налягане в охладителната система
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- chegevara1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
налягане в охладителната система
колеги искам да ви попитам колко горе долу е нормалното налягане в охладителната система на ТДС-а и на бензиновите мотори?
до колко бара е нормално да надува?
до колко бара е нормално да надува?
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: налягане в охладителната система
На дизелите капачките на разшерителния съд са до 1,4 бара а на бензина до 2 бара
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: налягане в охладителната система
Ами на колкото е капачката,тя играе ролята на регулатор и го регулира,съответно на 1.4 и 2 бара,а колко може да достигне,не се знае,зависи колко са здрави маркучите.
- chegevara1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
Re: налягане в охладителната система
значи всичко зависи каква капачка ще взема?
ако взема 2.0bar за бензин а я сложа на тдс ще има ли проблем?
ако взема 2.0bar за бензин а я сложа на тдс ще има ли проблем?
Re: налягане в охладителната система
Колега това за спорта ли го правиш или какво , не са чак толкова скъпи капачките та да не си вземеш за твойта кола. И това че надува до 1.4бара и капачката играе роля на регулатор и аз си го мислих ама не е точно така. по документи си го дават 1бар работно налягане и клапан на капачката за надналягане на 1.4бара. Та всъщност идеята е да си надува нормално или при някакво прието усреднено натоварване на мотора на 1бар и ако повиши ( по независимо какви причини ) над 1.4бара да изпусне клапанчето и да регулира така максималното надуване в системата. А то си е изчислено за този двигател кое е оптималното и каква капачка да се сложи защото повярвай ми проектиране на системи с флуиди си е сложнотийка и там не е хубаво да се правят експерименти освен ако не се прави за спорта.
Та правило са ти отговорили колегите за дизелов и бензинов двигател като на капачките умножаваш баровете по 100 за да получиш числото което е изписано на тях , а всъщност то е дадено в килопаскали ( kPa ) , като 1бар=100kPa . Е, успех.

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: налягане в охладителната система
Колегата ти обясни точно или така нареченото Уравнение на Клапейрон-Менделеев. Налягането е пряко свързано с работната температура. При по високо налягане, кипенето става при по-висока температура. Още се казва предпазно преливен клапан и има защо.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: налягане в охладителната система
Садекс
полвината тук не можем името да си напишем без грешка, ти за Уравнение на Клапейрон-Менделеев говориш 


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: налягане в охладителната система
spacepl написа:Садексполвината тук не можем името да си напишем без грешка, ти за Уравнение на Клапейрон-Менделеев говориш
Ааааааааааа недей така


В интерес на истината, това за налягането на охлаждащата течност е частен случай на горноказаното Уравнение. Добре че някой не попита на какъв принцип се изчислява да кажем параметрите на маслото в един двигател, и за какво са уравненията на Навие — Стокс , и отделно уравненията за топлоповодимостта му , и каква е ролята на термодифузията на мазилните вещества

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: налягане в охладителната система
spacepl написа:Садексполвината тук не можем името да си напишем без грешка, ти за Уравнение на Клапейрон-Менделеев говориш
Еми то БМВ такива хора карат....





иначе за уравнението Клапейрон-Менделеев преди ми стоеше като подпис P.V=R.T и с това се започва термодинамичното изчисляването на един ДВГ !!!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: налягане в охладителната система
то тука от инженер нагоре ............ 

Барай шишарката Минкеее ....
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: налягане в охладителната система
Охладителната система е затворена (поне до момента в който се отвори предпазния клапан на разширителния съд поради някъква причина). А от това че е затворена с-ма следва че е еднакво налягането навсякъдев системата, т.е. при нормална работа на дизелите е по-малко от 1,4 бара а при бензиновите от 2 бара.chegevara1 написа:а в самата система до колко стига?

- geleto021
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 27.12.2009
- Местоположение: Vraca
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39 525 tds
Re: налягане в охладителната система
Ами аз да попитам как да разбера дали капачката ми отваря при тези 1.4 , интересува ме защото четох в една друга тема за обезвъздъшаването на системата че ако стиснем маркуча, който излиза от двигателя към радиатора той трябва да е мек но мри мен е мек само когато капачката е отворена и когато покарам и стисна маркуча се усеща наляганае , и след като отвия капачката испуска пара. Та ме притеснява да не би да не съм обезвъздъшил добре системата макар че гледах пак тук във форума, че ТДС сам се обезвъздъшава или капачката нещо не отваря и си прави налягане.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: налягане в охладителната система
gentata написа:Охладителната система е затворена (поне до момента в който се отвори предпазния клапан на разширителния съд поради някъква причина). А от това че е затворена с-ма следва че е еднакво налягането навсякъдев системата, т.е. при нормална работа на дизелите е по-малко от 1,4 бара а при бензиновите от 2 бара.chegevara1 написа:а в самата система до колко стига?
Причината я казахме.... при херметизирана система на охлаждане и изправна- налягането и обема ( на охладителната течност антифриз и газове, изпарения) са правопропорционални на температурата! някое от тези показатели, ако расте/намалява, растат/намаляват и другите показатели съответно при загряващ и изстиващ двигател...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани