непостоянни обороти при празен ход
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
непостоянни обороти при празен ход
та колата е 320i '88 троен стоп и при празен ход оборотите много играят. Знаете ли къде може да е проблема и дали изобщо е голям проблем и е опасно?
Аа и също от двигателя се чува леко тракане (като ромолене можеби?:) - продавача ме убеждава че трябвало само да се регулират клапаните. Шума наистина въобще не е силен но незнам. от какво друго може да е и скъпо ли е въпросното регулиране на клапаните
аа също и когато я запали не запали веднага а след около 2-3 секунди въртене
дали има някакъв проблем или защотото е била студена или нещо такова (сигурно греша)
Благодаря на всички предварително
Аа и също от двигателя се чува леко тракане (като ромолене можеби?:) - продавача ме убеждава че трябвало само да се регулират клапаните. Шума наистина въобще не е силен но незнам. от какво друго може да е и скъпо ли е въпросното регулиране на клапаните
аа също и когато я запали не запали веднага а след около 2-3 секунди въртене

Благодаря на всички предварително

съвсем нормално е да завърти малко повече преди да запали. виж за шума от двигателя трябва да го чуе някой майстор който да ти обясни точно от какво е. за клапаните - щом е троен стоп значи е с хидравлични повдигачи и клапаните не се регулират а само се сменят ако са много износени. преди това може да се смени маслото с някакво качествено защото не се знае какво е в момента
Ама неговият двигател е М20 - там няма хидравлични повдигачи. Принципно по-дългото въртене в началото докато запалиш може да означава, че ти се губи налягането в горивната магистрала.
Откъде идва твоето тракане? М20 си тракат лекичко, но ако е по-силно, това означава изхабени кобилици и разпределителен вал. Заведи колата при майстор - ако е от това - ако имаш излишни пари смени ги, ако положението може още да чака - карай така.
Такова тракане и същите симптоми при мен бяха в резултат на лекото отместване на шайбата на коляновия вал. Добре, че навреме я смених!
Откъде идва твоето тракане? М20 си тракат лекичко, но ако е по-силно, това означава изхабени кобилици и разпределителен вал. Заведи колата при майстор - ако е от това - ако имаш излишни пари смени ги, ако положението може още да чака - карай така.
Такова тракане и същите симптоми при мен бяха в резултат на лекото отместване на шайбата на коляновия вал. Добре, че навреме я смених!
Същия проблем: когато двигателя е студен, компютъра увеличава количетвото гориво и вдига оборотите, когато те минат 1200 rpm и при затворена дроселна клапа, се задейства системата за моторна спирачка, която спира инжекторите и рязко падат оборотите, веднага пак започва да работи и т. н.
Ако някой има идея как да се помогне - ще се радвам и аз да науча
Ако някой има идея как да се помогне - ще се радвам и аз да науча

Re: непостоянни обороти при празен ход
b2 написа:та колата е 320i '88 троен стоп и при празен ход оборотите много играят. Знаете ли къде може да е проблема и дали изобщо е голям проблем и е опасно?
Аа и също от двигателя се чува леко тракане (като ромолене можеби?:) - продавача ме убеждава че трябвало само да се регулират клапаните. Шума наистина въобще не е силен но незнам. от какво друго може да е и скъпо ли е въпросното регулиране на клапаните
аа също и когато я запали не запали веднага а след около 2-3 секунди въртенедали има някакъв проблем или защотото е била студена или нещо такова (сигурно греша)
Благодаря на всички предварително
Не е опасно, но супер много дразни... поне мен

Зависи колебанията колко са големи. Ако са в рамките на 200-300 оборота може да има проблеми и в дюзите, нагар по клапаните. Ако са към 600-700 може да е лошо регулирана дроселна клапа. Ти мерил ли си си компресията на двигателя? При BMW компресията е по висока (... това разбира се го прави като "резачки") и нормално да е около 12 бара. Възможно е компресията да е различна в различните цилиндри и това допълнително да обърква инжекциона. Разликата не трябва да е по-голяма от 1-1.5 бара!!! Все пак колата не е първа младост...
Ако колебанията са променливи може да се окаже, че нe ти дава контакт датчика за мерене на обороти (той е под перката). По-лошия вариянт е да ти е "изгорял" lambda сензора. Той се намира в началото на тръбата за отрботни газове. Но е скъп

Ще те открехна само затова, че този ефект може да е причинен от много неща. Така че "от далеч" надали можеш да получиш точен съвет.
В DARU CAR не могат да ти помогнат!!!
А това за клапаните въобще не е сигурно, че е резултат от лоша центровка. За да не те плаша с апокалиптични варианти най-добре отиди на диагностика.
Въпреки че BMW-то ти е кола на 15 години не е Жигули


Важно е също така да караш и с хубави свещи! Извади ги и ги почисти, ако не си го направил вече.
Такива ми ти работи...
Мързелът е майка на всички изкуства
Alpina написа:Нещо не схванах как разликата в компресията на цилиндрите обърква инжекциона? Иначе в ДаруКар имат най-добрата диагностична апаратура. Но ако ги мразиш потърси някой Бош сервиз за диагностика. В Обеля2 има добър.
Аз може би трябваше да започна с това, че имах подобен проблем

Та казвам си значи "т.к. Дару са печени, дай да отида при тях - имат си апаратура, специалисти. Те знаят, значи ще ходя при тях.". В същност аз не ги мразя, защото може да се окажат един от най-добрите сервизи в БГ. Но не за всичко


Та както казва Баварецът, добре е да четем преди да ги пишем.
И почнах аз да ги чета. Дори съм чел мнения на баварски ентусиасти от родната Германия. Говорил съм с различни заинтересовани хора по този въпрос... Както и да е.
За съжаление това е положението.
Това което пита Алпина и на мен ми се видя странно, докато не питах един юнак (Австриец), специалист по БМВ двигатели от института FH-Joanneum в Graz, Austria (http://www.fh-joanneum.at/). Той ми рече, че програмите за управление при различните модели работят различно, но понижениете нива на компресия в различните цилиндри водат до неравномерна работа на двигателя и оттам неравномерен поток на отработените газове. L-сондата, знаете че отчита на определени интервали (това зависи от компютъра, на какви квантове пита датчика): веднъж повече кислорад - друг път по малко. Резултатът е ясен.
Иначе казано ефектът е коствен, но резултатът е налице.
IS моделите било по-дуракоустойчиви, заради компенсиращото влияние на втория упровляващ блок за въздуха в колектора.
Не ми е много в стила да го правя, но се налага да кажа две думи и на Баварецът, напълно добронамерено


Мързелът е майка на всички изкуства
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Благодаря на всички за отговорите.
Колата не е моя, а се продава и се чудя дали си заслужава. Относно шума от двигателя, което ми се вижда най-притеснителното проблема е, че никога не съм чувал със сигурност здрав М20 колко е тих(шумен) и просто нямам база за сравнение. Този не е чак толкова шумен, ама все пак е доста по-шумен от М50-то което съм чувал (DaRkMaN`
)
абе незнам ще видиме ..
Колата не е моя, а се продава и се чудя дали си заслужава. Относно шума от двигателя, което ми се вижда най-притеснителното проблема е, че никога не съм чувал със сигурност здрав М20 колко е тих(шумен) и просто нямам база за сравнение. Този не е чак толкова шумен, ама все пак е доста по-шумен от М50-то което съм чувал (DaRkMaN`

абе незнам ще видиме ..

Глей кво колега,въобще не вървя с рогите и не доказвам нещо
Виж в темета за дебитомера аз написах не каквото аз знам а каквото пише в AUTODATA-един алманах за всеки който иска да разбира поне малко от автомобили
Та аз пиша /жалко че не мога да го копна/ а некви пичове дет си мислят че като карат мноо лъскави коли и начи мноо разбират, се заяждат
Начи аз искам да споделя с вас квото имам като информация пък вий крещите: кво се надуваш ся
Аз квото имам да го доказвам съм го доказал мноо отдавна, по между другото първия основен ремонт на М30Б25 съм го направил през '93г.
За компресията: ти може много да си чел за твоя тип мотор, но ти е много малък хоризонта
на М20 и М30 компресията по данни на завода-производител в зависимост от модификацията е между 9.2:1 и 9.7:1. Има и 8:1
не са резачки заради високата компресия 







За компресията: ти може много да си чел за твоя тип мотор, но ти е много малък хоризонта






DA WOLF написа:Баварец , моята има компресия 13,7 на всичките цилиндри - това нормално ли е или оня нещо не е измерил както требе и само ми зе 10-те кожи....(И после даже ми нареди свещите не как требе та щех го пребия...)
Това обяснява, защо вдигнахме онзи пушиляк на един завой между Шипка и Бузлуджа

Мързелът е майка на всички изкуства
bmw написа:
Това обяснява, защо вдигнахме онзи пушиляк на един завой между Шипка и Бузлуджа
аа ти ли беше зад мене ?!?




ама добре че гледам от батко Тифф как се праи "360 degree spin" , че инак на туй тесно пътче(добре опесъчено :mha: :mha: ) така щехме да се хвърлим из деерето че с хеликоптер нямаше да ни намерят :mha: :mha: :mha:
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани