Въздушен филтър?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Въздушен филтър?

Мнение от MaxMeyer » 26 Дек 2010, 22:17

Колеги искам да сложа спортен въздушен филтър K&N или JR.Първо се бях насочил към панелен такъв защото е най-лесно и всичко е вързано и изчислено,смуче си въздух от където трябва и т.н.После четох теми че нямало ефект от панелен и по-добре било да е външен конус.Кажете кой е най-оптималния вариант?И ако е външен точно какви размери трябвада бъде за M50B20 vanos(може и part number за дадена марка).Как трябва да се направи за да се изолира от топлия въздух и в коша т.н.И къде е най изгодно закупуването на тези марки за България?Имам намерение за чип тунинг и затова реших че искам спортен филтър а по натам мисля да слагам и генерация от 525. :D Най-добре е да помагат хора които са го правили и пробвали след това а не само на теория. :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Въздушен филтър?

Мнение от jogr » 27 Дек 2010, 9:40

В този сайт има всякакви видове филтри на К&Н http://www.bgcarshop.com/. Даже май ги дават вносител за България, не съм сигурен. Лично мое мнение е да си поставиш панелен такув на оригиналната му позиция в коша. Мисля, че и други колеги биха те посъветвали така. Няма да споменавам (най-вероятно знаеш), че разлика от нормален до спортен филтър наистина има, но дали има между панелен и конусен немога да кажа със сигурност!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Въздушен филтър?

Мнение от Alexch » 27 Дек 2010, 16:18

Колега, ето една тема, в която сме обсъдили въпроса на дълго и широко viewtopic.php?f=7&t=198941
Колегите ми помогнаха да направя сполучлив (според моите впечатления) избор. :D
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Въздушен филтър?

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Дек 2010, 18:25

Според мен просто трябва да си избереш добър филтър, и да му направиш топлинен щит, за да не смуче топлия въздух, който е в двигателия отсег. Няма да станат чудеса, но мотора ще диша по-добре, което при всички положения си е плюс.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Въздушен филтър?

Мнение от Stoqnov_ » 27 Дек 2010, 18:41

Колега, ако искаш честен отговор- не само генерация от 525 ще ти трябва, а и двигател...................... Позволявам си да изкажа становище /не мнение/, защото ми се случва вече на два пъти да се сблъсквам с такъв "тунинг". Ефекта е в звука. Естествено ще ти извадят от девет реки вода колегите :D , както и аз ще помогна с канчето :D :D , но истината е, че нито ще ти счупи двигателя, нито ще се отрази на вървежа. И двете коли ги засичахме за време по доста пъти. Разлика нямаше. Никаква. Повтарям- Никаква., но звука е по-плътен и създава илюзията, че сме в доста по-мощна кола. И на двете коли нямаше Аирбокс, на едната сложихме в последствие- пак нямаше промяна. Колите бяха е36 и е34 с м50б20 мотори. И вървежа, че и разхода си е същият. Само че ако си на гас...... Ти сам си реши какъв точно "ефект" търсиш. Ако ти се занимава и имаш бинзин за горене- засечи си колата и ще разбереш за кво иде реч. Филтрите, които сменихме си бяха идентични на външен вид- конусни. Единият-пазарджийски, от 25 или 30 лева, не си спомням точно, другият- оригинал.. При смяната от една на друга кола, пак дадоха същите времена. Резултата бе само, че ни се надуха главите от шума и две туби изгорен бензин. Ако според теб по-малко от половин секунда е добро постижение.., значи може и да са по-бързи с тез филтри :D :D Искам да бъда разбран правилно- точно заради многото мнения на колегите ги изпробвахме. Вече имам собствено мнение за филтрите от този тип. Ако търсиш по-шумна кола и звук, който те кара "да ти настръхва казината", да те "кефи", не се замисляй-слагай, ако разполагаш с пари "К&Н", че сякаш той бе една идея по-добре на колата. Ако аз слагам на моята кола, ще сложа него. Мненията за топлия въздух са много, но ние не успяхме да намерим разлика, след като сложихме айрбокс, за да смуче само студен въздух. Тъй че, това вече е въпрос на лично предпочитание. Поздрави, колега и много безаварийни километри с бимата!
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 520i 24V
Мечтае да кара: същото
Детайли за колата: В перфектно състояние, всичко оригинално и без тунинг, както го е измислил германеца.

Re: Въздушен филтър?

Мнение от Dragostiny » 27 Дек 2010, 19:27

Експертите имат противоречиви мнения за конусовидните филтри колега. Има данни за повече пропуснати твърди частици в сравнение със стандартен филтър. Чел съм по обстойни тестове, но не можах да ги намеря бързо. От друга страна при stock мотор няма нужда от толкова голям въздушен поток. Моят съвет е ако няма да модифицираш мотора си стой с оригиналния филтър, разлика освен в звука няма да има.
http://forums.nicoclub.com/debunking-the-k-n-myth-why-oem-is-better-t180100.html
Изображение

Here's my key philosophy. A freak like me just needs infinity

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 16.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: e36 320
Мечтае да кара: m5 e60 edition race
Детайли за колата: дата на производство 1994 автоматик с абс, ел. стъкла, шибедах, климатик, парктроник и др ..

Re: Въздушен филтър?

Мнение от niki_524TD » 27 Дек 2010, 19:38

извинявам се че е малко настрани от темата но искам да попитам може ли от замърсен въздушен филтър колата да глъхне и да придърпва
Бог прощава притежателите на БМВ не

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Въздушен филтър?

Мнение от Stoqnov_ » 27 Дек 2010, 20:31

niki_524TD написа:извинявам се че е малко настрани от темата но искам да попитам може ли от замърсен въздушен филтър колата да глъхне и да придърпва



Трябва да е доста замърсен, наистина много. По пътя на логиката-не може да диша, но трябва филтъра да е дроб, иначе ще си работи. Каква е колата? Ако не е мазен, издухва се хубаво с компресора и напред. Моя го чистя вече три или четири пъти така. Ядове няма.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Въздушен филтър?

Мнение от MaxMeyer » 27 Дек 2010, 20:50

pepitoooooooooo написа:Колега, ако искаш честен отговор- не само генерация от 525 ще ти трябва, а и двигател...................... Позволявам си да изкажа становище /не мнение/, защото ми се случва вече на два пъти да се сблъсквам с такъв "тунинг". Ефекта е в звука. Естествено ще ти извадят от девет реки вода колегите :D , както и аз ще помогна с канчето :D :D , но истината е, че нито ще ти счупи двигателя, нито ще се отрази на вървежа. И двете коли ги засичахме за време по доста пъти. Разлика нямаше. Никаква. Повтарям- Никаква., но звука е по-плътен и създава илюзията, че сме в доста по-мощна кола. И на двете коли нямаше Аирбокс, на едната сложихме в последствие- пак нямаше промяна. Колите бяха е36 и е34 с м50б20 мотори. И вървежа, че и разхода си е същият. Само че ако си на гас...... Ти сам си реши какъв точно "ефект" търсиш. Ако ти се занимава и имаш бинзин за горене- засечи си колата и ще разбереш за кво иде реч. Филтрите, които сменихме си бяха идентични на външен вид- конусни. Единият-пазарджийски, от 25 или 30 лева, не си спомням точно, другият- оригинал.. При смяната от една на друга кола, пак дадоха същите времена. Резултата бе само, че ни се надуха главите от шума и две туби изгорен бензин. Ако според теб по-малко от половин секунда е добро постижение.., значи може и да са по-бързи с тез филтри :D :D Искам да бъда разбран правилно- точно заради многото мнения на колегите ги изпробвахме. Вече имам собствено мнение за филтрите от този тип. Ако търсиш по-шумна кола и звук, който те кара "да ти настръхва казината", да те "кефи", не се замисляй-слагай, ако разполагаш с пари "К&Н", че сякаш той бе една идея по-добре на колата. Ако аз слагам на моята кола, ще сложа него. Мненията за топлия въздух са много, но ние не успяхме да намерим разлика, след като сложихме айрбокс, за да смуче само студен въздух. Тъй че, това вече е въпрос на лично предпочитание. Поздрави, колега и много безаварийни километри с бимата!

Аз питам за спортен филтър ти ми казваш да махам двигателя :clap: Както и да е двигателя няма да махам.Понеже ще правя чип тунинг на колата има ли смисъл да давам над 100лв за панелен КиН филтър или не?Ако генрацията от 525 променя само звука то тогава ще пропусна защото съм страшно доволен от сегашния звук... :dunno: От чипа искам малко да живне в ниските нищо повече но ми казаха че било добре да се сложи и спортен филтър затова пуснах темата.Та кажете само чип ли да бъде или и другите неща?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Въздушен филтър?

Мнение от BULL3T » 27 Дек 2010, 21:16

MaxMeyer написа:
pepitoooooooooo написа:Колега, ако искаш честен отговор- не само генерация от 525 ще ти трябва, а и двигател...................... Позволявам си да изкажа становище /не мнение/, защото ми се случва вече на два пъти да се сблъсквам с такъв "тунинг". Ефекта е в звука. Естествено ще ти извадят от девет реки вода колегите :D , както и аз ще помогна с канчето :D :D , но истината е, че нито ще ти счупи двигателя, нито ще се отрази на вървежа. И двете коли ги засичахме за време по доста пъти. Разлика нямаше. Никаква. Повтарям- Никаква., но звука е по-плътен и създава илюзията, че сме в доста по-мощна кола. И на двете коли нямаше Аирбокс, на едната сложихме в последствие- пак нямаше промяна. Колите бяха е36 и е34 с м50б20 мотори. И вървежа, че и разхода си е същият. Само че ако си на гас...... Ти сам си реши какъв точно "ефект" търсиш. Ако ти се занимава и имаш бинзин за горене- засечи си колата и ще разбереш за кво иде реч. Филтрите, които сменихме си бяха идентични на външен вид- конусни. Единият-пазарджийски, от 25 или 30 лева, не си спомням точно, другият- оригинал.. При смяната от една на друга кола, пак дадоха същите времена. Резултата бе само, че ни се надуха главите от шума и две туби изгорен бензин. Ако според теб по-малко от половин секунда е добро постижение.., значи може и да са по-бързи с тез филтри :D :D Искам да бъда разбран правилно- точно заради многото мнения на колегите ги изпробвахме. Вече имам собствено мнение за филтрите от този тип. Ако търсиш по-шумна кола и звук, който те кара "да ти настръхва казината", да те "кефи", не се замисляй-слагай, ако разполагаш с пари "К&Н", че сякаш той бе една идея по-добре на колата. Ако аз слагам на моята кола, ще сложа него. Мненията за топлия въздух са много, но ние не успяхме да намерим разлика, след като сложихме айрбокс, за да смуче само студен въздух. Тъй че, това вече е въпрос на лично предпочитание. Поздрави, колега и много безаварийни километри с бимата!

Аз питам за спортен филтър ти ми казваш да махам двигателя :clap: Както и да е двигателя няма да махам.Понеже ще правя чип тунинг на колата има ли смисъл да давам над 100лв за панелен КиН филтър или не?Ако генрацията от 525 променя само звука то тогава ще пропусна защото съм страшно доволен от сегашния звук... :dunno: От чипа искам малко да живне в ниските нищо повече но ми казаха че било добре да се сложи и спортен филтър затова пуснах темата.Та кажете само чип ли да бъде или и другите неща?


от чипа сам по себе си няма полза. Ако найстина си решил да слагаш чип,направи права генерация първо,после спортен филтер и тогава мисли за чип. Ако решиш да слагаш и валове,чипа пак трябва да е след валовете.

А 20ка с валове омазва 25ца на 400 метра... с генерация и чип и филтер и валове спортни отиваш на едни 200 коня на валовете, което означава около 175 коня на колелата.Цялата работа ще ти излезе около 2500 лв обаче няма да си познаеш колата, и ще ти падне разход,ще станеш щастлив че имаш такава кола.А същото това на 25ца е още по-голям кеф!!
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 13.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Както трябва !
Мечтае да кара: 1971 Buick Riviera

Re: Въздушен филтър?

Мнение от kespanok » 27 Дек 2010, 23:49

Здравейте ,

Доста време и аз мислих за спортен конусовиден Филтър , но мисля че каквото и да се направи на този двигател ( м50б20 ) освен по-сериозен силов тунинг , няма да има ефект.

Лично мнение: Този двигател просто е слаб за това купе , дава неоправдано голям разход и в ниските ( до 3000 оборота ) ама никакъв го няма . 1.8моно инжекция на пасат 2ка върви в пъти повече ;)

Като купувах мойто бмв ( 520 комби ) не знаех как вървят и си мислих че трябва да е доста пъргаво , но уви , ако знаех реалноста каква е щях да се насоча към 2.5 ( бензин ).


Обобщение :

Ще се промени звука на колата и може би една малка идея в вървенето на високите с конусовиден спортен филтър.

Според мен е неоправдано даване на пари.


С поздрави ,

Васил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въздушен филтър?

Мнение от vladobate » 28 Дек 2010, 2:25

Послушай колегата BULL3T , по-същинско от това няма. За чип си трябва турбо иначе смисъл почти няма на бензинките. Та колегата преди мен правилно е посочил пътя за теб ако искаш ефект иначе да трябва ти малко повече въздух за чипа ама пък трябва и да е студен и не си давай парите за конусен , сори ама при дизела с турбо е лесно с чип и има ефект ама ти ако искаш нещо замисли се дълбоко и колегата преди мен го е описал. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Въздушен филтър?

Мнение от Ненко Вранков » 28 Дек 2010, 9:54

Постоянно едни и същи неща се обсъждат... без дори грам да се мисли. При положение, че горивото което се впръсква се определя и е зададена стойност на компютъра, как очаквате да тръгне повече колата!? Ако ще и 10 филтъра K&N да сложете-пак нищо няма да се промени.
Съвсем друг е въпроса ако двигателя се модифицира.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Въздушен филтър?

Мнение от Postman » 28 Дек 2010, 10:30

Ненко Вранков написа:..При положение, че горивото което се впръсква се определя и е зададена стойност на компютъра, как очаквате да тръгне повече колата!?

След като горивото си е все същото защо колата "спира" като се позадръсти филтъра? ;)

По темата - с конусен филтър двигателят при мен стана доста шумен... неприятно шумен. При около 2000 об/мин се получаваше някакво акустично явление, което караше много хора да се обръщат назад за да видят що за самолет идва... само дето самолетът доста бавно идваше :), предвид недостатъчните си 150 к.с. в ново състояние.
Та ако не се вземат мерки и за обезшумяване заедно с топлинния щит, може да се окаже че филтърът е донесъл и неприятни странични ефекти откъм акустиката... на мен поне ми беше досадно, друг може да го радва.

П.П. Относно дали да е JR или K&N - бих те посъветвал нито един от двата, ами A'PEXi вместо това. Ако се спрявяш с английски прегледай този линк - http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Аз лично съм с JR преди всичко защото цвета му най-малко ме дразни от всички възможни... ако имаше с черна хартия с подходящ за мен размер бих взел такъв от която и по-нормална марка де беше.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Въздушен филтър?

Мнение от MaxMeyer » 28 Дек 2010, 13:12

Добре де чипа не променя ли горивото?Колега не се бях сетил за Apexi но май ще е зор в намирането му тук...?Защо нямаме бг сайт с онлайн продажби за такива неща с разнообразие.Аз намерих само за КиН.Мисля да сложа панелен филтър за да избегна шумовете и топлината от коша.
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook