Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от nikoror » 23 Дек 2010, 6:25

много зависи от макс лифт и най-вече обороти. общо взето (много) груба сметка е следното:

280 градуса вал: реални около 250 градуса, ускорението при отваряне е около 1/7 от това, т.е. 35 градуса
При 7000 оборота/мин, Т=1/(2*7000 Обороти/мин/(60сек/мин))*(250градуса/180 градуса)~0.0059 сек

а(ускорение при отваряне)~28*L/(T*T) където Л е лифта в метри а Т е отвореното време от горния ред. при 12мм лифт
а=28*(12/1000)/(0.0059^2)=9652 м/с^2 ~ 984g's (984 земното ускорение)

При затваряне ускорението е около 2/5 от при от при отваряне (за затваряне ни трябва пружината) = 393 g's

Ако масата на клапана+всичко дето седи върху него е 200грама (0,2 кг)
Сила = маса*ускорение = 0.2 * 3860 м/с^2 = 772 Нютона

Пружината има рейтинг ххх N/mm или паунда(lbs)/инч(inch), начална височина и минимална височина (т.е. обръчите вече се допират, т.е. coil bind)

Под ръка имам едни Supertech пружини за М50/52 SPRK-H1000D/BM които имат следните данни:
Seat pressure 84lbs@35.70mm (сила на натиск когато са сложени)
Spring coil bind: 20.70 mm (височина при която обръчите вече се допират)
237 lbs@12mm lift (понеже пружината не е 100% линейна е по-добре да дадат реално измерване от колкото само рейтинга на силата (примерно 12.5 lbs/mm)
Тука понеже са американски пружини за европейска кола мерните единици са малко умешани :)
Та тези 237 lbs@12 мм са 1048 Нютона при 12мм, т.е. доста повече от 772 които сметнахме, т.е. пружините са достатъчно добри за този вал и може даже да качим оборотите и/или да увеличим лифта

ВАЖНИ ИЗВОДИ:
Лифта увеличава ускорението линейно, т.е. 12мм лифт ще е 20% повече ускорение от 10мм лифт (понеже взимаме 2/5 от ускорението при отваряне, ще ни трябва само 8% по-твърда пружина)
Времето за отваряне (градусите) увеличават ускорението линейно
Оборотите са НАЙ-НАЙ-НАЙ-Важното!!! :!: Всички лоши неща стават от много обороти :)
Масата на клапана+всичко около него увеличава силата линейно, т.е. по-леки части (титаниеви retainer (нямам идея как е на български :( ), по-леки клапани) означава, че може повече отворени градуси/повече лифт или малко повече обороти (с такива магии някой модерни push-rod мотори се въртят до 7000+++ оборота)

Пак повтарям: това е много груба сметка но дава ясна представа кои фактори са от значение!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от bum_bum » 23 Дек 2010, 9:50

Уби ме с тия сметки :shock: На retainers им викаме тарелки :)
Аз се замислям за 278 градуса двата с лифт 11. Казват, че стават с нормалните пружини на м52. Лошото е, че за сток пружините няма кой да каже рейтинг, а съм с нови клапани афтърмаркет някакви, които се съмнявам, че може да са по-тежки от стоковите. Трябва да взема да претегля един.
А тези Супертек пружините бива ли ги? Цената на комплекта с тарелки е доста прилична.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от nikoror » 24 Дек 2010, 4:01

има ги данните за всички мотори в bimmerforums за пружините. не ми се търси сега, но преди да поръчам от Supertech ги имах всичките. Supertech ( http://www.supertechperformance.com/ ) са ни спонсори и ни дадоха пружините и клапаните (инконел изпускателни) на производствените цени, които бяха (относително) символични. няма време/пари да свалим главата за да сложим +1мм клапаните (а и няма особен смисъл, защото валовете още не сме ги намерили на приемлива цена, т.е. спонсор ) така че нямам личен опит, но много хора ги ползват и са доволни

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от bum_bum » 24 Дек 2010, 10:59

Ще ги търся щом ги има. Тва с клапаните е добре ама не смея тук да дам на някой да ми слага по-големи, че да не си търся после легната някъде из мотора. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от bum_bum » 01 Фев 2011, 14:36

Пружините ги измислих, ще взема същите Supertech SPRK-H1000D/BM.
Валовете към които гледам обаче са 275 / 275°, лифт 11.15 / 11.15mm и това, което ме притеснява- lift at TDC 2.05 / 2.65mm. В страницата на Шрик пише, че за 4 клапанови мотори с хидравлични повдигачи макс лифт трябва да е 1.1 ако искам нормален празен ход.
Бих преживял малко по-остър празен ход ама не знам къде е границата.. ще е тъпо да ми гасне като си пусна климатика. Някой дали е чувал/виждал БМВ с подобни валове как работи?

nikoror написа:+1мм клапаните (а и няма особен смисъл, защото валовете още не сме ги намерили на приемлива цена, т.е. спонсор ) така че нямам личен опит, но много хора ги ползват и са доволни


Тия клапани ще влязат ли на фабричните легла и има ли някаква полза от тях сравнено със стандартните?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от nikoror » 05 Фев 2011, 7:10

за празния ход нямам идея.

клапаните, мисля че стават на фабричните легла, но не знам със сигурност. ползата от по-голям отвор е, че имаш повече площ за всеки лифт, възможност за повече макс лифт и като цяло по-добро пълнене.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от bum_bum » 05 Фев 2011, 11:10

Трябва някакво стъргане на леглата, но остават фабричните според това, което последно разбрах. Остава да видим кой ще портне главата качествено и да заръчвам.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от bum_bum » 06 Фев 2011, 15:29

Друг един въпрос се сетих. Има ли смисъл да се охарчвам допълнително за Инконел за клапаните или няма да има особена разлика от обикновените?
За болтове в блока казват да се ползва "thin heat-treated aluminum ladder with aluminum rivet" за да държи здраво. Тия термини са обаче още нещо, което не ми говорят нищо :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от nikoror » 26 Фев 2011, 3:46

inconel само ако ще се слага турбо. иначе не виждам смисъл.
не знам кои са тия болтове в блока но болтове от алумин нема :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от bum_bum » 26 Фев 2011, 13:50

Гледах тия втулки на Time Cert, блога е с превъртели резби и ако ще го правя вероятно ще опитам с тях ама не знам дали изобщо си струва. :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance

Мнение от nikoror » 10 Мар 2011, 6:49

аз съм ползвал Heli Coil няколко пъти (включително за резбата на свещите) и съм доволен. За резбата на блока също мисля, ще е ок. Другият вариант е да минеш на един размер по-големи шпилки

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook