Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 23.06.2009

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от GeCHo » 14 Ное 2010, 0:45

H2O написа:
balcanbas написа:1.) На първо място ме интересува – след като се сложи газов инжекцион, има ли възможност за „връщане назад”. Т.е. може ли да се демонтира газовата уредба, без да останат щети по колата (например ако по някаква причина не ми хареса или реша да си купя нова кола и да си прехвърля газовата уредба на нея) ?

Разбира се ,че има обратен път назад и доста познати собственици на марката БМВ , предприемат тази стъпка ...особено със 6 цил... Най-добре работи АГУ И Газова уредба инжекцион на кубатура до 1.8 , колата ти ще намали динамичните качества с около 5 до 7 %.Имай в предвид ,че Октановото число на пропан бутана е по-високо , от това на бензина .Все пак наличието на какъвто й да е багаж в колата намалява динамиката ....
Ако става въпрос до износването ,то е в пъти по-голямо от колкото при бензина ,от гледна точка на изпускателна система /особено зимата , когато се кара на къси разстояния/.Конденза в мотора е също доста по-голям.

Общото схващане, че на газ маслото издържало повече - не е вярно. Получава се нещо като да сипвате вода в маслото по-малко всеки ден. Резултата е много по-бърза загуба на вискозитет и смазочни качества. Затова,ако карате на газ сменяйте маслото по-често, не чакайте 10000км. да минете. Повечето 10W40 масла след 7000км. вече стават зле при каране на газ.

Има и една друга подробност,че маслото винаги е с температура от 5-10-15-20 градуса над температурата на охлаждащата течност,зависи от натоварването на двигателя.Като се има в предвид че темп.на охл.течност е около 90-95градуса,може много бързо да се сметне,защо толкова малка част от тази вода остава в маслото и то само през зимните месеци.Защото тя се изпарява.Когато се кара зимата на къси разтояния маслото като и самия двигател не достигат работна температура за да се изпари водата за това се получава и този конденз.

Да закл. набързо - най добре БМВ работи на газ , ако е с обем до 1800 куб..Просто да сложиш АГУ на БМВ е грехота :):):) Също така , трябва да помислиш ,за колко време ще избиеш всички разходи по АГУ-то - 1100 +++ ЛВ. , прегледи , консумативи . Трябва да караш х 20,000-25,000 КМ , а колко по толкова ще издържи колата ,без да й направиш основен ремонт , споменах и за износването .... Помисли си добре , но със сигурност твоят мотор не е от най-подходящите за АГУ
Отговора на колегата е изчерпателен!Много точно и ясно.За колегата пуснал темата,ако мислиш че ще изминеш 40000-50000км годишно слагай ГИ,ако не ,не се занимавай с тоя филм!1500 лв са си 750 литра бензин 95Н :mhihi: но това е само началото...




Не съм съгласен с пича. Ако при среден разход 13 при цена 2.20 я слагаме примерно на 10 000 км. са 2860 лв.
На газ ще вдигна разхода на 14 и при цена 1.20 за 10 000 км. са 1680 лв. Газовата не може да е по скъпа от 1100~1200 лв. Значи за 10 000 км вече си я избил и нататък все си напреде :bang:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 10.11.2010
Пол: Мъж

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от Freestyler88 » 15 Ное 2010, 17:49

Е някои колеги ме ошашкаха - аз ли криво си правя сметките или нещо друго. Защо 25-50 хил.км на година за да си избия парите ?

В момента средния ми разход е около 13-14 л./ 100 км. (толкова ми е средно претегления - на дълго ми е около 8 на 100, но в града не падам под 15 на сто, а 90 % от карането ми е градско... затова средно-претеглено броя около 13,5 л. на 100 км.).

Ако спестявам по 1 лв. на литър (толкова е разликата межди бензин и газ в момента) и цена около 1500 лв. газов инжекцион (мисля че е толкова за 6 цилиндъра - за 4 цилиндъра май са около 1300 лв., но...) избивам газовата за около 1500 литра. При среден разход от 13,5 л. за моето каране с предимна градско, я избивам за около 11 000 км. Не е чак толкова много... А след това би следвало да съм на плюс.

Сега, за съветите, че като ми е скъпо - да карам друга кола... защо пък да ми е скъпо. Дори да се спъне малко динамиката на колата, пак по-добре БМВ отколкото друго...

Само друго да попитам - наистина ли газов инжекцион не е добре за 6-ак ? Оставам с впечатление, че за четири цилиндров двигател е ОК, но не и за 6 цилиндъра... има ли нещо такова ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от integral » 16 Ное 2010, 12:37

Freestyler88 написа:Е някои колеги ме ошашкаха - аз ли криво си правя сметките или нещо друго. Защо 25-50 хил.км на година за да си избия парите ?

В момента средния ми разход е около 13-14 л./ 100 км. (толкова ми е средно претегления - на дълго ми е около 8 на 100, но в града не падам под 15 на сто, а 90 % от карането ми е градско... затова средно-претеглено броя около 13,5 л. на 100 км.).

Ако спестявам по 1 лв. на литър (толкова е разликата межди бензин и газ в момента) и цена около 1500 лв. газов инжекцион (мисля че е толкова за 6 цилиндъра - за 4 цилиндъра май са около 1300 лв., но...) избивам газовата за около 1500 литра. При среден разход от 13,5 л. за моето каране с предимна градско, я избивам за около 11 000 км. Не е чак толкова много... А след това би следвало да съм на плюс.

Сега, за съветите, че като ми е скъпо - да карам друга кола... защо пък да ми е скъпо. Дори да се спъне малко динамиката на колата, пак по-добре БМВ отколкото друго...

Само друго да попитам - наистина ли газов инжекцион не е добре за 6-ак ? Оставам с впечатление, че за четири цилиндров двигател е ОК, но не и за 6 цилиндъра... има ли нещо такова ?


Колега, както е писал един колега в по - горните постове - ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ МАЙСТОРИТЕ които ще ти монтират инжекциона, както и от марката/качеството на самия инжекцион. Аз лично карам м40б18 набор 91год. Имам газов инжекцион 3та година - марката на компютъра е AG, всички други части (рейка, изпарител, бутилка са Lovato), на година минавам около - 30 - 35 хил. км. и съм предоволен от - вървеж/цена и тн.т. Миналата седмица ходих до Пловдив и от Стара загора до Повдив карах средно с 160 - 180 на ГАЗ. След този мой пост сигурно най - малко 10 човека ще ми скочат и ще почнат умните и гъзарски изказвания относно BMW/газ 4, 6, 10, 12 цилиндъра и тн.т. Проблемите с газта идват от - калпав монтаж и некачествени части! Има много хора каращи 6 цилиндрови коли с газов инжекцион и нямат проблеми. Решението си е твое, както ти казах по - горе - КАЧЕСТВЕН МОНТАЖ + КАЧЕСТВЕНИ ЧАСТИ!
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от kirililiev » 17 Ное 2010, 18:46

карам вече 8000км м40б16 с инжекцион бсм-каргас,среден разход 10/100,разликата във вървенето на гас/бензин почти няма,разхода е с литър нагоре на гас.никви грижи нямам и всичко е ток и жица,давам същите пари за гориво...само дето карам два пъти повече ;)
много глупости се написаха по горе в темата..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от sas_88 » 17 Ное 2010, 19:25

За 10000 км.си избил газовата,за още 20000 си избил и парите за колата :mhihi: Пък кво те боли Х.я ,че си щял да преебеш мотора.Направо нова кола после,аз така правя :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 10.11.2010
Пол: Мъж

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от Freestyler88 » 18 Ное 2010, 15:28

Хм, като гледам досега май всички хвалищи газови инжекциони тук са ги слагали на по-малките двигатели ?

Има ли някои слагал на М52 ? Случайно ли няма мнения на хора слагали газ на 6-цилиндров мотор или наистина там има причина да не се слага ? :dunno:

H2O
Аватар

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от H2O » 18 Ное 2010, 18:07

Freestyler88 написа:Хм, като гледам досега май всички хвалищи газови инжекциони тук са ги слагали на по-малките двигатели ?

Има ли някои слагал на М52 ? Случайно ли няма мнения на хора слагали газ на 6-цилиндров мотор или наистина там има причина да не се слага ? :dunno:

Виж сега,ако ти звучи добре,шест цилиндров мотор на газ и ти се вижда евтино ГИ и после всичките допълнения,слагай.Всичко останало е празни приказки!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от kirililiev » 18 Ное 2010, 20:58

Freestyler88 написа:Хм, като гледам досега май всички хвалищи газови инжекциони тук са ги слагали на по-малките двигатели ?

Има ли някои слагал на М52 ? Случайно ли няма мнения на хора слагали газ на 6-цилиндров мотор или наистина там има причина да не се слага ? :dunno:

колега,точно за шестака е подходящ газовия инжекцион,заради пласмасовите колектори най вече,иначе м40-м43 е се тая дали е с обикновенна или инжекцион ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от Делян » 18 Ное 2010, 21:37

Имам добър приятел с газов инж. на м50б25(не е м52, но са близки все пак)вече над 20к км няма проблеми и само си кара и сменя филтърчета за по 3-4лв. ,че се пълнят яко с графит от насраната ни газ...
Разликата от газ/бензин и при мен и при него е в ниските обороти, като не е няква огромна, но се усеща. При високи обороти(над 3.5-4 да речем) почти няма разлика.Разхода е 1-2 нагоре.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 10.11.2010
Пол: Мъж

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от Freestyler88 » 19 Ное 2010, 19:15

H2O написа: Виж сега,ако ти звучи добре,шест цилиндров мотор на газ и ти се вижда евтино ГИ и после всичките допълнения,слагай.Всичко останало е празни приказки!


Какво имаш предвид колега под тези "всички допълнения"... В смисъл под слагане на ГИ имам предвид всичко - бутилка, компютър, инсталирането и т.н.... доколкото знам цената е за всичките тези неща и върви да речем около 1300-1500 лв доколкото знам... под "всичките допълнения" и нещо друго ли имаш предвид ?

H2O
Аватар

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от H2O » 19 Ное 2010, 23:43

Freestyler88 написа:
H2O написа: Виж сега,ако ти звучи добре,шест цилиндров мотор на газ и ти се вижда евтино ГИ и после всичките допълнения,слагай.Всичко останало е празни приказки!


Какво имаш предвид колега под тези "всички допълнения"... В смисъл под слагане на ГИ имам предвид всичко - бутилка, компютър, инсталирането и т.н.... доколкото знам цената е за всичките тези неща и върви да речем около 1300-1500 лв доколкото знам... под "всичките допълнения" и нещо друго ли имаш предвид ?

Кабели ,свещи ако не са ти наред,трябва да се сменят с нови.Свещите при газ нямат дълъг живот.Така че стават повече от консуматив.Следват безкраайни центровки и налучкване за добрата работа на мотора.Вярно,че слагат електроника да излъжат компа и електрониката на колата,но никога няма да е като бензина.В началото ще я закрепят да работи добре и до там ще е.След време ще се появи някаква аномалия с работата на мотора и като отидеш някъде да я правиш и кажеш имам газ почва голямото чудене.Все пак поставяш още една с-ма за гориво в колата си!В момента разликата между 95 и пропан-бутана е 0.85лв.От утре сутрин газта скача с 3ст.По добре изчакай и недей бърза.Прецени +/- и тогава режи.Лично мое мнение,че шест цилиндров мотор не е за газ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от integral » 20 Ное 2010, 11:40

Кабели ,свещи ако не са ти наред,трябва да се сменят с нови.Свещите при газ нямат дълъг живот.Така че стават повече от консуматив.Следват безкраайни центровки и налучкване за добрата работа на мотора.Вярно,че слагат електроника да излъжат компа и електрониката на колата,но никога няма да е като бензина.В началото ще я закрепят да работи добре и до там ще е.След време ще се появи някаква аномалия с работата на мотора и като отидеш някъде да я правиш и кажеш имам газ почва голямото чудене.Все пак поставяш още една с-ма за гориво в колата си!В момента разликата между 95 и пропан-бутана е 0.85лв.От утре сутрин газта скача с 3ст.По добре изчакай и недей бърза.Прецени +/- и тогава режи.Лично мое мнение,че шест цилиндров мотор не е за газ.


Лично аз не съм сменил нито една свещ от 2 години и нещо от както имам ГИ, т.е от около 60000 км., с настройките също съм нямал проблеми с изключение в самото начало, но ми ги оправиха още от 1вия път. Незнам какви са тия ''безкрайни центровки и налучквания'' защото ако нямаш проблеми с двигателя запалителната система и електрониката, при кадърни майстори и монтаж няма и да имаш, това е все едно да си пуснеш кабелна телевизия във вас и всеки път когато си включиш телевизора да ти се налага да си настройваш програмите защото са се изгубили - следователно проблема е или ''във вашия телевизор или в кабелната'' същото е при ГИ, казвам това от личен опит след като миналата година САМ си изгорих компютъра на ГИ-то, след като си бях свързал газовия клапан на късо :censored: , компютъра беше поправен и вече 1 година си карам пак с него без проблеми. Истината според мен за ГИ и всичко друго свързано с газта е, че има много малко хора/ сервизи където НАИСТИНА разбират от тези неща. Имам познат който кара Е38 с двигател 2,8 на газ вече 2 години и не се е оплакал досега от вървеж разход и т.н.т. Хубавото ГИ за шестак започва от цена 1400, защо се навъдиха и разни изпълнения за по 900 - 1000лв. и там няма смисъл да бъдат коментирани. Както ти казах компютрите на AG са много корави по - горе съм писал какво се случи на моя, също така има някакви Холандски които също били много качествени, но в момента не си спомням марката, италианските газови също са добри, но са доста капризни към газта особено, а родната ни газ не може да се мери с италианската по качество каквото и да си говорим.
Ето един линк към тема точно за Холандските ГИ http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=52&t=14393&start=0
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 10.11.2010
Пол: Мъж

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от Freestyler88 » 01 Дек 2010, 17:46

Колеги - още едно питане извън общите въпроси за газовия инжекцион...

Заслужава ли си слагане на инжекцион ако преобладаващо (около 90 % от изминатите километри) се кара на къси пробези (2-3 км) ?

Защото един пич ме замисли, като (с право) ми напомни, че инжекциона пали на бензин и превлючва на газ след достигане на някаква температура и както ми каза, за моето градско каране, никога няма да си избия инжекцията с моите къси пробези от 2-3 км, защото докато тръгна с колата и тя загрее, аз ще я спирам... т.е. дори с инжекциона, в града ще карам почти изцяло на бензин.... Защото аз наистина "избиването" на разходите за инжекцион, си ги смятам по схемата изминати километри по ценовата разлика между бензин и газ... А наистина не се бях замислил, че както аз карам колата в град на по 2-3 км, няма да карам само на газ...

Някой може ли да каже след колко километра пробег средно (предполагам има много "ако"-та, но все пак приблизително...) се достига до достатъчна температура, че подаваното гориво към двигателя да обръща на газ ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от Делян » 01 Дек 2010, 20:58

Значи настройва се на колко градуса да ти обръща на газ. Т.е. може да се направи и на 10 градуса, демек почти веднага да обърне на газ, но не е полезно, а до колкото знам и гаранцията не важи в тоя случай.. Навсякъде където съм чел или са ми казвали по сервизи нормалната настройка на градусите е 30-40 градуса. Моята е на 35 средно положение :mhihi: . Значи наистина е относително след колко време обръща. Сега зимата, сутрин особено, когато не е карана колата става по-бавно. При мен обръща след около 4-5км. но аз където живея, през тия км няма сфетовари и само си карам. По правилно е да питаш след колко време обръща, а не за км щото ако си в задръстване е едно, а без спиране е друго. Та значи зимата обръща след около 5-10 мин работа на мотора, лятото доста по-бързо, да речем след 2-3 мин. А когато е седяла на слънце, веднага :mhihi: . Тези примери са при студен старт, тоест като не е карана преди тва. След каране сутрин и след тва с почивки от няколко часа, обръща веднага.
Ако наистина караш само по 2-3км само студена кола, наистина не си струва. Цъкай си на бенз. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Мнение от ~Мишо~ » 01 Дек 2010, 21:59

Freestyler88 написа:..............

Карай си на бензин,така никога няма да я избиеш,и без това въртиш по 3000км на година...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook