КЛЮЧ
Модератор: Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
КЛЮЧ
Здравейте
Знам че има много изписано относно волана и секторната кутия и съм прочел повечето теми...Принципно волана ми си е "тежък".Имам луфт(не малък май) когато колата не е запалена,а когато е запалена колелата реагират на най-малкото въртене.От скоро стана студено и сутрин когато е било минусови температури волана се върти мноОго трудно.След известно каране се оправя...това нормално ли е
От другите теми разбрах че се регулира някакъв болт за да стане "лек" волана.Може ли някой да ми покаже с снимка кое точно трябва да въртя
Има ли опасност да прецакам нещо с това въртене?И сега като ми е "тежък" волана явно болта е натегнат(сигурно с причина)задължително ли ще се появи луфт(при запалена кола) ако го разтегна с цел да олекотя волана 




Последна промяна MaxMeyer на 19 Дек 2010, 9:35, променена общо 2 пъти

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Волан-луфт и твърдост?
Щом като поработи колата се оправя,може маслото ти да е за смяна.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Волан-луфт и твърдост?
Маслото е ново както и казанчето.Скоро сложих и добавка QMI sx6000 за ск. кутий (която купих за кутията си но ми остана 200мл) от фирмата ми казаха че добавката е за кутий с ATF и става и за хидравлики с ATF.Добавката има смазочни качества и намалява триенето с 88% червена като ATF-a 


- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Волан-луфт и твърдост?
Здравей колега, преди известно време имах същия проблем и донякаде мога да ти помогна.Снимка нямам но ще ти обясня как да развиеш болта да оотпуснеш колата.Най-лесно става след като махнеш маркуча за въздуха към колекторите този който е след дебитомера (съжалявам но не видях дали е бензинова колата ти)и под него се вижда и напипва секторната кутия,ако ли не на канал но е малко по неудобно.Бъркаш и напипваш 5 глави на болтове 4-рите са в краищата на кутията а единия е в средата и е с гайка 16 ако не се лъжа и има и шестограм на самата шпилка,като го докопаш развиваш гайката и с шестограм отпускаш волана.не го отпускай прекомерно.пробвай колата и ще разбереш дали е добре ако има прекалено голям луфт значи ти е заминала кутията.Това е на първо време ще ти кача и снимка на кутията и ако има и нещо друго питай.
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Волан-луфт и твърдост?
Здравей колега, преди известно време имах същия проблем и донякаде мога да ти помогна.Снимка нямам но ще ти обясня как да развиеш болта да оотпуснеш колата.Най-лесно става след като махнеш маркуча за въздуха към колекторите този който е след дебитомера (съжалявам но не видях дали е бензинова колата ти)и под него се вижда и напипва секторната кутия,ако ли не на канал но е малко по неудобно.Бъркаш и напипваш 5 глави на болтове 4-рите са в краищата на кутията а единия е в средата и е с гайка 16 ако не се лъжа и има и шестограм на самата шпилка,като го докопаш развиваш гайката и с шестограм отпускаш волана.не го отпускай прекомерно.пробвай колата и ще разбереш дали е добре ако има прекалено голям луфт значи ти е заминала кутията.Това е на първо време ще ти кача и снимка на кутията и ако има и нещо друго питай.
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Волан-луфт и твърдост?
Това е болтът с некадърната стрелка която му направих, от него се оправя луфта и твърдоста.Ако продъжи да имаш поблеми има и други фактори които могат да пречат на лекото въртене но засега е това.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Волан-луфт и твърдост?
Бензин М50Б20 след като развия гайката и почна да регулирам шестограма трябва ли да затягам гайката при всяка проба на волана?И другото нормално ли е колата да има луфт когато не е запалена и когато я запаля да няма луфт?

- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Волан-луфт и твърдост?
Какви са другите фактори
И тази операция на загряла кола ли тряба да я правя или на студена?

Последна промяна MaxMeyer на 12 Дек 2010, 23:51, променена общо 1 път

- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Волан-луфт и твърдост?
MaxMeyer написа:Бензин М50Б20 след като развия гайката и почна да регулирам шестограма трябва ли да затягам гайката при всяка проба на волана?И другото нормално ли е колата да има луфт когато не е запалена и когато я запаля да няма луфт?
Нормално е да има луфт колега ( но не голям ) , като запалиш хидравличната помпа прави нялягане и луфта намалява

- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Волан-луфт и твърдост?
Колегата е прав трябва да имаш минимален луфт който се обира от маслото когато запалиш.Първоначално не развивай тази шпилка с шестограма повече от 1/4 оборот за да не отвориш много голям луфт, пробвай и ще разбереш след това дали трябва да се върне или отвори още.Другия фактор който ти казах е че има един маншон който може да прави волана леко твърд аз го имах и този проблем даже не съм го решил защото тъпия маншон се маха много трудно и може да се пробвам сега да го смажа с нещо но това ше ти обясня ако не се оправи от болата.Има и друго ако ти е разбита кутията може да ти прави такива номера виждал съм на коли заминали зъби и закачат и се ебава кутита.Аз си взех така кутия като мислех че и моята е наиграна но се оказа че трябва реглаж от шестограма и сега си имам кутия хахах тъй че не се тревожи и кутия ше ти намерим ако трябва.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
Номер 8 е маншона за който ти говоря а има и друго там с гайката номер 1 но провери първо кутията после другото че става дълга и широка ха.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
Номер 8 е маншона за който ти говоря а има и друго там с гайката номер 1 но провери първо кутията после другото че става дълга и широка ха.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Волан-луфт и твърдост?
Тука колеги мисля, че пропускате нещо важно:
В първия пост пише, че волана е твърд на студено и като загрее маслото волана се нормализира.
Според мен, ако някой е натегнал волана, то от промяна на визкозитета на маслото не би трябвало да се отпусне.
Аз мисля, че или маслото е калпаво или казанчето не е където трябва или помпата не помпи хубаво или и аз незнам какво друго.
Но в едно съм сигурен: щом на загряло волана ти е нормален, то не трябва да буташ кутията.
Просто размисли...
Поздрави,
Д
В първия пост пише, че волана е твърд на студено и като загрее маслото волана се нормализира.
Според мен, ако някой е натегнал волана, то от промяна на визкозитета на маслото не би трябвало да се отпусне.
Аз мисля, че или маслото е калпаво или казанчето не е където трябва или помпата не помпи хубаво или и аз незнам какво друго.
Но в едно съм сигурен: щом на загряло волана ти е нормален, то не трябва да буташ кутията.
Просто размисли...
Поздрави,
Д

- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Волан-луфт и твърдост?
Не той волана като цяло в "нормално" положение си беше доста твърд още като взех колата.И отдавна искам да регулирам за да стане лек но сега в студа се появи това за което писах и реших да се консултирам с вас...Маслото е Castrol но мисля да го източа и да сложа 1л наливен АТФ евтин и да промия с него след това да го източа и да си сложа хубаво масло АТФ пак Castrol или БМВ.И след това да регулира болта.Само не разбрах регулирането пречи ли да се прави на работещ двигател?

- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Волан-луфт и твърдост?
Не пречи на работещ двигател но няма да можеш защото ще се изгориш от мотора кутията е до него и другото е че няма да разбереш дали си оправил луфта на едно място като стои колата гледа се като направиш едно кръгче.Няма смисъл да е на запален двигател според мен.
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Волан-луфт и твърдост?
Какво стана колега оправили колата?
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани