 02 Яну 2011, 12:35

Разбира се, че може да я изключиш без да се завираш отдолу. Сваляш гофрето м/у дебитомера и дросела, и 1 идея вдясно от дросела под колектора е стартера, по пътя на ръката ти като бръкнеш има едно кабелче, разбирасе е черно, т.е. товае снопа на ламбда сондата, или друг ориентир: около 4-5 цилиндър има пластмасова кутия, под всук. колектор, и пак въпросния черен сноп кабел, напипваш го, и намираш буксата и развиваш нормално, закачаш си буксата някъде там, туряш гофрето както си трябва и заминаваш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: Какво представлява смукача на е34 520i

Мнение от petarv » 04 Яну 2011, 20:58

колега 2 дена карам с извадена букса на ламбда сондата и е едно и също... :help:
не е от нея щото ако е сгъбосала сега при изключена като е студена колата и върви на 6, а като загрее и тра тра, значи не е от нея щото тя не може да загрява...
живей живота си и карай BMW

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook