Въпрос относно ASC

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 29.09.2010
Местоположение: Враца/София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d 2000г.

Въпрос относно ASC

Мнение от chehut » 31 Дек 2010, 14:14

Въпросът ми е следния: Може ли някой да ми дефинира най-правилно, кога и как работи ASC-то?!?

П.п. Въпросът ми е такъв, защото чух много мнения и не мога да разбера къде е истината и дали има проблем в колата: когато съм на затъпкан сняг( и е заледено) и колата тръгне да се поднася не ми се включва блокажа всеки път!?! :conf: Едни казват, че това е защото гумите трябва да зацепят някъде на асвалт или на не замръзнал очастък, за да върнат колата в правия път и да сработи блокажа?!? Други казват, че когато колата се носи леко настрани гумите не били загубили сцепление и за това не се включвал блокажа?!?

Моля нека някой който наистина ги разбира нещата да пише, а не всеки да изказва мнения и пак да остана объркан! Апелирам, към тези които не са сигурни вв думите си да не постват, за да може да разбера дали проблема е в колата или не!!!

Благодаря Ви и Весела Нова Година!!! :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от mpp82 » 31 Дек 2010, 15:33

При загуба на сцепление на някое от задвижващите колела,въртящият му момент се намаля посредством спирачно усилие към него,което от своя страна се индикира на таблото.Мисля че не съм сбъркал нищо :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от goguma » 31 Дек 2010, 15:51

Колегата правилно е казал - при буксуване на едно от колелата, спирачният апарат се задейства и това колело спира, а цялата мощност се прехвърля на другото, което се предполага че е зацепило :mhihi:

Освен това мисля че при пробуксуване и на двете колела АСЦ-то ти намалява оборотите на двигателя чрез понижаване на количеството на подадения бензин към двигателя, с цел да не превърташ гуми и да зацепиш, разбира се :)

:bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 29.09.2010
Местоположение: Враца/София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d 2000г.

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от chehut » 31 Дек 2010, 16:31

Благодаря колеги, но въпросът ми се онася, не при буксуване на едно място, а при поднасяне( на ляво или дясно)!!! :)
Още един въпрос понеже казахте, че се спира едното колело и се подава мощност на другото, това не е ли DSC системата, която е по-ново поколение, а при ASC-то само се включва ABS-а и се отнема от мощността?! :dunno:

П.п. Ок системата ми е ясна как работи, но въпросът ми е при определената настилка както съм написал, какво е полужението с ASC-то?!?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от twake » 31 Дек 2010, 16:40

До колкото знам асц-то не управлява спирачния апарат, това е при дсц.
Е като тръгне да се поднася, няма сцепление > нормално е да се включи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от Ivo_Borisov » 31 Дек 2010, 17:56

chehut написа:Благодаря колеги, но въпросът ми се онася, не при буксуване на едно място, а при поднасяне( на ляво или дясно)!!! :)
Още един въпрос понеже казахте, че се спира едното колело и се подава мощност на другото, това не е ли DSC системата, която е по-ново поколение, а при ASC-то само се включва ABS-а и се отнема от мощността?! :dunno:

П.п. Ок системата ми е ясна как работи, но въпросът ми е при определената настилка както съм написал, какво е полужението с ASC-то?!?

При поднасяне действа по същия начин. Когато съм карал на мокра настилка или заледена, колата като започне да поднася АСЦ-то веднага я връща в пътя.
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от Ilko Ivanov » 31 Дек 2010, 18:01

chehut написа:Въпросът ми е следния: Може ли някой да ми дефинира най-правилно, кога и как работи ASC-то?!?

П.п. Въпросът ми е такъв, защото чух много мнения и не мога да разбера къде е истината и дали има проблем в колата: когато съм на затъпкан сняг( и е заледено) и колата тръгне да се поднася не ми се включва блокажа всеки път!?! :conf: Едни казват, че това е защото гумите трябва да зацепят някъде на асвалт или на не замръзнал очастък, за да върнат колата в правия път и да сработи блокажа?!? Други казват, че когато колата се носи леко настрани гумите не били загубили сцепление и за това не се включвал блокажа?!?

Моля нека някой който наистина ги разбира нещата да пише, а не всеки да изказва мнения и пак да остана объркан! Апелирам, към тези които не са сигурни вв думите си да не постват, за да може да разбера дали проблема е в колата или не!!!

Благодаря Ви и Весела Нова Година!!! :)

Не се притеснявай съвсем нормално си сработва ASC-то ти. Просто ефекта който търсиш ти е постигнат при колите които са с DSC.Там освен датчиците които са при ASC системата има и датчик за странично ускорение и датчик който следи ъгъла на волана.DSC системата сработва и без да подаваш газ,примерно когато спускаш наклон и се поднесе колата....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 29.09.2010
Местоположение: Враца/София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d 2000г.

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от chehut » 02 Яну 2011, 0:58

Ilko Ivanov написа:
chehut написа:Въпросът ми е следния: Може ли някой да ми дефинира най-правилно, кога и как работи ASC-то?!?

П.п. Въпросът ми е такъв, защото чух много мнения и не мога да разбера къде е истината и дали има проблем в колата: когато съм на затъпкан сняг( и е заледено) и колата тръгне да се поднася не ми се включва блокажа всеки път!?! :conf: Едни казват, че това е защото гумите трябва да зацепят някъде на асвалт или на не замръзнал очастък, за да върнат колата в правия път и да сработи блокажа?!? Други казват, че когато колата се носи леко настрани гумите не били загубили сцепление и за това не се включвал блокажа?!?

Моля нека някой който наистина ги разбира нещата да пише, а не всеки да изказва мнения и пак да остана объркан! Апелирам, към тези които не са сигурни вв думите си да не постват, за да може да разбера дали проблема е в колата или не!!!

Благодаря Ви и Весела Нова Година!!! :)

Не се притеснявай съвсем нормално си сработва ASC-то ти. Просто ефекта който търсиш ти е постигнат при колите които са с DSC.Там освен датчиците които са при ASC системата има и датчик за странично ускорение и датчик който следи ъгъла на волана.DSC системата сработва и без да подаваш газ,примерно когато спускаш наклон и се поднесе колата....


Добре, значи да разбирам, че ASC системата няма датчици за странино движение, но тогава как сработва когато се поднесе колата( когато превъртят гумите ли)?!

П.п. Обясни моля те как точно сработва ASC-то, Благодаря! :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от M5 » 02 Яну 2011, 1:23

ASC-то следи оборотите на предните и задните гуми. Когато се получи разлика, значи има боксуване и системата се намесва. Днес на заледен път със завои си карах с около 30-40 км/ч на трета и реших да пробвам как се държи тая система. Подадох рязко газ до долу и задницата тръгна. Стана лек дрифт. Лампата на таблото мигаше и се усещаше, че системата се намесва, но въпреки това се носех странично.

Гумите са чисто нови Goodyear UG 7+.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос относно ASC

Мнение от sadex5 » 02 Яну 2011, 1:38

M5 написа:ASC-то следи оборотите на предните и задните гуми. Когато се получи разлика, значи има боксуване и системата се намесва. Днес на заледен път със завои си карах с около 30-40 км/ч на трета и реших да пробвам как се държи тая система. Подадох рязко газ до долу и задницата тръгна. Стана лек дрифт. Лампата на таблото мигаше и се усещаше, че системата се намесва, но въпреки това се носех странично.

Гумите са чисто нови Goodyear UG 7+.

Имах си хас да те върне в пътя.... Е Илко го обясни по нагоре ама не си го прочел цялото.... ASC + T и DSC е истината....с Хdrive пък спи направо !!!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook