Подгряващи свещи

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Подгряващи свещи

Мнение от hobotqnin » 13 Дек 2010, 11:12

Здравейте съмишленици и привърженици на дизеловите агрегати :lol: Имало някакъв начин да се проверят подгревните свещи от някаква букса,с мултицед,че имам явно някоя изгоряла,щото почна да пали от 5-ия опит(2.5 тдс).Дайте хелп!И лека седмица еврибари :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Подгряващи свещи

Мнение от gentata » 13 Дек 2010, 21:14

Най-сигурния начин е с амперметър вкл. последователно на подгряващата свещ :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 30.09.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е39 523i Touring

Re: Подгряващи свещи

Мнение от ERNEST » 13 Дек 2010, 22:54

по-лесния е да разкачиш всички свещи и с кабел да свързваш всяка една поотделно към "+" на акумулатора - там където се получи искра значи има консумация - свеща работи (това не е 100% гаранция че работи правилно, но е по-лесния начин с подръчни инструменти да провериш)
Във Форума на ФОРД има 2 теми - ПРОБЛЕМИ и ПРОДАВА!!!

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи
Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо
При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Подгряващи свещи

Мнение от anzak » 14 Дек 2010, 0:31

а още по лесно е да отвориш кутията на компютрите да изкаращ релето за подгрева откачаш буксата в единия и край има 6 еднакво дебели кабели пробна лампа закачена на + и всеки поред и разбираш колко свещи имаш заминали
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Подгряващи свещи

Мнение от barty » 14 Дек 2010, 15:14

А най-добре е ако не си ги сменял да ги смениш с чисто нови :yes:
Дизела много страда от калпави свещи, а зимата направо е ......
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Re: Подгряващи свещи

Мнение от hellbull » 14 Дек 2010, 17:38

Здравейте колеги, карам ТДС 97г.
имам подобен проблем както този на колегата.
значи сутрин когато е студена колата си пали без проблеми, но като загрее трябва да стартера да върти 4-5 сек за да запали, според вас от какво може да е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 12.09.2008
Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06

Re: Подгряващи свещи

Мнение от chegevara1 » 14 Дек 2010, 19:35

вероятно може да е разтегната верига,гнп и свещи на последно място
иди на диагностика,успех.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Подгряващи свещи

Мнение от vladobate » 15 Дек 2010, 1:15

А още по-по-най-добре е :mhihi: да си провериш горивната система за загуба на херметичност с една дума теч ( сълзене ) от мъркучи на обратната нафта та където влизат в щуцерите на дюзите или към клапана на помпата . Най-лесния и евтин вариант , и аз така от два дена не щеда пали и мислех 100% свещи ама :nono: гаден въздух засмуква и после докато подкачи и обезвъздуши въртиш кат хамав. Иначе наистина от релето ( по-точно буксата ) и мерсш хем и кабела до свещта се проверява. :yes:
Последна промяна vladobate на 16 Дек 2010, 1:09, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Подгряващи свещи

Мнение от anzak » 15 Дек 2010, 9:24

vladobate написа:А още по-по-най-добре е :mhihi: да си провериш горивната система за загуба на херметичност с една дума теч ( сълзене ) от мъркучи на обратната нафта та където влизат в щуцерите на дюзите или към клапана на помпата . Най-лесния и евтин вариант , и аз така от два дена не щеда пали и мислех 100% свещи ама :nono: гаден въздух засмуква и после докато подкачи и обезвъздуши въртиш кат хамав. Иначе наистина от релето ( по-точно буксата ) и меръш хем и кабела до свещта се проверява. :yes:

едва ли засмуква въздух по скоро клапана на ГНП-то ти не държи или подкачващата ти помпа здава багажа а относно паленето преди да се хвърляте на вериги и помпи вижте си акумулаторите и стртерите
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Подгряващи свещи

Мнение от vladobate » 16 Дек 2010, 1:15

Невероятно но факт , много е тъпо и затва никой не му обръща внимание , но наистина се оказа мъркучле което сълзеше и засмуква въздух оттам. От 5 години карам ТДС-и и при изгоряла свещ като подгрееш 2-3пъти и ще се позачуди сериозно а не да въртиш по 5-6 пъти. Нищо работа е да видите кво откъде само си открийте видимост , иначе си останах със купените вече свещи , че и аз клонях повече на тях е да ама не, даже и невъзвратен клапан си купих ами сега май ще събират прах. :yes: Не че изклъчвам възможността за свещи и дръги ама така внезапно или въздух или свещи . Отзад помпата и да не работи ще пали стига да има над 20литра и да не е дигнал муцуната на нагорнище.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Подгряващи свещи

Мнение от anzak » 16 Дек 2010, 9:05

не бъди толкова сигурен че с над 20 литра колата винаги пали имал съм случаи с пълен резервоар пак не пали :) може и да е маркуч както казваш но го има и варианта да клапана на помпата ако е преебан се слага едно възвратно клапанче преди филтъра
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: Подгряващи свещи

Мнение от **Novobraneca » 19 Дек 2010, 22:36

hobotqnin написа:Здравейте съмишленици и привърженици на дизеловите агрегати :lol: Имало някакъв начин да се проверят подгревните свещи от някаква букса,с мултицед,че имам явно някоя изгоряла,щото почна да пали от 5-ия опит(2.5 тдс).Дайте хелп!И лека седмица еврибари :yes:

Здрасти колега, значи предполагам знаеш къде се намира компа на двигателя, там се намира и релето за свещите, Откачи релето и ще видиш, че от него излизат 6 по дебели кабела, има и по тънки но на теб ти трябват по дебелите 6 кабела, едно по едно слагаш едината клема на мултицета в гнездата на кабелите, а другия край на маса. Поздрави надявам се да съм бил полезен
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Re: Подгряващи свещи

Мнение от hobotqnin » 21 Дек 2010, 15:34

мерси на всички за съдействието.почвам :)

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 27.12.2009
Местоположение: Vraca
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 525 tds

Re: Подгряващи свещи

Мнение от geleto021 » 26 Дек 2010, 1:33

**Novobraneca написа:
hobotqnin написа:Здравейте съмишленици и привърженици на дизеловите агрегати :lol: Имало някакъв начин да се проверят подгревните свещи от някаква букса,с мултицед,че имам явно някоя изгоряла,щото почна да пали от 5-ия опит(2.5 тдс).Дайте хелп!И лека седмица еврибари :yes:

Здрасти колега, значи предполагам знаеш къде се намира компа на двигателя, там се намира и релето за свещите, Откачи релето и ще видиш, че от него излизат 6 по дебели кабела, има и по тънки но на теб ти трябват по дебелите 6 кабела, едно по едно слагаш едината клема на мултицета в гнездата на кабелите, а другия край на маса. Поздрави надявам се да съм бил полезен


Само да добавя към това за пробата , че при мен изведнъж започна да пали мн трудно, когато е студен двигателя и първата ми мисъл беше да проверя свещите , та отивам при един майстор да ги погледне и по гореописания метод ги провери и каза, че всички 6 работят и отидохме на втори вариант за всмукване на въздух в системата смених всички маркучета и пак го имах проблема след това ми каза горивния филтръ, смених и него, но пак го има проблема, след това смених всички упланения на нафтената помпа което ми излезе 300лв :( но уви проблема си остана и ме насочиха към дюзите отивам при един майстор др да гледа дюзите и той ми казва "неможе да имаш проблем с дюзите колата ти работи перфектно" и каза ще я прегледам и ще ти звънна да ти кажа дали ще се оправи и ми се обажда на другия ден и ми казва значи от 6 подгревни свещи имаш 6 изгорели и след като ги сменихме с оригинални bosch паленето стана от половин оборот което обезмисли тези 400-500 лв разходи за другите неща. Та така според мен най-сигурния начин да се проверят свещите е като се свалят, но нз може просто този майстор при който съм отишъл да не е бил мн наясно с нещата макар че бях там и гледах как ги мереше точно тези 6 дебели кабела черно-кафяво черно нз си какво и така ..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Re: Подгряващи свещи

Мнение от hobotqnin » 26 Дек 2010, 11:28

при мене се оказа една изгоряла.и в момента пали една идея по трудно от преди,но няма нищо общо с доскорошното въртене :D

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook