Зимно каране на е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 01 Яну 2006, 16:26

аз точно това се чудя ква е разликата предно задно като баварките са с разпределение 50/50

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 18.02.2005

Мнение от torrentz » 02 Яну 2006, 19:43

mla86 написа:аз точно това се чудя ква е разликата предно задно като баварките са с разпределение 50/50


50/50 е разпределението на тежестта на автомобила между предния и задния мост. Иначе при задното, мощността на двигателя се предава изцяло - 100% - към задния мост.
BMWPower forever and ever

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 02 Яну 2006, 19:57

В подкрепа на по-горе изказаните вещи мнения ще кажа,че с широки летни изтъркани гуми моята Е34-ка нямаше никакъв проблем да се движи по заснежените пловдивски пътища.Този автомобил е така гениално измислен с разпределението си на тежеста,че доставя удоволствие от шофирането при всякакви условия.Както беше казал Дъ Босс повечето неща зависят и от задкормилното устройство. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 03 Яну 2006, 6:46

Здраве да е и за много години
едно домашно за знаещите че разпределението на тежеста е 50 /50
Кои гуми ви се износват по бързо , и защо???
Кои накладки сменяте по често и защо?
Като забиете спирачки едните гуми продължават да си се въртят а другите пишат по асфалта, защо ли????
А това как се движи колата с износени гими, в леда и снега , мисля че става дума за шеината на дедо коледа (без да съм груб- и моито магаре е мъжко и много бега)но тогава се кара шеина а не автомобил.
Аз ако можех не бих ги сменял никога гумите , нито маслото , пък ако може и бензин , или нафта не бих наливал даже, не там въпроса.
Нищо лично,

Good luck :uups:

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 03 Яну 2006, 10:52

bat Jeko ,не ме разбирай неправилно не подкрепям движението с износени гуми в никакъв случай.Мисълта ми беше съвсем друга. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 18.02.2005

Мнение от torrentz » 03 Яну 2006, 11:15

Едно малко уточнение - 50/50 е разпределение, когато автомобила не е в режим на ускорение (макар при по-високите скорости по разни аеродинамични причини това да не е точно така) и естествено не сте натоварили две свине в багажника от село за Коледните празници :mhihi: . Който иска може да го провери в autobild за всеки автомобил, който го интересува, но обикновенно тези със задно са 50/50 (или близко до това), а тези със предно 60/40 (или близко до това) - 50/50 е разпределението, към което се стреми всеки автомобилен производител, независимо дали двигателя е от пред или отзад (всеки иска добре балансиран автомобил).

Колкото до износването на гуми/накладки - тук проблема е с преразпределяне на натоварването при спиране и тръгване. Като говорим за това е редно да споменем, че предното си "яде" предните гуми много по-бързо (в пъти) от задните - всички сте го виждали. Причината е че предната гума върши почти цялата работа както при тръгване така и при спиране, в завоя пази от изхвърчане по права линия и се съобразява с желанието ни автомобила да се движи в желаната от нас посока.
Тук обаче има една малка подробност. Говорим за зимно каране - предполага се сняг, заледявания т.е. ситуация която е свързана с наличие на минимално сцеплени т.е. такова преразпределение на масите е минимално.

А колкото до шеината на Дядо Коледа съм напълно съгласен :D
Последна промяна torrentz на 03 Яну 2006, 16:49, променена общо 1 път
BMWPower forever and ever

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Яну 2006, 16:20

В тази връзка искам да добавя,че когато сменям спирачни накладки ги сменям всичките,защото всичките се изнасят равномерно ... Гуми :arrow: пак е същото,всички равномерно "падат" :idea: даже последния път (преди 3 седмици),като сменях накладки се оказа,че отзад бяха по-износени отколкото отпред :shock: :shock: Майстора ми малко се очуди естествено,но когато карам бързо и натисна стабилно спирачките цялата кола "потъва" към платното и спира страхотно :!: :!: :!: ю

Колегите с Е34-те - вие как сменяте накладки :arrow: само предни и на следващия път задни или всеки път като мен всичките :?: :?: :?:


Георги Пенчев
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 03 Яну 2006, 16:30

Да ти кажа на старата 520-ка смених първо предните в които имаше още живот и след около 60000км. задни които бяха съвсем износени.На тази са ми нови не знам как ще се износят но определено комбито има 2 пъти по-добри сперачки от старият ми седан. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 730d
Мечтае да кара: E38 740i
Детайли за колата: E38 730d
4/2000

Мнение от VANOS » 03 Яну 2006, 20:20

Penchev написа:
Колегите с Е34-те - вие как сменяте накладки :arrow: само предни и на следващия път задни или всеки път като мен всичките :?: :?: :?:


Георги Пенчев


Предни и задни, а на всяка втора смяна - и дискове.
Някой може да каже, че се вманячавам, но ми е мил животеца и при бързо каране, разчитам много на спирачките, както и на себе си.
Между другото, виждал съм не 1 или 2-ма пестеливци да си нанасят много сериозни щети от строшени дискове...
Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 18.02.2005

Мнение от torrentz » 04 Яну 2006, 10:35

VANOS написа:Предни и задни, а на всяка втора смяна - и дискове.


Това вече е малко off topic :uups: ама, ти с какви накладки караш?

Питам, защото този дето ми продаде 530-ката ми каза да си купувам накладките само от ДаруКар. Гледам го аз така странно ;) , а той ми обяснява, че пробвал и с накладки купени от други места, ама дисковете му карали най-много до третата смяна, а с тези от ДаруКар до пет!
BMWPower forever and ever

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 04 Яну 2006, 21:49

bat Jeko написа:Здраве да е и за много години
едно домашно за знаещите че разпределението на тежеста е 50 /50
Кои гуми ви се износват по бързо , и защо???
Кои накладки сменяте по често и защо?
Като забиете спирачки едните гуми продължават да си се въртят а другите пишат по асфалта, защо ли????
А това как се движи колата с износени гими, в леда и снега , мисля че става дума за шеината на дедо коледа (без да съм груб- и моито магаре е мъжко и много бега)но тогава се кара шеина а не автомобил.
Аз ако можех не бих ги сменял никога гумите , нито маслото , пък ако може и бензин , или нафта не бих наливал даже, не там въпроса.
Нищо лично,

Good luck :uups:


Бат Жеко, не съм от знаещите, но ще пробвам да отговоря на въпросите ти в известна степен. При мен първо се скапват задните гуми, защото са доста по натоварени от предните (не от към тегло) ;) но предните накладки ми свършват преди задните, макар че и задните не са в цветущо състояние, причината е като при гумите (по голямо натоварване)!

С нетърпение чакам да науча истината за накладките и гумите! :D
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 05 Яну 2006, 12:24

Здраве да е
Моето мнение не е миродавно аз пиша това което считам че е правилно
За натоварването 50/50 според мен е само данни по каталог, това е една детска мечта на всички производители на СПОРТНИ автомобили да направят баланса на колата 50/50 статичен.(аз не сам качвал колата на кантар за осите да я тегля и затова направих питането)
според мен по важен е динамичния баланс на колата защото от него зависят доста фактори, тръгване спиране , устоичивост , и др.
За спирачките
жевеем във време когато можем да си купим поне 30-50 вида накладки (погледнете в ebay) но основно според мен са три вида и от това какви сложим зависят много неща
-меки -карат малко но щадят дисковете , обикновенно са наи евтините на пазара загряват много , практични са за градско каране и таксита
-медиум тези са едни от качествените обикновенно оригиналните са такива диска и накладките си заминават
-спорт- тук разнообрасието от композитни материали е голямо (цени над 200$ за предни само при некои) почти е сигурно че ако карате с такива дисковете си отиват преди накладките ако са оригинални.
Загряват но си осигуряват добра фрикция и при по висока температура.300-1600 градуса по фаренхаит(не съм ги смятал коко са в целзии) http://www.porterfield-brakes.com/hawk.html
За това се препоръчват с вентилирани дискове и подходящи джанти.
Случаи за изкривени дискове много от такива накладки с обикновенни дискове.
За доброто спиране се слагат и по голям рим дискове, вентилирани и накладки с фибри наи различни.
Джантите задължително с посока на движение за да осигуряват правилна циркулация на въздуха от вътре на вън.
Mud and dust протектори също.
За малко хоме тунинг на е 34 се слагат дискове и падове от E32 740i или E34 540i (http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/brakes.htm)
Според мен нормално е да си отиват еднакво гумите
Предните защото са повече натоварени , сцепленито зависи от натоварването където е по тежко требва да е по голямо, не заковават предните гуми , защото инерционните натоварвания са по големи там, а задните тъи като е по лека задницата те си коват на место (, ок с абс е малко по различно ,)
Добре е да се четът етикетите на частите и консумативите(накладки , филтри масла)Повечето свестни производители пишат (поне за сащ пазара) иначе после плащат скъпо.
избора колеги си е ваш, по меки накладки по често , оригинални -по каталог или спортни , от там зависи и смяната на дисковете.Добре е да се зачистват всеки път когато се остават старите, и да се мери дебелината на диска , ако е по нормите , има риск да се изметнат , и да се строшат дори.
Good luck
Колеги сетих се за един стар лаф "едно време корабите били дървени а моряците железни сега корабите са железни а моряците .......
Същото е и с колите ни качеството пада , ако изкаме нещо по добро си плащаме после тунинг
http://www.hmsmotorsport.com/store/brak ... e34-rotors
http://www.porterfield-brakes.com/
http://www.brembo.com/ENG/
и хиляди други

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 730d
Мечтае да кара: E38 740i
Детайли за колата: E38 730d
4/2000

Мнение от VANOS » 08 Яну 2006, 20:42

torrentz написа:
VANOS написа:Предни и задни, а на всяка втора смяна - и дискове.


Това вече е малко off topic :uups: ама, ти с какви накладки караш?

Питам, защото този дето ми продаде 530-ката ми каза да си купувам накладките само от ДаруКар. Гледам го аз така странно ;) , а той ми обяснява, че пробвал и с накладки купени от други места, ама дисковете му карали най-много до третата смяна, а с тези от ДаруКар до пет!


Последно - Текстар от Вари-2000, но не съм много доволен, защото "посвирват", при това с чисто нови дискове.

:OT: Апропо, евалла на Вари, че ми смени гаранционно! криви дискове при положение, че смогнах да отида чак на 3000! км. след закупуването и поставянето.

И в тази връзка, до ден днешен недоумявам как баварските инженери са допуснали да сложат невентилирани дискове на тази тежка и агресивна кола?!?
Докато мога да си го позволя, няма да си купя FWD...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 11 Яну 2006, 0:09

Здраве да е
имам въпрос некои сменя ли си спирачната течност , и ако да да сподели ефекта .
Аз като си смених моята излезна една боза(доста ръжда) след това ми се стори че станаха по чуствителни спирачките (по бързи без много натискане.)
Само при мен ли е тъка
Good luck


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Мнение от ms » 11 Яну 2006, 0:30

Доколкото помня (нищо, че съм пешеходец в момента) след време спирачната течност губи смазващите си свойства и затова при смяната е ръждива. А предполагам, че когато смениш старата от липсата на примеси новата течностт е с по-добри показатели и спирачките стават малко по-чувствителни. Но може и да не се променя нищо- само ние да си мислим, че има промяна...
Изображение
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook