въпрос за датчика за дозиране на въздуха

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.09.2002
Местоположение: София

въпрос за датчика за дозиране на въздуха

Мнение от mitko » 10 Май 2003, 14:22

датчик за дозиране на въздуха
Да занете случайно къде се намира това нещо на 320и 88 година

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 583
Регистриран на: 17.08.2002
Местоположение: BULGARIA
Пол: Мъж
Кара: e30 320i

Re: въпрос за датчика за дозиране на въздуха

Мнение от KEVIN-30 » 10 Май 2003, 22:46

над вуздушния филтър,следва гумено съединение което отива кум смукателнитре траби
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 11 Май 2003, 7:24

Колега, май някой много бос ти е казал тоз термин :twisted: Един велик майстор му казваше "цензор" щото цензурирал въздуха :twisted:
Колегата Кевин ти каза къде е ,аз само ще добавя че се нарича VAF или на български дебитомер или въздухомер и отчита количеството въздух което постъпва в смукателния колектор. В никакъв, ама в никакъв случай не давай на някой да ти го настройва, освен ако не е много на ти с материята :!: Недей да опитваш и ти :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 7.01.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от OOPPSS » 11 Май 2003, 8:37

Само ще кажа че въпросното нещо се нарича AFM или
Air Flow Meter. На български е дебитомер за въздух. Намира се точно след
филтърната кутия. С метален корпус и обикновено е производсво на
БОШ. От него тръгва тръбата за колекторите.
Ако е от него забрави. Нищо не те спасява освен нов. :wink:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 11 Май 2003, 10:45

....който е доста скъп :cry:

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 11 Май 2003, 14:46

... само някакви нещастни 700лв в Дару :-)

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2003, 9:18

OOPPSS написа:Само ще кажа че въпросното нещо се нарича AFM или
Air Flow Meter. На български е дебитомер за въздух. Намира се точно след
филтърната кутия. С метален корпус и обикновено е производсво на
БОШ. От него тръгва тръбата за колекторите.
Ако е от него забрави. Нищо не те спасява освен нов. :wink:

Колега ти ся що апострофираш :evil: Аз съм си простичък ма в AUTODATA-та тъй пише VAF sensor. А пък щом казваш че не се ремонтира, ти сигурно повече знаеш :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 7.01.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от OOPPSS » 12 Май 2003, 9:46

bawareca написа:
OOPPSS написа:Само ще кажа че въпросното нещо се нарича AFM или
Air Flow Meter. На български е дебитомер за въздух. Намира се точно след
филтърната кутия. С метален корпус и обикновено е производсво на
БОШ. От него тръгва тръбата за колекторите.
Ако е от него забрави. Нищо не те спасява освен нов. :wink:

Колега ти ся що апострофираш :evil: Аз съм си простичък ма в AUTODATA-та тъй пише VAF sensor. А пък щом казваш че не се ремонтира, ти сигурно повече знаеш :!:


Bawarec като си много отворен кажи ми какво значи VAF от какво
е съкращение :?: Ако не знаеш ще ти кажа. Нещата за които
говорим са едно и също нещо. А колкото до ремонта ха-ха-ха. :wink:

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 12 Май 2003, 10:03

Мога да ти кажа че Бавареца не е хич отворен а е много свестен пич :!: И ти като повече знаеш можеше да обясниш на неводомите чеда господни като нас :wink:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.09.2002
Местоположение: София

Мнение от mitko » 12 Май 2003, 10:31

мом4ета това дето ми го обиаснявате ми е ясно, мен ме интересува от къде взима сигнала тоя AFM че да знае колко да отвори или затвори потока на въздуха.
10х, а ако знаете и кои командва ICV to, цена няма да имате
:P

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 12 Май 2003, 11:02

Митко, не знам какво точно имаш впредвид с "ICV", но ако говориш за някакъв клапан ( а не датчик ) за регулиране на въздуха, мисля, че MOTRONIC не използва такъв, може и да греша, но поне на моето 320i няма.

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2003, 11:11

Аве тя ква стана :twisted: Volume Air Flow sensor :!: Значи мери не само потока а и обема на влизащия въздух.
Idle Control Valve - ICV. Всичко се командва от компютъра!!!!!
Аре чао :evil:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 12 Май 2003, 11:38

ок, bawareca, моя грешка, има ICV, но то се управлява от "блок за управление на оборотите на коляновия вал", поне според схемата на електриките, а не от компютъра, само че не съм го виждал на живо и не знам къде се намира :?

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2003, 11:47

В блок схемата може да е отделен, но иначе е във компютъра :!: :idea: И се научете на елементарна техническа грамотност :evil: Как може да наричате нещо ДАТЧИК и то да управлява нещо :oops: :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 7.01.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от OOPPSS » 12 Май 2003, 12:34

Явно ще трябва да обясня принципа на работа, защото като гледам
май никой не е на ясно.

1. ICV /Idle Control Valve/ клапан за празен ход.
2. AFM /Air Flow Meter/ въздухомер
3. Ламбда сонда
4. DME - Digital Motor Electronic или "компютърът".

От 2. и 3. информацията постъпва в 4.
Съответно 4. управлява клапана за празния ход.
ICV НЕ Е ДАТЧИК то е клапан за въздух за регулиране
празния ход на двигателя.

Това е много на кратко, но ми омръзна да пиша по тази тема,
отсреща стоят хора които са "чули-недочули". :wink:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook