Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
Модератор: bum_bum
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
много зависи от макс лифт и най-вече обороти. общо взето (много) груба сметка е следното:
280 градуса вал: реални около 250 градуса, ускорението при отваряне е около 1/7 от това, т.е. 35 градуса
При 7000 оборота/мин, Т=1/(2*7000 Обороти/мин/(60сек/мин))*(250градуса/180 градуса)~0.0059 сек
а(ускорение при отваряне)~28*L/(T*T) където Л е лифта в метри а Т е отвореното време от горния ред. при 12мм лифт
а=28*(12/1000)/(0.0059^2)=9652 м/с^2 ~ 984g's (984 земното ускорение)
При затваряне ускорението е около 2/5 от при от при отваряне (за затваряне ни трябва пружината) = 393 g's
Ако масата на клапана+всичко дето седи върху него е 200грама (0,2 кг)
Сила = маса*ускорение = 0.2 * 3860 м/с^2 = 772 Нютона
Пружината има рейтинг ххх N/mm или паунда(lbs)/инч(inch), начална височина и минимална височина (т.е. обръчите вече се допират, т.е. coil bind)
Под ръка имам едни Supertech пружини за М50/52 SPRK-H1000D/BM които имат следните данни:
Seat pressure 84lbs@35.70mm (сила на натиск когато са сложени)
Spring coil bind: 20.70 mm (височина при която обръчите вече се допират)
237 lbs@12mm lift (понеже пружината не е 100% линейна е по-добре да дадат реално измерване от колкото само рейтинга на силата (примерно 12.5 lbs/mm)
Тука понеже са американски пружини за европейска кола мерните единици са малко умешани
Та тези 237 lbs@12 мм са 1048 Нютона при 12мм, т.е. доста повече от 772 които сметнахме, т.е. пружините са достатъчно добри за този вал и може даже да качим оборотите и/или да увеличим лифта
ВАЖНИ ИЗВОДИ:
Лифта увеличава ускорението линейно, т.е. 12мм лифт ще е 20% повече ускорение от 10мм лифт (понеже взимаме 2/5 от ускорението при отваряне, ще ни трябва само 8% по-твърда пружина)
Времето за отваряне (градусите) увеличават ускорението линейно
Оборотите са НАЙ-НАЙ-НАЙ-Важното!!!
Всички лоши неща стават от много обороти 
Масата на клапана+всичко около него увеличава силата линейно, т.е. по-леки части (титаниеви retainer (нямам идея как е на български
), по-леки клапани) означава, че може повече отворени градуси/повече лифт или малко повече обороти (с такива магии някой модерни push-rod мотори се въртят до 7000+++ оборота)
Пак повтарям: това е много груба сметка но дава ясна представа кои фактори са от значение!
280 градуса вал: реални около 250 градуса, ускорението при отваряне е около 1/7 от това, т.е. 35 градуса
При 7000 оборота/мин, Т=1/(2*7000 Обороти/мин/(60сек/мин))*(250градуса/180 градуса)~0.0059 сек
а(ускорение при отваряне)~28*L/(T*T) където Л е лифта в метри а Т е отвореното време от горния ред. при 12мм лифт
а=28*(12/1000)/(0.0059^2)=9652 м/с^2 ~ 984g's (984 земното ускорение)
При затваряне ускорението е около 2/5 от при от при отваряне (за затваряне ни трябва пружината) = 393 g's
Ако масата на клапана+всичко дето седи върху него е 200грама (0,2 кг)
Сила = маса*ускорение = 0.2 * 3860 м/с^2 = 772 Нютона
Пружината има рейтинг ххх N/mm или паунда(lbs)/инч(inch), начална височина и минимална височина (т.е. обръчите вече се допират, т.е. coil bind)
Под ръка имам едни Supertech пружини за М50/52 SPRK-H1000D/BM които имат следните данни:
Seat pressure 84lbs@35.70mm (сила на натиск когато са сложени)
Spring coil bind: 20.70 mm (височина при която обръчите вече се допират)
237 lbs@12mm lift (понеже пружината не е 100% линейна е по-добре да дадат реално измерване от колкото само рейтинга на силата (примерно 12.5 lbs/mm)
Тука понеже са американски пружини за европейска кола мерните единици са малко умешани

Та тези 237 lbs@12 мм са 1048 Нютона при 12мм, т.е. доста повече от 772 които сметнахме, т.е. пружините са достатъчно добри за този вал и може даже да качим оборотите и/или да увеличим лифта
ВАЖНИ ИЗВОДИ:
Лифта увеличава ускорението линейно, т.е. 12мм лифт ще е 20% повече ускорение от 10мм лифт (понеже взимаме 2/5 от ускорението при отваряне, ще ни трябва само 8% по-твърда пружина)
Времето за отваряне (градусите) увеличават ускорението линейно
Оборотите са НАЙ-НАЙ-НАЙ-Важното!!!


Масата на клапана+всичко около него увеличава силата линейно, т.е. по-леки части (титаниеви retainer (нямам идея как е на български

Пак повтарям: това е много груба сметка но дава ясна представа кои фактори са от значение!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
Уби ме с тия сметки
На retainers им викаме тарелки 
Аз се замислям за 278 градуса двата с лифт 11. Казват, че стават с нормалните пружини на м52. Лошото е, че за сток пружините няма кой да каже рейтинг, а съм с нови клапани афтърмаркет някакви, които се съмнявам, че може да са по-тежки от стоковите. Трябва да взема да претегля един.
А тези Супертек пружините бива ли ги? Цената на комплекта с тарелки е доста прилична.


Аз се замислям за 278 градуса двата с лифт 11. Казват, че стават с нормалните пружини на м52. Лошото е, че за сток пружините няма кой да каже рейтинг, а съм с нови клапани афтърмаркет някакви, които се съмнявам, че може да са по-тежки от стоковите. Трябва да взема да претегля един.
А тези Супертек пружините бива ли ги? Цената на комплекта с тарелки е доста прилична.
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
има ги данните за всички мотори в bimmerforums за пружините. не ми се търси сега, но преди да поръчам от Supertech ги имах всичките. Supertech ( http://www.supertechperformance.com/ ) са ни спонсори и ни дадоха пружините и клапаните (инконел изпускателни) на производствените цени, които бяха (относително) символични. няма време/пари да свалим главата за да сложим +1мм клапаните (а и няма особен смисъл, защото валовете още не сме ги намерили на приемлива цена, т.е. спонсор ) така че нямам личен опит, но много хора ги ползват и са доволни
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
Ще ги търся щом ги има. Тва с клапаните е добре ама не смея тук да дам на някой да ми слага по-големи, че да не си търся после легната някъде из мотора. 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
Пружините ги измислих, ще взема същите Supertech SPRK-H1000D/BM.
Валовете към които гледам обаче са 275 / 275°, лифт 11.15 / 11.15mm и това, което ме притеснява- lift at TDC 2.05 / 2.65mm. В страницата на Шрик пише, че за 4 клапанови мотори с хидравлични повдигачи макс лифт трябва да е 1.1 ако искам нормален празен ход.
Бих преживял малко по-остър празен ход ама не знам къде е границата.. ще е тъпо да ми гасне като си пусна климатика. Някой дали е чувал/виждал БМВ с подобни валове как работи?
Тия клапани ще влязат ли на фабричните легла и има ли някаква полза от тях сравнено със стандартните?
Валовете към които гледам обаче са 275 / 275°, лифт 11.15 / 11.15mm и това, което ме притеснява- lift at TDC 2.05 / 2.65mm. В страницата на Шрик пише, че за 4 клапанови мотори с хидравлични повдигачи макс лифт трябва да е 1.1 ако искам нормален празен ход.
Бих преживял малко по-остър празен ход ама не знам къде е границата.. ще е тъпо да ми гасне като си пусна климатика. Някой дали е чувал/виждал БМВ с подобни валове как работи?
nikoror написа:+1мм клапаните (а и няма особен смисъл, защото валовете още не сме ги намерили на приемлива цена, т.е. спонсор ) така че нямам личен опит, но много хора ги ползват и са доволни
Тия клапани ще влязат ли на фабричните легла и има ли някаква полза от тях сравнено със стандартните?
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
за празния ход нямам идея.
клапаните, мисля че стават на фабричните легла, но не знам със сигурност. ползата от по-голям отвор е, че имаш повече площ за всеки лифт, възможност за повече макс лифт и като цяло по-добро пълнене.
клапаните, мисля че стават на фабричните легла, но не знам със сигурност. ползата от по-голям отвор е, че имаш повече площ за всеки лифт, възможност за повече макс лифт и като цяло по-добро пълнене.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
Трябва някакво стъргане на леглата, но остават фабричните според това, което последно разбрах. Остава да видим кой ще портне главата качествено и да заръчвам.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
Друг един въпрос се сетих. Има ли смисъл да се охарчвам допълнително за Инконел за клапаните или няма да има особена разлика от обикновените?
За болтове в блока казват да се ползва "thin heat-treated aluminum ladder with aluminum rivet" за да държи здраво. Тия термини са обаче още нещо, което не ми говорят нищо
За болтове в блока казват да се ползва "thin heat-treated aluminum ladder with aluminum rivet" за да държи здраво. Тия термини са обаче още нещо, което не ми говорят нищо

- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
inconel само ако ще се слага турбо. иначе не виждам смисъл.
не знам кои са тия болтове в блока но болтове от алумин нема
не знам кои са тия болтове в блока но болтове от алумин нема

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
Гледах тия втулки на Time Cert, блога е с превъртели резби и ако ще го правя вероятно ще опитам с тях ама не знам дали изобщо си струва. 

- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Coil bind on the springs and the piston/valve clearance
аз съм ползвал Heli Coil няколко пъти (включително за резбата на свещите) и съм доволен. За резбата на блока също мисля, ще е ок. Другият вариант е да минеш на един размер по-големи шпилки
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани