тресене при трьгване
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ckrumov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: f31, 320D
- Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)
Re: тресене при трьгване
gocho_ написа:Имам леко претрисане на 1-ва и задна /по-осезаемо на задна/
Съмнявах се и си излезна тампона на дифа (има една пукнатина)![]()
Купих тампон на Лемфьордер , но не съм намерил време за смяната ,
че е много работа , бая разглобяване![]()
Може и на Двигателя да е за смяна- мисля че левия
/люшка се мотора - при загасяне , като е много топло /
Ще пиша като го сменя тоя на дифа, да видим какъв ще е резултата
При мен също притрисаше леко, зиради този тампон. Беше доста нацепен, пък и на канала се видя, че тампона леко се движи в металното цилиндърче. Освен това тупкаше при включване на скорост /при по- бързо отпускане на съединителя/. Проблема се реши на 100 % със смяната на тампона на дифа. Мислех, че може маховика да е заминал, защото бях сменял съединителя комплект /без него/ скоро, но се оказа един нищо и никакъв тампон

- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: тресене при трьгване
b_velev написа:При мен притрисането пак се появи. Сменял съм маховик и съединител пред около 10 000км. Маховика е бездемферен. Дали е възможно съединителя да е заминал за толкова малко км (на Валео е)? Съмняват ме малко тампоните на мотора, защото притриса и при гасене. Възможно ли е от тях да е проблема и при тръгване?
Колега,
тампоните много лесно се хващат - като ти качат колата, повдигат леко двигателя отдолу с един лост и се вижда, ако някой си е заминал, и да може от тампоните да ти претриса, при мен беше така като взех колата, но най-вече се усещаше много силно претрисане при гасене (все едно колата се разпада). От опит ти казвам само оригинални, за да не сменяш 2 пъти.
Иначе за маховика мислех, ако ми излезе като проблем да слагам бездемпферен, но ме разубедиха, че може да счупи коляновия вал, а и до колкото знам вибрациите е нормално да са по-усезаеми.
- frizzante
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 481
- Регистриран на: 29.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: му се на вода
Re: тресене при трьгване
mitkofast написа:Колеги и аз имам проблем с притрисане,а именно колата притриса най вече при потегляне и при ниски обороти на която и да е предавка примерно 2-ра 3-та с малки обороти има едно странно тресене,а също и при гасене на двигатела има доста силно разтрисане на двигатела и на цялата кола(предполагам тампони на двигател).Дали може това притрисане да е от тези тампони на двигателя и странното е, че сега когато е по студено притрисането почти не се усеша докато колата не загрее и пак се появява.Помощ неприятно е.
Колега това с изчезването на претрисането сега като е студено се случи и при мен...не мога да си го обесня...Иначе съм сменил тапмони на двигателя преди време. Мисля да си карам така до пролетта и тогава да се заемам с проблема. Ще сменя съеднителя първо че е пътник и ако претриса пак минавам на дифа като се надявам да не се стига до маховик. Все пак някой има ли идея защо сега като е студено времето няма и грам претрисане?
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: тресене при трьгване
А! бях забравил, смех го тампона на дифа и тресенето не се осеща вече така осезаемо
(то и преди не беше много силно де), остават тампони на двигателя и да замърка като коте.
Относно намаляне на вибрацийте в студеното= каучука става по-твърд/стегнат , маслото при хидравличните тампони циркулира по-трудно -> и когато загрее двигателя темп. в двиг. отсег се вдига и се осеща повече претрисането на мотора.
(то и преди не беше много силно де), остават тампони на двигателя и да замърка като коте.
Относно намаляне на вибрацийте в студеното= каучука става по-твърд/стегнат , маслото при хидравличните тампони циркулира по-трудно -> и когато загрее двигателя темп. в двиг. отсег се вдига и се осеща повече претрисането на мотора.

- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
Re: тресене при трьгване
Относно автора. Надявам се с смяна на притискател и феродов диск да се разминеш, но аз залагам на маховик. При смяната на съединителя да ти проверят луфта на маховика.
п.с. при мен джагъркането по педала на съединителя се оказа че е от аксиален лагер.
п.с. при мен джагъркането по педала на съединителя се оказа че е от аксиален лагер.

- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: тресене при трьгване
Здр. колеги трябва да сменям маховик и се чудя дали да взимам нов или 2ра ръка? В Дару ми искат 1400+лв,а аз си намерих уж на 60 000км безупречен за 250лв от Германско.Кажете дали си струва да взимам употребяван или да събера пари за нов?То ясно,че и късмета е важен ама.. 

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: тресене при трьгване
колеги, говорите за смяна на маховик, но освен него друго какво сте сменили? феродов, притискател, аксиален лагер или.....

- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: тресене при трьгване
При мене проблема се реши при смяната на тампона да дифа и тези на мотора. 

новият ми номер: 0877787835
Re: тресене при трьгване
при мен също го има това претрисане,но само когато колата е студена и само на 1-ва 


Re: тресене при трьгване
ТУПКАНЕТО И ПРИТРИСАНЕТО Е РЕШЕНО!
(пиша същото нещо в тази тема което написах в темата за тупкането защото двата проблема са свързани и се решават по 1 и същ начин)
Здравейте колеги. Сега ще ви разкажа моята история с тупкането и притрисането при тръгване!
Бмвто е Е46 318и. Колата е на 210,000км реални. Тупка от някъде 10,000км. На 100,000 бе сменен съединител в Дару (профилактично тогава). Тупкането се появи първо при включване на 1ва, после между 1ва и 2ра и после при всяка смяна на предавка. В началото когато започна да тупка смених висящия лагер на кардана и маслото на кутията (с оригинално естествено) Нямаше промяна. Смених тампоните на диференциала. Нямаше промяна. Купето не е скъсано! Напоследък започна да ми придърпва при тръгване на 1ва и задна и нещо дрънчеше при самото притрисане. Ядосах се и купих нов съединител (комплект) на Лук от колегата laviatan. Сменихме го с един приятел който има сервиз (не в някакъв случаен сервиз където могат да си оставят ръцете защото смяната е доста сложна тъй като съединителя е саморегулиращ се). Всички ме плашеха с маховик но маховика е перфектен, дори огледалната му част е с оригиналните резки - тоест не е износен и пружините си бяха ок (вижда се при стягане на притискателя).
Колата се промени КОРЕННО! Просо е същата като когато беше нова! Съединителя отделя на 2см от долната точка! Всяка предавка влиза синхронизирано с лекота, няма НИТО ГЪК при превключване на предавките. Тръгването не е било толкова гладко от много време! Няма тупкане, няма тресене, мога да тръгна на 800 оборота без притрисане! Просто е като нова! Когато пусна газта го няма това туп като преди. Просто съм изумен каква разлика има! Който не ми вярва да пише едно ЛС за да го повозя.
Тупкането идва от това че някой умник при смяната на съединителя не е върнал реглажните пружини и диска в позиция като за нов съеднинител а го е оставил някъде по средата. Новия съединител НЕ ИДВА регулиран въпреки че е заключен със звезда. Инструмента за монтаж струва 500евро но може и без него ако седнеш и помислиш принципа на който работи системата! От тук се получава не добро отделяне на феродото от огледалата при натиснат съединител и съответно имаме ТУП при смяна на предавки.
Тези дни ще напиша една тема в Е46 за смяната на съединител защото наистина е много специфично и трябва да се направи както трябва!
Ако на някой колега е46 притриса при тръгване, сменяйте съединител комплект преди да замине маховика!
Ако знаех че всичко е от това щях да го сменя още при появата на тупкането!
Дано да съм помогнал и дано други колеги не подменят здрави части като висящи лагери и тампони и т.н. = +-1000лв а причината да е в един тъп съединител!
(пиша същото нещо в тази тема което написах в темата за тупкането защото двата проблема са свързани и се решават по 1 и същ начин)
Здравейте колеги. Сега ще ви разкажа моята история с тупкането и притрисането при тръгване!
Бмвто е Е46 318и. Колата е на 210,000км реални. Тупка от някъде 10,000км. На 100,000 бе сменен съединител в Дару (профилактично тогава). Тупкането се появи първо при включване на 1ва, после между 1ва и 2ра и после при всяка смяна на предавка. В началото когато започна да тупка смених висящия лагер на кардана и маслото на кутията (с оригинално естествено) Нямаше промяна. Смених тампоните на диференциала. Нямаше промяна. Купето не е скъсано! Напоследък започна да ми придърпва при тръгване на 1ва и задна и нещо дрънчеше при самото притрисане. Ядосах се и купих нов съединител (комплект) на Лук от колегата laviatan. Сменихме го с един приятел който има сервиз (не в някакъв случаен сервиз където могат да си оставят ръцете защото смяната е доста сложна тъй като съединителя е саморегулиращ се). Всички ме плашеха с маховик но маховика е перфектен, дори огледалната му част е с оригиналните резки - тоест не е износен и пружините си бяха ок (вижда се при стягане на притискателя).
Колата се промени КОРЕННО! Просо е същата като когато беше нова! Съединителя отделя на 2см от долната точка! Всяка предавка влиза синхронизирано с лекота, няма НИТО ГЪК при превключване на предавките. Тръгването не е било толкова гладко от много време! Няма тупкане, няма тресене, мога да тръгна на 800 оборота без притрисане! Просто е като нова! Когато пусна газта го няма това туп като преди. Просто съм изумен каква разлика има! Който не ми вярва да пише едно ЛС за да го повозя.
Тупкането идва от това че някой умник при смяната на съединителя не е върнал реглажните пружини и диска в позиция като за нов съеднинител а го е оставил някъде по средата. Новия съединител НЕ ИДВА регулиран въпреки че е заключен със звезда. Инструмента за монтаж струва 500евро но може и без него ако седнеш и помислиш принципа на който работи системата! От тук се получава не добро отделяне на феродото от огледалата при натиснат съединител и съответно имаме ТУП при смяна на предавки.
Тези дни ще напиша една тема в Е46 за смяната на съединител защото наистина е много специфично и трябва да се направи както трябва!
Ако на някой колега е46 притриса при тръгване, сменяйте съединител комплект преди да замине маховика!
Ако знаех че всичко е от това щях да го сменя още при появата на тупкането!
Дано да съм помогнал и дано други колеги не подменят здрави части като висящи лагери и тампони и т.н. = +-1000лв а причината да е в един тъп съединител!
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: тресене при трьгване
Колега аз моя го смених комплект преди 15000(в пишман сервиз може да е грешка),защото като се караше 30мин в задръстване и като се напече диска,така тресеше,че трябваше да тръгвам на 2000 оборота.Отшумя притрисането,но 3 4 хил след смяната пак се появи,но драстично по-слабо и съединителя пак започна да отделя горе и ме вбесява и съм решил,че е от маховика поне така казаха и от Дару.Ако не преди да взема маховик да разкачам да видя какво е положението с тези реглажни пружини,че само от тях може да е проблема. 

Re: тресене при трьгване
Колега, аз съм на 300км след смяната. При монтажа трябва майстора преди да затегне притискателя да завърти реглажния му диск до максимално притискане на 3те пружинки което се пада по посока обратна на часовниковата стрелка. При това положение се стяга притискателя. За реглажа е необходимо да са натиснати перата на притискателя за да може да се върти диска вътре свободно! След това се регулира сам. 100км градско леко без много гас и после няма проблем. Попитай майстора дали го е регулирал и КАК!
Колега, като гледам колата от подписа ти много ми прилича на едно бмв на моя паркинг. То е абонат от скоро.... Да не се окажем съседи?
Колега, като гледам колата от подписа ти много ми прилича на едно бмв на моя паркинг. То е абонат от скоро.... Да не се окажем съседи?

- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: тресене при трьгване
Ми мисля,че не е защото за сега е гаражна
иначе евала за написаното,ще видя какво да права и ако има развитие,ще пиша.

- RaHzElChO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: тресене при трьгване
Здравейте, и аз имам сходен проблем и днес умувахме с Dimitroff. Стига да не е маховик, сумата за съединителя мога да я преглътна. Тресенето се усеща при гасене и полусъединител. Не ми е правило впечатление да приплъзва, но забелязах притрисне, все едно ще загасне, когато я оставя на 2-ра по наклон да катери. Придърпва няколко секунди и после си катери без газ.
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани