Проблем със зареждането
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Проблем със зареждането
Имам следния проблем.Като запаля колата ми светва лампата за акумолатора(че не зарежда).Трябва да подам газ около 1500 оборота и чак тогава изгася.След това като паднат оборотите няма проблем.Говориха ми за някакво реле на което му трябвало по вече ток
някой имал ли е подобен проблем.

Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем със зареждането
Колегата дето ти е дал този съвет с каква кола беше- Лада или Москвич ?
Сега сериозно на въпроса ти- заминали са ти четките или медните пръстени на ротора на алтернатора.
Решенията са две, някъде един колега беше направил ремонт за 2 лева. Стигни до генератора, като махнеш въздушното охлаждане отзад, и демонтирай реле регулатора и провери как са ти четките. След това ти си решаваш дали ще сложиш неоригинални, или целия регулатор с четките комплект.
Най-добре си го свали сам, и иди в първата работилница, дето правят стартери и алтернатори, те момчетата си знаят какво могат да направят. Може да се наложи евентуално нови медни пръстени, или лагер също да имаш заминал.
Няма на света реле, на което да му трябва повече ток, като остарее. Освен да е някой контактор за високоволтова верига, ама и там тока на задействане не се променя много с течение на времето.
При теб е номер 2 проблема.

Решенията са две, някъде един колега беше направил ремонт за 2 лева. Стигни до генератора, като махнеш въздушното охлаждане отзад, и демонтирай реле регулатора и провери как са ти четките. След това ти си решаваш дали ще сложиш неоригинални, или целия регулатор с четките комплект.
Най-добре си го свали сам, и иди в първата работилница, дето правят стартери и алтернатори, те момчетата си знаят какво могат да направят. Може да се наложи евентуално нови медни пръстени, или лагер също да имаш заминал.
Няма на света реле, на което да му трябва повече ток, като остарее. Освен да е някой контактор за високоволтова верига, ама и там тока на задействане не се променя много с течение на времето.
При теб е номер 2 проблема.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Проблем със зареждането
Мерси колега,само за едно се чудя.Ако си прав,не би ли трябвало да не ми го прави само като запаля,ами винаги когато съм на ниски обороти.При мен подам ли газ да стигне 1500 оборота и после дори да пусна педала лампата не светва по-вече.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- bronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330i e46 03'
- Мечтае да кара: 740d f01
Re: Проблем със зареждането
т'ва с лампата е доста относително. хващаш един мултицет и мериш акумулатора - гледаш кво става при нормалните обороти, при 1500 да речем и при 3000. при мен не светеше лампата, обаче с консуматори на празен ход ми падаше до 9в, чак при 3000 даваше нормалните около 13.5-14в.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем със зареждането
Когато дадеш на контакт (без да палиш) крушката се захранва от +12В от контакта, а по другия край получава "маса" през колектора на ротора на алтернатора през четките на самия реле-регулатор и светва. Като запалиш двигателя, реле-регулатора получава захранване от диодната плочка вътре в алтернатора и подава управляващо напрежение напрежение към ротора (по този начин регулира зареждането) и съответно към контролната лампа от "маса" става положително напрежение. Самата крушка получава два плюса и гасне (ако е изправен алтернатора и реле-регулатора). В твоя случай за да свети слабо при палене, и при подаване на газ да изгасва, вероятно или управляващото напрежение от реле-регулатора е по-ниско и се получава разлика в захранващите напрежения (няколко волта) на контролната лампа и затова свети слабо или просто имаш утечка покрай таблото някъде. Друга възможност е ако мощността на контролната лампа на акумулатора не отговаря на оригиналната (по-маломощна). Тогава дори и малки разлики в захранващите напрежения ще водят до лекото светване на лампата.
Моя съвет е свали генератора и го занеси да го проверят, а докато е там си почисти клемите за възбудителната намотка и двата други кабела.
Да ти кажа и друг случай, пак на БМВ, същите синдроми, оказа се от клиновидния ремък, приплъзваше, но без да свири....Когато се раздвижи след подадената му газ, всичко си е наред.
Бъди обаче сигурен че твойто е четки 85 % ти давам гаранция, 10 % е колекторните медни пръстени, 5 % откачена спойка на ротора към пръстените, ама то тогава щеше като дадеш газ да свети лампата, от центробежната сила се откача леко и не прави контакт.
Носи го на ремонт, няма смисъл да гадаем така
Моя съвет е свали генератора и го занеси да го проверят, а докато е там си почисти клемите за възбудителната намотка и двата други кабела.
Да ти кажа и друг случай, пак на БМВ, същите синдроми, оказа се от клиновидния ремък, приплъзваше, но без да свири....Когато се раздвижи след подадената му газ, всичко си е наред.
Бъди обаче сигурен че твойто е четки 85 % ти давам гаранция, 10 % е колекторните медни пръстени, 5 % откачена спойка на ротора към пръстените, ама то тогава щеше като дадеш газ да свети лампата, от центробежната сила се откача леко и не прави контакт.
Носи го на ремонт, няма смисъл да гадаем така

- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: Проблем със зареждането
sadex5 написа:Когато дадеш на контакт (без да палиш) крушката се захранва от +12В от контакта, а по другия край получава "маса" през колектора на ротора на алтернатора през четките на самия реле-регулатор и светва. Като запалиш двигателя, реле-регулатора получава захранване от диодната плочка вътре в алтернатора и подава управляващо напрежение напрежение към ротора (по този начин регулира зареждането) и съответно към контролната лампа от "маса" става положително напрежение. Самата крушка получава два плюса и гасне (ако е изправен алтернатора и реле-регулатора). В твоя случай за да свети слабо при палене, и при подаване на газ да изгасва, вероятно или управляващото напрежение от реле-регулатора е по-ниско и се получава разлика в захранващите напрежения (няколко волта) на контролната лампа и затова свети слабо или просто имаш утечка покрай таблото някъде. Друга възможност е ако мощността на контролната лампа на акумулатора не отговаря на оригиналната (по-маломощна). Тогава дори и малки разлики в захранващите напрежения ще водят до лекото светване на лампата.
Моя съвет е свали генератора и го занеси да го проверят, а докато е там си почисти клемите за възбудителната намотка и двата други кабела.
Да ти кажа и друг случай, пак на БМВ, същите синдроми, оказа се от клиновидния ремък, приплъзваше, но без да свири....Когато се раздвижи след подадената му газ, всичко си е наред.
Бъди обаче сигурен че твойто е четки 85 % ти давам гаранция, 10 % е колекторните медни пръстени, 5 % откачена спойка на ротора към пръстените, ама то тогава щеше като дадеш газ да свети лампата, от центробежната сила се откача леко и не прави контакт.
Носи го на ремонт, няма смисъл да гадаем така

Моя съвет е да мернеш с мултицет преди това, просто за да се увериш ...
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем със зареждането
И да избегне грешката от паралакса обаче 

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: Проблем със зареждането
провери си и ремъка на генератора. може да превърта малко и като го затоплиш да "захапва" както трябва.

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем със зареждането
Ремък особенно плосък, няма как да даде такова приплъзване. Особенно с пружинен обтегач. Случва се на ВАЗ 2101, където се натяга на ръка, клиновиден такъв.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани